Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-07-2011, 23:59   #1
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Smil Påsketur med WF, SAS og KLM

Dette er da min første trip-report. Den ble skrevet ganske kort tid etter reisen, men fordi den bærbare maskina krasjet like etterpå blir den ikke lagt ut før nå.

Etter å hatt flere flyturer enn vanlig tidligere i år på grunn av utenbys jobbing, oppdaget jeg dette forumet når jeg søkte etter noe informasjon. Jeg har i ettertid lest en god del trip-reporter på forumet, og fant ut at jeg skulle prøve å skrive en selv. Håper på tilbakemeldinger om hvordan dere syntes dette ble.



Påsken 2011 var i utgangspunktet planlagt uten flyturer. Men etter at jeg først måtte sendes utenbys til Sogn og Fjordane på jobb før/etter påske, og deretter ble invitert med på tur til Chicago i selve påskeuken så endret dette seg. Totalt ble det 8 flighter, hvorav innenlandsflyginga ble betalt av firmaet, mens Chicago-turen ble betalt av egen lomme. Den sistnevnte ble kjøpt under en uke før avreise, men med kampanjeprisen til KLM ble det ikke dyrere enn ca 5400 kr for t/r Trondheim-Chicago.
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 00:02   #2
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Del 1:
Sogndal-Oslo (SOG-OSL)
WF 153 (18.18-19.05)
Widerøe
Dash 8-100


Kom til Sogndal lufthamn Haukåsen altfor tidlig, etter å feilberegna hvor lang tid det tar å kjøre i dette fylket med ferjer og svingete veier. Rimelig bortgjemt flyplass, lurte lenge på om jeg hadde kjørt feil før den plutselig dukka opp midt i skogen. Ingen kø i bag-drop og sikkerhetssjekk, det er det vel bare når flybussen fra Sogndal kommer med sine passasjerer. Dermed ble det å slå i hjel en times tid i venterommet. Venterommet var rimelig enkelt.

Etterhvert kom det flere passasjerer og venterommet ble fylt opp. Det er slik at det ofte kommer to fly omtrent samtidig til Sogndal i hver sin retning, så også denne gangen. Vårt fly ankom ca 5 min forsinket. Etter at avstigende passasjerer hadde kommet seg av ble det boarding. Vel ombord i flyet og egentlig klar for avreise kommer piloten på høytaler og opplyser at det blir forsinka avgang, pga kø inn til OSL. Nytt innflygingssystem ble oppgitt som årsak.

Ca 15 min etter rutetid er det klar for avgang. Satt på sete 2B, med kollegaen på 2A. Jeg satt mao rett i mot flyvertinna, så når hun var på tur med trillevogna var det god benplass. Siden det var fredag og ferietid ble det en liten Ringnesboks på denne turen. Widerøe-tur og en pils, helt grei start på helga det.

Uvant rolig landing til OSL til Dash 8 å være, det har vel med at det er unødvendig lang rullebane der i forhold til mange av de andre flyplassene Widerøe flyr fra. Etterhvert endte vi ved gate 14, fremdeles ca 15 min forsinket.


Del 2:
Oslo-Trondheim (OSL-TRD)
SK 380 (20.15-21.10)
SAS LN-TUJ
Boeing 737-700

Etter å kommet oss inn på terminalen på OSL oppdager vi at de fleste fly er forsinket denne kvelden. Vårt fly var naturlig nok et av dem. Etter å slått i hjel 1,5 time på OSL med litt mat og drikke ble det omsider boarding på SK 380 ved gate 15. Tilsynelatende helt fullt fly denne kvelden, men folket kom seg fort på plass, så det ble avgang ca 1 time etter ruta.

