Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2012, 20:23   #1
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Erfaringer med Club Carlson

Litt skuffet så langt, 2 netter i San Francisco med familien og er nå i Nydalen ved BI for fire netter. Ingen oppgradering og no perks. TV'en i Nydalen er bare litt større enn min iPhone......, ikke var det strykejern på rommet her i Nydalen (måtte selv hente i resepsjonen) og ikke hadde de amerikansk strømadapter til mine QF-15.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 09-01-2012, 22:55   #2
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Jeg hintet når sjekket inn sent i går kveld, men personen i resepsjonen tok ikke hintet - til tross for at det ligger Carlson-brosjyrer på hvert hjørne. Får vel noen overnattingspoeng i alle fall.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 10-01-2012, 04:18   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Jeg hintet når sjekket inn sent i går kveld, men personen i resepsjonen tok ikke hintet - til tross for at det ligger Carlson-brosjyrer på hvert hjørne. Får vel noen overnattingspoeng i alle fall.
Hva er det du egentlig forventer? Gold gir deg foelgende fordeler:

Complimentary room upgrades as available
50% point bonus on every eligible stay
2,000 point online booking bonus at clubcarlson.com or any Carlson Hotels website
Early check-ins and late checkouts as available upon request
Roll Over Nights (unused elite-qualifying nights count again next year toward elite status)
72-hour room availability guarantee at participating hotels
Elite Customer Service Line

Om oppgradering:

Quote:
Complimentary room upgrade is determined by the participating hotel depending on availability at time of check-in. Upgraded room types will vary, but may include rooms with a higher or lower floor, rooms with preferred view, or recently renovated rooms. All upgrades subject to availability.
Om inn og utsjekk:
Quote:
Early check-in and late checkout are subject to availability upon request at the hotel and may be requested for up to 2 hours prior to or later than the hotel’s published check-in and check-out time provided the elite member has a credit card number on file for the reservation.
http://www.clubcarlson.com/offers/4119046

AKKURAT samme benefits som Silver. Eneste forskjell: 50% ekstra miles over 25%.

Disse fordelene er saapass elendig at jeg ikke engang gidder aa reise meg opp, tasse ut i gangen for aa hente EBG kortet og scanne det.
Tommy777 is offline  
Old 10-01-2012, 09:45   #4
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Til dere som ikke opplever at Gull gir dere mye "perks" hos Radisson. Det tror jeg er riktig. Jeg har også Carlson Gold, men opplever ike mey ekstra av den grunn. Jeg tror det er fordi det er rett og slett for mange som har dette kortet..
Starwood Prefered guest platinum feks gir meg perks hver gang. Jeg vet også at carlson's Concierge kort også gir perks alltid. Så det er ikke all verden med et Gull kort her nei...
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline  
Old 10-01-2012, 13:32   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Til dere som ikke opplever at Gull gir dere mye "perks" hos Radisson. Det tror jeg er riktig. Jeg har også Carlson Gold, men opplever ike mey ekstra av den grunn. Jeg tror det er fordi det er rett og slett for mange som har dette kortet..
Starwood Prefered guest platinum feks gir meg perks hver gang. Jeg vet også at carlson's Concierge kort også gir perks alltid. Så det er ikke all verden med et Gull kort her nei...
Carlson er en av de minste lojalitetsprogrammene, saa grunnen til at man ikke faar mye perks er nok ikke antallet medlemmer

Dersom man leser hva man egentlig har krav paa (inkludert Concierge) er det rimelig elendig spoer du meg. Oppgradering? Hotellet kan velge policy -- OG saa maa det vaere tilgjengelig..
Tommy777 is offline  
Old 10-01-2012, 13:44   #6
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Enig med Tommy777, ikke verdt bryet å scanne EBG kortet mitt engang. Høres nesten ut som det er dårligere enn det elendige GoldpointsPlus programmet i sin tid, hvor jeg i det minste fikk to rom for prisen av ett samt frukt/vann når jeg minnet dem på det. Tar heller noen EBG poeng når jeg er innom disse hotellene.
view is offline  
Old 15-02-2012, 15:30   #7
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Tydeligvis mye forskjellig rundt omkring her.

Har brukt kortet i Tallinn flere ganger og hver gang blitt oppgradert til Business-suite. Frukt, vann etc alltid på plass..

Samme i Dublin forrige uke, oppgradering etc der også.

Spent på Oulu i Finland i morgen kveld og Scandinavia i Oslo til helgen.. Hva vil skje der montro?

Fikk forresten bestilt bonusovernatting i Shanghai på Radisson Blu i forbindelse med bonusturen for familien, og ble oppgradert fra superior til Deluxe der også.. Selv om bonuspoeng ble brukt..

Så må si meg svært godt fornøyd med CC.

Last edited by kimpe; 15-02-2012 at 15:33.
kimpe is offline  
Old 15-02-2012, 18:58   #8
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Ble du oppgradert ifb. med selve bestillingen, kimpe?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 15-02-2012, 23:35   #9
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by CFN_001 View Post
Fikk 20% rabatt på TGI Fridays med kortet
Robbiedeluxe is offline  
Old 16-02-2012, 14:29   #10
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Hei BårdK!

I Tallinn fikk jeg mail fra hotelldirektøren faktisk med en liten hilsen noen dager før jeg ankom hotellet.

