Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-09-2015, 08:55   #41
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Lounge i Brussel

Det kommer an på bookingklassen din. Hvis du har en av de som heter Plus Full Flex så bookes de i C,D,J,Z og gir business lounge adgang innen Star alliance. Disse billettene koster en liten formue.

Vanlig Plus gir ikke adang til Brussels loungen, da SAS har sin egen lounge.
view is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2015, 09:20   #42
Fluren
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Location: Jessheim
Posts: 89
Default Re: Lounge i Brussel

Takk for svar. Jeg har kjøpt oppgradering igjennom Optiontown, så da går jeg utifra at jeg har "vanlig" plus. Da blir det SAS loungen på meg
Fluren is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2015, 10:05   #43
nissen
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 10
Default Re: Lounge i Brussel

Hvis man flyr med SAS (og ikke har gullkort+) så kan man betale seg inn på the loft (brussel airlines sin) for 25 euro. Synes det er en ganske fin lounch så skal man være et par timer på flyplsasen er det verdt pengene
nissen is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2015, 07:17   #44
Fluren
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Location: Jessheim
Posts: 89
SAS Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Til info så kom jeg inn i begge loungene med SAS Plus billett oppgradert igjennom Optiontown
Fluren is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2015, 18:07   #45
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Lounge i Brussel

Quote:
Originally Posted by nissen View Post
Hvis man flyr med SAS (og ikke har gullkort+) så kan man betale seg inn på the loft (brussel airlines sin) for 25 euro. Synes det er en ganske fin lounch så skal man være et par timer på flyplsasen er det verdt pengene
Takk for tipset
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 15:02   #46
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Jeg har tre timer på BRU neste uke, og må si at The Loft ser innbydende ut - spesielt ølutvalget. Pleier denne å være smekkfull mellom ca. 9 og 12 om formiddagen, eller burde det være greit å finne seg en plass?
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 17:45   #47
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Du finner deg en plass da ja. The Loft anbefales! Leffe mørk og lys, Stella Artois og en belgisk til. OK mat også. Masse strøm og helt ok Internett.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 10:38   #48
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Sitter og ser på billetter til neste uke, og Brussels Airlines frister med gunstige tider og priser.
Hvordan er transfer i BRU for tiden? Er det gjennomførbart, eller skal man heller være kjedelig og gå for BA?
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 14:22   #49
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Quote:
Originally Posted by teamseacow View Post
Sitter og ser på billetter til neste uke, og Brussels Airlines frister med gunstige tider og priser.
Hvordan er transfer i BRU for tiden? Er det gjennomførbart, eller skal man heller være kjedelig og gå for BA?
Hva spør du egentlig om? Her mangler det mye...
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 18:40   #50
B757
ScanFlyer Blue
 
B757's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Location: Langhus
Posts: 127
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Quote:
Originally Posted by teamseacow View Post
Sitter og ser på billetter til neste uke, og Brussels Airlines frister med gunstige tider og priser.
Hvordan er transfer i BRU for tiden? Er det gjennomførbart, eller skal man heller være kjedelig og gå for BA?
Hvis du skal bytte mellom pir A og B bør du ha minst 90 minutter mellom flightene. Kan være lange køer i pass- og sikkerhetskontroll. Har holdt på å brenne meg på det en gang med kun 60 min connection.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
__________________
Hvor høyt kan et lite fly?
B757 is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 19:18   #51
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Flyplassen fungerer helt normalt den nå.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2017, 20:19   #52
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: OSL jakter nye langruter

Quote:
quality of the infrastructure at Brussels Airport have convinced the Asian carrier to start operations in Brussels
Ha ha... really???? Man kan argumentere ganske mye for Belgia, Belgiere, sjokolade og god øl. Men infrastrukturen på BRU...

De kan aldri ha vært på BRU etter terroren. Jeg har vært der mange ganger de siste to årene, og selv om det ikke lenger ser ut som en konsentrasjonsleir er det ikke langt unna. Toget til byen går muligens tregere enn Airport Express train fra Belorusskaya til Domodevoa og du kan ikke gå ut og inn av avgangsterminalen med håndbagasje lenger. For å finne bilutleien på må rote rundt i kjørebanen på et parkeringshus uten skilting og og og...

Det jeg prøver å si var at den kommunikasjonskonsulenten som mente at dette var et argument de skulle bruke i pressemeldingen burde klypes med en ørliten nesehårfjerner der det kniper som mest.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 09:21   #53
Edyybru
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Location: Maastricht
Posts: 129
Default Re: OSL jakter nye langruter

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ha ha... really???? Man kan argumentere ganske mye for Belgia, Belgiere, sjokolade og god øl. Men infrastrukturen på BRU...

De kan aldri ha vært på BRU etter terroren. Jeg har vært der mange ganger de siste to årene, og selv om det ikke lenger ser ut som en konsentrasjonsleir er det ikke langt unna. Toget til byen går muligens tregere enn Airport Express train fra Belorusskaya til Domodevoa og du kan ikke gå ut og inn av avgangsterminalen med håndbagasje lenger. For å finne bilutleien på må rote rundt i kjørebanen på et parkeringshus uten skilting og og og...

