Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2019, 06:17   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default God tirsdag fra Ris

God morgen. Etter 8 dager på reise var det definitivt godt å komme hjem til egent hjemom egen seng. Klar for både hjemme og bortekontor i dag - men først sparkesd agen i gang med noen kopper Nespresso. Gjør tirsdagen bra!
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 07:40   #2
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: God tirsdag fra Ris

God morgen fra Ban tai beach, Koh Samui. Det jobbes fortsatt fra solsengen og her tilbringes nok hele dagen.
For de som liker stillhet, lite pax og nydelige solnedganger, kan dette stedet absolutt anbefales.
Ha en fin en






Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 08:50   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God tirsdag fra Ris

God morgen fra jobben.

I dag klarte man å stemple inn akkurat i det klokka viste 07:37. Den følelsen kan nesten sammenlignes med BN#1 på boardingkortet.

Ellers er det nok å henge fingrene i. Kollegaen har visst fri fordi et av barna hennes skulle begynne på skolen. Mitt forslag om at jeg også burde få en fridag, og at det ikke skulle gå ut over meg at jeg ikke hadde barn i skolealder, ble visst ikke tatt seriøst. Tror jeg da dropper forslaget om en to-måneders "pappaperm".

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 08:54   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: God tirsdag fra Ris

God morgen fra Asker stasjon. Om litt blir det R11 til Tønsberg, hvor jeg skal flotte med på Komfort klassen. Planen var en lang løpetur i kveld siden kona får en venninne på besøk, men den planen endte bokstavlig talt i grøfta på en sykkel i går. Ikke noe er brukket tror jeg, men merker både skulder og ribbein er der..... Ikke kan jeg skylde på annet enn egen idioti heller. Eller blir det både ny leieboer og vaskebyrå i dag, dog ingen sammenheng forøvrig. Ha en fin dag med eller uten Paracet
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 08:58   #5
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: God tirsdag fra Ris

God morgen fra Grønland. Et par hektiske dager på kontoret nå før det er klart for en liten miniferie til Nice. Billetter booket i går og avreise på torsdag. Blir kult med en liten tur med 767 igjen, EuroAtlantic for DY. For kikke litt i Nice-tråden før man booker hotell. Ha en finfin tirsdag!


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 09:50   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: God tirsdag fra Ris

God morgen fra Lillestrøm. Her bærer det straks inn på kontoret. Skal forsøke å hoste opp en fullstendig nyskapende og selgende tekst og slogan for et nytt produkt igjen i dag. :/

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 10:25   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: God tirsdag fra Ris

Mornings fra Stavanger. Tidlig oppe her i gården. Har allerede vært borte på hospitalet en tur for å levere noen glass med blod til labben. Nå blir det frokost og kaffe. Så skal det sikkert snart forberedes litt til en nært forestående chartertur. Da skal det krysses av for en ny nasjon og en ny flyplass i loggboken.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 11:22   #8
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,428
Default Re: God tirsdag fra Ris

God formiddag fra en nærflyplass utenfor Jessheim

Skulle ta i mot en på kurs, men vedkommende greide å glemme å fornye ID kort så tok en time å fikse... Så da ble det en tur i terminalen hvor jeg plaget noen passasjerer som hadde uante mengder håndbagasje.

Nå litt kontorering

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 11:31   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: God tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
God morgen fra Asker stasjon. Om litt blir det R11 til Tønsberg, hvor jeg skal flotte med på Komfort klassen. Planen var en lang løpetur i kveld siden kona får en venninne på besøk, men den planen endte bokstavlig talt i grøfta på en sykkel i går. Ikke noe er brukket tror jeg, men merker både skulder og ribbein er der..... Ikke kan jeg skylde på annet enn egen idioti heller. Eller blir det både ny leieboer og vaskebyrå i dag, dog ingen sammenheng forøvrig. Ha en fin dag med eller uten Paracet
Tja om smertene ikke blir borte bør man vurdere en tur på legevakta, brudd trenger faktisk ikke å være så smertefullt og blir man gående med det lenge kan det bli stygt.
Uansett lite å gjøre med et brukkent ribbein om det er tilfellle. Men så er jeg kanskje en person som sjekker sånt en gang for mye enn en gang for lite, der er man jo forskjellige.

