Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2013, 14:37   #1
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Lufthansa BLL-FRA-MAA-FRA-BLL - write as you go.

Vil bevæge mig ud i nyt territorium: TR's
På mandag går turen til MAA i arbejdsmæssig sammenhæng. Det blir en ren LH tur, delvist i M, delvist i C.

Vil forsøge, at lave den "on the fly".

Må indrømme, jeg ikke har de store (positive) forventninger til MAA. Som en kollega siger "du kommer derud mens det er koldt!" (35 grader) og fugtigt (vejrudsigten siger pt thunderstorms and heavy showers).
Men hva' det ka' jo være man bliver positivt overrasket.

Det blir' meget en arbejdstur, men lidt fritid i den indlagte weekend - der skal der så ses lidt på MAA's kultur.

Turen er pt planlagt med CRJ-700 og A343, men det er før set at LH sender andet til BLL end oprindeligt planlagt - senest i weekenden hvor en E195 blev til en A320 - så lad os nu se.

I'll keep you posted.
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2013, 17:00   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: BLL-FRA-MAA-FRA-BLL - write as you go.

Gleder meg, så får jeg se om MAA er like ille som BOM
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 08-09-2013, 21:29   #3
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: BLL-FRA-MAA-FRA-BLL - write as you go.

Så er rejsen for såvidt begyndt.
Søndag aften: Begge stykker bagage er afleveret i BLL ved checkin.
Dejligt at man kan aflevere aftenen inden afgang. (BLL tager imod bagage 23 timer før afgang - det er sgu service, der giver værdi.)

Lidt foruroligende dog, at de (kuffert og plakat rulle) er mærket med "standby". Men blev lidt beroliget af beskeden om: "Det betyder bare, hvis du sover over dig kommer bagagen ikke med, og vi skal ikke rode rundt inde i flyet efter den! Når vi registrerer dit boardring kort i gaten laster vi den."
Lyder som en ok forklaring. Håber det går - men hvad det gjorde det, sidste gang til USA, så mon ikke også denne gang.?
"Skrankenpaven"/"Checkin dullen" i BLL i aften var en af de mest servicemindede jeg har oplevet der længe, næsten som i gamle dage, før der gik discount i den i BLL. Det var også på tide, at de havde nogen der ikke kun arbejder på "Ryanairsk" (betragter kunder som et nødvendigt onde)

Har fået 7F på CRJ700 til FRA, og 19H på airbussen til MAA, håber der viser sig noget bedre i løbet af natten. I øvrigt åbnede LH for online checkin for begge flyvninger i aftes ved 23 tiden altså T-36 timer før sidste afgang - det er ok!

Bor på Zleep Hotel, som er ultra primitivt, men tæt på terminalen. Det og så det faktum, at det lokale pizaaria bringer ud til værelset er det eneste positive der kan siges om det sted. Tror det er over 30 år siden jeg sidst har sovet i køjeseng! Glæder mig til stjernet luxus i MAA om 24 timer.

Det styrtregner i BLL, så den gode udsigt udover forpladsen er ikke meget bevendt!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bunkbeds.jpg
Views:	707
Size:	35.5 KB
ID:	35573   Click image for larger version

Name:	BLL in the rain.jpg
Views:	696
Size:	36.0 KB
ID:	35574  
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2013, 09:42   #4
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: BLL-FRA-MAA-FRA-BLL - write as you go.

Billund lounge meget travl for en mandag morgen. Tilgengæld er der nu meget stille i B-loungen i FRA.

Bus til CRJ i BLL, har jeg ikke prøvet før. Men alle broer var besat.
Naturligvis også bus i FRA, sådan er det jo.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bll2.jpg
Views:	640
Size:	55.9 KB
ID:	35580   Click image for larger version

Name:	bll1.jpg
Views:	637
Size:	46.9 KB
ID:	35581  
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 06:34   #5
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: BLL-FRA-MAA-FRA-BLL - write as you go.

Ankommet til MAA, med en stopfuld 340. D-AIGB - som var på en f e sidste ture, da den pensioneres ved udgangen af måneden. Det kunne nu ikke mærkes.
Nok en af de bedste LH flyvninger jeg har haft længe. En besætning, der var uhyre imødekommende. En purser der kom rundt og hilste på alle statuspax også på economy - det har jeg ikke oplevet før.

Ankomst MAA er et mararidt der får en en ankomat til USA til at være et ønske scenario.....
Kø for immigration i 90 minutter, selve kontrollen tager ca 5 min per person. Derefter til endnu en kontrol hvor det kontrolleres om den førdte kontrollør har sat de rigtige stempler.

Så en sikkerhedkontrol før man kommer ind i bagagehallen - men ingen toldkontrol når man forlader den.

Parkeringspladsen et kaos af biler, taxier, køer (dem med 4 ben ) i et sammensurium.

Hotellet KhoInoor Asiana er en dejlig oase, med store værelser, masage, pools etc. ejligt sted at komme hjem til efter kaos i byen
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BLL-CDG-BOM-MAA-DEL med AF og 9W JELSC TripReports 9 31-03-2017 00:48
SAS flytter CPH-BLL/AAR fra QI til JT fra 03/14 Jan Flyforum 4 21-10-2013 10:50
KLM med Embraer 190 fra BLL fra vinter Bll spotter Flyforum 0 22-04-2009 19:19
Ny operatør BLL-FRA ? Jan Flyforum 17 29-01-2008 11:03
BLL-FRA Jan Flyforum 0 06-10-2005 09:46


All times are GMT +2. The time now is 17:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.