Det jeg prøver å si var at den kommunikasjonskonsulenten som mente at dette var et argument de skulle bruke i pressemeldingen burde klypes med en ørliten nesehårfjerner der det kniper som mest.
Hvad er det for noget vrøvl. Du har ikke været i BRU på det seneste så. I tiden lige efter terrorangrebet var det noget besværligt med security checks både udenfor og indenfor samt restriktioner på håndbagage. Men nu er det ingen problemer. I tillæg har de fået en helt ny sikkerhedskontrol, som er lys og rummelig og vigtigst af alt ret hurtig. Terminalen til intra-Schengen fly er også blevet ombygget med nyt shopping-center (like it or not). Så lufthavnen fremstår mere effektiv og indbydende in for 3-4 år siden. Non-schengen terminalen har jeg ikke været i det seneste halve år. Men sidst jeg var der pågik der en del ombygning, så mon ikke den også efterhånden er blevet pudset op.

Lufthavnen har vel begrænset indflydelse på toget til Brussels MIDI. Det er jo ikke dem der driver det. Togtrafikken i Belgien er generelt som den var i Danmark i 1980'erne. Gammelt materiel med masser af forsinkelser. Oven i det så har de ofte strejker - men igen er det vel ikke lufthavnens ansvar.
Edyybru is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 10:19   #54
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Re: OSL jakter nye langruter

Quote:
Originally Posted by Edyybru View Post
Hvad er det for noget vrøvl. Du har ikke været i BRU på det seneste så. I tiden lige efter terrorangrebet var det noget besværligt med security checks både udenfor og indenfor samt restriktioner på håndbagage. Men nu er det ingen problemer. I tillæg har de fået en helt ny sikkerhedskontrol, som er lys og rummelig og vigtigst af alt ret hurtig. Terminalen til intra-Schengen fly er også blevet ombygget med nyt shopping-center (like it or not). Så lufthavnen fremstår mere effektiv og indbydende in for 3-4 år siden. Non-schengen terminalen har jeg ikke været i det seneste halve år. Men sidst jeg var der pågik der en del ombygning, så mon ikke den også efterhånden er blevet pudset op.

Lufthavnen har vel begrænset indflydelse på toget til Brussels MIDI. Det er jo ikke dem der driver det. Togtrafikken i Belgien er generelt som den var i Danmark i 1980'erne. Gammelt materiel med masser af forsinkelser. Oven i det så har de ofte strejker - men igen er det vel ikke lufthavnens ansvar.
Helt enig, det er orden på BRU nå. Jeg var der i juli og det er en god flyplass. Den viktigste forskjellen er at biler ikke kan kjøre frem til foran avgangshallen, taxier kan slippe av folk i et parkeringshus like ved. Det du sier om tregt tog er ihvertfall feil, det tar vel ca. 30 min til sentrum, men togene er slitne ja. Kjøpesenteret på non-chengen er ferdig. Sikkerhetskontrollen er nå lagt til før man skiller mellom Schengen og non-schengen, men det var slik også før terrorangrepet ifjor.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72

Last edited by jb1; 01-09-2017 at 10:21.
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 12:42   #55
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: OSL jakter nye langruter

Ok, så er man uenig med meg. Det er ok.

Jeg beskrev mine siste reiser dit. Har så klart ikke hatt like mange som dere. Sist var helt tilbake i Mai. Men jeg synes det er blitt så kronglete at jeg heller flyr til AMS og tar toget.

På innsiden av departure er dog terminalen fin og security er ok.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2017, 01:00   #56
tango
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 74
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

De første ukene etter åpning av Connector var den nye sikkerhetskontrollen super. Nå er den veldig variabel, synes jeg. Teknologien er flott, men bemanningen er ikke så sprek. Jeg kjenner at sikkerhetskontrollen på BRU ofte gir meg høyt blodtrykk, fordi de har alle muligheter men ofte leverer middelmådig likevel.
tango is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2019, 14:24   #57
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

For å bringe opp en gammel tråd, hvordan er transfer her nå om dagen?

Jeg har 4,5 time her på morgenen en Torsdag i sommer mellom fly fra Oslo og fly videre til Malaga.
Alternativene mine er å booke meg inn i en lounge, som jeg ser ikke er så ugreit priset til snaue 300kr, eller å bruke 180kr på togbilletter t/r for å komme meg inn til byen for å ta en kaffe, prøve ekte belgisk vaffel og kanskje plukke opp litt sjokolade til lavere priser enn på flyplassen.

Bagasjen blir nok sjekket inn hele veien til Spania, hvor lang tid bør jeg regne fra Osloflyet lander til jeg realistisk sett kan være på togstasjonen med litt rask gange?
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2019, 15:03   #58
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

15 min fra gate midt på pir til perrong med barn. Tog går vel hvert 20 min?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2019, 12:16   #59
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,680
Default Re: Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel

Er det noen butikker på BRU som selger flymodeller eller aviation stash? Kunne tenkt meg noe Brussels Airlines opplegg, gjerne en kaffekopp eller modell
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Brussel Airlines med Brussel-Montreal, overlater Toronto til Air Canada Someone Flyforum 0 04-09-2019 13:29
TRF Torp - Brussel barteki Spotteralerts 1 15-09-2014 17:06
Brussel v/s Rotterdam jameson82 Reiseforum 8 10-05-2012 23:44
Transfertid i Brussel. Hagen Reiseforum 3 24-09-2010 16:32
Brussel valen Reiseforum 11 08-04-2007 22:18


All times are GMT +2. The time now is 06:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.