Etter en rolig tur nordover ble det landing på Værnes, med parkering på gate 30. Men etter å stått ei stund å sett alle de andre passasjerene hente bagasjen sin, innså vi at vår bagasje ikke hadde blitt med. Etter å meldt fra og avgitt boligadresse i skranken til SAS var det bare å dra hjemover uten bagasje. Flybussen/Klæburuta hadde derimot kjørt med alle de andre passasjerene. Neste flybuss som kom hadde ikke planer om å kjøre med det første, siden han venta på neste fly (som også var forsinka fra OSL). Dermed ble det togtur inn til Trondheim denne kvelden.

Bagasjen ble levert på døra hjemme neste formiddag etter å blitt sendt opp fra Oslo.


Bildene viser flyet på Sogndal, samt flyplassbygget
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.JPG
Views:	396
Size:	83.9 KB
ID:	30159   Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	389
Size:	112.0 KB
ID:	30160  

Last edited by lurudal; 20-07-2011 at 00:12. Reason: Bildetekst
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 00:04   #3
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Del 3:
Trondheim-Amsterdam (TRD-AMS)
KL 1176 (17.40-19.20)
KLM PH-KZF
Fokker 70

Etter en god natts søvn og noen timer hjemme, inkl ompakking av bagasjen som kom på døra var det klart for avreise igjen. Nytt reisefølge denne gangen. Møttes på Trondheim stasjon, og tok lokaltoget utover til Værnes. Etter å fått sjekka inn for turen hele veien til ORD så ble det en tur gjennom sikkerhetssjekk før vi tråkket bortover til den gamle terminalen hvor utenlandsflyene går fra. Litt småhandel i taxfree-butikken ble det også.

Ventetida ble slått i hjel med en overpriset pils på kafeen. Avinor hadde også en mann på plass som delte ut spørreskjema. Var såvidt jeg forsto for å skaffe statistikk over de reisende. Flyet ankom fra Amsterdam helt i rute. Boarding på gate 45 begynte, og folket kom seg fort på flyet denne gangen også.

Avgang fra Trondheim i rute. Flyet var vel bortimot fullt. Fokker 70 fra KLM Cityhopper med 2+3 seting, jeg og reisefølget havnet på hver sin side av midtgangen. Helt greie stoler, og grei benplass. Overraskende mange som hadde med seg små, og måtte ha ekstra belte. Likevel var det ikke noe barneskrik å høre på hele turen. To veldig trivelige flyvertinner som stelte ombord kom fort i gang med servering. Gratis mat og drikke (også øl/vin) er veldig positivt hos KLM. De drøye to timene i lufta gikk fort unna, og vips så var vi fremme i Amsterdam.

Flyet parkerte på fjernparkering på AMS, der det fra før sto flere ti-talls andre KLM-fly. Buss derfra inn til terminal. Siden bagasjen var sendt hele veien var det bare å ta med seg ryggsekken, passere gjennom tollen og ut på hotellet som viste seg å være på andre sida av veien. Etter bagdrop på hotellet fant vi ut at kvelden var ung enda, så vi bestemte oss for å ta en tur til Amsterdam sentrum. Tok lokaltoget begge veier, billig og grei transport. Etter noen timer med god mat og drikke i sentrum av Amsterdam returnerte vi til hotellet i 01-tida for litt tiltrengt søvn.


Bildene viser flyet på Værnes, Amsterdam Schipol, og toget til Amsterdam sentrum
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	3.JPG
Views:	382
Size:	76.0 KB
ID:	30161   Click image for larger version

Name:	4.JPG
Views:	382
Size:	105.0 KB
ID:	30162   Click image for larger version

Name:	5.JPG
Views:	373
Size:	127.4 KB
ID:	30163  
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 00:05   #4
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Del 4:
Amsterdam-Chicago (AMS-ORD)
KL 611 (12.40-14.10)
KLM PH-BFC
Boeing 747-400 kombi

Etter en god natts søvn på hotell rett ved Schipol var det å ta en dusj og tråkke over til terminalen. Bagasjen var jo sendt direkte, så vi slapp å innom bagasjedropp. Etter litt kø-ståing i passkontrollen kom vi oss videre inn på terminalen. Frokost ble inntatt på en av de mange spisestedene. Etterhvert bevegde vi oss mot gate E18 hvor flyet skulle gå fra. Flyet var ankommet, og i gang med lossing. Flyene på denne ruta er kombifly med passasjerer foran, og cargo bak.

