Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-05-2017, 14:15   #161
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

Hvorfor er Norwegian så mye dyrere enn SAS (og Lufthansa?!) på flex-billetter?

AMS-TOS-AMS
SAS: 512EUR /pr pax (28JUN-5JUL)
NAX: 878EUR /pr pax (30JUN-7JUL)

HAM-TOS-HAM
SAS: 559EUR /pr pax (29JUN-6JUL)
NAX: 853EUR /pr pax (28JUN-5JUL)

HAJ-TOS-HAJ
Lufthansa: 700EUR /pr pax i business class (!!)

(Og er DUS-TOS-DUS en rute som ikke er mulig å booke i sommerferien? Jeg finner ikke billetter hos hverken SAS eller NAX. Er det en "businessrute" som ikke går i fellesferien?)
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 26-05-2017 at 16:05.
Polaris is offline  
Old 26-05-2017, 19:14   #162
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

Kanskje pga. overbooking; Norwegian gjør ikke det og får dermed ikke solgt sete hvis ingen andre flekser. SAS/LH derimot overbooker som kjent.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline  
Old 13-06-2017, 02:21   #163
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default 2stk T/R + 1 ekstra på hjemreise

Hei.
Kona og jeg skal hente guttungen hennes i Thailand i September. Er det noen som har noen erfaring med flyselskap/reisebyråer som klarer og sette sammen en slik tur, t/r med henne og meg fra OSL og lillegutt i tillegg fra BKK. Vet jeg kan med DY, man vurderer andre alternativ hvis dette er mulig.

HP
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline  
Old 13-06-2017, 12:44   #164
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: 2stk T/R + 1 ekstra på hjemreise

TG hadde rimelig enveisbillett til Norge sist jeg sjekket.
nick5000 is offline  
Old 13-06-2017, 15:31   #165
NordicLane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 113
Default Re: 2stk T/R + 1 ekstra på hjemreise

Til Thailand har jeg god erfaring med Sunquest Travel for billetter som ikke finnes på flyselskapenes hjemmesider
http://sunquest-travel.no/
NordicLane is offline  
Old 13-06-2017, 17:18   #166
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: 2stk T/R + 1 ekstra på hjemreise

Takk for svar Kan høre med Sunquest
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline  
Old 19-07-2017, 20:45   #167
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Slutt på gode business-priser til Tokyo?

Heisann,

har en stund vært på utkikk etter gode business-priser til Tokyo, og det virker som det er fullstendig tørke. For et par år mener jeg at man rett som det var fikk billetter, spesielt med Turkish til ca. 16k, og BA til rundt 20k. Tokyo var også vanligvis inkludert i QR sine tilbud til rundt 16k, men kan ikke huske å ha sett Tokyo nevnt overhodet nå i det siste.

Nå virker det som et nytt gulv har etablert seg med TK til ca. 20k og BA til ca 24k. Det synes jeg blir i overkant for min personlige lommebok.

Hong Kong virker fremdeles å ligge på gamle nivåer rundt 16 000,- (samme med USA).

Er det bare meg?
KristianSk is offline  
Old 31-07-2017, 12:00   #168
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 426
Default Re: Reisetips i Australia - Hovedtråd

Noen som har erfaring / tips til gode priser i First med EK mellom SYD/MEL og AKL/CHC? Ser at prisene ligger a ca 9000,- en vei. Har de tilbud av og til på disse?
Jamesbond_ppk is offline  
Old 29-08-2017, 00:05   #169
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default 2 spørsmål om SAS biletter?

