Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-11-2017, 10:03   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
SAS SAS årsresultat 2016/2017

SAS har sluppet foreløpige tall for siste regnskapsår som viser et overskudd på 1,7 mrd SEK, opp fra 1,4 mrd i fjor. Endelig tall kommer 12 desember, men er neppe veldig annerledes. For 2017/2018 er prognosen et overskudd på 1,5-2,0 mrd SEK, men at de som vanlig vil tape penger i første halvdel av året

http://www.newsweb.no/newsweb/attach...f&attId=168559

Quote:
Revenue of about SEK 42.5 (39.5) billion
- Income before tax: about SEK 1.7 (1.4) billion
- Income before tax and nonrecurring items: about SEK 1.9 (0.9) billion
- Financial preparedness: about 37% (41%)
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2017, 11:18   #2
SASCC
ScanFlyer Blue
 
SASCC's Avatar
 
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Gleder meg til streik før påske når slankeprogrammet går i vasken. 700 millioner skal spares på lønn og personell frem til 2020. Lykke til.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb
SASCC is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2017, 16:59   #3
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Gleder meg til streik før påske når slankeprogrammet går i vasken. 700 millioner skal spares på lønn og personell frem til 2020. Lykke til.
Å glede seg til å streike... nei nei nei
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 13:17   #4
SASCC
ScanFlyer Blue
 
SASCC's Avatar
 
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

SAS får som de ber om. Tror foreninger og ansatte har fått nok. Blir en tøff vår. Heller streik enn mer kutt og piss nå.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb
SASCC is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 15:43   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
SAS får som de ber om. Tror foreninger og ansatte har fått nok. Blir en tøff vår. Heller streik enn mer kutt og piss nå.
...Eller kanskje SAS, kundene og du selv er best tjent med at du finner deg noe annet å drive med for å få til salt i grøten.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 16:38   #6
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Jeg har store tviler om det er klok a streike for a fa sine önsker frem...

Vi har sett så langt 3 konkurser i Europa i 2016 og - flesteparten av kapasitæten forblir i market. De flyene får bare ny lakk. Det står uten tvil at de aktører som forblir vil se de samme press på marginer som i høst 2017. Rett og slett fordi tilbyd ikke reduseres og etterspørelsen ikke vokser i samme takt som tilbud.

SAS står foran enorme investeringer. De må bestille ca. 60 fly som en erstattning til B738 og A320CEO. Dette vil koste mye penger. Selskap har også en behov å erstatte de B737 og A319 med noe i samme kapasitæt. Her snakker vi om i minst 30 fly av denne størrelse. Den mest naturlige kandidat vil være C-Series. Også dette koster penger.

Ser man nå bak til regnskap så finner man en punkt som heter "Financial Preparedness". Dette har gått ned fra 41% til 37%. Med andre ord, SAS sier at de ikke har i lignende grad penger til investeringer "ready-for-use". Faktisk ble SAS alrede i dett år i nød a gjøre sale&lease-backs på de nye A320NEO fordi man ikke hadde nok penger å betale dette investering rett ut av "porto-kassa" som e.g. en EK med sine A380.

Jeg forstår alle ansatte. Hvem vil ikke har en lønns-økning?
Men jeg ser dette fra perspektiv av en ansatt som har just sett sin selskap gå konk. Dersom SAS ikke klarer å gjøre disse investeringer i 2018 og skape en solid finansiellt fundamentum for dette, så vil SAS stå i livsfare om 2-3 år. Uten disse fly vil SAS sitte igjen med en dyr og gammelt flåte og vil ikke være istand a konkurre via en hyppig antall frekvenser. Spesielt for dette trenges C-Serien, som gir deg en 120-150 seter med CASM av en B738.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 17:38   #7
SASCC
ScanFlyer Blue
 
