Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2015, 17:28   #241
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Det går fram under Fare basis & Booking Class information som du kan klikke på i hvert enkelt tilfelle etter at du har valgt avgang og pris (før du har lagt inn noen som helst opplysninger om deg selv)

Det (kan) finnes flere bookingklasser innenfor hver av de kategoriene du nevner, så det går ikke å gi et entydig svar på spørsmålet
__________________
Bare en passasjer...

Last edited by TG923; 01-10-2015 at 19:11. Reason: tillegg
TG923 is online now   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 19:04   #242
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Måtte krype til korset å bestille W-klasse, siden det kom på 7800kr med connection t/r. Q kom på 11700kr, og det gav rimelig dårlig uttelling poengmessig.

Har TG softblock for *A-gullkort? Er EBD, i den grad det betyr noe. Altså, om ikke alle seter selges, kan jeg være heldig å få ledig sete ved siden av meg siden jeg har *A-gull, eller funker det bare med de høyere betalte klassene i Eco?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 20:42   #243
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Måtte krype til korset å bestille W-klasse, siden det kom på 7800kr med connection t/r. Q kom på 11700kr, og det gav rimelig dårlig uttelling poengmessig.

Har TG softblock for *A-gullkort? Er EBD, i den grad det betyr noe. Altså, om ikke alle seter selges, kan jeg være heldig å få ledig sete ved siden av meg siden jeg har *A-gull, eller funker det bare med de høyere betalte klassene i Eco?
Veit ikkje om det var tilfeldig eller ikkje. Men utan å velga sete på førehand vart eg plassert på nødutgang-rad for meg sjølv i eit fly som var 90% fullt. Billigaste økonomi-billett.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 11:03   #244
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

TG opererer ikke med soft block for *A-gull, dog på OSL-BKK velger vi bulkhead seter for *A-Gull når flighten er full, i de tilfeller belegget er lavt så blokkerer vi majoriteten av midtsetene for samtlige passasjerer.
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 21:01   #245
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by LN-CMN View Post
TG opererer ikke med soft block for *A-gull, dog på OSL-BKK velger vi bulkhead seter for *A-Gull når flighten er full, i de tilfeller belegget er lavt så blokkerer vi majoriteten av midtsetene for samtlige passasjerer.
Flytter dere gull automatisk selv om en har sjekket inn på annet sete? Ev kan en be om blokkert sete ved innsjekk?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 00:26   #246
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Flytter dere gull automatisk selv om en har sjekket inn på annet sete? Ev kan en be om blokkert sete ved innsjekk?
Jeg vil ha meg frabedt å bli degradert til bulkhead fordi jeg har *A gold.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2015, 16:16   #247
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Flytter dere gull automatisk selv om en har sjekket inn på annet sete? Ev kan en be om blokkert sete ved innsjekk?
Nei, vi rører aldri reserverte seter/insjekket passasjerer så langt det ikke er nødvendig (ødelagt sete/assistanse passasjerer). Be kan man jo gjøre til samtlige selskaper, men insjekk kan aldri garantere
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2015, 13:03   #248
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Eg flyr BGO-OSL-DOH-BKK med SK/QR i morgon, og vidare frå BKK til USM med TG. Dette er då sjølvsagt ikkje ein gjennomgåande billett, men to separate PNR.

Det eg lurer på, er at i og med at det no er ei "askesky" som omringe heile Sør-Thailand og flyplassen på Samui er stengt, er kva rettigheter eg har hjå Thai når/hvis denne flighten vert utsatt/kansellert.

Som EBG reknar eg jo med å verta ombooka på første ledige fly, men er Thai pliktige til å tilby oss overnatting osv.? Eller går dette på reiseforsikringa?
sexten is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 19:59   #249
Einar
Newcomer
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 15
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Noen som har fløyet med Thai nylig, og som har erfaring med hvilke muligheter som finnes for (betalt) oppgradering? Vi skal til Thailand på nyåret, og kunne godt tenke oss en oppgradering dit i alle fall. Vi har billetter i Q-klasse dit og H-klasse tilbake, hvis det har noe å si :-)
Einar is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 20:27   #250
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Einar View Post
Noen som har fløyet med Thai nylig, og som har erfaring med hvilke muligheter som finnes for (betalt) oppgradering? Vi skal til Thailand på nyåret, og kunne godt tenke oss en oppgradering dit i alle fall. Vi har billetter i Q-klasse dit og H-klasse tilbake, hvis det har noe å si :-)
Har ikke erfaring med longhaul, men på SIN-BKK for et par uker siden var det null problem med cash-oppgradering fra billigste økonomi til business ved innsjekk.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 21:02   #251
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Q-klasse koster 6000NOK en vei til BKK pr pers, seneste (eneste) mulighet for kjøp av oppgradering på OSL er 1,5timer før avgang på insjekk (ingen upgrade på gate) gi meg dato så kan jeg sjekke belegget på dato hvis det skulle være av interesse ☺
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 22:14   #252
Einar
Newcomer
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 15
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Tusen takk for svar begge to! Jeg sender deg en PM LN-CMN, tusen takk for at du gidder å sjekke :-)
Einar is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 01:53   #253
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
Default Oppgradering Thai.

