Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2018, 10:34   #1
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
EU Malta-tråden

Vi har planer om en Malta-tur til sommeren. Når jeg nå har begynt å kikke litt på priser TRD-MLA-TRD, ser jeg at prisene allerede virker høye. Betyr dette at det er på tide å hive seg rundt og bestille eller kan man forvente at prisene på et tidspunkt vil synke slik at det er lurt å ha is i magen og drøye med bestillingen?
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2018, 13:51   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Malta sommeren 2019

Det pleier jo å komme noen dugelige kampanjer etter jul ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 06-12-2018, 16:30   #3
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Malta sommeren 2019

Har pendlet til Malta en årrekke, og i perioden fra Juni-Aug så må du regne med et sted mellom 3-4000 pr person.

Har vært billigere alternativer med Norwegian, men avgangstidene har da medført overnatting èn eller begge veier i Oslo. Kan være lurt på splitte bookingen og evt kjøpe enveisbilletter, jeg har funnet det veldig mye bedre om dere reiser i Eco.

Skal dere reise business er SAS/Air Malta en god kombo, gjerne via Brussel/Amsterdam.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2018, 10:08   #4
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Default Re: Malta sommeren 2019

Takk for info, jeg tenker jeg droppet til på nyåret med å bestille, men følger med for å se på utviklingen

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2018, 23:45   #5
boatc
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 38
Default Re: Malta-tråden

Et tips er å sjekke priser via Lufthansa sine sider. Har flere ganger fått gode priser BOO-MLA med en kombo av SK, LH og KM (Air Malta)
boatc is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2019, 00:01   #6
A346
ScanFlyer Silver
 
A346's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
Default Re: Malta-tråden

Sommerferie med barn på 4 og 6 år og planlegger å leie feriehus - Gozo eller Malta - hva anbefaler Malta-ekspertene?
A346 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2019, 12:57   #7
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Malta-tråden

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Sommerferie med barn på 4 og 6 år og planlegger å leie feriehus - Gozo eller Malta - hva anbefaler Malta-ekspertene?
Om du vil ha litt aktivitet rundt deg så er Malta å foretrekke, men kan fort bli veldig hektisk om du bor midt i en av byene.

Gozo er veldig liten og veldig rolig og avslappet. Kan fort bli kjedelig i mine øyne over lengre tid, men om du liker å ha det stille og rolig og bare nyte fred og ro så kjør på.

Gozo er den øya de som bor/jobber på Malta reiser til i helgene for å slappe av.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2019, 18:52   #8
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Vin Malta tidlig i Oktober ?

Jr. fyller 18 i Oktober, og av alle steder har han nevnt at han vil til Malta.
LH ser ut til å være godt alternativ i *Alliansen, men hva gjør man på Malta, og hvor bør man (ikke) bo ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2019, 18:58   #9
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Malta tidlig i Oktober ?

Malta var overraskande kult. Valetta kan ein bruke eit par ettermiddagar på, om ein likar gamle steinbygg. Mdina var også verdt eit besøk, i alle fall om ein er litt GoT-fan. Var der på ein konferanse, budde på eit hotell litt utanfor byporten i Valetta, Grand Hotel Excelsior. Veldig fint bassengområde, synst eg.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2019, 20:17   #10
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Malta tidlig i Oktober ?

Det er jo behagelig å være der året rundt, men om det er en badeferie så er det ypperlig i begynnelsen av oktober, men i slutten av måneden kan det bli kjølig for mange.

Om det er badeferie man planlegger så må man også være klar over at strender er det veldig lite av på øyene. Det aller meste av kysten er bratte klipper. Om man tror man uten å ha planlagt hvor man skal bo bare kan dra til nærmeste strand så må man regne med at den er ganske så langt unna, veldig liten og stappfull av folk. Basseng er altså et must og om noe kalles "beach club" betyr det ikke nødvendigvis at det er mulig å bade i sjøen der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 30-04-2019 at 20:19. Reason: typo
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2019, 20:27   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Malta tidlig i Oktober ?

Vil anbefale Malta.. Helt topp. Var der juni i fjor med LH. Siden det er lenge til oktober, er det stor mulighet for Lufthansa Business ( Saver ) for lav pris. Vi betalte kr. 4.020 hver.. Men vær fleksibel på datoer.

Alle Europaturer kommende sommer/høst er med med det ( se øppkøming ). Prisene ligger her på ca 3.500+-. Bortsett fra LCA med kr. 4.160 pr pax.. Men alt booket i fjor høst.
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 30-04-2019, 21:31   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Malta-tråden

Glemte helt. Vi bodde i Valleta på Grand Hotel Excelsior. Meget bra. I tillegg til topp frokost hadde de taxiservice til faste priser . Belastet rommet med faste, lave priser.
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 01-05-2019, 15:08   #13
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Malta-tråden

Fint på Malta, et sted jeg gjerne drar tilbake til. Vi bodde på Marina Hotel, fint sted nære sjøen og med swimming pool.

https://www.marinahotel.com.mt/

Hadde dagsturer til Gozo og fiskerlandsbyen Marsaxlokk. Fant gunstige flypriser hos Widerøe med en kombinasjon av Brussels og Air Malta.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2019, 15:09   #14
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Malta-tråden

Kan absolutt anbefale THE WESTIN DRAGONARA RESORT, MALTA. Flott beliggenhet ved sjøen, riktignok ikke sandstrand, men flotte bademuligheter. Gåavstand til mange resturanter, shopping osv. Om du får et hjørnerom med egen terrasse så er det optimalt.
3cseat is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ryanair med selskap på Malta: Malta Air Someone Flyforum 25 20-07-2021 09:19
Malta Someone Reiseforum 16 17-01-2014 17:03
Air Malta i formasjon over Malta Anders95 Småprat 1 29-03-2013 03:40
Malta - LMML ATC-flyradar Flyforum 4 18-02-2007 12:57
Flyulykke på Malta Spanair Flyforum 4 10-09-2006 22:45


All times are GMT +2. The time now is 13:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.