Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2013, 16:42   #1
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS The Bieber trip, not by himself…

Det er mange grunner til at man bare ikke har lyst til å ut og reise. Noen ganger slår alt seg sammen, og man bare sitter der og lurer på hvorfor man ikke begynte med noe helt annet i livet.

Noen ganger er det slik at problemene starter før de egentlig oppstår. Denne gangen tror jeg det var slik, for meg. Jeg skulle til Brussel, igjen. Og som vanlig når man skal på et møte som starter når arbeidsdagen starter så inneværer det at man som trønder må starte turen dagen før. Jeg tror faktisk dette gjelder for trøndere som har sviktet sin hjemmeregion også. Noen ganger prøver man også å være effektiv. Jeg la inn et lite fagmøte i Oslo på veien til Europas hovedstad. Tanken var da å begynne med en frisk morgentur med SAS, avgang 0610 fra TRD. Datoen vi snakker om er 17, april. April har jo med våren å gjøre.Og når det er vår i Norge, så er det også vær. Av alle slag.Tirsdagen før min tur var preget av fenomenet "skodde" på OSL. Det betød at fly og -mannskaper etterhvert kom litt på utur. Ut på ettermiddagen kom det en SMS fra SAS med beskjed om at nattflyet til Oslo dagen etter var innstilt. OK tenkte jeg, kanskje man skulle ta nattoget ned? Men så var det været da, med masse varmegrader og masse smeltevann som betød at NSB, eller sikkert mer korrekt, Jernbaneverket, hadde funnet ut Dovrebanens skinner ikke var helt trygge. Neivel, men det går da kveldsfly. Og det finnes hotell i Oslo. Vi som syns Bieber er litt overdrevent kan gi ham skylda for mye sikkert, skulking, flyttede tentamener, men været, nei, der må vel selv "Beveren" melde pass. Men, skylda for at det var heller mindre hotellrom å oppdrive, ok, den gir jeg unggutten.
Så, da ble møtet i Oslo avskrevet, og ny tur, til Brussel bestilt. Jeg valgte via CPH. Det viste seg igjen at noen ganger burde man ikke reise. Det ble masse klabb&babb som til slutt førte til at jeg sto på Værnes kl 1030, ti minutter før avgang København. Det ble da tur via Oslo og Stockholm. Reiserute ble som følger:
SK 355 TRD-OSL, LN-TUM, 737-505 Øystein Magnusson, levert for 11 år siden til Braathens, med fem år gamle "winglets"
SK 868 OSL-ARN, med samme Magnusson!
SK 1589 ARN-BRU, SE-RER, 737-7BX, Svein Viking, kom til SAS i fjor, bereist siden 2000 denne Svein

SK 335 hadde avgangstid 1125. Flyet var litt sent inn, men ombordsstiging begynte ikke så veldig sent, fra utgang 32. Det var en del jenter der som nok skulle høre på Justin. Flyverten som kom av flyet spurte om de visste at sangfuglen var blitt syk… huffda. Jeg hadde sete 22C, satt ok der, men ikke så velldig til beinplass:



Kapteinen kom på lufta og orienterte litt, og avsluttet med å si at det var dårlig gjort å felipe med helsa til unge Bieber, han kunne forsikre jentene om at gutten var frisk, og da ble det jubel i flyet.
Avgang ble ut fjorden, rullebane 26 betyr det på TRD. Turen ned gikk greit, fløy vest om OSL og skulle lande sørover. Purseren kom på lufta med informasjon om videreforbindelser, og avsluttet med at de som skulle på Justin Bieber-konsert skulle til Telenor Arena. Stemningen blant de unge jentene steg ytterligere! Jeg, gammel og sær mann, syns det var artig sagt. Det koster så lite noen gang å løfte stemningen ytterligere noen hakk.
Vi landet på 19R, og takset rett bort til utgang 28. Det ble en lang spasertur, litt opp, litt bort, litt ned og litt bort, til utgang 28, hvor SK 868 til ARN skulle reise fra. Samme fly, men ny besetning. Denne gangen satt jeg på 5D, men uten bilde. Kanskje noen cm mer plass foran knærne her. Purseren kom bort og lurte på om jeg var den jeg er, "joda", hun håndhilste, presenterte seg som Mona og ønsket velkommen ombord igjen. Vi hadde en hyggelig prat. Til tross for avlyst møte, gammel skodde og unge Bieber-fans så begynte da denne turen å ta seg opp. Jeg syns det var en hyggelig gest, passe midt i mellom det å være profesjonell og det å være personlig!
Vi ble fort ferdig med ombordsstigningen, og ble puffet ut ti min før avgangstid, takset til enden av R19L, opp i lufta, og østover bars det. Det ble servert "köttbullar" med salat, ikke min favoritt, men bollene smakte slett ikke ille.