SASCC's Avatar
 
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
...Eller kanskje SAS, kundene og du selv er best tjent med at du finner deg noe annet å drive med for å få til salt i grøten.
Problemet er vel at ingen i SAS får råd til salt i grøten om de vinner frem med kravene sine. Men såklart, hvorfor bry seg når man bare er ute etter billige flybilletter. Ellers en patetisk kommentar. «Skift jobb om du ikke er fornøyd». Jeg, og ganske mange andre i selskapet tenker vel at det er best å bare legge ned hele mølja om det ikke går an å ha anstendige lønn- og arbeidsvilkår.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb
SASCC is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 18:13   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,752
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Problemet er vel at ingen i SAS får råd til salt i grøten om de vinner frem med kravene sine. Men såklart, hvorfor bry seg når man bare er ute etter billige flybilletter. Ellers en patetisk kommentar. «Skift jobb om du ikke er fornøyd». Jeg, og ganske mange andre i selskapet tenker vel at det er best å bare legge ned hele mølja om det ikke går an å ha anstendige lønn- og arbeidsvilkår.
Det lille jeg vet om betingelsene i cockpit hos sas er ganske så dystert. Milevis bak wf og dy. Skulle jeg satset på et flyselskap som arbeidsgiver hadde sas vært sistevalg blant de store i Norge. Blir ikke overrasket hvis det blir streik, de flygende har all grunn til å kreve bedre vilkår.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 18:26   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Det lille jeg vet om betingelsene i cockpit hos sas er ganske så dystert. Milevis bak wf og dy. Skulle jeg satset på et flyselskap som arbeidsgiver hadde sas vært sistevalg blant de store i Norge. Blir ikke overrasket hvis det blir streik, de flygende har all grunn til å kreve bedre vilkår.


Pilotene inngikk jo nettopp en 3 årig avtale
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 18:51   #10
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,752
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Pilotene inngikk jo nettopp en 3 årig avtale
Ja og den er elendig. Da er vel planen å få alle andre i bolaget på tilsvarende «bransjens verste»
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 19:02   #11
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,126
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Gleder meg til streik før påske når slankeprogrammet går i vasken. 700 millioner skal spares på lønn og personell frem til 2020. Lykke til.
Nå har jeg ikke satt meg inn i saken, men kan det tenkes at det del skal taes ut gjennom tiltak som nå er mulig på grunn av økt fleksibilitet i nylig oppdaterte avtaler? Altså ikke nye krav (det kommer nok de også). Det tar vel en del tid å planlegge ruter og crew scheduling på nytt.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 07:31   #12
Edyybru
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Location: Maastricht
Posts: 129
Kamera Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Problemet er vel at ingen i SAS får råd til salt i grøten om de vinner frem med kravene sine. Men såklart, hvorfor bry seg når man bare er ute etter billige flybilletter. Ellers en patetisk kommentar. «Skift jobb om du ikke er fornøyd». Jeg, og ganske mange andre i selskapet tenker vel at det er best å bare legge ned hele mølja om det ikke går an å ha anstendige lønn- og arbeidsvilkår.
Jeg finder det som forbruger meget svært at vide, hvilket flyselskab det er “ok” at flyve med udfra et spørgsmål om “anstændige forhold” for de ansatte. Nuvel Ryanair bliver ikke valgt for min del, men hvordan skal jeg vide, hvad der er skidt og kanel. Jeg vælger primært SAS til mine flyvninger og det er 3 ting der bestemmer dette valg. Flytider/flypris, Den service jeg modtager i tilfælde af aflysning/forsinkelse etc, samt at jeg har en måske naiv ide om at SAS er et selskab der behandler sine ansatte på en ordentlig måde. Jeg kan nu udfra denne tråd forstå at det angiveligt ikke længere er tilfældet. Men hvordan skal jeg som forbruger vide det? Kan jeg få en liste med “anstændige” flyselskaber? Det er - i hvert fald ikke for mig - udelukkende et spørgsmål om billige flybilletter. Hvad er det der gør at jeg ikke længere bør vælge SAS - for det er vel det du mener med ovenstående indlæg?!?
Edyybru is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 10:38   #13
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Problemet er vel at ingen i SAS får råd til salt i grøten om de vinner frem med kravene sine. Men såklart, hvorfor bry seg når man bare er ute etter billige flybilletter. Ellers en patetisk kommentar. «Skift jobb om du ikke er fornøyd». Jeg, og ganske mange andre i selskapet tenker vel at det er best å bare legge ned hele mølja om det ikke går an å ha anstendige lønn- og arbeidsvilkår.
Nå skrives der konsekvent, i de fleste trådene, om de flyvene.
Som alltid utelukkes, les glemmes, at der fortsatt trengs en hel del mennesker for at du som CC skal kunne ta av med noen i Cockpit. De kalles bakkeansatte, og om du tror at de har bedre vilkår så foreslår jeg at du tar deg 1 måned på gulvet.
Vel, vi har nok en bedre arbeidstids ordning enn dere, kan planlegge litt mer og litt lengre frem i tid, men vi får stadig høre av selskapene som vi handler, både egne og andre, at kostnadene må ned, vi må bli mer effektive, yte mer, løpe mer, gjøre samme jobben som for 15 år siden med opptil 50% reduksjon i bemanning.
Ta med det faktum at vi i gjennomsnitt har hatt en lønnsøkning siden 2002 som har vært på ca 1% i året, så er det kanskje ikke rart at en som begynner på bakken idag ligger under det som staten kaller fattig, om en er ene forsørger.
Kanskje ikke rart at en etter 30 år sliter med å få lån, basert på inntekt om en havner i en situasjon som tilsier at en prøver å eie istedet for å leie.

