Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-05-2014, 10:29   #21
TommyL
Trangsynt
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 607
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg på chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller vanlig stengetid om man ikke er gull) dagen før. Greit å vite

Last edited by TommyL; 03-05-2014 at 18:16.
TommyL is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2014, 15:30   #22
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller klokka 1900 hvis man ikke er gull) dagen før. Greit å vite
Flott! Alltid bra at noen tar ansvar og innhenter fakta.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 00:23   #23
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Noen som har erfaring med å avbestille billetter som er delbetalt med eurobonuspoeng?
Starling is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 00:27   #24
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Noen som har erfaring med å avbestille billetter som er delbetalt med eurobonuspoeng?
Der gjelder vel reglene for vanlige billetter? Altså avhenger det av hvilken bookingklasse du har booket i.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 00:43   #25
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Der gjelder vel reglene for vanlige billetter? Altså avhenger det av hvilken bookingklasse du har booket i.
Dette stemmer. Jeg har prøvd.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 01:21   #26
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Der gjelder vel reglene for vanlige billetter? Altså avhenger det av hvilken bookingklasse du har booket i.
Billetten min er i bookingklasse K. Ser at det bare koster 100NOK å endre til hvilken som helst avgang. Men online avbestilling ikke mulig?
Starling is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 13:53   #27
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Billetter i Go innen Europa (og forsåvdt Intercont med visse unntak) er som hovedregel ikke refunderbare, mens endring er tillatt mot gebyr.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 17:31   #28
svalheimk
Newcomer
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 21
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Quote:
Cancellation of flight/hotel awards is allowed up to 24 hours before the award are to be used. Expired points cannot be reused.
Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Det stemmer, dog mulig at det er dagen før som er reel frist (altså litt mindre enn 24 timer).
Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Er vel en frist på 24 timer før avgang?!
Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Da jeg vurderte å avbestille en tur i siste liten i sommer fikk jeg et klart inntrykk av at så lenge jeg ringte før kundesenteret stengte dagen før var det greit.
Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg på chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller vanlig stengetid om man ikke er gull) dagen før. Greit å vite

Jeg forsøkte også undersøke dette i dag og kommer frem til det samme som har vært diskutert tidligere; men jeg føler meg ikke trygg på at det som oppgis i chat faktisk stemmer (mulig det er standard praksis, men det er jo ikke hva som står på nettsidene..)
Vil det alltid være tidssone hvor flighten går fra som gjelder? Jeg tviler på at nettsidene tar høyde for det om man forsøker kansellere...

Quote:
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: hei
Du skrev: jeg har booket en eurobonus reise
Du skrev: med sas i norge
Du skrev: hvis jeg ønsker å kansellere og få penger og poeng tilbake
Du skrev: hvor sent kan jeg kansellere?
Emmie: Senast dagen innan utresan. Men du må ringa kundtjänst för att avboka den. Du når dem på 05400
Du skrev: så om det er en flight i morgen så må jeg gjøre det innen midnatt i dag (norsk tid som gjelder da eller?)
Emmie: Innan vi stänger kl 19:00
Du skrev: jeg har kansellert på nettet tidligere; skal ikke det være mulig i dette tilfellet også?
Emmie: Ibland går det inte. Så jag skulle inte chansa.
Du skrev: ok, takk
svalheimk is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2019, 00:49   #29
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Bump, er dette enda aktuelt? Jeg spør fordi jeg vet bare i siste liten om jeg kan ivareta en bonusreise tirsdag morgen. Jeg har ringt SAS nå og fått beskjed at kansellering er mulig inntil 24 timer før avgang, men har lest flere forskjellige steder at folk har fått en annen tilbakemelding, nemlig slik beskrevet her at billetten kan kanselleres inntil midnatt dagen før avreisen..
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2019, 03:38   #30
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
Bump, er dette enda aktuelt? Jeg spør fordi jeg vet bare i siste liten om jeg kan ivareta en bonusreise tirsdag morgen. Jeg har ringt SAS nå og fått beskjed at kansellering er mulig inntil 24 timer før avgang, men har lest flere forskjellige steder at folk har fått en annen tilbakemelding, nemlig slik beskrevet her at billetten kan kanselleres inntil midnatt dagen før avreisen..
Det stemmer, innen 23.59 dagen før.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2019, 07:15   #31
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...

Ser at det står service fee kr. 450,- på bonusbilletten som ble bestilt på nettsiden.
Er det service fee på alle bonusbilletter nå, og blir denne evt. refundert ved avbestilling?
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2019, 23:48   #32
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...
23.59 norsk tid.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2019, 09:48   #33
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...

Ser at det står service fee kr. 450,- på bonusbilletten som ble bestilt på nettsiden.
Er det service fee på alle bonusbilletter nå, og blir denne evt. refundert ved avbestilling?
Det er service fee på alle *A bonusreiser som ikke er refunderbart. I fjor høst økte uttaksgrensene med 18%, fuel surcharge på €116 per vei ble fjernet og ikke-refunderbart service fee lagt til. I år har de også innført gebyr for å booke via telefon for reiser som kunne vært bestilt online.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2019, 00:31   #34
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Det er service fee på alle *A bonusreiser som ikke er refunderbart. I fjor høst økte uttaksgrensene med 18%, fuel surcharge på €116 per vei ble fjernet og ikke-refunderbart service fee lagt til. I år har de også innført gebyr for å booke via telefon for reiser som kunne vært bestilt online.
Ser på appen til Widerøekortet at jeg har fått tilbake hele beløpet inklusiv service fee på avbestilt bonusreise med *A
__________________
Bare en passasjer...

Last edited by TG923; 12-06-2019 at 00:34.
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2019, 13:23   #35
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 257
Default Re: Avbestilling av Eurobonusreise

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Ser på appen til Widerøekortet at jeg har fått tilbake hele beløpet inklusiv service fee på avbestilt bonusreise med *A
Noen andre som har opplevd dette. Funderer på å sikre meg LH OSL-FRA i desember for å kunne kaste meg på en LH F dersom dette skulle dukke opp. Surt om den ønskede F-ruten dukker opp, men så er det tomt for award mellom OSL-FRA. Lettere avgjørelse dersom de 900 kronene i service kommer tilbake (450 x 2 pax).
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Avbestilling hos BA (24-timersregelen) K3nn7 Reiseforum 8 13-02-2014 13:36
Avbestilling SK lavpris VC-10 Småprat 3 09-10-2012 10:21
Avbestille Eurobonusreise uten kostnader? Fokker 50 Reiseforum 2 10-08-2011 21:04
Eurobonusreise - poenguttak SpotOn Reiseforum 2 26-04-2010 15:23
Avbestilling hos Norwegian PW14 Flyforum 30 27-02-2009 02:30


All times are GMT +2. The time now is 09:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.