Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2016, 16:17   #41
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Dæven.....der fant jeg premien til neste trip report.

*ut og søke på ebay*
He he... kan vi ikke heller ha på sånne på julebordet vårt?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 16:41   #42
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Shriners driver barnesykehus. De står ofte i lyskryss og samler inn penger. Gi non daler hvis dere ser dem. Pengene blir faktisk brukt til noe fornuftig.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 16:47   #43
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Shriners driver barnesykehus. De står ofte i lyskryss og samler inn penger. Gi non daler hvis dere ser dem. Pengene blir faktisk brukt til noe fornuftig.
Ok... da skal jeg svelge mine ord. Det blir jo litt pinlig i den sammenhengen. Men det var ikke så åpenbart å finne ut. Det stod mest om at de trodde på en supreme being og måtte være frimurere for å bli med og diverse.

Og helt ærlig... de hattene.

Men da skal jeg stille meg i skammekroken en stund.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 16:49   #44
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Hehe ... no need. Jeg stusset alvorlig på hva disse 'tyrkerne' drev med da jeg så dem første gang.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 17:01   #45
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hehe ... no need. Jeg stusset alvorlig på hva disse 'tyrkerne' drev med da jeg så dem første gang.
Ok, det er bra.

Men da er det ihvertfall avklart at det ikke er tequilafestival.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 17:14   #46
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Her kan du se litt om hva 'dine' shriners driver med.

http://www.masslive.com/news/index.s..._fresh_st.html

Quote:
"Our belief is that there is nothing that can't be done," said Ed Geoffrion, a member of the Board of Governors at the hospital and a Melha Shriner. Geoffrion and Lee Roberts, of Shriners Hospital in Springfield, met with students at the High School of Science and Technology recently to accept a donation and talk about the many children treated at the hospital.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 21:22   #47
Kashgar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 71
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Gazebo/lysthus.
Kashgar is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 22:26   #48
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Knakende god reiseskildring


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 00:35   #49
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Ååååååh... På vei tilbake til Boston i dag hadde jeg så god tid at jeg kjørte litt småveier i starten. Det er så innmari mange flotte små steder. Ikke sånn flotte at du på død og liv må dra dit. Bare fine små plasser, og alle bør ha sett en småby/tettsted i New England før de legger på røret.






Her er forresten balja mi. Kia Sedonaen... var litt som å kjøre en buss. Den er jo dødssvær. Men det særeste her borte er at denne doningen av ei balje har gigamotor. Du ligger i 110, og tar kick down... så teller du bare 120... 130...140...150... Det er bare å le seg ihjel der du sitter og romsterer med bussrattet. Kjøreegenskapene matcher jo ikke motoren for 5 sure cent.

Edvald Doningsbraathen:



På veien stoppet jeg for å spise litt. De har en helt grei sjappa som selger fast food rice-bowls. Jeg bestilte.

- Sure you don't want the Korean rice bowl instead?
- Is it better?
- No
- So why would I want it?
- Because it's free. We just made it and the customer changed his mind. If you want it, you can have it.

Jeg slo så klart til og sparte dermed nesten 10 dollar. Men bestemte jeg for at vi kunne dele gevinsten og ga 5 dollar til han. Han ble svært overrasket.

Den koreanske rice bowl'en overrasket meg også. Den var nemlig grisevond. Ikke rart at kall' ombestemte seg. Fytti katta. Men jeg hadde spart 5 dollar og klarte å spise litt av risen rundt sausen. God deal.

Så tisset jeg, og klarte ikke unngå å legge merke til at toalettene på en langs-veien-dass i USA er vesentlig renere enn de er på OSL. Doene der lukter og ser så ille ut at jeg heller holder meg til jeg kommer på flyet.

Anyway... leverte bil, sjekket inn bagasje (!!!!)- Elefanten hadde handlet så mye styr på Walgreens at jeg ikke orket tanken på å slepe det igjennom security.

Og nå sitter jeg i BA kantina og venter på pre-flight dining.

De har mye øl her



Og litt ildvann



Boeing 777 og Club World venter. Tror det er en av de dyreste CW leg'ene jeg har kjøpt med 18k en vei.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 02:45   #50
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Digresjon:

Når man reiser alene har man usedvanlig god tid til å tenke på ting. Istad ble jeg sittende å se rundt meg på menneskene i BA loungen på BOS.

