Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-07-2006, 01:13   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default OSL-SVG

Etter å ha reist sør-norge rundt i ti dager der man hadde reist med både Buss, Taxi, Bil, Bein og Tog var det tid for å ta siste leggen med fly. Nytt flyselskap og ny flytype i den forstand at man ikke hadde fløyet med -300 varianten av smågrisene før.

Fredag den 14. reiste jeg hjem med DY-ettellerannet med avgangstid 2305. Effektiv pushback tid endte på 2310 så det var en bitteliten forsinkelse. Men det står man i. Eller?

Fullstending klar over at dette var et såkalt low-cost selskap var jeg forberedt på at det ikke ville bli noen servering av den frie sorten. Men var klar over at selskapet tilbød et bredt utvalg av ting og tang mot betaling.

Forbauselsen ble stor da man ved reisens avslutning oppdaget at kabinpersonalet ikke hadde gjennomført EN ENESTE TUR frem og tilbake i kabinen i løpet av reisen etter at sikkerhetsdemonstrasjonen var gjennomført! De sjekket ikke en gang at alt så ok ut før landing. Har jeg sett syner, eller har jeg ikke sett noen ting? Ikke godt å si for jeg og mitt reisefølge satt oppslukt og så ut av vinduet på en fantastisk himmel.

Utsikten samt det faktum at jeg fløy med nytt selskap og "flygris" må regnes som det eneste bemerkningsverdige med reisen. Vi landet omtrent på rute så det var jo bra!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 13:11   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: OSL-SVG

Quote:
Fredag den 14. reiste jeg hjem med DY-ettellerannet med avgangstid 2305
Ett_eller_annet, du vet at du har flightnummeret i signaturen din, eller?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 16:07   #3
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: OSL-SVG

Quote:
Originally posted by Twin Otter





Etter å ha reist sør-norge rundt i ti dager der man hadde reist med både Buss, Taxi, Bil, Bein og Tog var det tid for å ta siste leggen med fly. Nytt flyselskap og ny flytype i den forstand at man ikke hadde fløyet med -300 varianten av smågrisene før.

Fredag den 14. reiste jeg hjem med DY-ettellerannet med avgangstid 2305. Effektiv pushback tid endte på 2310 så det var en bitteliten forsinkelse. Men det står man i. Eller?

Fullstending klar over at dette var et såkalt low-cost selskap var jeg forberedt på at det ikke ville bli noen servering av den frie sorten. Men var klar over at selskapet tilbød et bredt utvalg av ting og tang mot betaling.

Forbauselsen ble stor da man ved reisens avslutning oppdaget at kabinpersonalet ikke hadde gjennomført EN ENESTE TUR frem og tilbake i kabinen i løpet av reisen etter at sikkerhetsdemonstrasjonen var gjennomført! De sjekket ikke en gang at alt så ok ut før landing. Har jeg sett syner, eller har jeg ikke sett noen ting? Ikke godt å si for jeg og mitt reisefølge satt oppslukt og så ut av vinduet på en fantastisk himmel.

Utsikten samt det faktum at jeg fløy med nytt selskap og "flygris" må regnes som det eneste bemerkningsverdige med reisen. Vi landet omtrent på rute så det var jo bra!
Norwegian selger ingenting på sine reiser i Sør-Norge....så hvor du har dette fra er litt usikkert.
Kabinpersonalet går igjennom kabinen flere ganger i løpet av turen......om du har duppet av vites ikke, men dem sjekker alltid nødutgangene før landing...noe som medfører at dem må igjennom kabinen. Å samle inn søppel gjør dem vel også alltid før landing. Dessuten er vel sjansen minimal for at det ene crew-medlemmet som sitter bak i flyet ikke fikk besøk av de andre, eller gikk fram etterhvert.
Men at dem er mindre å se i midtgangen enn når det er salg ombord er jeg enig i.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2006, 00:34   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: OSL-SVG

Quote:
Originally posted by Thomas





Quote:
Fredag den 14. reiste jeg hjem med DY-ettellerannet med avgangstid 2305
Ett_eller_annet, du vet at du har flightnummeret i signaturen din, eller?
jajah. Whatever!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Høstens eventyr, the ultimate Boeing717-tour: SVG-OSL-HEL-ARN-SVG oskarflekkefjord TripReports 17 26-10-2015 10:17
Trip report SVG-OSL-LIS-OSL-SVG sirpjalle TripReports 15 23-08-2011 14:49
Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG sirpjalle TripReports 16 22-06-2011 10:53
SVG-OSL-TOS BOO-OSL-SVG andreas97sas TripReports 17 14-07-2010 22:05


All times are GMT +2. The time now is 07:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.