I Dublin ble jeg oppgradert ved ankomst, men i Shanghai fikk jeg ved bestilling beskjed om at jeg fikk deluxe-rom for samme pris som Superior..

Så varierer nok litt der også.
kimpe is offline  
Old 16-02-2012, 17:20   #11
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Ikke værst klimpe! Hadde litt dårlige erfaringer Radisson Nydalen sist. Skal forsøke der igjen i mars og på Gardermoen.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 17-02-2012, 13:06   #12
CFN_001
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 133
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
How much dough did he spend?


Satt på TGI på Karl Johan. Når vi bestilte blingte jeg med gull kortet og spurte om det var noen fordeler siden de hadde logoen på baksiden. Servitøren sjekket det opp og sa når vi skulle betale at kortet gav meg 20% avslag
CFN_001 is offline  
Old 17-02-2012, 18:14   #13
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Genialt, trodde det bare gjaldt i Usa:-)
Chriscross is offline  
Old 19-02-2012, 14:18   #14
bardf
ScanFlyer Blue
 
bardf's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Ble oppgradert på Radisson Blu i Tromsø i går - dog ikke noe velkomstgave. Stort Business Class rom da.
bardf is offline  
Old 24-03-2012, 07:38   #15
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Ble oppgradert til toppetasjen med utsikt og terasse i Nydalen på mitt opphold fra søndag til fredag. Men de sliter med softproduktet sitt. Var lovet sen utsjekking (kl 14.00) i går, men da jeg kom for å dusje og skifte klær ved 12.00-tiden var rommet rengjort og kofferten min pakket! Dessuten klarte de ikke å rengjøre/skifte kaffekopper og glass. Hvor vanskelig kan det være. Ble også oppgradert til minisuite på Gardermoen i går. Det var bra. Så på denne turen var det full klaff hva angår romtype.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 24-03-2012, 11:21   #16
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Bodde på Radisson Blu Royal Helsinki en natt i forrige uke. Oppgradering til Business Class for både meg og kollega jeg hadde booket for. Fikk også tilbud om roomservice frokost uten å betale ekstra så det ble frokost i morgenkåpe:-)
jjessen is offline  
Old 24-03-2012, 14:03   #17
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Jeg bodde på Radisson Blu Hotel Madrid Prado, et meget hyggelig lite hotell med veldig god beliggenhet. Ble oppgradert fra et Economy Class enkeltrom til et standardrom, som var meget bra. Fikk et fruktfat og noe snacks sammen med en lapp om at de var glade for å ha en "sånn spesiell gjest boende hos dem".
__________________
FlightDeck is offline  
Old 04-04-2012, 21:43   #18
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Jeg bodde på Radisson Blu i Nydalen forrige uke og ble oppgradert til et stort Business Class-rom på hjørnet i sjette etasje. Denne uken bodde jeg på Park Inn på Gardermoen og fikk også her en oppgradering til et såkalt Business Friendly-rom. Også dette var et hjørnerom, betydelig større enn de vanlige rommene som jeg har hatt tidligere, men fordi rommet var i 2. etasje var utsikten mot flyene begrenset. I fremtiden vil jeg nok heller bo på Radisson-hotellet på Gardermoen da jeg synes Park Inn blir litt kaldt og upersonlig. Treningsrommet var ganske enkelt.
__________________
FlightDeck is offline  
Old 21-04-2012, 06:47   #19
S. Holberg
ScanFlyer Gold
 
S. Holberg's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Vel, ser ut til at det er slutt på denne fordelen. Var på TGI Friday's i Orlando nå i kveld, og viste CC kortet som vanlig. Etterhvert kom manageren og opplyste at Club Carlson nettopp(forrige uke) hadde gitt beskjed om at det er slutt på rabatt for CC medlemmer. Han beklaget og ga en liten personlig rabatt som beklagelse for at Club Carlson ikke hadde gitt beskjed(ikke til meg ihvertfall)

Quote:
Originally Posted by CFN_001 View Post
How much dough did he spend?


Satt på TGI på Karl Johan. Når vi bestilte blingte jeg med gull kortet og spurte om det var noen fordeler siden de hadde logoen på baksiden. Servitøren sjekket det opp og sa når vi skulle betale at kortet gav meg 20% avslag
__________________
-S. Holberg
S. Holberg is offline  
Old 06-06-2012, 19:31   #20
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

I helgen bodde jeg på Radisson Blu Edwardian Vanderbilt Hotel i London. Hadde opprinnelig bestilt et singelrom, men ble oppgradert til et Business Class/Deluxe-rom. Meget bra hotell og et meget lekkert rom! Ingen velkomstgave utover to vannflasker.
__________________
FlightDeck is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club) Bergern Reiseforum 94 25-03-2024 22:38
Automatisk Gold Elite Status med Club Carlson! WooAa Reiseforum 41 23-02-2017 19:44
Club Carlson - statusmatch zico77 Reiseforum 75 10-12-2013 19:18
Club Carlson: 50% bonus på poengkjøp nime Reiseforum 0 01-10-2012 11:54
Tilbud Club Carlson Chriscross Reiseforum 0 31-03-2011 10:34


All times are GMT +2. The time now is 03:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.