Stri-digresjon:
Muligens ble tanken trigget av at doen flommet over (med vann), loungen flommet over (i form av alt for mye folk), jeg tror jeg så en mus løpe inn på kjøkkenet (strengt tatt nok vanligere enn man ønsker å tro), maten i pre flight dining faktisk var trevlete og kald, så jeg spyttet ut og det gikk tomt for rødvin i Floungen. Men dette er bare en innskutt digresjon.

/Stri-digresjon

Så tenkte jeg... la oss si at man kom utfor en sånn event som alle prepper-galningene på NatGeo snakker om. Evt en "One Second After" som en medforumist tipset om. WHAT IF?

Disclaimer (som vanlig): Jeg er ingen prepper, men jeg tenker at det er unødvendig å være dum. Så jeg har litt vann på flaske (kom inn hendig når vannet forsvant i vinter), jeg har litt cash, litt ekstra dopapir, stearinlys, lommelykt, kniv og boksemat nok for noen dager.

Men WHAT IF?

Hva om noe brått gikk skikkelig galt...

Hvor ville jeg helst vært? På First class loungen på Boston Logan eller på den bensinstasjonen ca midt mellom Springfield og Boston?

Så det tenker jeg på nå.

Hvor ville du vært? På en førsteklasse lounge eller på en besinstasjon på "Bø" eller "Nelaug"?

Tidligere har jeg tenkt igjennom tilsvarende case: "Du brekker et ben på høyfjellet. Kun en person er sammen med deg. Av dem du kjenner, hvem vil du det skal være? Jeg synes det er interessant å tenke på.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 15-04-2016 at 02:48.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 14:35   #51
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Konge rapport som alltid, men ble du faktisk oppgradert?

Litt kult da fra monkey class til bizz
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 19:05   #52
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Meh. Hadde du gått all in for det her så skulle du

a) ikke tatt en tur innom loungen
b) takket nei til gratis upgrade

Og jeg som trodde jeg skulle få lese en rapport om WT

Terningkast 1

Disclaimer: Ironisk innlegg, konsumerte selvfølgelig hvert ord med stor glede
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 19:43   #53
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Konge rapport som alltid, men ble du faktisk oppgradert?

Litt kult da fra monkey class til bizz
Ja. På vei bort ble jeg oppgradert om bord. De kom og hentet meg frem etter take off og matservering.

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Meh. Hadde du gått all in for det her så skulle du

a) ikke tatt en tur innom loungen
b) takket nei til gratis upgrade

Og jeg som trodde jeg skulle få lese en rapport om WT

Terningkast 1

Disclaimer: Ironisk innlegg, konsumerte selvfølgelig hvert ord med stor glede
He he. Vurderte det... ellårno'
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 20:53   #54
RobertH
Newcomer
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 42
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

Hva om noe brått gikk skikkelig galt...

Hvor ville du vært? På en førsteklasse lounge eller på en besinstasjon på "Bø" eller "Nelaug"?

Tidligere har jeg tenkt igjennom tilsvarende case: "Du brekker et ben på høyfjellet. Kun en person er sammen med deg. Av dem du kjenner, hvem vil du det skal være? Jeg synes det er interessant å tenke på.
Oj - dette var virkelig tankevekkende saker. Satt igang en (sjelden) runde med refleksjon rundt vedtatte sannheter her i gården. Tror faktisk du fikk meg til å endre oppfatning om hvem jeg egentlig stoler på, hvis jeg bare lytter til instinktene.

Jøje meg - godt du ikke driver et 820-nummer, jeg ville trolig blitt blakk i løpet av kort tid
RobertH is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 23:18   #55
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

God tur heimat - pre-flight-supper i Boston var en skuffelse ifht. JFK/EWR når jeg dro derfra i påsken også.

Quote:
Originally Posted by RobertH View Post
Jøje meg - godt du ikke driver et 820-nummer, jeg ville trolig blitt blakk i løpet av kort tid
Still opp på FLy&Øl - det har samme effekt, men er tanken billigere
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2016, 08:33   #56
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Du blir jo garantert oppgradert, uansett, så ingen fare!
Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
- "Well... yes. Anyway, you are very high on the list. We cannot have you sit here. Once we're done with dinner, I'll come and get you. It will just take a few minutes."
He-he, told you so.