Kan godt være at forholdene for de som flyr i WF/DY+++ er bedre, men de samme selskapene setter vilkårene hva de er interessert i å betale for VÅRES tjenester, og kan love deg at det ikke er mye å gå i pluss på.

Sånn satt på spissen, siden du gleder deg til en streik, så innebærer det at mange andre ikke tjener penger heller, ingen flyavgang, ingen handling inntekter, men tro ikke det at om dere streiker så har vi ingenting å gjøre, nei vi får bare ikke betalt for det

Og, jeg kan si at etter 40+ i bransjen er stolt av at jeg ikke har vært i streik, nå sier nok det mer om bransjen jeg er i og foreningene, men dog, jeg er glad i det jeg har, jeg har til salt og sukker, men skulle ønske mine nye kolleager hadde råd til det samme.

Så på sett og vis SASCC er vi i samme båt, kanskje vi alle bør ri samme veien, så kanskje endag går det fremover
krølle is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 10:53   #14
Flap15
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Nå skrives der konsekvent, i de fleste trådene, om de flyvene.
Som alltid utelukkes, les glemmes, at der fortsatt trengs en hel del mennesker for at du som CC skal kunne ta av med noen i Cockpit. De kalles bakkeansatte, og om du tror at de har bedre vilkår så foreslår jeg at du tar deg 1 måned på gulvet.
Vel, vi har nok en bedre arbeidstids ordning enn dere, kan planlegge litt mer og litt lengre frem i tid, men vi får stadig høre av selskapene som vi handler, både egne og andre, at kostnadene må ned, vi må bli mer effektive, yte mer, løpe mer, gjøre samme jobben som for 15 år siden med opptil 50% reduksjon i bemanning.
Ta med det faktum at vi i gjennomsnitt har hatt en lønnsøkning siden 2002 som har vært på ca 1% i året, så er det kanskje ikke rart at en som begynner på bakken idag ligger under det som staten kaller fattig, om en er ene forsørger.
Kanskje ikke rart at en etter 30 år sliter med å få lån, basert på inntekt om en havner i en situasjon som tilsier at en prøver å eie istedet for å leie.

Kan godt være at forholdene for de som flyr i WF/DY+++ er bedre, men de samme selskapene setter vilkårene hva de er interessert i å betale for VÅRES tjenester, og kan love deg at det ikke er mye å gå i pluss på.

Sånn satt på spissen, siden du gleder deg til en streik, så innebærer det at mange andre ikke tjener penger heller, ingen flyavgang, ingen handling inntekter, men tro ikke det at om dere streiker så har vi ingenting å gjøre, nei vi får bare ikke betalt for det

Og, jeg kan si at etter 40+ i bransjen er stolt av at jeg ikke har vært i streik, nå sier nok det mer om bransjen jeg er i og foreningene, men dog, jeg er glad i det jeg har, jeg har til salt og sukker, men skulle ønske mine nye kolleager hadde råd til det samme.

Så på sett og vis SASCC er vi i samme båt, kanskje vi alle bør ri samme veien, så kanskje endag går det fremover
Alle de punktene som du ramser opp er vel likt for alle yrkesgrupper i flybransjen. Alle, både bakkeansatte, kabinpersonell og piloter, jobber 50% mer og tjener effektivt mellom 20-50% mindre enn for bare 10 år siden. Nye som jobber i kabinen blir også regnet for "fattig" per def.