Vy skal uansett snart kutte ut komfortklassen, de har gjort dette allerede på Gjøvikbanen.

God dag fra kontoret i Oslo - nok å ta tak i, er så deilig at det ikke er noe buss for tbane lenger, men vedlikeholdet må jo tas tak i.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 11:34   #10
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: God tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
God morgen fra jobben.

I dag klarte man å stemple inn akkurat i det klokka viste 07:37. Den følelsen kan nesten sammenlignes med BN#1 på boardingkortet.

Ellers er det nok å henge fingrene i. Kollegaen har visst fri fordi et av barna hennes skulle begynne på skolen. Mitt forslag om at jeg også burde få en fridag, og at det ikke skulle gå ut over meg at jeg ikke hadde barn i skolealder, ble visst ikke tatt seriøst. Tror jeg da dropper forslaget om en to-måneders "pappaperm".

Ha en god en
Syvsovere hos dere, altså? Her hvor jeg jobber er jeg "normal" om jeg kommer på jobb 06:30 (tidligere får vi ikke lov pga flexitid), å komme 08:00 er omtrent som å ha sovet bort en halv dag

I dag har jeg vært på sikkerhetsrundgang med selveste sjefen over alle sjefer her. Alltid like stressende da jeg føler hvert skritt man tar og hver vurdering man tar blir analysert og vurdert. Puh. Sånn går nu dagan
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 11:39   #11
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: God tirsdag fra Ris

God morgen fra Trondheim!

Har nå bestilt både MC premium og Amex elite. Finner lite info om hvorvidt sistnevnte gir fordeler mtp leiebiloppgraderinger og slike ting, men siden platinakortet jeg hadde før funket meget bra til slikt i USA, håper jeg på noe av det samme. Hvis ikke sier jeg bare opp kortet. Bilkjøp og hanke inn flere titusen poeng går neppe, men skal sjekke med Nissan og Tesla (kun de to har "fullverdige" - batteribilsyvsetere der man slipper å sitte med knærne ved ørene på bakerste rad).

Ha en strålende dag!
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 11:45   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: God tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Syvsovere hos dere, altså? Her hvor jeg jobber er jeg "normal" om jeg kommer på jobb 06:30 (tidligere får vi ikke lov pga flexitid), å komme 08:00 er omtrent som å ha sovet bort en halv dag

I dag har jeg vært på sikkerhetsrundgang med selveste sjefen over alle sjefer her. Alltid like stressende da jeg føler hvert skritt man tar og hver vurdering man tar blir analysert og vurdert. Puh. Sånn går nu dagan
Her jeg jobber er det sjeldent sjefen er på kontoret før 10. Er noe helt ekstraordinært om han er det...
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 11:53   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: God tirsdag fra Ris

God morgen fra utkanten. Denne dagen startet dårlig.. Sent hjem i går og fant ut i dag tidlig at noen (etter å ha beskylt alle i familien så ble jeg sirklet inn) hadde glemt fryserdøren et døgn før.. Seks poser mat rett i søppelet og masse vasking. Da ble jeg så sen at elbilen måtte brukes for å komme seg på jobb.. (Leser nå et her blir det lite sympati å hente)

Nå er humøret på topp igjen - Sjømat på alle i kveld og date i sofaen med dragen 19.30 i det de tre små er lurt tidlig i seng (mot 19.45 vanligvis)

#Totenflak+Boredaux
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 12:04   #14
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: God tirsdag fra Ris

God dag fra Snillfjord.

Skyet opphold, helt greit altså.

Her fikk man begynt på jobb i går etter ferien. Litt tungt å dra seg opp før 5 i går, så man sov utpå litt i dag. Vel oppe får man vel komme igang med litt huslige plikter.

