Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-06-2011, 18:31   #1
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
BA OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Da var det endelig tid til å skrive en liten trip report fra min første erfaring med BA på IC.

Faktisk er dette min første trip report noensinne, så ha det i tankene.

Utgangspunktet for turen var en 3 ukers bilferie med madamen i New England, med start og slutt i Boston. Reiseruten lød:
17-Apr-11 OSLO - LONDON HEATHROW BA763 A319
17-Apr-11 LONDON HEATHROW - BOSTON BA215 744
06-May-11 BOSTON - LONDON HEATHROW BA212 744
07-May-11 LONDON HEATHROW - OSLO BA762 A319

Reisen var booket i god tid på WT klasse, men nærmere avgang begynte jeg å lese om BA sitt proactive upgrade tilbud, som jeg planla å benytte meg av. Jeg ville ihvertfall oppgradere til WTP, slik at vi fikk litt bedre benplass på LHR-BOS leget.

Ved ankomst OSL tok jeg kontakt med billettskranken til BA, som ligger plassert rett ved deres innsjekkingsskranke. Jeg forhørte meg om mulighetene for å oppgradere billettene våre, og fikk positivt svar om at det var ingen problem, men oppgradring til WTP ville koste oss 1410 NOK pr pers og da kun for LHR-BOS. Det slo vi til på, og vi fikk tildelt boardingkort for OSL-LHR og LHR-BOS. Siden oppgraderingen tok litt tid, ble vi fulgt til innsjekkingsskranken for Club Europe/Club World passasjerer. Innsjekk var fort gjort, og vi ruslet ut til gate 59 (mener jeg). Passkontrollen var fort gjort. Avgang ble litt over rutetid, men vi hadde over 3 timer på LHR før neste leg.

Etter en matbit ble det shopping, før vi tok people moveren over til terminal 5 B for å finne gate B43(543). Der stod B-GNLS (747-400) som skulle ta oss over til BOS.
God følelse i det man entrer flyet og kikker mot høyre inn til economy før man tar til venstre og finner WTP kabinen.
Config var 2-4-2, og setene var komfortable og bredere enn i WT, med støtte for bena og utskyvbar leggstøtte.
Knyttnevetesten ble bestått lett. WTP kabinen på 747 er adskilt og forholdsvis liten. Dermed er det en rolig og behagelig atmosfære. En annen fordel med WTP er at man alltid får servering før WT.

Siden dette var min første erfaring med WTP og BA så hadde jeg ikke noe sammenlikningsgrunnlag. På turen tilbake fikk vi ikke oppgradert til WTP, og måtte nøye oss med WT. "No upgrades tonight honey" var tilbakemeldingen på den forespørselen.
BOS-LHR i WT var noe av det trangeste jeg har vært med på, sikkert fordi jeg er litt bred i skuldrene, men det var også nabokaren, og jeg hadde midtsete. Dermed lite å skrive hjem om.

Uansett. Konklusjonen min er at BA med WTP tilbyr et godt produkt for 1410 NOK tillegg. Større og bedre seter, bedre benplass, roligere kabin, servering først og et ok IFE tilbud.

Legger med noen ekstra uredigerte flybilder fra BOS før vi tok fatt på hjemturen.

Forøvrig var New England et flott reisemål, med mange fine Inn's, spennende mikrobryggerier og fine naturopplevelser. På hjemveien ble vi i Boston i fire dager og fikk med oss en Red Sox kamp og konsert med Boston Symhpony Orchestra.

Anbefales!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	baNLS.jpg
Views:	1099
Size:	108.1 KB
ID:	29742   Click image for larger version

Name:	knyttneve.jpg
Views:	1092
Size:	67.7 KB
ID:	29743   Click image for larger version

Name:	3planes.jpg
Views:	1080
Size:	56.9 KB
ID:	29746   Click image for larger version

Name:	delta.jpg
Views:	1071
Size:	71.1 KB
ID:	29747   Click image for larger version

Name:	virgin.jpg
Views:	1059
Size:	74.3 KB
ID:	29748  

__________________
Andreas

Last edited by LN-AND; 02-06-2011 at 18:44. Reason: skriveleif
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2011, 19:16   #2
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Meget flott TR debut! Mye bedre enn min egen, hehe. Skjønner jeg har litt å grue meg til 20 juni altså når BA skal frakte meg med 747 i eco til Miami. Skal definitivt sjekke opp i muligheten for å kjøpe meg en upgrade. Vet du om det mulig for alle klasser å kjøpe seg opp? Har en meget billig bilett og tror bookingklassen er deretter
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2011, 19:36   #3
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
Meget flott TR debut! Mye bedre enn min egen, hehe. Skjønner jeg har litt å grue meg til 20 juni altså når BA skal frakte meg med 747 i eco til Miami. Skal definitivt sjekke opp i muligheten for å kjøpe meg en upgrade. Vet du om det mulig for alle klasser å kjøpe seg opp? Har en meget billig bilett og tror bookingklassen er deretter
Gå inn på Manage my booking, der vil du se om billetten din kan oppgraderes og hvor mye dette vil koste.
Du kan kun oppgradere en klasse. Dvs. fra WT til WT+, ikke f.eks fra WT til CW.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2011, 19:42   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Gå inn på Manage my booking, der vil du se om billetten din kan oppgraderes og hvor mye dette vil koste.
Du kan kun oppgradere en klasse. Dvs. fra WT til WT+, ikke f.eks fra WT til CW.
Eller gjør som trådstarter: Betal ca. 1400 NOK per passasjer i skranken på OSL.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2011, 19:56   #5
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
På hjemveien ble vi i Boston i fire dager og fikk med oss en Red Sox kamp og konsert med Boston Symhpony Orchestra.

