Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-02-2018, 11:24   #761
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
Joker kjører 50% trumf på Gullkornbrødet (https://joker.no/Kampanjer/Joker-lan...itt-eget-brod/) fra i morgen og noen uker framover..
Noen har tatt den helt ut:
https://www.godt.no/#!/artikkel/2426...faa-reisepoeng

"...27-åringen kjøpte 75 brød hos sin lokale Joker-butikk i Bodø fredag morgen, men det var ikke for å spise dem selv.

I et innlegg på Facebook-gruppen Frequent Traveler Norge deler Storli kvittering av brødkjøpet, hvor han skriver at tjente nesten 10.500 EuroBonus-poeng på handelen. Slike poeng kan brukes til betaling av flyreiser med SAS..."
FlyingDutchman is offline  
Old 26-02-2018, 13:40   #762
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Bookinger på sas.no gir nå 55kr via trumf.
Oppjustert fra tidligere 45kr.

https://viatrumf.no/cashback/sas-trumf
MCO-WDW is offline  
Old 26-02-2018, 21:21   #763
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by FlyingDutchman View Post
Noen har tatt den helt ut:
https://www.godt.no/#!/artikkel/2426...faa-reisepoeng

"...27-åringen kjøpte 75 brød hos sin lokale Joker-butikk i Bodø fredag morgen, men det var ikke for å spise dem selv.

I et innlegg på Facebook-gruppen Frequent Traveler Norge deler Storli kvittering av brødkjøpet, hvor han skriver at tjente nesten 10.500 EuroBonus-poeng på handelen. Slike poeng kan brukes til betaling av flyreiser med SAS..."
1500,- for 10.000 bonuspoeng..... Sist jeg sjekket så koster en innenlandsreise fra 1200,- til 1700,-. Ser ikke helt hvordan dette kan være en god deal men.
Chr1st1an is offline  
Old 26-02-2018, 23:58   #764
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
1500,- for 10.000 bonuspoeng..... Sist jeg sjekket så koster en innenlandsreise fra 1200,- til 1700,-. Ser ikke helt hvordan dette kan være en god deal men.
Kjem an på. Legg til eit flybyte, så kansje.
__________________
none....
roger is offline  
Old 27-02-2018, 14:29   #765
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
1500,- for 10.000 bonuspoeng..... Sist jeg sjekket så koster en innenlandsreise fra 1200,- til 1700,-. Ser ikke helt hvordan dette kan være en god deal men.
Reiser til (små flyplasser i) Nord-Norge er fort en del dyrere. Og han fikk en haug med brød, som han riktignok ga bort.
FlyingDutchman is offline  
Old 12-03-2018, 09:39   #766
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Da har Viatrumf i det stille justert ned hotels.com til 2% (om man skal ha rewards også), 8% uten rewards. Expedia gir 8.5% på hoteller.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 12-03-2018, 11:40   #767
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Da har Viatrumf i det stille justert ned hotels.com til 2% (om man skal ha rewards også), 8% uten rewards. Expedia gir 8.5% på hoteller.
Ja fikk med meg det i går når jeg skulle bestille. Er nå plutselig usikker på om det lønner seg å booke med rewards eller ikke. Ser nesten ikke slik ut....

Ser at kickback har også nedjustert tilsvarende med rewards, men de har bare 7% på uten.
Chr1st1an is offline  
Old 14-03-2018, 07:12   #768
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Expedia gir 8.5% på hoteller.
Og da får man noen expediapoeng i tillegg.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline  
Old 14-03-2018, 18:15   #769
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Da er det endringer på gang i overføring av Trumf til Eurobonus.....

Quote:
Ofte stilte spørsmål om SAS EuroBonus:
Hva er forskjellen på engangsoverføring og fast overføring?
Dersom du velger engangsoverføring overfører du ønsket beløp av din Trumf-saldo til SAS EuroBonus til en kurs på 10 EuroBonus-poeng per krone du overfører i Trumf-bonus. Ved fast overføring har du valget mellom å starte en automatisk overføring hver gang din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kroner.