Flybilletter og hotell er i boks til vinterens Thailandstur. Etter å ha fundert litt på å oppgradere til business, sendte jeg en håpefull mail til Thai i Oslo med forespørsel om dette, og hva det ville koste. Svaret kom raskt, og mailen ble åpnet mens jeg så for meg både lounger, flate senger og unevnelige mengder mat og drikke. Så lenge var Balle i paradis; svaret bragte meg raskt tilbake til min vante plass blandt de uvaskede lenger baki flyet: Ca 51000 kr for alle 3, litt mer enn vi betalte for hele ferien på 19 dager.

Spørsmålet til de reisevante er som følger; Er det en smart måte å få til en oppgradering til en levelig pris, eller gjelder ordtaket om at det ikke finnes noen gratis lunsj her også?
Balle Chlorin is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 02:04   #254
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Oppgradering Thai.

Penger nok virker alltid
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 03:07   #255
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Oppgradering Thai.

Prisliste her
http://www.thaiairways.com/en/plan_m...ssistance.page

(velg stand-by upgrade. Er jo ganske vanlig at biz koster mer enn dobbelt av økonomibillett da)
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is online now   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 10:06   #256
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Oppgradering Thai.

Hmm synes ikke prisen var så gal, for eks OSL-BKK (som koster en del i utgangspunktet) så koster en stand-by upgrade 7642 kr ,
selve billetten t/r i økonomi koster 7808 det gir totalt en pris på 15 450.
Visst man har booket business i utgangspunktet så vil det kostet 24 741 kr t/r , eller 12 370 per vei .
Altså billigere å booke t/r biz , men visst du har tenkt å unne deg litt luksus på en av strekningene ikke galt.
Minuset er jo at du kun får poeng for det du har opprinnelige booket
altså 100% eurobonus poeng istedenfor 200% som man får i business.
__________________

Last edited by hifiman; 27-12-2015 at 10:09.
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 11:49   #257
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Oppgradering Thai.

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Hmm synes ikke prisen var så gal, for eks OSL-BKK (som koster en del i utgangspunktet) så koster en stand-by upgrade 7642 kr ,
selve billetten t/r i økonomi koster 7808 det gir totalt en pris på 15 450.
Visst man har booket business i utgangspunktet så vil det kostet 24 741 kr t/r , eller 12 370 per vei .
Altså billigere å booke t/r biz , men visst du har tenkt å unne deg litt luksus på en av strekningene ikke galt.
Minuset er jo at du kun får poeng for det du har opprinnelige booket
altså 100% eurobonus poeng istedenfor 200% som man får i business.

standby upgrade er bare én vei, så du må gange med to: 7642x2=15 284kr. Og så plusse på billett t/r i øko på kr 7808.
Da blir det totale regnestykket 23 092 kr. Noe som gjør at en like godt kan betale en C-billett istedet. Mener å ha lest at standby-upgrade fra BKK også er dyrere. (ca USD $1000)
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 12:21   #258
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Oppgradering Thai.

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
standby upgrade er bare én vei, så du må gange med to: 7642x2=15 284kr. Og så plusse på billett t/r i øko på kr 7808.
Da blir det totale regnestykket 23 092 kr. Noe som gjør at en like godt kan betale en C-billett istedet. Mener å ha lest at standby-upgrade fra BKK også er dyrere. (ca USD $1000)
Mitt utgangspunkt var en vei, derfor jeg ikke ganget det med to, at man bare unnet seg å oppgradere for eks. hjemmturen. Visst man tenker begge vei så blir det billigere å booke biz i utgangspunktet ja.
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 15:29   #259
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Takk for nyttig info.

Neste spørsmål blir da som følger: Hva er forskjellen på Business og Premium Economy? Klarer ikke å finne noe info på Thai in hjemmeside eller Seatguru.
Balle Chlorin is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 15:35   #260
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Thai har ikke Premium Economy til/fra Oslo.

Til/fra København og Stockholm brukes bakre del av business class til Premium Economy, da er det bare service som er forskjellen - setene er de samme.

http://www.thaiairways.com/static/co...-300ER_77B.jpg
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe jameson82 Reiseforum 144 31-10-2017 22:17
Jeg skal reise med FlyViking og lurer på noe Tarzan Reiseforum 1 23-07-2017 20:25
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) Fred Reiseforum 31 24-11-2015 12:47
Hvor skal jeg reise i Asia? Hypern Reiseforum 19 10-08-2013 00:30


All times are GMT +2. The time now is 21:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.