Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2017, 00:55   #261
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Er vel noen ytterst få på bc.se som har rapportert å ha fått positivt svar mindre en 46 timer før, men så godt som alle positive kommer 47-47,5 timer i forkant.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 16:17   #262
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Er vel noen ytterst få på bc.se som har rapportert å ha fått positivt svar mindre en 46 timer før, men så godt som alle positive kommer 47-47,5 timer i forkant.
Kan bekrefte at det ble denied ja

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 20:20   #263
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Fikk nå denne smsen da
Treat yourself on your flight to Hong Kong! Upgrade to SAS Plus or SAS business class with Eurobonus points or creditcard.
Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda
First come first serve.

*This offer is not valid if you have ordered a special meal and/or if you travel with infant.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2017, 00:36   #264
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Fikk nå denne smsen da
Treat yourself on your flight to Hong Kong! Upgrade to SAS Plus or SAS business class with Eurobonus points or creditcard.
Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda
First come first serve.

*This offer is not valid if you have ordered a special meal and/or if you travel with infant.
...og med "First come first serve" funker det som regel veldig dårlig for oss som ikke starter reisen fra Arlanda. Det gjør det ikke bedre av at man ikke kan få hjelp av loungepersonellet, men må gå til serviceskranken etter passkontrollen. Der kan du banne på at noen partysvensker har plukket opp de siste ledige plassene mens vi fremdeles sitter på flyet fra Oslo.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2017, 00:42   #265
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Det gjør det ikke bedre av at man ikke kan få hjelp av loungepersonellet, men må gå til serviceskranken etter passkontrollen.
De i loungen på ARN la inn request for oppgradering for meg og når jeg gikk til serviceskranken etter passkontrollen så virket det som om det bare var å trykke "enter", så vil jo tro noen som kommer senere rett til skranken (men før du har kommet deg dit) da stiller bak i køen.
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2017, 01:39   #266
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Trent600 View Post
De i loungen på ARN la inn request for oppgradering for meg og når jeg gikk til serviceskranken etter passkontrollen så virket det som om det bare var å trykke "enter", så vil jo tro noen som kommer senere rett til skranken (men før du har kommet deg dit) da stiller bak i køen.
Har prøvd. 4 ledige da jeg la inn request i loungen. Der sa de at jeg burde være der i det serviceskranken åpna. Da jeg kom dit var det allerede kø. De foran meg snappa de siste setene. Mulig de var Pandion in disguise og derfor gikk foran meg som var EBD, men gullkortet på sekken til han ene tilsa noe annet.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2017, 18:58   #267
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Får nå mulighet til å "buy now" i stedet for å by på oppgradering, til en litt høyere pris, på KRS-OSL. Minstepris for bud er 400 SEK.
Lol, nei takk.

Forøvrig er minstebudet Go-Biz på SK907 OSL-EWR per nå på 3800 SEK. Var oppe i over 7000 SEK da jeg booket billetten.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2017-12-07 at 17.57.26.png
Views:	588
Size:	28.3 KB
ID:	44264  
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2017, 23:49   #268
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Forøvrig er minstebudet Go-Biz på SK907 OSL-EWR per nå på 3800 SEK. Var oppe i over 7000 SEK da jeg booket billetten.
Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.
view is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 20:16   #269
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by view View Post
Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.
Hos meg så økte heller minsteprisen HKG-ARN jo nærmere flygninga det kom. Så da tok jeg ikke sjansen og la bar inn et poengbud
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 20:26   #270
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by view View Post
Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.
En uke før avreise nå. 3800 SEK GO-Biz, og 1400 SEK GO-Plus. For returen, SK908, 19. desember, så er foreløpig prisene 4300 SEK Go-biz, og 1700 SEK Go-Plus
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2017, 15:57   #271
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
En uke før avreise nå. 3800 SEK GO-Biz, og 1400 SEK GO-Plus. For returen, SK908, 19. desember, så er foreløpig prisene 4300 SEK Go-biz, og 1700 SEK Go-Plus
Hm det er jo meget interessant... Vurderer å kjøpe en billig Go Billett til SFO på det salget som er nå... Kan man få en oppradering til den prisen så er det vel verdt det selv om jo CPH-SFO er lengre da.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 16:06   #272
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by view View Post
Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.
Disse dynamiske prisene er jo helt sinnsyke. Har nå fått opp 9100 SEK fra CPH-SFO Go-Business. Tror jeg skal prøve på å få den opp til Plus, business blir litt for mye.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 17:00   #273
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Disse dynamiske prisene er jo helt sinnsyke. Har nå fått opp 9100 SEK fra CPH-SFO Go-Business. Tror jeg skal prøve på å få den opp til Plus, business blir litt for mye.