Hvordan overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus?
Under menyvalget «bruk bonus» som innlogget på Trumf.no kan du enkelt overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus. Her ser du hvor mange EuroBonus-poeng du vil få for din Trumf-saldo. Ved engangsoverføring bestemmer du selv hvor myeTrumf-bonus du vil overføre. Ved fast overføring kan du velge å overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus når din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kr. Bonusen kan ikke føres tilbake til ditt Trumf-medlemskap.

Hvor mange EuroBonus-poeng får jeg for min Trumf-bonus?
Dagens kurs: 1 kr i Trumf-bonus = 13,88 kr
Etter påske:
Fast overføring: 1 kr i Trumf-bonus = 15 EuroBonus-poeng
Engangsoverføring: 1 kr i Trumf-bonus = 10 EuroBonus-poeng

Dvs Her kan man nå tape endel poeng og man kan vinne endel poeng....men det anbefales å følge med.
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 14-03-2018, 19:16   #770
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Montro hva sol skjer når det ramler inn 950 kroner fra viatrumf, overføres da 800 eller 200?
__________________
WF789 is offline  
Old 14-03-2018, 21:22   #771
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 575
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Det smarteste er vel da å overføre alt man har nå bortsett fra 49/99/199 kr til en kurs av 13,88, og så sette igang fast overføring til 15 poeng pr kr? Eller er det noe annet smart man bør gjøre?
PSC TOS is offline  
Old 14-03-2018, 23:32   #772
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Montro hva sol skjer når det ramler inn 950 kroner fra viatrumf, overføres da 800 eller 200?
Må vel bli 200kr 4 ganger on jeg fostår det rett.
Jeg tror de gjør denne endringen for å hindre at folk "SPARER" pengene sine hos Trumf (slik jeg gjør),og bare overfører til SAS når det trenges.
Når jeg gjør det så blir 5 års varighet perioden på poengene ikke ivekrksatt før de overføres til SAS.
Noe som har andre tanker om hvorfor Trumf gjør dette.
MCO-WDW is offline  
Old 15-03-2018, 08:33   #773
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by MCO-WDW View Post
Må vel bli 200kr 4 ganger on jeg fostår det rett.

Jeg tror de gjør denne endringen for å hindre at folk "SPARER" pengene sine hos Trumf (slik jeg gjør),og bare overfører til SAS når det trenges.

Når jeg gjør det så blir 5 års varighet perioden på poengene ikke ivekrksatt før de overføres til SAS.

Noe som har andre tanker om hvorfor Trumf gjør dette.


Trumf gjør nok dette urelukkende for å få ned gjelden de har hos medlemmene sine. Det stod jo DN for en kort tid tilbake at medlemmene hadde 1,2 milliarder i oppspart bonus.
Jeg har flere ganger i den siste tiden blitt spurt på diverse butikker om jeg vil betale matvarene med den oppsparte trumfbonusen, så det er nok mye fokus på det.



Sent from my iPhone using Tapatalk
EK 007 is offline  
Old 15-03-2018, 21:35   #774
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by EK 007 View Post
Trumf gjør nok dette urelukkende for å få ned gjelden de har hos medlemmene sine. Det stod jo DN for en kort tid tilbake at medlemmene hadde 1,2 milliarder i oppspart bonus.
Jeg har flere ganger i den siste tiden blitt spurt på diverse butikker om jeg vil betale matvarene med den oppsparte trumfbonusen, så det er nok mye fokus på det.
3 ting jeg ikke helt forstår her:
1) Hvilken interesse skulle Trumf ha av at folk bruker det de har innestående annet enn å redusere negativ omtale?
2) Hvordan kan man betale med innestående trumfsaldo? Har aldri hørt om at dette skulle være mulig.
3) Gitt at kunder allerede har bestemt seg for å kjøpe noe, hvilken fordel har butikken av at de betaler med Trumf istedenfor med ordentlige penger?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 15-03-2018, 21:37   #775
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
3 ting jeg ikke helt forstår her:
1) Hvilken interesse skulle Trumf ha av at folk bruker det de har innestående annet enn å redusere negativ omtale?
2) Hvordan kan man betale med innestående trumfsaldo? Har aldri hørt om at dette skulle være mulig.
3) Gitt at kunder allerede har bestemt seg for å kjøpe noe, hvilken fordel har butikken av at de betaler med Trumf istedenfor med ordentlige penger?
Svar til nummer 2) I meny appen eller på trumf.no så kan du legge inn at du vil betale med trumf. Så skjer det automagisk i butikken.
storg is offline  
Old 16-03-2018, 11:07   #776
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Man aktiverer et visst beløp og handler man for mindre får man resterende beløp ut i cash
__________________

