Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-11-2017, 14:10   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Star Alliance TAP Take another plane (!) part II

TAP Take another plane (!) part II
Retur fra Lisboa til Oslo via København , også på dagtid med avgang lokal tid 10:30 er i utgangspunktet lavt stressnivå. Etter 3 netter på Solplay Hotel De Apartamentos tok jeg tidlig taxi til LIS for å sjekke inn tidlig og ta frokost og få unna noen møter på flyplassen før avgang.
Igjen, mulig jeg er spoiled med fungerende automat sjekkin, men etter sjekkin på automaten så var det alle køers mor Lisboa style som ventet, og det kun for bagdrop. Mulig det var noe kuk-i-kompjutern denne morgene, men >40 minutter for bagdrop, godt jeg hadde beregnet meg god tid.
Flyet som skulle gå 10:30 ble forsinket med avgang til rundt 10 over 11 , så da var timen i CPH kuttet til 20 minutter.
A319 og 7A var en opptur fra A321’ her sitter man veldig godt og knytteneve teste bestås selv av tømmerhuggere vil jeg tro.
Også på returnen , helt grei var mat og med «Elementary» episoder på PAD’n så var vi plutserlig å decent til CPH. Siden var var sent ute og mange skulle videre i mange rettninger, hva med litt connection informasjon ? , nada.
Hjula på bakken , telefonen ut av flightmodus og pling-pling fra SAS med gate info , B5. Takk SAS.
Lang og treg taxetur i regnbygene, og de som satt foran rad 7 skulle nok ikke videre med et fly som skulle gå om 12 minutter. .. Så når jeg og 7-8 pax kom oss ut av flyet som hadde partkert ytterst på A begyngte feltløpet mellom bag’s traller og folk i sniletempo. Tror ikke jeg har løpt så lang og fort siden militærtjenesten. Vi nådde B5 og de blå ca 6 minutter før avgang og når vi pushet stod det 1 minutt på tavla. Man var endelig tilbake der det leveres på tid 
Opp , bort , og på vei ned. Informasjon fra Pusher om at de som hadde løpt fra Lisboa flighten nok ikke trengte å se etter bagasjen. Dette var som ventet, men takker for å bli informert.
Ikke noe stress å mista bag på hjemvei uansett.
I Taxfree for å få med litt vin og hører igjen at navnene på oss fra Lisboa ropes opp over speaker, vi må melde oss hos SAS ankomst service. Igjen , informasjon.
Annkomst service tok personalia og informerte om at kofferten var i CPH, og at den nok kom hjem til meg. Vel hjemme så kom det SMS om at bag kom til Oslo med neste fly på fredags kvelden og så melding om utkjøring på Lørdag. Levert som avtalt på døra.
LIS og TAP, igjen køer og 0 informasjon
SAS, DHL, og Bjørgs transport. På tid, informasjon og presisjon
Noe selskaper i *Alliansen har flere stjerner enn andre...
Neste gang til LIS tror jeg det blir med en mellomlanding, selv om jeg innser at endel av forsinkelsene til TAP på vei ned nok skyldes høy snittaldre på PAX.

TAP for meg Take another plane , men Sydenkontorer i Lisboa kommer jeg gjerne tilbake til . Fin by og hyggelige kolleger i et avsplappet ungt IT miljø
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 21:37   #2
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
Default Re: TAP Take another plane (!) part II

Reiste en del med TAP for noen år siden i feriesammenheng, og var jevnt over fornøyd med selskapet. Punktlighet har imidlertid aldri vært deres sterke side. Ut fra en del rapporter her på forumet kan det også se ut som selskapet har stagnert når det gjelder produktutvikling. Med nye folk på eiersiden kan vi jo håpe på en forbedring.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 22:49   #3
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: TAP Take another plane (!) part II

Enig i observasjonen ang fraværende service ja. Fløy LIS-BOS t/r nylig i C. Ikke imponert over service ombord...
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2018, 17:40   #4
Staralliance
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2018
Posts: 121
Default Re: TAP Take another plane (!) part II

Jeg fløy TAP Business mellom Oslo og Lisboa nylig. Jeg synes at servicen ombord var veldig bra. Det var Priority boarding, og besetningen tok godt vare på oss under hele reisen. Den største fordelen var at business-reisende har en egen seksjon i flyet adskilt med gardin, hvor det alltid er ledig midtsete. Etter avgang kom de rundt med menyer og varme kluter. De tok i mot middagsbestillingen og det ble også servert aperitiff. Serveringen ble gjort individuelt og ikke fra tralle. Maten smakte godt, og de fylte jevnlig på med drikke. Flyturen var også punktlig og gjennomført med A321.
Staralliance is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
TAP Take another plane (?) part I sail4fun TripReports 0 12-11-2017 13:44


All times are GMT +2. The time now is 07:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.