Når det kommer til streik, så er det vel ingen som VIL streike. Men nå vet kanskje ikke du hvilke ultimate krav som settes til kabinen nå. Det er nå et være eller ikke være. Det kan bli den siste kampen for dem.
Flap15 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 14:33   #15
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by Flap15 View Post
Alle de punktene som du ramser opp er vel likt for alle yrkesgrupper i flybransjen. Alle, både bakkeansatte, kabinpersonell og piloter, jobber 50% mer og tjener effektivt mellom 20-50% mindre enn for bare 10 år siden. Nye som jobber i kabinen blir også regnet for "fattig" per def.

Når det kommer til streik, så er det vel ingen som VIL streike. Men nå vet kanskje ikke du hvilke ultimate krav som settes til kabinen nå. Det er nå et være eller ikke være. Det kan bli den siste kampen for dem.
Er ganske så klar over at ingen VIL streike, og noen ganger må nok det til og. Og har du vært lenge i bransjen, så vet vel du og at vi har danset rundt gullkalven tidligere, er vel gjerne derfor krybben er tom nå, og som kjent da bites hestene.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 16:35   #16
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 703
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Gleder meg til streik før påske når slankeprogrammet går i vasken. 700 millioner skal spares på lønn og personell frem til 2020. Lykke til.
700millioner er et veldig høyt tall som skal spares. Jeg har forståelse for at dette, sånn med en gang, kan høres urealistisk, men ser man nærmere på regnestykket, er det kanskje ikke så utenkelig å få til.

700 millioner(svenske kroner!) er det som skal spares for HELE SAS. For de kabinansatte er det 350 millioner og av disse er det ca 100 millioner som skal kuttes i Norge.

SAS-planning har uttalt at de er tilfreds med timetallet hver CC produserer. Altså er det ikke snakk om å ut-øke antall jobb-timer.

SAS har allerede gjort store endringer av begynnerlønnen for CC samt innført nye(lavere) lønnstrinn for nye CC, som har gjort at cabincrew-yrket faktisk grenser til å være en lavlønnsgruppe(gjelder både for nyansatte i Sverige og Danmark), så her er det lite rom for å kutte ytterligere.

Det SAS "lider" litt av, er aldersdemografien av kabinansatte. Her er mange eldre(som ligger høyt på lønnstrinn) og forholdvis liten gruppe yngre(som ligger lavt på lønnstrinn). Dette er sett ut i fra et kostnadsmessig perspektiv, ganske uheldig. Her er det mulig for SAS å gjøre noen grep blant annet ved å legge til rette for gunstige sluttpakker for de som har vært ansatt noen år. Dette er ganske vanlig i alle type bedrifter som ønsker å skape endringer i alderssammensetningen til sine ansatte. Penger til slike sluttpakker har SAS alt satt av, så her gjelder det kun å kommunisere det ut til sine ansatte og la tilbudet gjelde mer enn kun 1 uke.

Jeg tror SAS har potensiale til å bli både mer effektiv og lønnsomt, uten at de skal være nødt til å drive direkte rovdrift av sine ansatte.

Last edited by FBI2012; 05-11-2017 at 16:57.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 17:24   #17
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
700millioner er et veldig høyt tall som skal spares. Jeg har forståelse for at dette, sånn med en gang, kan høres urealistisk, men ser man nærmere på regnestykket, er det kanskje ikke så utenkelig å få til.

700 millioner(svenske kroner!) er det som skal spares for HELE SAS. For de kabinansatte er det 350 millioner og av disse er det ca 100 millioner som skal kuttes i Norge.

SAS-planning har uttalt at de er tilfreds med timetallet hver CC produserer. Altså er det ikke snakk om å ut-øke antall jobb-timer.

SAS har allerede gjort store endringer av begynnerlønnen for CC samt innført nye(lavere) lønnstrinn for nye CC, som har gjort at cabincrew-yrket faktisk grenser til å være en lavlønnsgruppe(gjelder både for nyansatte i Sverige og Danmark), så her er det lite rom for å kutte ytterligere.