Gaten åpnet ca 11.15, da ble alle passasjerer sluset gjennom sikkerhetssjekk, inkl kroppsscanner. Selv beholdt jeg passet i bukselomma, noe som ga utslag på scanneren (!). Men var ikke noe problem etter at de hadde sjekka lommene mine. Etter litt mer venting ble det åpnet for boarding. De var veldig nøye på rekkefølgen her, business først, deretter begynte de å fylle opp med de bakerste rekkene først. Damen ved inngang til brua sjekka alle billetter, og forsøk på sniking ble vennlig avvist.

På 747 i economy er det seting 3+4+3. Selv hadde jeg fått sete 28F. Hvilket skulle vise seg å trolig være en av de verste setene på flyet. Første rekke bak galley, midt på raden. Mao var det en vegg foran meg, og ingen mulighet til å strekke ut beina. Klemt mellom en franskmann og en nederlender på setene E og G så det ut til å bli en lang tur.... Kollegaen havnet noen rader lenger frem, på et C-sete. Bedre beinplass der i allefall, men pga langbeint passasjer på raden bak fikk han ikke lagt bak seteryggen.

Avreise var på rutetid. Etter en lengere taxing ble det take-off. Som første gangs reisende på 747 må jeg si at det var en veldig myk take-off. Etter en forholdsvis rask oppstigning forsvant setebeltet-lyset. Betjeningen starta raskt med første servering som var en liten pakke nøtter, samt drikke etter ønske. Det viste seg at D-setet på raden var tomt, så da flytta passasjeren i E-setet over dit. Da ble det litt bedre plass i allefall.

Et par timer senere ble det servert middag. Kylling i saus med ris ble mitt valg. God middag, med noe karamellmousse til dessert. Fremdeles med gratis øl til maten. Videre flytid gikk med til å se på film på KLMs gode AVOD. Mye å velge mellom på, og alle seter har hver sin skjerm. Vi som satt mot veggen måtte riktignok dra opp skjermen fra undersiden av stolen, men når man bare fant ut hvor skjermen var, så var ikke det noe problem. Fint å kunne følge med på kartet hvor vi fløy, samt gjenværende distanse og estimert ankomsttid.

Mot slutten av turen ble det ny servering. Denne gang en muffins-lignende kake, samt drikke etter ønske. Like etter ble det også utdeling av imigrasjonsskjemaet som man må fylle ut å gi til tollen i USA. Myk landing på O’Hare, og kjapp taksing inn til gate. Etter at business og alle passasjerene på radene foran hadde kommet seg ut var det bare å følge flokken innover. Forholdsvis kort kø på immigrasjonen, så vi kom kjapt gjennom der. Bagasjen min kom også overraskende tidlig. Reisefølget var dog ikke like heldig, så måtte vente enda 15 min før bagasjen hans kom. Likevel var vi ute på fortauet utenfor terminal 5 ca 40 minutter etter landing. Etter litt venting dukket det opp en buss fra leiebil-firmaet, og USA-oppholdet vårt kunne starte.


Bildet viser flyet i Amsterdam, leiebilbussen til Dollar, samt utsikten fra tomta til Dollar
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	6.JPG
Views:	53
Size:	103.8 KB
ID:	30164   Click image for larger version

Name:	7.JPG
Views:	64
Size:	96.0 KB
ID:	30165   Click image for larger version

Name:	8.JPG
Views:	52
Size:	85.2 KB
ID:	30166  
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 00:08   #5
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Del 5:
Chicago-Amsterdam (ORD-AMS)
KL 612 (16.20-07.05)
KLM PH-BFU
Boeing 747-400 kombi

Etter nesten en uke i Chicago og området rundt var det på tide med retur til Norge.

