Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-05-2020, 13:52   #101
pkk78
Newcomer
 
Join Date: May 2020
Posts: 3
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

En dag i Singapore vil koste deg fra kr 5.000 pr natt.
Du kan bruke reisekostnadkalkulatoren: https://www.travelpricewatch.com/tra...st-calculator/
I fjor brukte vi kr 29.000 på flybilett og hotell, en uke i Singapore.
pkk78 is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2020, 00:43   #102
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

Quote:
Originally Posted by pkk78 View Post
En dag i Singapore vil koste deg fra kr 5.000 pr natt.

Du kan bruke reisekostnadkalkulatoren: https://www.travelpricewatch.com/tra...st-calculator/

I fjor brukte vi kr 29.000 på flybilett og hotell, en uke i Singapore.

Går helt fint å bo litt mer fornuftig prismessig, og spise fantastisk hjemmelaget mat på sånne matmarkeder ute, som jeg i farten ikke husker hva heter. Singapore har luksusen i rent vann så kan spise hva som helst hvor, i stor kontrast til store deler av Asia.

Klarer meg fint < 1500kr/dag; research hjelper.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2023, 11:34   #103
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

På vår lille Asia rundreise i januar skal vi være 1 18timers transfere natt, og så, 10 dager senere 3 netter i Singapore. Vi ankommer på en fredag og reiser videre med buss til Malaka på mandag. Min filosofi er å bo billig der det er dyrt og koste på seg litt ekstra der man får mye for penga. Jeg vurderer et Ibis hotell til 747kr/natt. Dette er et av de billigste hotellene i Singapore. Men så har jeg vurdert Marina Bay Sands(MBS). Det koster, i billigste rommet, 5700 for første natten, 5980 for natt 2, men "bare" 4900 (S$599)for siste natten, som er natt til mandag. Jeg har lest om lange innsjekkings køer, når innsjekking starter kl 15. begrensede, avsatte tider i innfinity poolen. Frokost koster 360kr/pers ekstra, som jeg også synes er for dyrt, så den vil vi nok droppe. Er det verdt å betale 4000kr ekstra for en natt?
Futura is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2023, 12:13   #104
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
På vår lille Asia rundreise i januar skal vi være 1 18timers transfere natt, og så, 10 dager senere 3 netter i Singapore. Vi ankommer på en fredag og reiser videre med buss til Malaka på mandag. Min filosofi er å bo billig der det er dyrt og koste på seg litt ekstra der man får mye for penga. Jeg vurderer et Ibis hotell til 747kr/natt. Dette er et av de billigste hotellene i Singapore. Men så har jeg vurdert Marina Bay Sands(MBS). Det koster, i billigste rommet, 5700 for første natten, 5980 for natt 2, men "bare" 4900 (S$599)for siste natten, som er natt til mandag. Jeg har lest om lange innsjekkings køer, når innsjekking starter kl 15. begrensede, avsatte tider i innfinity poolen. Frokost koster 360kr/pers ekstra, som jeg også synes er for dyrt, så den vil vi nok droppe. Er det verdt å betale 4000kr ekstra for en natt?
Mulig regler er endret etter covid, men året før var det iallfall slik at en kunne bruke bassenget før innsjekk, men ikke etter utsjekk. MTP pris synes jeg hotellet er "been there done that-kategorien" og det er bassenget som er kult, iallfall om du er i billigste romkategori slik vi var. Jeg ville ikke booket flere netter her enn at jeg fikk tested bassenget og tatt bilder.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2023, 14:29   #105
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

Jeg var der høsten 2019. Jækla mye folk og styr, sterkt oppskrytt. Som Chriscross sier, greit å ha sett det og vært der, men egentlig ikke verdt penga. Forslag: Bo et mer vettug sted og ta en middag på en av (de overprisede) restaurantene med utsikt over bassenget og byen før dere eventuelt tar en tur ned i parkanlegget etterpå. Husk forhåndsbestilling i restauranten!

Tips: Som flynerd bør du få med deg den gamle art deco terminalen på den nedlagte Kallang-flyplassen. Du har fin utsikt og fotomuligheter fra gangbroen over Nicoll highway.

Last edited by KnutW; 13-11-2023 at 14:57.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2023, 11:07   #106
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Jeg var der høsten 2019. Jækla mye folk og styr, sterkt oppskrytt. Som Chriscross sier, greit å ha sett det og vært der, men egentlig ikke verdt penga. Forslag: Bo et mer vettug sted og ta en middag på en av (de overprisede) restaurantene med utsikt over bassenget og byen før dere eventuelt tar en tur ned i parkanlegget etterpå. Husk forhåndsbestilling i restauranten!

Tips: Som flynerd bør du få med deg den gamle art deco terminalen på den nedlagte Kallang-flyplassen. Du har fin utsikt og fotomuligheter fra gangbroen over Nicoll highway.
Takk, da blir det nok 3 netter til kr 747 på ett billig hotell. Dog har vi leid rommet for hele døgnet og ikke bare natten og det er vindu på rommet. Vi kommer fra 3 netter på bra hotell på Bali, til 499kr/natt og reiser videre, med buss, til bra hotell i Malakka. Vi kommer til å bo i nærheten av Kallang så da skal jeg prøve å få med meg den første av de 4 passasjer flyplassene Singapore har hatt.
Jeg vurderte å dra videre til Kuala Lumpur med ATR 72 fra Firefly, som har 5 avganger per dag fra Seletar Airport til KUL, og dette er de eneste avgangene som er fra den flyplassen, men jeg ville få med meg Malakka, og slippe å reise T/R mellom KL og Malakka. Firefly skal vi fly med, men da en innenlandsflight i en 737
Futura is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2024, 14:51   #107
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

Skal til Singapore noen dager i mars. Ser ut til at 1-Altitude er historie. Noen som har noen relativt ferske restaurantanbefalinger? Gjerne opp i høyden... Ev. en skybar for besøk etter middagen.
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 20-02-2024, 14:58   #108
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Singapore-destinasjons-tråden

Det skal jo mye til å slå utsikten fra toppen av Marina Bay, og der får du både mat og drikke ute i friluft. Men du er slett ikke ensom der oppe, så forhåndsbestilling er å anbefale.
KnutW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 Bizflyer Flyforum 58 15-09-2020 15:58
Singapore med Singapore-Seattle Someone Flyforum 5 05-11-2018 18:04
VC-10 tråden Stone Flyhistorisk forum 4 16-04-2017 00:51
Brasil-tråden Hypern Reiseforum 11 27-06-2015 14:34
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore Chriscross Flyhistorisk forum 4 29-03-2012 13:11


All times are GMT +2. The time now is 10:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.