Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-08-2009, 00:47   #1
ENSO
Newcomer
 
Join Date: Aug 2009
Location: Storslett
Posts: 39
SEA Seattle - Everett.

Hei! Er ny på forumet. Skal reise med ei venninne til SEA via YVR i midten av september. Valgte en routing med SK og AC via LHR.
Anyway, som førstegangsbesøkende i SEA, og godt over middels flyinteressert, bare må vi innom Everett og se på herlighetene der.
Utenom leiebil, hva er den enkleste måten å komme seg til Everett, fra downtown Seattle?
Setter pris på gode tips fra forumister som er godt kjent der borte.

Skal prøve på en Tripreport også, hvis ikke motet svikter. :-)


ENSO
ENSO is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2009, 01:03   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Seattle - Everett.

Velkommen på forumet. Sikkert en av de lokale som kan svare på det med kollektivtransport til Everett (men tror det er et langdrygt prosjekt). Hvis du satser på leiebil sparer du mye tid, du kan stikke innom Renton (fin utsikt på vestsiden av fabrikken) og Boeing field (med museum - må sees) samme dag (hvos du starter tidlig). Ikke minst har du også bedre mulighet til å kjører rundt på Everett og stikke innom flysamlingen der eller bare kikke litt. Anbefaler leiebil selv om andre ting kanskje er mulig!

Tripreport - ja takk!
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2009, 01:41   #3
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Seattle - Everett.

Brukte kollektivtilbudet første gangen jeg var i SEA. Det går en buss fra sentrum en plass (husker ikke hvor) direkte til Everett "sentrum" og så ble det taxi derfra til Future of Flight derfra.
Etter jeg var ferdig der så ble det buss til sentrum igjen. Men denne tok jeg fra en kort gåtur fra FoF; gå opp til krysset, så til høyre (tror jeg det var) og ned en litt bratt bakke og på andre siden av veien er det busstopp. Rutenr husker jeg ikke, men det kan hotellet helt sikkert hjelpe deg med. Buss i Seattle er billig.

Et tips er å stikke innom Museum of Flight ved BFI. Buss nr 174 går forbi der.

Leiebil er anbefalt, men ikke noe must.

Ser frem til en triprapport.

Du kan jo sjekke triprapporter fra tidligere turer til SEA, det finnes nok av dem Der vil du finne tips til hva du kan gjøre i Seattle-området.

EDIT: Og ja, velkommen på forumet
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2009, 02:02   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Seattle - Everett.

Gray Line arrangerer turer fra Seattle.

http://www.etix.com/travel/servlet/o...ranchise_id=26

Dette gir deg bare Boeing, så jeg vil anbefale leiebil så du kan få med deg også de andre severdighetene er oppe.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United Boeing's Everett OJB Bilder & foto 1 10-11-2015 17:13
Seattle - Vancouver - Seattle med leiebil akira Reiseforum 5 24-06-2014 21:57
B787 på Everett BSSW Bilder & foto 18 01-02-2009 16:06
B.727 på Everett RolfL Flyforum 13 07-11-2004 16:49


All times are GMT +2. The time now is 03:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.