Da leiebilen var levert tidligere tok vi t-banen fra sentrum i Chicago. 5 min spasertur fra hotellet til nærmeste t-banestasjon som lå over gata. Etter ca 40 min på banen ankom vi på O’Hare, som var den t-banelinjas endestasjon. Etter litt gåing kom vi igjen til terminal 5 hvor mange av utenlandsflyene går fra. KLM har her egen betjening i motsetning til på Værnes hvor det var Røros Flyservice som tok seg av innsjekkinga. Innsjekk i automat, under veiledning av KLM-ansatt. Denne gangen fikk vi sitte sammen hele veien.

Videre kom vi oss greit gjennom passsjekk og sikkerhetssjekk. Her på ORD var den felles for alle gatene i motsetning til i AMS hvor det var egen sjekk på den enkelte gate. Veldig enkel terminal, med lite tilbud til de reisende. Noen kiosker inkl tax-free kiosk (!). Ingen kafe, restaurant eller lignende. Spisetilbudet var sandwich og baguetter fra kjøleskapet i kiosken. Bar hadde de riktignok, trolig den minste jeg har sett. Var bare å kjøpe fra disken, og deretter sette seg hvor man ville i venteområdet. Hadde vel neppe blitt godtatt i Norge.....?

Boarding fra gate M8 gikk fort og greit, med samme ordning som i AMS. Business først, deretter fylling fra bakerst i flyet. Mange ansatte som veiledet, så flyten inn i flyet var upåklagelig. Bedre plassering denne gangen, jeg endte på et B-sete, med reisefølge på tilsvarende A. Push-back på rett tid, deretter var det en ganske kort taksetur bort til nærmeste rullebane. Når vi var på plass på rullebanen ble vi derimot stående ganske lenge, kanskje nærmere 15 minutter før vi tok av. I mellomtiden kunne en følge med på stor trafikk av amerikanske innenlandsfly som takset forbi på taksebanen ved siden av rullebanen.

Flyturen gikk stort sett som motsatt retning. Tilsvarende servering, og kikket på noen filmer på skjermen denne gangen også, så da gikk timene fort. Bare det at det er gratis drikke på KLM er en medvirkende grunn til å velge KLM igjen. Egen erfaring fra US Airways i fjor var dyrt for lite drikke. Siden dette var en nattflyging ble lyset slukket noen timer midt under turen. Ved passering over Storbrittania kom vi tydeligvis inn i noe ujevnt luftrom. Det ble rimelig humpete, og mannskapet kom på høytaleren og ba folk spenne seg fast. Etter en tid ble det roligere igjen, og det ble en myk og fin landing på Schipol.

Ankomstgate i AMS var blitt endra underveis, så vi endte opp på F2. Neste fly videre til TRD gikk fra B-terminalen. Dermed ble det en lengere spasertur gjennom bortimot store deler av Schipol, den flyplassen er jaggu langstrakt. Men etter såpass mange timer på fly er det jo bare godt å strekke på beina. Midtveis på denne terminalen var det ny pass og sikkerhetssjekk. Passkontroll gikk fort og greit, sikkerhetssjekken klarte dog ikke å ta unna, så der ble det litt trengsel før de fikk åpnet et bånd til. Når vi kom frem til gaten på terminal B var det fremdeles god tid, så vi fant en åpen bar. Klokka var riktignok 07 om morran, men for oss som gikk på Chicago-tid var jo kl 24, mao passe tid for en siste pils.