Tenker på Norgestur igjen og ser at prisen for en rundtur LHR til TRD via Sola er ganske rimelig med $255, eller like under 2000 kroner i midten av Oktober.
Vil vente lengst mulig med å bestille siden jeg flyr på Space Available fra USA til LHR og må velge datoer så nærme reisen som mulig for å være sikker på å komme med.
Derfor er spørsmålet: Når begynner prisene på SAS biletter å krype opp?
3 uker før avreise? 2 uker? Eller mer?
Spørsmål Nr. 2 er om man kan ta 24 timer i Stavanger for samme pris når man reiser LHR-SVG-TRD, eller blir det da å regne som 2 forskjellige reiser og derfor andre priser?
Tenkte å besøke en kompis i Stavanger på veien, men om det blir uforholdsmessig mye dyrere får han heller komme til TRD og besøke meg.

Har flydd mye med Norwegian fra Florida til OSL før, men fikk skrekken siste gang med 500 pax i lang kø for å gå gjennom passkontrol.
Med utendlansk pass havner jeg i den lengste køen for alle foran meg tar 10-15 minutter for å komme seg gjennom, mange spørsmål og mye dokumenter som skal gjenomgåes. Håper det er mindre slikt ved å reise via SVG.

Er vel ingen selskap som flyr direkte fra LHR til TRD?
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline  
Old 29-08-2017, 00:17   #170
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: 2 spørsmål om SAS biletter?

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Tenker på Norgestur igjen og ser at prisen for en rundtur LHR til TRD via Sola er ganske rimelig med $255, eller like under 2000 kroner i midten av Oktober.
Vil vente lengst mulig med å bestille siden jeg flyr på Space Available fra USA til LHR og må velge datoer så nærme reisen som mulig for å være sikker på å komme med.
Derfor er spørsmålet: Når begynner prisene på SAS biletter å krype opp?
3 uker før avreise? 2 uker? Eller mer?
Spørsmål Nr. 2 er om man kan ta 24 timer i Stavanger for samme pris når man reiser LHR-SVG-TRD, eller blir det da å regne som 2 forskjellige reiser og derfor andre priser?
Tenkte å besøke en kompis i Stavanger på veien, men om det blir uforholdsmessig mye dyrere får han heller komme til TRD og besøke meg.

Har flydd mye med Norwegian fra Florida til OSL før, men fikk skrekken siste gang med 500 pax i lang kø for å gå gjennom passkontrol.
Med utendlansk pass havner jeg i den lengste køen for alle foran meg tar 10-15 minutter for å komme seg gjennom, mange spørsmål og mye dokumenter som skal gjenomgåes. Håper det er mindre slikt ved å reise via SVG.

Er vel ingen selskap som flyr direkte fra LHR til TRD?
LHR -TRD får du ikke. KL flyr via AMS
SAS_flyer is offline  
Old 29-08-2017, 00:59   #171
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: 2 spørsmål om SAS biletter?

Norwegian flyr direkte til TRD fra Gatwick, men slitsomt å bytte dit om du må lande på LHR ja.

Passkontrollen i SVG har gått veldig kjapt de gangene jeg har vært via der..

Kim
kimpe is offline  
Old 29-08-2017, 01:42   #172
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: 2 spørsmål om SAS biletter?

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Norwegian flyr direkte til TRD fra Gatwick, men slitsomt å bytte dit om du må lande på LHR ja.

Passkontrollen i SVG har gått veldig kjapt de gangene jeg har vært via der..

Kim
Det høres jo bra med direkte fly fra Gatwick.
Skal ta hotel på LHR uansett så det blir ikke noe jag med å ta buss eller tog til LGW.
Kamskje ta hotel på LGW isteden. Enklere dagen derpå.
Mange år siden jeg tok transfer fra LHR til LGW, går det buss hvert 10. Minutt tro, eller er det subway?
Sikkert enkelt å ta den på Google, men i mellomtiden, noen som kan anbefale flyplass hotel ved LGW, kanskje i terminalen også.
Skal pelle meg på Kjos siden nå og se hvor ofte han flyr fra London til Trondheim.
Takk for tipset.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline  
Old 29-08-2017, 01:59   #173
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: 2 spørsmål om SAS biletter?

Kjos flyr bare én direktetur LGW-TRD hver dag unntatt lørdager, da flyr han ikke den ruten. Litt utpå kvelden LGW1810-TRD2140, så tidene er jo ikke så halvgærne.


