Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2013, 01:50   #61
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

- Skaff deg Oyster Card. Et must. Sparer MASSE penger og funker på all (?) offentlig transport.
- Finn ut om det er en fotballkamp. Trenger ikke å være Premier Legue engang, atmosfæren er uansett helt fantastisk. Anbefales på det sterkeste. Spis gjerne "Chicken&Chips" ell no lignende etter kampen for å gjøre opplevelsen komplett
- Fish&Chips er enormt overvurdert, og det selges overpriset i utvalgte pubs.
- Har min beste matopplevelse fra "Maze" fra selveste Ramsey. Skal ikke forveksles med steakbaren. Restaurantet har en Michelinstjerne og er rett og slett helt fantastisk. Betaler ca. £80 pund for Chefs menu (8-retters?) og det er absolutt verdt det. Vi fikk en liten omvisning da jeg var der med noen kompiser, husk å spørre om det
- Er enig med Erikd når det gjelder shopping, men pass på at Regents Street er litt mer "fancy-smancy" enn Oxford, Apple, Armani osv har sine butikker der.
- Denne er litt universell: Kjøp en Marble Mocha Macchiato på Starbucks. NAM!
- Om du liker å bevege deg litt: ta med joggeskoene og løp en tur i Kensington Garden/Hyde park. Litt annerledes enn å jogge i ødemarka i Norge
- The British Museum. Selv om det er ALTFOR mange mennesker der er det råkult å se alle de objektene på ekte. Masse kult utsltilt der, bl. a. Rosettas stein.
- Se en musical.
- Hadde ikke "kastet bort" tiden min på the Globe, Madame Tussaud's, Sherlock Holmes osv. Jeg satt igjen med en følelse av at jeg kunne ha brukt tiden min på noe annet.
Last but not least: Science Museum. De har seriøst alt der og det er kjempestort så selv med sommerturismen regner jeg med at det er overkommelig. Alle statlig eide museer i Storbrittania er gratis, men det er høflig å legge igjen noen pund for alt det kule de har å by på.
- Ta med et kart. Selv om noen avstander kan virke kjempestore på tubekartet kan de være veldig kort, og vice versa. London kan virke litt rotete og da er det greit å beholde oversikten på gamlemåten

Det er masse mer du kan gjøre, men det er dette jeg kommer på i farta! God tur!
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 02:23   #62
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: London Tips?

Quote:
Originally Posted by KLM 1200 View Post
Tusen Takk for masse info, blir nok litt shopping og diverse andre ting som du skrev. tenkte også og gå på en musikal Tusen takk igjen, er sikker på at jeg finner på mye spendene i en stor by!
Istedenfor London Eye vil jeg annbefale The Shard, dette er Vest Europas høyeste skyskraper og utsiktsplatformen er 240 meter over bakken. Nesten dobbelt så høyt som London Eye.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 23:39   #63
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Litt flere andre tips om man er interessert i litt London-historie:

- London Museum ikke langt fra St. Paul
- Dockland Museum, ja i Docklands

Og denne boken kan anbefales før man reiser, en helt utrolig fin måte å skildre London-historien på synes jeg:
https://www.lydbokforlaget.no/node/2359

Og så har man selvfølgelig:
- RAF-museet nås med Tuben: http://www.rafmuseum.org.uk/london/

Annen verdenskrigshitorie:
- Churchill War Rooms http://www.iwm.org.uk/visits/churchill-war-rooms
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 23:51   #64
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Natural History Museum har jeg stor sans for (men kanskje mest interessant om man har noen yngre medreisende), som ligger like i nabolaget fra Science Museum. Er du i London over en helg så pleier det å være et lite utendørs matmarked bak Southbank Centre (litt øst av London Eye), som jeg selv pleier å besøke om tiden strekker til. I tillegg er jo Tate Modern alltid verdt et besøk, om man liker slikt.