Anbefales!
Ja, Boston er en flott by, en av mine favorittbyer i USA.
BSO er også et utemerket orkester, og Symphony Hall blir regnet for å være en av verdens tre beste konserthaller når det gjelder akustikk. En fabelaktig bygning som er helt unik i USA.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2011, 22:45   #6
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Gå inn på Manage my booking, der vil du se om billetten din kan oppgraderes og hvor mye dette vil koste.
Du kan kun oppgradere en klasse. Dvs. fra WT til WT+, ikke f.eks fra WT til CW.
Jeg for min del fikk ikke gjort oppgradering via MMB før avreise. Jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte kontakt BA Customer Service. Etter hva jeg forstod fungerte ikke alltid MMB upgrades om reservasjonen inkluderte en connecting leg (som OSL-LHR). Merkelig synes nå jeg, men fikk beskjed av BA at jeg heller burde prøve på flyplassen enn å oppgradere på forhånd.
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2011, 22:48   #7
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
Meget flott TR debut! Mye bedre enn min egen, hehe. Skjønner jeg har litt å grue meg til 20 juni altså når BA skal frakte meg med 747 i eco til Miami. Skal definitivt sjekke opp i muligheten for å kjøpe meg en upgrade. Vet du om det mulig for alle klasser å kjøpe seg opp? Har en meget billig bilett og tror bookingklassen er deretter
Takk! Jeg skal prøve å inkludere litt mer bilder neste gang.
Jeg har ikke sjekket om WT hos BA har mindre plass enn economy hos andre selskaper, men jeg opplevde det som utrolig trangt. Kan jo også hende at jeg er biaset på grunn av å først ha prøvd WTP.
WTP anbefales om du får oppgradert. Skader uansett ikke å spørre.
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 09:36   #8
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Eller gjør som trådstarter: Betal ca. 1400 NOK per passasjer i skranken på OSL.
Det fungerer jo bare hvis det er ledige seter i WT+ på den aktuelle flighten. Det aller beste er å booke WT+ når reisen bestilles. I kombinasjon med overnatting har jeg fått WT+ til nesten WT-pris til Miami i Oktober. I fjor hadde de perioder på høsten hvor man kunne komme t/r OSL-MIA for 7.500,- i WT+, det kan muligens dukke opp igjen denne høsten.
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 03:34   #9
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

gjelder satsen på 1400 kr for alle BA sine IC strekninger ?
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 03:39   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by Scanor View Post
gjelder satsen på 1400 kr for alle BA sine IC strekninger ?
På automatene på OSL står.... Nei, vent, de automatene er borte nå. På automatene på OSL stod det, at det var 14-something til Nord-Amerika, og litt mer til Asia, og videre den retningen.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 11:19   #11
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
På automatene på OSL står.... Nei, vent, de automatene er borte nå.
Innsjekkingsautomatene borte?
Når skjedde det?
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 14:48   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Innsjekkingsautomatene borte?
Når skjedde det?
Oppdaget det for et par uker siden. Er snakk om de gamle, blå BA-automatene. De har blitt erstattet av noen nye, som også "virker" på opptill flere selskaper.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 14:01   #13
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Det står ihvertfall et infoskriv på insjekkskranken at oppgraderinger selges for 1410,- uten at destinasjon er spesifisert der. Jeg fikk inntrykk at dette var en fixed price, men det er bare min antagelse.
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 22:25   #14
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Da jeg leste den rapporten bestemte jeg meg for å prøve å få meg en upgrade til WT + til Miami og det gikk i boks. 179 pund måtte jeg ut med, eller 1633 kr etter den dagens kurs. Vell verdt pengene!! så takker for tipset
__________________
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO
Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO
Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO
Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO
Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO
Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO
Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2011, 05:36   #15
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

BA er alltid hyggelig lesning! Rapporten kunne gjerne vært lengre og mer utbroderende. Omtale og bilder fra destinasjonen er også en ting vi liker her inne


Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
Der stod B-GNLS (747-400) som skulle ta oss over til BOS.
<pirk> Skal vel være G-BNLS (B- er Kina) </pirk>
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2011, 13:18   #16
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
Default Re: OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
BA er alltid hyggelig lesning! Rapporten kunne gjerne vært lengre og mer utbroderende. Omtale og bilder fra destinasjonen er også en ting vi liker her inne




<pirk> Skal vel være G-BNLS (B- er Kina) </pirk>
Takk for forslag til forbedringer. Var klar over G/B forskjellen. Må ha sneket seg inn en skriveleif der.
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BA med ny World Traveller og World Traveller Plus-kabin Martin Reiseforum 25 22-04-2013 14:53
British Airways LHR-BOS i First Fnate TripReports 20 16-04-2012 17:16
OSL-LHR-BOS med BA - en tripreport med snag både her og der jcnorway TripReports 30 28-07-2011 11:23
Proactive Upgrade LHR-BOS LN-AND Reiseforum 11 09-05-2011 12:53
OSL-LHR-LAX i BA Club World Fnate TripReports 14 18-01-2011 01:46


All times are GMT +2. The time now is 15:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.