Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-11-2013, 23:00   #1
Nja
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2007
Location: Kongsvinger
Posts: 171
EU Malaga

Heisan

Jeg og kona skal reise til Malaga den 11 desember med Norwegian. I den forbindelse lurer vi på om dere har noen gode tips om hva man skal se og alt det. Vi bor ved Calle Marqués de Larios.

Hvordan er det best å komme seg fra flyplassen og inn til sentrum og hvor mye koster det?

Alle tips mottas med stor takk
Nja is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2013, 12:15   #2
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Malaga

Borgen oppe på høyden er et turistmust, men væravhengig som det meste annet der. Picasso-museet kan være en fin vinteraktivitet.

Mat: ingen over, ingen ved siden - Tapeo de Cervantes. Litt vrien å få øye på, men book et bord her en dag eller to i forveien. Sjekk den ut på tripadvisor, jeg synes det var helt fantastisk begge gangene jeg har vært der.

Ellers ligger det noen rundt Plaza Merced.

Taxi fra flyplassen er enkelt og greit. Husker ikke prisen, men du får neppe en uhyggelig overraskelse.

God tur, og husk at flyplassen i seg selv er en severdighet
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2013, 14:05   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Malaga

Toget inn til byen går hvert 20 minutt (koster ca E2.80)
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2013, 14:54   #4
NordicMaster
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
Default Re: Malaga

Husk at det ikke er så veldig mye å gjøre i selve Malaga utover å ta livet helt med ro og ta seg et glass eller to ekstra.

Til tross for høy turistfellefaktor noen steder så er det generelt veldig god mat og kurante priser. Se, som alltid, etter steder (spesielt tapassteder) hvor det sitter mange lokale.

Hadde jeg vært der mer enn et par dager så hadd ejeg vurdert leiebil rett og slett for å fylle dagene.
NordicMaster is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2013, 15:31   #5
Nja
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2007
Location: Kongsvinger
Posts: 171
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Toget inn til byen går hvert 20 minutt (koster ca E2.80)
Betaler man ombord eller på stasjonen? Må man ha med mynter eller går det greit med sedler?
Nja is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2013, 20:38   #6
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Malaga

Det er mange interessante steder å besøke i området rundt Málaga òg, f.eks. Alhambra, Mijas og Ronda. Usikker på hvor mye som lar seg gjøre uten å leie bil dog.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2013, 09:56   #7
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Malaga

Leiebil er must. Har bodd der i noen år og svarer gjerne på spørsmål, send en PM.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2015, 22:02   #8
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Malaga

Har aldri vært i dette området av Spania før. Så det er på tide. Har booket en tur med utreise 14. mai og retur 26. mai.

Det blir en Andalucia-rundreise, som starter med 2-3 dager i Malaga først. Så er planen Granada (2 dager), Sevilla (3 dager?), Cadiz og retur til Malaga (2-3 dager?).

Reiser alene (alltid en fornøyelse - liten grunn til å klage på reisefølget!) og det er uaktuelt å leie bil (man må også kunne nyte lunsj med drikke!).

Tar gjerne imot tips på hva en bør få med, restauranter, hoteller (prøver å få til et snitt på om lag 600 kroner døgnet, starter gjerne billig og går litt opp etter hvert...)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2017, 21:55   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Mat: ingen over, ingen ved siden - Tapeo de Cervantes. Litt vrien å få øye på, men book et bord her en dag eller to i forveien. Sjekk den ut på tripadvisor, jeg synes det var helt fantastisk begge gangene jeg har vært der.
Gammel tråd, men er dette fortsatt et gjeldene tips?

Ser ut som vi får 2 netter i Malaga til våren, så er det noen sted av byen det er best og bo i kontra andre? Vi ankommer med leiebil, men innbiller meg det kanskje er like greit å levere fra meg den ved ankomst, og ta taxi ut til flyplassen når vi skal dra?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2017, 13:21   #10
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Malaga

Det går jo "subway"-tog fra Malaga til flyplassen. Det ligger et ganske bra hotell ved siden av stasjonen, Barcelo tror jeg det heter, ganske nytt, der var det sklie fra 2. etasje ned til resepsjonen, - ja, sklie.
Lario gaten er sentrum.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	barcelo-malaga.jpg
Views:	523
Size:	51.3 KB
ID:	42021  

Last edited by SBT; 14-02-2017 at 13:28.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2017, 14:14   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Det går jo "subway"-tog fra Malaga til flyplassen. Det ligger et ganske bra hotell ved siden av stasjonen, Barcelo tror jeg det heter, ganske nytt, der var det sklie fra 2. etasje ned til resepsjonen, - ja, sklie.
Lario gaten er sentrum.
Takk for tips

Hvordan er stasjonsområdet i Malaga? Tar man andre byer som Roma, København og mitt eget Oslo, så er det ikke i nærheten av togstasjonen det ofte frister bo som turist
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2017, 14:30   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Malaga

Det går jo busser rett inn til sentrum også. Men det er såpass kort til sentrum at taxi er helt kurant og ikke noe å lure på om man er mer enn én.