Noen anbefaler kaffe fra Starbucks, men stikk heller inn i Covent Garden og Monmouth Coffee, eller i Soho og Bar Italia (mer enn bare kaffe, men også det - de er vel fortsatt åpent 24 timer i døgnet, om jeg ikke har feil...), eller alternativt den lille kaffebaren Flat White (også det i Soho - Berwick St, tror jeg). Der bestiller man selvsagt en Flat White...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 13:28   #65
mcleif
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 135
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Noen som vil anbefale et Club Carlson hotell i London? Alle 50000 poeng hotellene er aktuelle, da jeg har 150k poeng å bruke på 3 netter.
Har sett at mange her inne anbefaler "The May Fair"
mcleif is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 14:05   #66
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Quote:
Originally Posted by mcleif View Post
Noen som vil anbefale et Club Carlson hotell i London? Alle 50000 poeng hotellene er aktuelle, da jeg har 150k poeng å bruke på 3 netter.
Har sett at mange her inne anbefaler "The May Fair"
Jeg har bodd på flere av Radisson hotellene, og trives vel best på The May Fair (spesielt i forhold til lokalisering).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 22:59   #67
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg har bodd på flere av Radisson hotellene, og trives vel best på The May Fair (spesielt i forhold til lokalisering).
Jepp, May Fair kan anbefales. Ellers er Hampshire også ok.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2013, 02:14   #68
erikd
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 40
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Har bodd på Radisson Edwardian Bloomsbury Street, koselig hotell, i tillegg vet ikke om det er fordi jeg er CC medlem, men fikk større rom enn reisefølget. Bra beliggenhet ift Covent Garden bla. Park Plaza Riverbank er også bra, dog noe usentralt.
erikd is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2013, 21:47   #69
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Bor for øyeblikket på Radisson Edwardian Berkshire som ligger på 350 Oxford Street (samme bygget som Disney Store).

Booket det største rommet/suiten de hadde og endte opp med en one bedroom suite på 60 kvm i 8.etg med utsikt til Oxford Street. Koster litt, men med en Sparkende Foting som reisefølge og der leggetid for han er kl 19 så var det greit å spandere på seg et skikkelig bosted for mor og far

Spiste forøvrig på Honest Burgers i Soho ikveld. Burgerne der står til terningkast 6 og anbefales på det varmeste! http://www.honestburgers.co.uk/
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2013, 23:05   #70
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default London-tråden (versjon 2011-2013)

Har nettopp bodd på Hampshire for bonuspoeng. Likte lokasjonen på Leicester Square. Kort vei til shopping, Soho, Covent Garden og Themsen. Med rompris på £ 299,- gir det hvertfall god uttelling for CC-poengene.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2013, 18:19   #71
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Noen som har erfaring med Park Plaza County Hall ? Står mellom det og May Fair i forbindelse med årets nyttårstur.
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2013, 00:12   #72
Ph34r
Livsnyter
 
Ph34r's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Jeg og fruen skal feire nyttårsaften i London!

Jeg trenger tips til et bedre hotell, gjerne med god utsikt (kanskje mot Tower Bridge/Tower of London området?).. Ikke SYKT viktig, ettersom jeg ikke tenker å tilbringe slaget tolv inne på hotellet anyway, men

Har CC Gold, Hilton Gold og Accor Plat om det har noe å si for anbefalingene!
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2013, 10:39   #73
Ph34r
Livsnyter
 
Ph34r's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Evt. noen som har bodd på Grange City Hotel ved Tower of London?
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2013, 15:45   #74
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Quote:
Originally Posted by Ph34r View Post
Jeg og fruen skal feire nyttårsaften i London!

Jeg trenger tips til et bedre hotell, gjerne med god utsikt (kanskje mot Tower Bridge/Tower of London området?).. Ikke SYKT viktig, ettersom jeg ikke tenker å tilbringe slaget tolv inne på hotellet anyway, men

Har CC Gold, Hilton Gold og Accor Plat om det har noe å si for anbefalingene!
London på nyttårsaften så er vel kanskje området i nærheten av London Eye å foretrekke. Der er det vel normalt stort fyrverkeri (mulig de har dette også på Tower Bridge). Da ville jeg gått for enten The May Fair eller London Hilton on Park Lane (med gullkort havner du fort oppover i etasjene på London Hilton, med god utsikt mot enten Hyde Park eller nedover mot London Eye).

Grange City har jeg kun vært på i forbindelse med en konferanse. Jeg synes "the public areas" så litt slitne ut, men aner ikke noe om resten.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2013, 00:53   #75
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Quote:
Originally Posted by erikd View Post
Park Plaza Riverbank er også bra, dog noe usentralt.
Jeg skal bo på Park Plaza Riverbank om en drøy måned. Ser ut til å være litt usentralt ja. Men jeg er glad i å reise kollektivt så det skal nok gå helt fint. Skal på en konferanse på Westminster Hall. Google forteller at det er ca 20 minutter å gå og litt kortere tid med kollektivtransport.

Men hvor mye koster egentlig en taxi-tur i London. La oss si ca. 2 kilometer. Er det "timepris" som gjelder? Eller går det på distanse?