Takk for super rapport!
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 01:03   #57
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Tid for avslutte denne rapporten også, kanskje.

Loungen i Boston er en erketypisk BA lounge. Sånn møblementmessig og utvalgsmessig. Siden flightene er svært korte til LHR så er kveldsflightene mer eller mindre rene soveturer. Det vil si at det er pre-flight dining.

Det gjelder dog ikke for statuskort holdere. Det er utelukkende pasienter med en C eller F billett. De med F billett sitter i et lite bur i Floungen, og får kelnerservice.

Buret er det til høyre der.



Jeg hadde C billett - denne gangen hadde jeg kjøpt C... til gjengjeld også en skikkelig kostbar C-billett. Men Andy ville sove. Pasienter med C-billett har egen pre flight dining i et glassbur i Club loungen. Der er det ikke kelnerservice, men en buffet.



Og her...



Jeg må si jeg ble over middels skuffet. Det ser nokså innbydende ut ved første øyekast, og jeg tok til meg noe greier. Problemet var at det så ut som om det hadde ligget der innmari lenge. Og når jeg smakte på kjøttet var det for det første trevlete og utyggbart. Dessuten var det faktisk kaldt. En buffet som skal være varm, men som har stått i timesvis og blitt kald er jo som å be om å bli syk. Så jeg spyttet alt ut igjen.

Gikk tilbake i F loungen og bøttet heller innpå ost&kjeks og noe rå broccoli og kål-aktige greier. Helt ok. Var uansett ikke hølgrøvin.

Matmessig hadde de samme utvalg i C og F kantina. Drikkemessig sammenlignet jeg ikke så nøye, men vinen var i hvert fall den samme. Det står ikke champagne eller musserende fremme, men jeg så noen fikk ved å spørre.

Om jeg hadde dratt på kantina for å virkelig meske meg i mat og drikke hadde jeg blitt nokså skuffet. men jeg skulle bare slå i hjel litt tid og koste meg skikkelig med ølutvalget og en skikkelig god Pinot Noir vin jeg fant.

Har blitt årntlig Pinot Noir fan (ser dere... Grandiosa-mannen kan en druetype).

Og ja... jeg var jo i Boston, så jeg hadde på:



Det var tid for å gå på toalettet, og de har ett (som i ett eneste et) pissoir til sammen på to lounger (Club og First). Og så har de ei vanlig ramme. Det er nokså lite når 3 Jumboer og en 777 skal ut på kort tid.

I tillegg hadde folk tisset full pissoiret og stod og tisset mens det rant ut over kanten og ned på gulvet foran dem... I kid you not

Hva går det av folk? WTF????

Jeg gikk rett ut og meldte fra, og doen ble sperret. Vi ble henvist til et personaltoalett nedi gangen.

Det så, som de fleste toaletter i USA, utrolig rent og fint ut. Tenk om toalettene på OSL kunne lignet... åj åj åj.



Og med det var det til slutt tid for boarding. Denne kvelden var det visst rimelig fulle fly.

Flight: BA0214
Rute: Boston - London
Flytype: Boeing 777 (200?)
Klasse: Club World
Sete: 13D (er det vel... har rotet bort boardingkortet)

Utsikten er ca slik, i hvert fall:



En eldre herremann satt i love-seat'et i midten. Vedkommende ville gjerne ha divider oppe...

FAIL

Jeg skulle sove og det var heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt uaktuelt. Han var en gentleman, jeg var ikke. Jeg spurte - "are you feeling a 100% ok, sir?"... var svaret mitt på forslaget hans.

Han tok det heldigvis som at vi ikke skulle diskutere dette.

Vi fikk pre-departure drinks. Så tok vi av. Så kom det menyer. Jeg åpnet dem ikke. Jeg skulle sove og visste at jeg bare skulle ha en GT og så køye. Elefanten ville ha en Cola.



GT'en skled ned på høykant... jeg var happy camper:



...og så la jeg meg.

Men i retrospekt kan jeg ikke begripe at jeg bestilte en GT. Det er litt sånn prinsipp, så klart. Jeg flyr, ergo må jeg ha GT. Men det er jo sykt dumt, da. Jeg var ikke nevneverdig beruset, men å legge seg rett etter å ha styrtet en GT gjør "underverker" for formen dagen etter. Grrrrrr...

Så sov jeg, altså. Våknet med hodepine og fikk bittelitt frukt før landing.

