Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2014, 14:58   #1
Flight Cancelled
Bonusjeger
 
Flight Cancelled's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
Default Beste tilgjengelighet (bonusbilletter med SAS)

Hei,

Finner ingen tråd som omhandler denne typen billetter, så da oppretter jeg like så godt en tråd. Beklager om det finnes en fra før.

Jeg har bestilt meg bonusbilletter med SAS når jeg skal hjem på juleferie fra statene som jeg kan ha i bakhånd om jeg ikke finner på noe enda lurere (som LH F f.eks.)

Bestilte da beste tilgjengelighet, og da jeg liker å fly har jeg bestilt tur fra IAH hjemover vis SVG og til SFO via OSL og CPH tilbake. Alt er SAS beste tilgjengelighet. Problemet er at billetten fra IAH kun går til OSL, mens reisen til SFO går fra min lokale flyplass. Jeg får ikke til å finne noen beste tilgjengelighet-billetter som har tre reiser i seg når turen starter i IAH. Jeg antok derfor at maks bare var to, og bestilte i vei - men, når jeg bestilte reisen til SFO i dag ser jeg jo at jeg fikk inn tre flyturer på den billetten!

Har noen her aning på hva dette kan skyldes? Har kontrollert en rekke forskjellige flyplasser. Søk f.eks. IAH-SVG-OSL-MOL, kommer ikke opp en eneste dag. Vet noen hvorfor? Finnes det noe håp for å få bestilt en tur fra IAH "helt hjem"?

FC.
__________________

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2014, 15:12   #2
NordicLane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 113
Default Re: Beste tilgjengelighet (bonusbilletter)

I hvert fall fire strekninger skal være mulig pr. enkelt reise.
Hvis du skal tilbake til IAH med en SAS bonusbillett, må du finne en dag med tilgjengelig plass fra SVG, ellers er det en Star Alliance bonusbillett (krever flere poeng) du trenger å booke hvis ønsker å ha SFO-IAH med UA på slutten.

Vær oppmerksom på at bonusbilletter med beste tilgjengelighet har "Ordinære av- og ombestillingsregler gjelder for valgt billett".
http://www.sas.no/eurobonus/bruk-poe...e-bonusreiser/
NordicLane is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2014, 15:20   #3
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Beste tilgjengelighet (bonusbilletter)

Ring til Sas så fikser de det sikkert, det er ikke alltid alle routinger kommer opp.
econ is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2014, 15:29   #4
Flight Cancelled
Bonusjeger
 
Flight Cancelled's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
Default Re: Beste tilgjengelighet (bonusbilletter)

Quote:
Originally Posted by NordicLane View Post
I hvert fall fire strekninger skal være mulig pr. enkelt reise.
Hvis du skal tilbake til IAH med en SAS bonusbillett, må du finne en dag med tilgjengelig plass fra SVG, ellers er det en Star Alliance bonusbillett (krever flere poeng) du trenger å booke hvis ønsker å ha SFO-IAH med UA på slutten.
Skal ikke tilbake til IAH, der har jeg KSU-OSL-CPH-SFO nå.

Det jeg ønsker, er å få booket IAH-SVG-OSL-KSU. Jeg finner IAH-SVG-OSL tilgjengelig samtlige dager, og strekningen OSL-KSU samtlige dager hver for seg, men aldri sammen. Samme gjelder også alle andre destinasjoner ut fra OSL jeg har sjekket - samme hvis jeg reiser via BGO eller TRD til KSU. Jeg syntes det er ganske rart, særlig når jeg fikk booket med 3 legs til SFO...


Quote:
Vær oppmerksom på at bonusbilletter med beste tilgjengelighet har "Ordinære av- og ombestillingsregler gjelder for valgt billett".
http://www.sas.no/eurobonus/bruk-poe...e-bonusreiser/
Det er sant. Men nå kan vel business-billetter avbestilles.
__________________

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2014, 15:48   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Beste tilgjengelighet (bonusbilletter)

Du beveger deg i ytterkant av hva disse gamle mainframene bak søkemotorene klarer å knyte sammen .. Ring SAS.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2014, 16:35   #6
Flight Cancelled
Bonusjeger
 
Flight Cancelled's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
Default Re: Beste tilgjengelighet (bonusbilletter)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du beveger deg i ytterkant av hva disse gamle mainframene bak søkemotorene klarer å knyte sammen .. Ring SAS.
Det har jeg prøvd. Etter 10 minutter på hold i to forskjellige samtaler, fikk jeg to ganger beskjed om at jeg burde bestille hotell på OSL, og reise videre innenlands dagen etter, om jeg ikke ville gamle ift forsinkelser...

Fyrte av mail til diamant-mailen for å høre om de kunne yte assistanse. SAS telefon fungerte IKKE.
__________________

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2014, 16:46   #7
Flight Cancelled
Bonusjeger
 
Flight Cancelled's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
Default Re: Beste tilgjengelighet (bonusbilletter)

Lite tips hvis andre kommer i samme situasjon: På nett samt over telefon med SAS får de opp mange færre alternativer for beste tilgjengelighet fra IAH. Men: booker man gjennom mobilappen på Android (kanskje iOS også, har ikke testet) får man opp mange flere alternativer. Jeg fikk nå booket IAH-SVG-OSL-KSU via mobilappen - noe som var umulig i nettleseren eller over telefon med SAS.
__________________

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bonusbilletter Stavanger- Houston med SAS direkte? VirreVapp Reiseforum 2 27-06-2014 11:43
Irriterende problemer med SAS og rebooking av bonusbilletter thorhansen Småprat 25 20-03-2014 11:23
Vanskelig å finne ledige bonusbilletter med SAS VirreVapp Reiseforum 4 08-04-2011 07:54
Bonusbilletter med SAS til Dubai jb1 Flyforum 7 01-02-2008 09:24
Tilgjengelighet bonusbilletter Star Alliance Bizflyer Flyforum 1 29-09-2007 02:30


All times are GMT +2. The time now is 17:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.