Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-02-2005, 23:01   #1
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Jens W's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,457
Default TRD-OSL-AMS-OSL-TRD

LEG 1: DY745 TRD-OSL
Fly: Norwegian B737-300, LN-KKQ

Om det var p.g.a. det lugubre tidspunket (07:15) eller noe annet vet jeg ikke, men damene fra Røros Flyservice var ikke det hyggeligste man kunne møte på morraskvisten. Det beste var når jeg i en småfurten tone fikk "jaha, skal du ha DEN?" når jeg strakk ut hånden får å få tilbake den lille biten som pax skal ha fra boardingkortet. Klarte å havne aller lengst bak i maskinen, og det var i grunn ingen trivelig opplevelse.
Flyturen var som enhver annen tur på denne strekningen, over før man egentlig fikk sagt takk for seg. At man hadde fått baggasjen tilbake bare 10 min etter landing var litt sjokkerende, OSLs beste for min del.

LEG 2: KL1144 OSL-AMS
Fly: KLM B737-300, PH-BDD

KLM tilbyr internet checkin opptil 30 timer før avgang, og på prikken 30 timer før, så hadde de til og med fått klept ut en e-post om tilbudet. 10 min senere var man sjekket inn, så det var bare å droppe av baggasjen i OSL, så var man "all set".

Maskinen var noe forsinket inn til Oslo, og dermed litt forsinket ut også. Flytiden iflg reservasjonen var 2 timer, men takket være motvinden maskinen hadde på tur opp, så klarte man å få dette ned i en og en halv, og man landet ca 20 min før rutetid. Schiphol er en stor plass, med lange avstander, men har etter min mening en viss "aura" over den, som gjør at dette egentlig ikke blir et problem. Måtte logisk nok vente litt lengre på baggasjen her (ca 20 min).

Etter ren kjapp røyk, så var det bare å ta toget til "Amsterdam Zuid / WTC" og trikken derfra til hotellet ved Museumplein.


Del 2 (dvs returen) kommer.. imens så har man et lite bilde etter ankomsten.. meg til venstre..
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
TRD-AMS-MAD-AMS-TRD-OSL-KSU flyKSU TripReports 11 28-11-2012 00:21
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) SeatBelt TripReports 17 09-07-2012 12:28
Trd-Osl-Arn-Osl-Trd 19. september 2011 hanswest TripReports 3 21-09-2011 12:38
DY754 Osl-Trd og DY761 Trd-Osl 5 oktober rampen Register- og ATC-Forum 2 05-10-2009 00:05
OSL-STN, LHR-HEL-TKU, TKU-ARN-OSL-TRD nei snøvær TKU-CPH-TRD O_K_ TripReports 7 28-11-2008 21:35


All times are GMT +2. The time now is 23:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.