Turen gikk veldig fort og greit, og vi landet kvarteret før tida, på rullebane 26. En grei taksing bort til utgang 3 på T5. Det ble litt jobbing der, og innkjøp av ny PC-veske.
SK 1589 skulle gå fra F29, så jeg tuslet dit. På Værnes hadde de lagt inn forespørsel om "re grading", som er det nye begrepet. Jeg spurte den hyggelige damen ved utgangen, og joda, hun ordnet med det, men neste gang på ARN forventet hun å få en kaffe i gjengjeld. Nok en SAS-ansatt som fikk Bieberen til å blekne, i mine øyne!
Jeg fikk sete 2C. Vi satt to stk foran garrdina, det var tre rader med EE ombord, ca ti stk som besatt de. På økonomi var det egentlig ganske bra med folk, over 2/3 fullt i alle fall, en del midtseter var befolket.
2C hadde grei plass ombord hos Svein:



Det var en hyggelig purser ombord, som ordnet med det meste. Vi tok av fra rullebane 19L, og det ristet bra. Det gjorde det egentlig litt på hele turen, kapteinen kunne fortelle at det var sterk sidevind.
Det ble servert lam til middag, det smakte veldig godt:



Svensk fly, og siden jeg er svak for svensk øl så klarte de ombord å glede meg litt:



På vei ned til BRU kom væroppdateringen, 22 garder! Jaja, det kan en trønder i april like. Purseren ønsket oss en hyggelig dag i sommeren der nede, og jammen sang hun ikke en sånn skikkelig svensk sommervise til oss! bieber var helt ute av mitt sinn! Fantastisk!

Landing på bane 25L, som vanlig, og taksing bort til terminalen.

Det må jeg bare skrive, at dette ble en skikkelig trivselstur med SAS, alle bestningene gjorde sitt til det. Tusen takk til SAS for en flott tur. Glemt var skodde og Bieber, slett ikke verst.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 22:32   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: The Bieber trip, not by himself…

Man skal ikke spøke med været og Bieber, nei. Takk for rapporten. Jeg skummer gjennom de fleste du skriver selv om jeg ikke kommenterer alle.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2013, 08:41   #3
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: The Bieber trip, not by himself…

Takk for finfin rapport!
Det skal ikke så mye til, før dagen blir så veldig mye bedre, det er noe med de små gledene i livet.

Særlig når man kommer over mennesker som behersker balansegangen mellom profesjonell og for folkelig.

Artig med Bieber humor!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2013, 21:58   #4
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: The Bieber trip, not by himself…

Takk for flott rapport! Jeg leser som Discus de fleste av dine rapporter, og synes du skriver meget bra! Takk!
fluxie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
No Bieber today, or tomorrow (Biebertråden) ENGM 911 Småprat 62 18-04-2013 23:31
Bieber og Antonov inger Bilder & foto 10 17-04-2013 19:37
Kjos mer populær en Justin Bieber AirbusTrond Småprat 2 23-11-2012 18:59
Kuriositet - Bieber Furahini Småprat 16 31-05-2012 00:53
Ny Trip Report MountainDew Flyforum 0 11-07-2006 02:11


All times are GMT +2. The time now is 10:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.