Retur TRD-LGW går sent på kvelden, du er ikke på LGW før over midnatt. Til gjengjeld er det billig, 3-400 for de rimeligste billettene i siste halvdel av oktober.
KnutW is offline  
Old 29-08-2017, 03:37   #174
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: 2 spørsmål om SAS biletter?

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Kjos flyr bare én direktetur LGW-TRD hver dag unntatt lørdager, da flyr han ikke den ruten. Litt utpå kvelden LGW1810-TRD2140, så tidene er jo ikke så halvgærne.


Retur TRD-LGW går sent på kvelden, du er ikke på LGW før over midnatt. Til gjengjeld er det billig, 3-400 for de rimeligste billettene i siste halvdel av oktober.
Ja, jeg så tidene: Kveldsfly til TRD så man har tapt en dag i bartebyen.
Sent fly tilbake, hvilket er Ok på en måte, men bare 8 timer på å komme seg til LHR og få et hotel rom. Litt knapt.
Kanskje skal jeg gi opp den ideen og heller holde med på LHR og ta flybytte på Sola.
Må tenkte litt nærmere på dette. Prøver å finne en oppskrift som funker i fremtiden.
Vanskelig å kombinere ID billett med full pris uten flex. Some blande olje og vann.
Var nok bortskjemt før i tiden.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline  
Old 12-11-2017, 23:21   #175
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
EU Hvordan finne fly til Kanariøyene?

Meg&madammen har etter hvert opparbeidet en slags tradisjon med å flykte fra lange netter og kulde, til Kanariøyene. Etter noen turer til Tenerife og "Granka" har vi lyst på Lanzarote eller La Palma.

Det går charterfly begge steder, der man kan booke "kun fly", og DY flyr også til Lanzarote mandager. Men: Vi har lyst til å være fra fredag/lørdag til neste søndag/mandag, for å utnytte feriedagene best mulig. Det funker greit til LPA og noenlunde til TFS, men ellers ser det vrient ut. Så vidt jeg kan se er det mulig å fly med Brussels med bytte i Brussel noen dager, og med SAS/Swiss med bytte i Bankboksland noen dager - men aldri slik at det går opp med ønsket.

Altså: Finnes det noen fornuftige søkemotorer der man kan lete etter slikt? Skyscanner synes jeg er trælete, siden den bare kan søke på en dato om gangen. Widerøe ser ikke ut til å klare å finne noe som koster mindre enn 15000 per snute....
Isbamse is offline  
Old 12-11-2017, 23:28   #176
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,343
Default Re: Hvordan finne fly til Kanariøyene?

Reiser selv til Tenerife hvert år, og har funnet ut at det er billigst å fly til LPA da TFS er dyrere.
Har nevnt dette for mine lokale venner på Tenerife, og de sier at det vil være billigst å fly med Binter eller Canarifly mellom øyene hvis jeg ikke finner direktefly dit jeg ønsker.

Kan nevne det at Norwegian skal ha ca 4000,- t/r til TFS mens ca 2000,- til LPA på mine søk. Man kan fly mye mellom øyene for den prisen man sparer der.
Airbus 330 is offline  
Old 12-11-2017, 23:58   #177
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Hvordan finne fly til Kanariøyene?

Ja, det er kanskje en mulighet, å bytte fly på LPA i hvert fall en av veiene. Om man likevel skal bytte fly et sted. Ulempen er at man vel må legge inn god slakk for flybyttet - får vel neppe gjennomgående billett fra Kjos Air til Binter...

Da kan det også hende at jeg vil tilbake til Gomera...har vært der en gang, men ferja fra Los Christianos (a.k.a. turisthelvetes forgård) tar jo litt ekstra tid.

Last edited by Isbamse; 13-11-2017 at 00:02.
Isbamse is offline  
Old 13-11-2017, 11:20   #178
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Hvordan finne fly til Kanariøyene?