Bildene viser "baren" på Terminal 5 på ORD, flyet som laster cargo, flyveien sett på skjermen på flyet, soloppgang på vei inn mot AMS, samt flyet ved gate i AMS
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	9.JPG
Views:	52
Size:	106.3 KB
ID:	30167   Click image for larger version

Name:	10.JPG
Views:	72
Size:	115.6 KB
ID:	30168   Click image for larger version

Name:	11.JPG
Views:	64
Size:	122.6 KB
ID:	30169   Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	52
Size:	35.5 KB
ID:	30170   Click image for larger version

Name:	13.JPG
Views:	42
Size:	88.4 KB
ID:	30171  

lurudal is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 00:10   #6
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Del 6:
Amsterdam-Trondheim (AMS-TRD)
KL 1173 (08.20-10.30)
KLM PH-EZC
Embraer 190

Returen hjem til Trondheim gikk med en Embraer 190 fra KLM Cityhopper. Rimelig fullt fly her også, deriblant en større gruppe russere. 2+2 seting på disse, jeg og reisefølget fikk sitte sammen. Avgang på rutetid denne gangen også. Og etter å takset langt, og lenger enn langt ble det omsider take-off fra AMS. Serveringa kom kjapt i gang, og denne gangen ble det noen rundstykker med pålegg, samt kaffe. Nok en gang, fin servering fra KLM.

Rolig og begivenhetsløs flytur, bortsett fra at flyets eneste smårolling (som satt på andre sida midtgangen) ikke likte å ha på seg belte. Mao var det et skikkelig leven under både take-off og landing. Landing på TRD litt før rutetid. Deretter ble det en tur innom tax-freebutikken for innkjøp av kvoten. Videre til bagasjebåndet hvor bagasjen kom som en av de siste på båndet. Dog var ikke trillekofferten særlig trillbar lenger. Når jeg leverte den på ORD manglet det ene hjulet. Ved ankomst til TRD var jaggu de to andre hjula borte også....

Etter å ha passert tollen uten å bli stoppet var det straka veien til jernbanestasjonen. Kjøpte billett på automaten, og gikk rett på toget som kom 2 min senere. Topp timing ! Rolig togtur inn til Trondheim, og hjem for noen dager avslapping.


Bildet viser flyet ved gate i Amsterdam
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	14.JPG
Views:	36
Size:	103.3 KB
ID:	30172  
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 00:11   #7
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Del 7:
Trondheim-Oslo (TRD-OSL
SK 341 (07.15-08.10)
SAS LN-RRU
Boeing 737-800

Ferien varer ikke evig, og etter et par avslappende dager hjemme var det på tide å dra på jobb igjen. Vekkerklokka ringte 0500, dro hjemmefra 0530. Etter å henta kollegaen var det bare å sette kursen for Værnes igjen. Dro såpass tidlig siden det var første virkedag etter påske, og det var jaggu lurt. Da vi kom inn døra på Værnes sto køa foran sikkerhetssjekk i slynger som fylte omtrent hele hallen...

Innsjekk på automat, og bagdrop i skranken til SAS, inkl betaling for ekstra kolli. Deretter var det bare å stille seg bakerst i køa. Heldigvis rykka man fremover fortere enn forutsatt, brukte vel kanskje ca 15-20 min fra bakerst i køa til man var gjennom og inne ved gaten. Gikk rett til gate 32, der var det åpent for pre-boarding. Greit å gå inn dit synes jeg, da kan man ta seg avis og lese mens man venter. Ble bekymret for forsinkelse når det ikke var noe fly ved gaten, men etter en stund kom det en maskin som tilsynelatende hadde stått på fjernparkering.

Boarding gikk som vanlig litt tregt på SAS, siden folket bare presser seg frem for deretter bruke en evighet på å få håndbagasje opp i hylla. Vindusplass 23A på meg denne gangen, første og eneste gang ved vindu på alle turene denne påsken. Avgang på rutetid, gikk fort opp gjennom det tette skydekket og opp i sola. Frokosten kom fort, standard SAS-frokost med rundstykke, appelsinjuice og kaffe, helt greit.