Nå høres jeg survete ut, men frokosten på en sånn flight i Club er jo akkurat det man fikk i economy for få år siden. Det er en tam croissant, yoghurt og litt frukt. Ikke rare greiene.

Men helt grei flytur altså. Verd pengene... hmmm... det var verd det der og da.

Pga sterk motvind var vi faktisk 30 minutter for sene inn til LHR, noe som er nokså uvanlig.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 18-04-2016 at 01:08.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 01:08   #58
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Flight: BA764
Rute: London - Oslo
Flytype: Airbus A320
Klasse: Club Europe
Sete: 1F, så klart

Etter sedvanlig Security på LHR... HVORFOR I HIMMELENS NAVN KAN DE IKKE ÅPNE FLERE FAST TRACK LUKER??????? AARRRGGGHHHH

... rakk jeg en halv kopp kaffe og et glass vann på loungen før det var boarding fra A21.

Den flighten var det ikke mye å si om. Det var, som vanlig, cold cuts. Det var godt. Jeg var trøtt og ville dø. Jeg dro bare på øyemasken og slumret hele veien.

Eneste bildet jeg tok var dette:



WTF mk2. Snø????

Grrrrrrr
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 01:22   #59
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

EPILOG

Det ble jo litt snakk om prepping her. Både jeg og elefanten ville derfor utdype hvilke heftige dommedagspreppere vi er:

Vi har fyllt opp nesten en hel hylle i skapet med boksemat. Dette skulle holde i over 3 dager i tilfelle en zombi-armageddon



Om det finansielle systemet skulle kollapse bekymrer det oss ingenting. Vi har en betydelig valutareserve



Til syvende og sist... noe vi har lært av å se serien på NatGeo er hvor viktig det er med personlig hygiene. Det er noe folk lett glemmer. Ikke vi. Vi har en hel ekstra dorull på lur



Vi hadde også en 4 liter med vann på flaske. Den var kjekk å ha på lur i vinter, da vannet gikk og noen ikke hadde fått med seg at vannklosetter gikk på vann. How could they possibly have known?????

Jeg digget forresten Doomsday Preppers serien i starten. Når de bare viste alminnelige dimlinger som bygde faraday cage eller kokte opp sykt mye kylling. Eller de som trodde de skulle lage atomsikker kjøkkenhage i bakgården sin. Sånne ting.

Avslutning 1
Jeg blir ofte sittende med sånne tankerekker som denne (besinstasjon eller loungegjester). Det kan være alle mulige ting, som jeg har sett på TV eller hørt om et annet sted. Det er jo et tegn på at jeg har altfor mye tid sammen med elefanten, og ikke er pappa eller i familie. Skjønner det, men jeg synes det er sinnsykt gøy. Og når man begynner å følge en tråd kommer man ofte til mange uventede konklusjoner.

Eller bare sitte og se på folk og pønske på hvordan dagen deres i dag var, og hvordan de er som folk. Profile, er det vel det heter. Jeg digger det.

Avslutning 2

Fin tur, igjen, med BA. Fikk ikke testet økonomi så lenge, men det var lenge nok. Får en sjanse til i Juni, men det skal garantert ikke bli en vane.

Takk for at dere gadd lese
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 02:16   #60
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Takk for at dere gadd lese
Takk for at du:
- Gadd å skrive.
- Tok en for laget, og dokumenterte hvordan det ser ut bak der (siden Reidar ikke klarer å legge ut bilder fra sine turer )
- Postet bilde av FedEx-bilen, så jeg ikke glemte at jeg egentlig var på jobb da jeg satt og leste i tråden.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvordan "overleve" 17+ t i economy - tips ønskes B350ER Småprat 22 10-02-2019 10:04
"We hope to see you back again soon" - Norge Rundt med Widerøe & Co. Twin Otter TripReports 47 15-08-2013 18:51
"Flight Vehicle Aerodynamics" & "Intro to Aerodynamics" - Gratis nettkurs fra MIT/edX Solvi Flyteknisk forum 0 24-05-2013 00:36
Delta introduserer "Economy Comfort" OEH Reiseforum 1 07-05-2011 11:35
Blue1 med "Economy Extra Holiday" FlightDeck Reiseforum 0 17-05-2010 01:17


All times are GMT +2. The time now is 12:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.