Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-05-2007, 00:34   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default København-Sandefjord t/r

Skulle i en konfirmasjon i Sandefjord i helgen og da passet det fint at "Oslo Lufthavn Sør" ligger på en jordet utenfor byen og hadde derfor booket meg en helgetur tur-retur CPH-TRF

Avreise var fra CPH klokken 17:45 og hadde sjekket inn som førstemann dagen før og sikret meg sete 2A ombord i Dash-8-300en som skulle ta meg til TRF. Tok en taxi ut til Kastrup og fikk printet ut ett boarding card. Bag tags var det tomt på alle de 3 maskinene jeg prøvde så da gadd jeg ikke lete mer og SGS fikk sette på tag selv når jeg leverte den fra meg på bag droppen etter å ha stått litt under 5 min i kø. Kastrup var full av folk som skulle reise og når kun 3 av 5 sluser i security var åpen ble det selvsagt endel kø og køen var også letter kaotisk på tross av at en av hjelperene der oppe prøvde å sette opp sperringer her og der

Gikk rett gjennom security selv om jeg har metall i skoene, da de ikke pep denne gangen, noe de stort sett bare gjør på OSL (og også på TRF skulle det vise seg). Så var det via tax-free å kjøpe litt voksenbrus før jeg tuslet litt rundt mellom C og B piren, tok ett par bilder, og jeg satte meg ned like ved C6 som bussen til flyet skulle gå fra og ventet.

321 SAS



SE-DIR skulle gå til OSL


Litt overrasket over at ikke 17.45 avgangen på en fredag var med Q400, for 300en var stappfull. Avgang på rute tid og tok av fra 22R. 300en er definitivt ingen rakett for vi klatret dårligere enn en full A340 på en glovarm dag i Denver. (Er det virkelig så lite futt i 300?)

Av fare for å bli kalt en gris, men flyvertinnen ombord var vel ca på min alder og utrolig søt. Kjøpte meg en cola ombord. Dessverre var det motlys så tok ikke noen bilder av innflygningen, for når man kommer sør fra inn Sandefjordsfjorden i aftensolen er den utrolig fin. Landet på rute også bar det innom tax-free'en for å fylle opp kvoten og bagasjen kom etter 2 minutter venting.


Returen 13.5 var klokken 18.10 og det var en Q400 som var satt opp. Hadde sjekket inn dagen før på internet, men rad 1-4 var blokkert så havnet derfor på 5A. Leverte fra meg bagasjen og fikk beskjed om at flyet var forsinket på ATC problemer og ny info skulle komme klokken 19. Ble sittende å lese og se på flyene og klokken 19 fikk vi beskjed om at avgangen flyet skulle gå klokken 20, og 19.35 kom LN-WDC som skulle ta meg til CPH flygende fra Bergen.

Noen bilder

KLM F-100


Var 3-4 FR avganger mens jeg satt der inkludert "Bye Latehansa" maskinen, heldigvis for FR var den i rute, men det var ikke Madrid og Girona avgangene som skulle gå senere så vet ikke hvor lurt det er for FR å fly rundt med det slagordet


LN-WDC "Stavanger" ankommet fra BGO


Boarding ble ropt 19.50 og den tok kun 5 min da det kun var rundt 25-30 pax som skulle med, noe som betydde at jeg fikk en 2 seter for meg selv.Avgang var kl. 20.05. Dette var min første flytur med en Q400 og det var betydlig mer fart i denne kontra 300en. Den var riktignok litt stillere enn 300en, men Quiet er vel ikke ett ord jeg vil bruke. Men benplassen ombord var ihvertfall brukbar, og den hadde bedre sittekomfort enn både CRJ og den lille jungel jeten. Var også 2 kapteiner i cockpit, så det var kanskje utsjekk av den ene?

Tok av mot sør og fikk tatt noen bilder av Tjøme og Tønsberg's Tønne (tror jeg) på Østerøya før vi kom over Skagerakk




Var disig, litt skyer og endel turbulens veien nedover og kjøpte meg litt "helsekost" som man ser ut av neste bildet



Landet på CPH 21:05, og heldigvis skulle ikke jeg videre, for det var endel ombord som tydelig mistet flyet sitt pga forsinkelsen og måtte se frem til en natt i København...selv om det da finnes verre ting på jorden spør du meg

Bagasjen kom etter 10min med venting, noe som er raskere enn normalt.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 01:09   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: København-Sandefjord t/r

Flott rapport som vanlig og denne gangen med masse bilder :-p :clap

Regner med at Eurobonus kontoen din flommet over etter disse to flightene
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 01:24   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: København-Sandefjord t/r

Quote:
Originally posted by Tommy777

Regner med at Eurobonus kontoen din flommet over etter disse to flightene
Ja, jøss. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre med alle poengene

300 poeng for ca 2000kr er ikke akkurat imponerende
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 07:41   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: København-Sandefjord t/r

Kjempebra rapport...og hyggelig med bildet fra landstedet!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 11:49   #5
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: København-Sandefjord t/r

Flotte bilder! Bildet med "serveringen" gav med skikkelig lyst på en flytur igjen!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 13:21   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: København-Sandefjord t/r

Interessant & morsom lesning. Man kan vel ikke kalles gris når flyvertinnen er på samme alder (?), grensen går vel ved sånn ca 15-20 år over, antar jeg?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 13:35   #7
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: København-Sandefjord t/r

Alltid kjekke med rapport fra deg
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 17:48   #8
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: København-Sandefjord t/r

Kjempefin rapprt! Utrolig artig å lese, og med fine bilder.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2007, 00:54   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: København-Sandefjord t/r

Skal ikke WF innføre bedre service? Gratis frokost osv...
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2007, 14:09   #10
svetho
ScanFlyer Blue
 
svetho's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 215
Default Re: København-Sandefjord t/r

Quote:
Originally posted by MountainDew

Skal ikke WF innføre bedre service? Gratis frokost osv...
WF har gratis frokost på utenlandsflygninger før 09.00. Etter den tid, og på innlandsflygninger er eneste mulighet å kjøpe seg sandwich eller baguette etc.
svetho is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2021, 18:16   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: København-Sandefjord t/r

På tide med en ny tur fra TRF?
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2021, 18:22   #12
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: København-Sandefjord t/r

Jeg er med! Når snakker vi?
fluxie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS åpner Oslo-Budapest, København-Budapest og København-Praha FlightDeck Flyforum 7 03-11-2012 19:37
Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tro FlightDeck TripReports 37 16-09-2011 10:30
Doble EuroBonus-poeng mellom Sandefjord og København FlightDeck Reiseforum 3 26-12-2010 14:42
Doble EuroBonus-poeng på Sandefjord-København FlightDeck Reiseforum 0 04-01-2009 20:46
Samui-Bangkok-København-Sandefjord apeks TripReports 13 26-03-2007 21:08


All times are GMT +2. The time now is 20:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.