Fulgte med etterhvert som vi kom lenger sør og skyene letta. Observerte at vi var helt nede ved Alnabru-terminalen før vi snudde og fløy nordover mot OSL igjen. Kan ikke huske å vært med så langt sør før, har vel med det nye innflygingssystemet å gjøre ? Fin landing på OSL, før vi takset inn til gate 26. Den gaten har ikke direkte bru til transfer, så da måtte vi først ned i kjelleren, før det ble heis opp til transfer igjen. Tungvint...


Del 8:
Oslo-Sogndal (OSL-SOG)
WF 145 (08.55-09.45)
Widerøe LN-WIB
Dash 8-100

Siste flight på denne påskereisinga var med Widerøe igjen. Gikk til gate 14 på OSL, hvor flyet etterhvert kom inn og parkerte. Boarding kom i gang, med bare 39 passasjerplasser går det rimelig fort å få ombord folket. Denne gangen var det helt fullt fly, ingen ledige seter. Selv havnet jeg på sete 1C, dvs sittende feil vei... Rygget til Sogndal altså. Push-back på tid, OSL må vel være en av få steder Dash 8-100 blir dytta ut ? Vi begynte å takse bortover mot rullebanen, men kom ikke langt før det ble stopp. Rimelig lang kø for take-off, tror det ble sagt 15 fly foran oss (!). Resultatet ble at vi tok av fra OSL minst en halvtime forsinket. Mange tydelig oppgitte passasjerer i flyet, spesielt siden det ble nevnt at dette var et resultat av de nye rutene over OSL. Forsinkelsen ble ikke tatt inn nevneverdig før vi landa på Sogndal lufthamn Haukåsen igjen.

Nok en gang var det flymøte på SOG, var faktisk en passasjer som skulle over på det andre flyet (til Ørsta tror jeg), og det andre flyet venta på overgangen. Merka meg at det ble fylt mer drivstoff på vårt fly på SOG, vil tro det ble svidd av endel når vi sto 30 min i kø på OSL.
Bagasjen ble med hele veien denne gangen. Rimelig enkelt bagasjebånd på SOG, et hull i veggen og noen ruller som sørger for at bagasjen ruller inn i venterommet.

Dermed var påskens flyginger ferdig, og man var tilbake på jobbprosjektet i Sogn og Fjordane.


Bildene viser flyene i hhv OSL og Sogndal
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	15.JPG
Views:	34
Size:	101.0 KB
ID:	30173   Click image for larger version

Name:	16.JPG
Views:	38
Size:	87.1 KB
ID:	30174  
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 14:30   #8
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Flott og detaljert rapport dette! Kjekt å se litt KLM over dammen, og med bilder. Får du med matbilder neste gang, er det enda bedre. :-)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 21:02   #9
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold
 
FlyboyKarsten's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Flotte bilder og ikke minst en veldig bra rapport tusen takk skal du ha fortsett slik. jeg vil følge din neste rapport
FlyboyKarsten is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2011, 12:44   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Påsketur med WF, SAS og KLM

Takk for en fin og oversiktlig rapport. Ja, enig med deg, internasjonale terminalen på ORD er ikke mye å skryte av når man først har tatt veien gjennom security.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
KLM med ny rute til Norge i 2014? (Splittet fra KLM lancerer Sønderborg (SGD)-AMS?) Trdfly Småprat 20 08-06-2013 03:59
Påsketur til Asia med LX,LH,MU(F) og SK,OZ,TG,CA,LH(C) og Koreansk KTX(Y) Jamesbond_ppk TripReports 15 28-05-2012 20:42
Påsketur med ANAs Boeing 787 Dreamliner :-) Fly med oss TripReports 17 21-04-2012 13:00
KLM med nytt stunt! Ditt face-profilbilde som livery på et KLM-fly! Flying-news Småprat 1 03-05-2011 22:42
En hverdagslig påsketur AirbusTrond TripReports 9 30-04-2010 11:24


All times are GMT +2. The time now is 16:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.