Booket via hotwire.com, der får man rimelige overnattinger og man kan søke på bestemte geografiske områder. Men man får ikke vite hvilket hotell man får før etter man har betalt. Forhåndsbetalte hoteller er i grunnen ganske greit. For da trenger man ikke tenke på å skulle på betale for oppholdet mens man er der og kan bruke sparepengene på andre ting som f.eks mat og drikke.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2013, 01:22   #76
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Jeg skal bo på Park Plaza Riverbank om en drøy måned. Ser ut til å være litt usentralt ja. Men jeg er glad i å reise kollektivt så det skal nok gå helt fint. Skal på en konferanse på Westminster Hall. Google forteller at det er ca 20 minutter å gå og litt kortere tid med kollektivtransport.
Da snakker vi om konferansekomplekset like ved Westminster Abbey? Jeg tipper du spaserer dit på under 20 minutter fra hotellet. Over Lambeth Bridge og langs Victoria Tower Gardens. Jeg tror ikke det er sannsynlig at det finnes en effektiv måte å reise kollektivt (du må vel gå omtrent halve distansen til/fra busstoppene i begge endene, så jeg ville enten tatt taxi eller spasert).

Quote:
Men hvor mye koster egentlig en taxi-tur i London. La oss si ca. 2 kilometer. Er det "timepris" som gjelder? Eller går det på distanse?
Taxituren er basert på både tid og distanse (samt når på døgnet man reiser). Jeg bor ofte i Mayfair og tar taxi opp til Paddington Station, noe som normalt sett koster meg noe i overkant av 10 pund, om jeg husker rett. Det er en distanse som er noe lenger enn din distanse (det er vel snakk om et sted mellom 3 og 3.5 km). Nå husker jeg ikke detaljene, men minimum fare ligger vel på noe i overkant av 2 pund.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2013, 02:37   #77
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Da snakker vi om konferansekomplekset like ved Westminster Abbey?

.
Stemmer! Takk for utfyllende svar. Virker som det tar omtrent like lang tid å gå som å ta kollektivtransport hvis vi legger til gange til holdeplass. Skal ikke se vekk i fra at det blir et par taxituren og hvis jeg er sliten...
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 04:52   #78
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Nærmer seg avreise for en langhelg i London for min del. Er det noen som har tips til koselige plasser det går an å gå å se seg rundt hvis været er bra.

Er ikke nødvendigvis på jakt etter de store turistplassene. Tenker mer på å finne en koselig del av byen hvor det kanskje finnes noen koselige kafeer å ta en pause.

Google Maps og Streetview er et genialt verktøy for å plukke ut alternative mål.

Har sett litt på området rundt Warwick Avenue og ned med London Canal der. Camden Town frister også. I tillegg til at jeg tenker å ta en tur opp til Holland Park. Bodde på hotell i det området for noen år tilbake.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 09:06   #79
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Primrose Hill er jo flott, med god utsikt over byen. Dette ligger like nord for Regent's Park. Et annet alternativ er Hampstead Heath (tubestasjon Hampstead på Northern Line, Edgware Branch).

Ellers så liker jeg personlig godt å tusle rundt på sørsiden av Themsen. Ta spaserturen fra London Eye og litt forbi Tower Bridge. Du kan stort sett gå hele veien langs Themsen, men det er noen små strekninger hvor du må ta en liten detour litt lenger fra elven. Da kommer du forbi Southbank Centre, Tate Modern, Hays Galleria, Sheakspeare's Globe, rådhuset, osv.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2013, 07:27   #80
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Primrose Hill er jo flott, med god utsikt over byen. Dette ligger like nord for Regent's Park. Et annet alternativ er Hampstead Heath (tubestasjon Hampstead på Northern Line, Edgware Branch).

Ellers så liker jeg personlig godt å tusle rundt på sørsiden av Themsen. Ta spaserturen fra London Eye og litt forbi Tower Bridge. Du kan stort sett gå hele veien langs Themsen, men det er noen små strekninger hvor du må ta en liten detour litt lenger fra elven. Da kommer du forbi Southbank Centre, Tate Modern, Hays Galleria, Sheakspeare's Globe, rådhuset, osv.
Takk for tipsene. Primrose Hill ligger midt mellom Warwick Avenue og Camden Town som er to plasser jeg har tenkt å se. Så da kan jeg muligens kombinere disse tre. Blir nok litt vandring langs Themsen også.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
London; Copthorne Tara Hotel V Doubletree by Hilton London Fjordheim Reiseforum 3 13-02-2013 22:45
Stavanger-London-Ottawa-St.John's-Halifax-London-Stavanger (Air Canada) zico77 TripReports 6 26-03-2012 16:05
Oslo london bosten miami new york london oslo TONROY TripReports 8 19-05-2011 22:52
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen FlightDeck TripReports 15 18-04-2009 13:51
Oslo-Wroclaw-London Stansted-London Heathrow-Oslo FlightDeck TripReports 8 01-03-2009 19:53


All times are GMT +2. The time now is 04:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.