Det SAS "lider" litt av, er aldersdemografien av kabinansatte. Her er mange eldre(som ligger høyt på lønnstrinn) og forholdvis liten gruppe yngre(som ligger lavt på lønnstrinn). Dette er sett ut i fra et kostnadsmessig perspektiv, ganske uheldig. Her er det mulig for SAS å gjøre noen grep blant annet ved å legge til rette for gunstige sluttpakker for de som har vært ansatt noen år. Dette er ganske vanlig i alle type bedrifter som ønsker å skape endringer i alderssammensetningen til sine ansatte. Penger til slike sluttpakker har SAS alt satt av, så her gjelder det kun å kommunisere det ut til sine ansatte og la tilbudet gjelde mer enn kun 1 uke.

Jeg tror SAS har potensiale til å bli både mer effektiv og lønnsomt, uten at de skal være nødt til å drive direkte rovdrift av sine ansatte.
Du har endel point's her, og det er vel ingen som vet hva som blir krav og utspill ennå (annet en endel ryktespredning )
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 08:04   #18
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
700millioner er et veldig høyt tall som skal spares. Jeg har forståelse for at dette, sånn med en gang, kan høres urealistisk, men ser man nærmere på regnestykket, er det kanskje ikke så utenkelig å få til.

700 millioner(svenske kroner!) er det som skal spares for HELE SAS. For de kabinansatte er det 350 millioner og av disse er det ca 100 millioner som skal kuttes i Norge.

SAS-planning har uttalt at de er tilfreds med timetallet hver CC produserer. Altså er det ikke snakk om å ut-øke antall jobb-timer.

SAS har allerede gjort store endringer av begynnerlønnen for CC samt innført nye(lavere) lønnstrinn for nye CC, som har gjort at cabincrew-yrket faktisk grenser til å være en lavlønnsgruppe(gjelder både for nyansatte i Sverige og Danmark), så her er det lite rom for å kutte ytterligere.

Det SAS "lider" litt av, er aldersdemografien av kabinansatte. Her er mange eldre(som ligger høyt på lønnstrinn) og forholdvis liten gruppe yngre(som ligger lavt på lønnstrinn). Dette er sett ut i fra et kostnadsmessig perspektiv, ganske uheldig. Her er det mulig for SAS å gjøre noen grep blant annet ved å legge til rette for gunstige sluttpakker for de som har vært ansatt noen år. Dette er ganske vanlig i alle type bedrifter som ønsker å skape endringer i alderssammensetningen til sine ansatte. Penger til slike sluttpakker har SAS alt satt av, så her gjelder det kun å kommunisere det ut til sine ansatte og la tilbudet gjelde mer enn kun 1 uke.

Jeg tror SAS har potensiale til å bli både mer effektiv og lønnsomt, uten at de skal være nødt til å drive direkte rovdrift av sine ansatte.
Jeg kan ikke noe for det, men det her høres alt for enkelt ut. Om SAS i tillegg ser på eldre kabinansatte som en byrde fremfor en asset er det i beste fall trist.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2017, 08:28   #19
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Da var den endelige fasiten ute og som forventet ble det som meldt for en drøy måned siden

https://www.dn.no/nyheter/2017/12/12...n-sterk-sommer

Quote:
Selskapet fikk et årsresultat før skatt for regnskapsåret 2016/2017 på 1,73 milliarder svenske kroner, mot 1,4 milliarder kroner i 2015/2016. Inntektene økte fra 39,5 milliarder kroner til 42,7 milliarder kroner.
Neste år forventes å bli omtrent som i år, men at de vil tape penger i vinter og tjene om sommeren


Presentasjonen og rapporten finnes her:

https://www.sasgroup.net/en/wp-conte...conference.pdf

https://www.sasgroup.net/en/wp-conte...ast-171212.pdf
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 12-12-2017 at 08:55.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2017, 11:09   #20
FL002
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 130
Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Hvor mye bedre hadde årsresultatet blitt hvis nettsidene hadde fungert?
FL002 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian tilbudstråd (2016/2017) hifiman Reiseforum 22 12-12-2017 07:58
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017) kristian Reiseforum 188 18-11-2017 15:42
Vinterværtråden (2016/2017) Piloteyes Flyforum 127 17-05-2017 22:04
SAS årsresultat 2013/2014 FlightDeck Flyforum 18 18-12-2014 13:01


All times are GMT +2. The time now is 02:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.