Ville vel ikke bodd ved togstasjonen, snarere ikke så langt unna gågata Larios et sted. Jeg har hotell på nedsiden av Almeda Principal, det er litt åpnere og lysere på oversiden. Har dog ingen konkret anbefaling.

Hva gjelder enkel mat, men stor stemning og autentisk morsom stemning, denne besøkte jeg to ganger:

https://www.elpimpi.com/en/

Cervantes sikkert veldig bra, men det må bestilles bord.

Selv hadde jeg også et veldig bra måltid med tunfisk i ulike varianter her:

https://no.tripadvisor.com/Restauran...Andalucia.html

Veldig avslappet stemning. Hotell i dette området vil jeg tro kan være bra.

Last edited by AirbusTrond; 14-02-2017 at 14:33.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 01:30   #13
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Takk for tips



Hvordan er stasjonsområdet i Malaga? Tar man andre byer som Roma, København og mitt eget Oslo, så er det ikke i nærheten av togstasjonen det ofte frister bo som turist


Området rundt stasjonen er litt rufsete... Anbefaler gjerne dette hotellet:

http://www.vincciposadadelpatio.com/m/


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 10:21   #14
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Gammel tråd, men er dette fortsatt et gjeldene tips?

Ser ut som vi får 2 netter i Malaga til våren, så er det noen sted av byen det er best og bo i kontra andre? Vi ankommer med leiebil, men innbiller meg det kanskje er like greit å levere fra meg den ved ankomst, og ta taxi ut til flyplassen når vi skal dra?
Det kan fort bli dyrt å parkere i byen. Vanskelig å finne gratis parkeringer i gatene, og skal du sette bilen i parkeringshus, koster det fort 20 euro pr. døgn.

AC Hotel Malaga Palacio ligger midt i sentrum, med basseng på taket og kort vei til masse restauranter og shopping.
http://www.marriott.com/hotels/trave...alaga-palacio/
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 12:09   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Malaga

Endte opp med å booke her:

http://en.vincciposadadelpatio.com/

Sentralt, virker bra og svømmebasseng på taket avgjorde. Så får man se om jeg blir fornøyd. Eneste kjipe er at de ikke tok Amex
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2017, 12:10   #16
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Malaga

Noen som kan anbefale hotell i området, minst fire stjerner som har et stort eller flere svømmebasseng og gjerne ved stranden? Reiser evt med barn under skolealder så bassenget og evt stranden er viktigst. Kommer nok ikke til å gjøre så mye sigthseeing.

Hvilket området bør jeg se etter egentlig på solkysten?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2017, 19:24   #17
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen som kan anbefale hotell i området, minst fire stjerner som har et stort eller flere svømmebasseng og gjerne ved stranden? Reiser evt med barn under skolealder så bassenget og evt stranden er viktigst. Kommer nok ikke til å gjøre så mye sigthseeing.

Hvilket området bør jeg se etter egentlig på solkysten?
Har bare bodd på et hotell i regionen, men har bodd her mange ganger, er blitt familiens stamhotell i Marbella. Helt fantastisk service og et veldrevet og godt hotell, kan anbefales på det sterkeste.

http://www.puenteromano.com/en/index.html
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2017, 22:07   #18
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Har bare bodd på et hotell i regionen, men har bodd her mange ganger, er blitt familiens stamhotell i Marbella. Helt fantastisk service og et veldrevet og godt hotell, kan anbefales på det sterkeste.

http://www.puenteromano.com/en/index.html
Det der så fint ut, men hadde ikke tenkt å slå altfor hardt på stortromma, 5000kr/natt er litt stivt. Tenkte å holse meg under 1700kr/natt.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 23:15   #19
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Malaga

Hvor strenge er man på barneseter til 4-6 åringer i Spania? Vil en drosje ta oss med uten i Malagaområdet?

Er det ordnede forhold med taxameter på drosjer fra AGP? Vil de kjøre oss om vi bare skal 8 km til hotellet? Hvor mye koster det til Marbella om det blir aktuelt?

Er det noe hotell med gangavstand fra terminalen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 10:04   #20
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Malaga

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvor strenge er man på barneseter til 4-6 åringer i Spania? Vil en drosje ta oss med uten i Malagaområdet?

Er det ordnede forhold med taxameter på drosjer fra AGP? Vil de kjøre oss om vi bare skal 8 km til hotellet? Hvor mye koster det til Marbella om det blir aktuelt?

Er det noe hotell med gangavstand fra terminalen?


Sent from my iPhone using Tapatalk


For å svare selv. Drosjer i Spania kan kjøre barn uten barnesete. Ser ut til at Holiday inn Express er nærmeste hotell, men ikke på terminalen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
To fra Malaga i går Vidar Bilder & foto 4 07-05-2012 17:48
Malaga Twin Otter Flyspotting 2 17-12-2011 21:46
Malaga med Ryanair Fjordheim TripReports 23 10-07-2011 20:30
VP-BAB i Malaga LN-KEH Register- og ATC-Forum 2 11-03-2006 20:28
OT: Malaga neste! LN-REF Flyforum 2 23-09-2004 16:55


All times are GMT +2. The time now is 15:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.