Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-10-2013, 16:24   #1
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default Med DK SVG-FAO-LPA-SVG

Sorry, dette blir en enda kjedeligere enn DAG rapport

En liten rapport fra mitt første møte med DK alas Thomas Coock Of Scandinavia, "erre muuuulig" eller nødvendig med så langt og vanskelige navn
Vel DK skulle testes ut, det i kombinasjon med en liten ferie tur til Gran Canarias.

Sorry, der blir ingen bilder av mat/flyet/knyttenevetest eller hva det måtte være.
Så de som vil se bilder av smale hender, digre burgere eller tåteflasker bør snu seg vekk.
Grunnen til valget av Ving/DK, var at jeg hadde ikke prøvd DK før så tenkte det var en gylden anledning, samt at VING/DK har et glimrende tilbud med at en kan sjekke inn bagasjen på hotellet ved avgang etter kl 1100, så slipper en det maset.

Vel, nedturen begynte på SVG, ja var jo en nedtur, ned til LPA, men skulle snart vise seg at det ble 2+. Ved ombordstigning så jeg at SK maskinen som skulle fly for Apollo, som var alternativet, var WIFI varianten, æsj, i tilleg har de mer gudelig avgangstid 09:45 iso 07:00. Nuvel, slikt skjer, hadde vel vært ei gammel røy hadde jeg booka Apollo.
Vel ombord i sete 20A i en 321 som ble stappfull, inkludert hattehylla, så da ble det 5 timer med baggen mellom beina i et sete som kanskje, bare kanskje hadde fått delvis bestått av knytteneven.

KL 07:10 stod vi der nå enda og ante hverken ditt eller datt tiltross for at vi burde vært airborne på denne tiden. Da spraker det i høytaleren og den 1ste nedturen skal bli oss offentliggjort, p.g.a motvind må vi mellomlande i FAO noe som jo øker en tur på 5:25 med endel. Vel ikke kan vi gå ut å dytte heller, så mens vi takser ut :20 mins etter rute ståsetter vi oss på 3:55 til FAO , et kort bakkeopphold og så 1:50 til LPA.

Nå er der lenge siden All Inclusive turer har vært All Inclusive, så vil du ha, må du betale, vil du ha mat, pay up front, vil du ikke spasere fra flyplass til hotell, pay up front.
Vel, mat må man jo ha så vi fikk da det vi bestilte, hver sitt lille brett med litt skinke/ost/egg/smør og noen rundstykker som minnet mest om hodeputer til smådukker. Verd 90.- pr.kuvert? Tja.
Vi fikk opplyst over høytaler at kaffe/te serveres 2 ganger og vi måtte grabbe kaffekoppen når de kom med drikketralla, det fikk jeg ikke med meg, men fikk da en kopp iallefall.
Nuvel, etter 3:55 landa vi i FAO og gudene skal vite jeg er glad jeg ikke skulle dit, drittvær deluxe.
Men, her kom en ny 1/2 nedtur, det som skulle bli et kort refuelling opphold drog ut så langt at både Jet2com og Tap kom og forsvant mens vi stod der.
Nå sa jeg at der blir ingen bilder av flyet, det er riktig, men hva skal man gjøre innesperret 1 time i en 321 i FAO? Riktig, og det første jeg fant var denne kjerra som var ganske så godt sikkra mot unødig inngripen, om rebbellen fra Congo som eier(eide) den skulle prøve seg


Som sagt, men vi stod der, kom og dro Jet2co, faktisk så hadde de 5 fly innom på den timen vi stod parkert.


Denne karen tok av så mange ganger at jeg trodde de drev med pilot trening


Det var før jeg fant ut at de hadde sin "egen" apron


Så var det endelig avgårde, og da synes jeg DK kunne utvist litt mer storsinn onn å slå på den barnetromma som de slo på etter takeoff, p.g.a forsinkelsen så skulle de spandere 1 kopp kaffe på oss på turen til LPA. Jippi, 1 hel kopp kaffe for en flytur som endte 2 timer forsinket ankomst. Hører dere VG
Vel, bare få oss frem, noe vi klarte til slutt. Landet omsider og kan avslutte med en liten småpip fra en annen planet, ehh, øy som hvilte seg litt


Som dere ser av siste bildet, så var været bra, glimrende med 28 mens der er 10 her hjemme gitt.
Hjemturen gikk i sete 23F og det føtes ut som om der var litt bedre plass til beina, mulignes grunnet nærheten til crewsete bak.
Ei heller noe å skrive hjem om, servicekonseptet var likt, eneste lille positive var at c/a'en opplyste at så lenge vi hadde bestilt mat ombord, så fikk vi drikke det vi ville av kaffe/te ( kanskje andre ting og ), kunne bare vært kjekt å vite på nedturen og, mulig det stod en plass, men det fikk jeg ikke med meg.

Skal jeg lage en konklusjon mon tro, jo gjør det:
Sydencharter, som jeg ikke har reist med på årevis fremstår som en lang runde i et kjøpesenter hvor mye er på salg, noe er litt masende, ala kjøpe skrapelodd, eller så mye sparer du.
Men som transportetappe for å kome på ferie, helt greit.
Og ja, jeg kan gjerne reise med DK igjen, værgudene ( eller feilkalkulert flightplan eller slottider ) kan ingen gjøre noe med. Om jeg koste meg litt når vi ankom LPA 2 timer forsinket og så at SK'en jeg suggla på i SVG var :10 min sein inn til LPA, direkte fra SVG

Men til avsluting, så håper jeg at jeg slipper å se slik vandalisme neste gang jeg er ute på tur


Fortsatt god vinter
krølle is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2013, 11:07   #2
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default Re: Med DK SVG-FAO-LPA-SVG

Et lite haleheng jeg glemte.
Det geniale med å kunne sjekke inn bags på hotellet når du skal hjem, er at du får boardingpass og hele sulamitten, så det er bare å finne gate og nyte livet.
Fra vi gikk av bussen til vi var gjennom security gikk der :08 mins, og jeg kan love, der var lang kø i security, men de holdt meget bra tempo.
Skulle kanskje sendt ned folk herfra for å se om ikke akkurat lære hordan det kan gjøres.....
krølle is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2013, 14:45   #3
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Med DK SVG-FAO-LPA-SVG

Morsom rapport og befriende med en TR uten syting og klaging på at dem ikke for den rette champagnen servert.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2013, 01:05   #4
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Med DK SVG-FAO-LPA-SVG

Til kanskje noens interesse så er flyet som er vandalisert, flyet som ble benyttet i filmen selskapsreisen hilsen ex Canari-boer
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Routing ifht. været, eksempel LPA-SVG krølle Flyteknisk forum 22 08-11-2013 00:18
Et kveldshopp over fjellene. (SVG-OSL-SVG med DY.) Twin Otter TripReports 9 19-01-2011 02:47
SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK. Twin Otter TripReports 14 01-09-2010 16:25
SVG-CHQ-SVG med SK Charter. Twin Otter TripReports 1 29-09-2009 21:06
SVG-OSL-SVG med NAX og SK Aleksander Maaland TripReports 17 11-06-2009 16:32


All times are GMT +2. The time now is 10:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.