I ettermiddag har man først lovt seg bort til Orkdals-tur sammen med naboen, så da får man se om Rema 1000 kan by på noe godt til kjøleskapet også. Etterpå satses det hardt på en treningsøkt og middag.

En fortreffelig en ønskes.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 14:04   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: God tirsdag fra Ris

Hrmpfh .. helgen slutt allerede og jobbhelg står for døren. Dere dagtidsrotter klager over ufleksibel flexitid? Prøv å følge en skiftplan ...

Velvel, litt smågrått ute. Fikk et uvær i går ettermiddag som umiddelbart senket temperaturen 7-8 grader, det var deilig. Kun 18 grader nå og det ser ut som det vil holde seg under 30.

Observerte et fallende løvblad i går. Kan det ha vært første høsttegn?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 14:38   #16
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: God tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hrmpfh .. helgen slutt allerede og jobbhelg står for døren. Dere dagtidsrotter klager over ufleksibel flexitid? Prøv å følge en skiftplan ...

Velvel, litt smågrått ute. Fikk et uvær i går ettermiddag som umiddelbart senket temperaturen 7-8 grader, det var deilig. Kun 18 grader nå og det ser ut som det vil holde seg under 30.

Observerte et fallende løvblad i går. Kan det ha vært første høsttegn?
Du sitter foran pcn hjemme hos deg selv, uten ustabil-sønn-av-alkoholisert-militærsersjant-sjef i samme kontor som deg? Please man, try a little harder Jeg kjører 1250km i uka til/fra jobb, bruker ca 10 timer i bilen på det (2 timer hver dag), på smale tynne landeveier hvor det er bekmørkt og markeringa i vegbanen forsvant for 20 år siden, slik at når det hølhjeregner så aner du ikke hvor du er på vegen - og står opp kl 05:00 for å være på jobb til 06:30. Har levd i flere år med en på skiftplan, selv om hverdagen er variabel så synes jeg ikke synd på dere. Det var mye frihet og muligheter til å få unnagjort ting i åpningstidene på butikk. Jeg rekker ikke engang innom butikken noen ganger når jeg har jobbet 10 timer og dermed kommer hjem kl 19:00. Å vaske bilen kan jeg bare glemme utenom Lørdag, samme med apotek eller å handle klær. Alt har fordeler og ulemper
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 14:47   #17
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: God tirsdag fra Ris

Du gjør dine valg, jeg gjør mine...

Men har du prøvd å kjempe deg opp trappen til hjemmekontoret med tre bikkjer som alle vil være først opp? Det tar pusten fra de fleste ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 14:56   #18
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: God tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du gjør dine valg, jeg gjør mine...

Men har du prøvd å kjempe deg opp trappen til hjemmekontoret med tre bikkjer som alle vil være først opp? Det tar pusten fra de fleste ...
Intet slår "hvem har det værst" diskusjoner

https://www.youtube.com/watch?v=ue7wM0QC5LE
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 15:41   #19
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: God tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du gjør dine valg, jeg gjør mine...

Men har du prøvd å kjempe deg opp trappen til hjemmekontoret med tre bikkjer som alle vil være først opp? Det tar pusten fra de fleste ...
Jeg har ikke noe valg, det er dét eller arbeidsløshet
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2019, 16:14   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: God tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Intet slår "hvem har det værst" diskusjoner




Nei, denne er industristandarden.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God tirsdag morgen fra Ris EB Flyforum 9 06-08-2019 16:06
God tirsdag morgen fra Ris EB Flyforum 10 31-07-2019 02:52
God tirsdag fra Ris EB Flyforum 9 02-04-2019 18:11
God tirsdag morgen fra Ris EB Flyforum 10 19-03-2019 18:28
God tirsdag fra Ris EB Flyforum 11 08-01-2019 16:32


All times are GMT +2. The time now is 12:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.