Henshaw is offline  
Old 22-03-2018, 11:59   #777
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Da har Viatrumf i det stille justert ned hotels.com til 2% (om man skal ha rewards også), 8% uten rewards. Expedia gir 8.5% på hoteller.
Nå var det plutselig 4.5% igjen
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 23-03-2018, 01:51   #778
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Nå var det plutselig 4.5% igjen
4,5% med hotels dot com eller Expedia?
Chriscross is offline  
Old 23-03-2018, 10:18   #779
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
4,5% med hotels dot com eller Expedia?
Hotels.com
Det jeg derimot stusser på er hvordan jeg kan velge om jeg vil ha reises eller ikke. Tidligere mener jeg å huske jeg tidligere kunne velge dette inne på viatrumf, men når går jeg jo bare automatisk inn på hotels.com.
Chr1st1an is offline  
Old 25-03-2018, 13:27   #780
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Da er det endringer på gang i overføring av Trumf til Eurobonus.....

Ofte stilte spørsmål om SAS EuroBonus:
Hva er forskjellen på engangsoverføring og fast overføring?
Dersom du velger engangsoverføring overfører du ønsket beløp av din Trumf-saldo til SAS EuroBonus til en kurs på 10 EuroBonus-poeng per krone du overfører i Trumf-bonus. Ved fast overføring har du valget mellom å starte en automatisk overføring hver gang din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kroner.

Hvordan overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus?
Under menyvalget «bruk bonus» som innlogget på Trumf.no kan du enkelt overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus. Her ser du hvor mange EuroBonus-poeng du vil få for din Trumf-saldo. Ved engangsoverføring bestemmer du selv hvor myeTrumf-bonus du vil overføre. Ved fast overføring kan du velge å overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus når din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kr. Bonusen kan ikke føres tilbake til ditt Trumf-medlemskap.

Hvor mange EuroBonus-poeng får jeg for min Trumf-bonus?
Dagens kurs: 1 kr i Trumf-bonus = 13,88 kr
Etter påske:
Fast overføring: 1 kr i Trumf-bonus = 15 EuroBonus-poeng
Engangsoverføring: 1 kr i Trumf-bonus = 10 EuroBonus-poeng



Dvs Her kan man nå tape endel poeng og man kan vinne endel poeng....men det anbefales å følge med.
Ved forsøk å aktivere fast overføring til EB, så kommer det ikke opp noen opsjon for dette. Jeg har kun et valg om overføring til EB. Noen som har fått med seg hvordan man kan gjøre dette? Vil jo ha mest mulig EB poeng for mine Trumf poeng.
3cseat is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jetsetter.com - gode tilbud på gode hoteller Molinari Reiseforum 9 19-06-2011 16:50
Gode tilbud med MH fra London til Malaysia The Ticketor Reiseforum 6 06-05-2011 19:53
Ekstra EB-poeng gjennom Trumf/Trumf Visa jcnorway Småprat 6 07-03-2011 11:49
Finnair med gode tilbud til Asia SQ 777 Reiseforum 1 10-02-2011 23:16
SAS med (utilsiktede) gode India-tilbud AirbusTrond Flyforum 5 12-11-2008 18:57


All times are GMT +2. The time now is 08:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.