Quote:
Originally Posted by Isbamse View Post
Meg&madammen har etter hvert opparbeidet en slags tradisjon med å flykte fra lange netter og kulde, til Kanariøyene. Etter noen turer til Tenerife og "Granka" har vi lyst på Lanzarote eller La Palma.

Det går charterfly begge steder, der man kan booke "kun fly", og DY flyr også til Lanzarote mandager. Men: Vi har lyst til å være fra fredag/lørdag til neste søndag/mandag, for å utnytte feriedagene best mulig. Det funker greit til LPA og noenlunde til TFS, men ellers ser det vrient ut. Så vidt jeg kan se er det mulig å fly med Brussels med bytte i Brussel noen dager, og med SAS/Swiss med bytte i Bankboksland noen dager - men aldri slik at det går opp med ønsket.

Altså: Finnes det noen fornuftige søkemotorer der man kan lete etter slikt? Skyscanner synes jeg er trælete, siden den bare kan søke på en dato om gangen. Widerøe ser ikke ut til å klare å finne noe som koster mindre enn 15000 per snute....
Halla. Jeg gjør dette hvert år selv og bare 2-3 dager for å besøke opphavet, som er på 5-ukere i Las Americas. Anyway... da kan man jo ikke kjøpe pakketur, og det er litt morsomt å finne routinger også. Dog vil jeg si at dette er de smudeste:

1) DY direkte til TFS... tross alt.

2) SAS til LPA og Binter videre. Det funker fint med kort connection og du behøver ikke ut og inn av security. Du må bare holde øynene åpne ved landing for å finne passasjen. Jeg har hatt rimelig tighte connections og det går fint.

3) DY til LGW og BA til TFS. Klokkereint. Du får ikke gjennomgående, men det er en fin routing. Legg dog merke til at BA balja går til ulike tider nesten hver eneste dag. Du kan finne nokså gode priser med BA her, men bare som tur/retur.
Jeg har pleid å overnatte i London på vei ned og så gå for en short connection på vei tilbake.

4) Den minst smude, men definitivt morsomste er så klart Lufthansa til FRA, LATAM (787) videre til MAD og Iberia til TFN (40 min ekstra med bil).

Denne gangen har jeg booket DY til NCE, tar 2 netter der, før jeg fant bonusbilletter videre med Iberia til TFN via MAD. Hjem er det TFS-LGW (BA), LGW-AMS-OSL (KL)

Det er mine 5 cents.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 13-11-2017, 15:53   #179
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

Takker for tips, Fnate!

En annen mulighet kunne evt være DY til MAD eller BCN, og Iberia derfra?

Ulemepen med alle sånne moro-rutinger er dog faren for å miste connection ved forsinkelse/kansellering, med påfølgende veldig gretten madam. Frøkna er heller neppe veldig klar for rutinger med lange flybytteopphold eller omveier.

De to forrige gangene til TFS ble det "kun fly" siden det var klart billigst, og til LPA flyr jo DY hver dag. Til ACE kan det bli mer sjonglering...men da er DY til LPA og Guanche-Widerøe videre en mulighet - og man er jo ikke helt lost om man mister connection...

Last edited by Isbamse; 13-11-2017 at 15:57.
Isbamse is offline  
Old 16-11-2017, 14:07   #180
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

Sjekket nettsidene til Binter: de har jo faktisk mellom ti og tjue(!) turer daglig mellom Gran Canaria og Lanzarote, så da er man ikke veldig sårbar ved forsinkelser heller. Og fullflex kostet bare en europahundrings per snute.
Isbamse is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) TLS at OSL Reiseforum 100 06-08-2019 18:07
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) Tjab Reiseforum 215 14-12-2015 23:09
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! Fredrik Propell Reiseforum 21 28-07-2009 01:06
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur gardkarlsen Reiseforum 28 23-07-2009 19:56


All times are GMT +2. The time now is 14:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.