Sinnsykt er det neppe, da CPH-SFO jo tradisjonelt har gått svært bra, så ikke noe poeng å selge business på billigsalg da. Så er nok heller loven om tilbud og etterspørsel det handler om
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 17:02   #274
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Sinnsykt er det neppe, da CPH-SFO jo tradisjonelt har gått svært bra, så ikke noe poeng å selge business på billigsalg da. Så er nok heller loven om tilbud og etterspørsel det handler om
Det er sykt mtp at det er et slags lotteri og prisen ikke kommer vesentlig lavere ut enn å kjøpe business direkte

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 17:04   #275
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det er sykt mtp at det er et slags lotteri og prisen ikke kommer vesentlig lavere ut enn å kjøpe business direkte


Bra, det tyder på at avgangen er populær og ruten går bra
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 17:10   #276
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Bra, det tyder på at avgangen er populær og ruten går bra
Poenget mitt er at når SAS engang har valgt å ha denne muligheten så burde oppgradering være nærmest garantert om man går inn og byr. Selv vært vitne til 7000 sek Arn-Hkg fra Plus til Business som minstebud.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 17:16   #277
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Poenget mitt er at når SAS engang har valgt å ha denne muligheten så burde oppgradering være nærmest garantert om man går inn og byr. Selv vært vitne til 7000 sek Arn-Hkg fra Plus til Business som minstebud.
Merkelig tankegang. Eneste muligheten for garantert plass i business er (og bør være) kjøp av businessbillett. Hvis man alltid blir garantert oppgradering til en lavere pris enn kjøp av billett i utgangspunktet undergraver man jo hele produktet.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 17:22   #278
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Merkelig tankegang. Eneste muligheten for garantert plass i business er (og bør være) kjøp av businessbillett. Hvis man alltid blir garantert oppgradering til en lavere pris enn kjøp av billett i utgangspunktet undergraver man jo hele produktet.
Oppgradering er jo ikke garantert med det systemet. Derfor burde det i lotteriet være litt lavere pris.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2018, 15:39   #279
firsttimer
Newcomer
 
Join Date: Jan 2018
Location: NordNorge
Posts: 21
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Hva burde jeg by på oppgradering mellom Oslo og New York?
Går det an å by på businessklasse selv om jeg kjøper den billigste billetten?
Takk for svar
firsttimer is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2018, 16:48   #280
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by firsttimer View Post
Hva burde jeg by på oppgradering mellom Oslo og New York?
Går det an å by på businessklasse selv om jeg kjøper den billigste billetten?
Takk for svar
Hva du burde by er opp til deg selv og egen lommebok og prisene varierer noe sykt så det er vanskelig å si noe spesifikt for din booking. Og ja du kan by på business selv om du har kjøpt billigste Go (men med prisene nå til dags så er det stort sett billigere å kjøpe business direkte enn først å kjøpe Go også by på oppgradering). Likevel har jeg lest om at noen har fått opp 3k på OSL-EWR fra Go til Business. Har du nok poeng til å by ville jeg ha gjort det, da det ser mer ut som en fornuftig sum.

Prisekempler på cash jeg har fått på minstepris var 7000 SEK Plus til Business (!) en vei og 9000 SEK til business fra Go. Jeg personlig styrer unna og byr heller på Plus som er langt mer fornuftig priset. Men som sagt prisene varierer noe sykt så kan være du er heldig. OSL-EWR er jo en turisttung rute hvor det gjerne er høye bookingtall i Go så kan hende du er heldig og finner en god pris på Plusgrade for oppgradering. Det jeg uansett ville rådet deg til er å følge med på prisene som gjerne kan synke i tiden frem mot avgang, du kan når som helst kansellere bud inntil 48 timer før avgang om prisen har blitt bedre.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvorfor kjøper ikke Norwegian og SAS billetter hos hverander? (splittet) LN-VLE Småprat 60 05-07-2017 19:21
Oppgradering for penger hos SAS? Emitop Reiseforum 5 07-11-2014 09:44
Bestilling av billetter hos SAS _volcom_ Reiseforum 14 12-08-2014 16:32
Hvor sent kan man kjøpe billetter hos SAS? Sykkelthor Reiseforum 34 23-04-2013 11:40
Lettere å bestille Lufthansa-billetter hos SAS FlightDeck Reiseforum 1 11-11-2009 12:02


All times are GMT +2. The time now is 19:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.