Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-05-2007, 22:18   #21
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: USA rundt på 3 dager

Kjempeflott at du tok deg tid til denne rapport, og bildene er superb Blir gøyt å reise på litt andre strekninger en bare OSL-BGO når sommeren kommer!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2007, 01:06   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: USA rundt på 3 dager

Bilde 1: AVOD a’la begynnelsen av 90 tallet. Mens SAS delte ut videospillere, var UA moderne på denne tiden. Videospilleren er bygd inn i setet og funker enda! Alle setene har forrestene indiviuell TV skjerm på 763en, inkl. Y
Bilde 2: Vakker dame i LAX
Bilde 3: Litt på avstand. Sterk sol...
Bilde 4: Laaaaangt mellom setene på First Class. Kun 2 rader på 763
Bilde 5: Config er 2+1+2 i F
Bilde 6: Lufthansa i farta lenge før noen av flyene deres ankommer
Bilde 7: Rampen på LAX
Bilde 8: Skikkelige F vinglass med stett
Bilde 9: Frokost besto av 2 valg, jeg valgte omelett med bacon etc etc. Det ble også servert varme rundstykker, Bagels og andre ferske brød
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_00010001.JPG
Views:	44
Size:	144.9 KB
ID:	9528   Click image for larger version

Name:	DSC_00040001.JPG
Views:	46
Size:	178.1 KB
ID:	9529   Click image for larger version

Name:	DSC_00050001.JPG
Views:	43
Size:	160.5 KB
ID:	9530   Click image for larger version

Name:	DSC_00060001.JPG
Views:	42
Size:	200.2 KB
ID:	9531   Click image for larger version

Name:	DSC_00080001.JPG
Views:	42
Size:	152.4 KB
ID:	9532  

Click image for larger version

Name:	DSC_00100001.JPG
Views:	10
Size:	167.1 KB
ID:	9533   Click image for larger version

Name:	DSC_00130001.JPG
Views:	17
Size:	122.9 KB
ID:	9534   Click image for larger version

Name:	DSC_00250001.JPG
Views:	19
Size:	129.9 KB
ID:	9535   Click image for larger version

Name:	DSC_00270001.JPG
Views:	22
Size:	183.4 KB
ID:	9536  
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2007, 01:08   #23
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: USA rundt på 3 dager

Og her kommer resten av rapporten:

Torsdag

Sovna relativt tidlig så jeg var rimelig opplagt da telefonen ringte om morran. Shuttle bussen var stappfull så jeg hoppa inn i en taxi istedetfor. 2 minutter og 5 dollar fattigere var jeg fremme ved terminal 6. Et lite triks for *S og *G. Når du sjekker inn på UA eliteskrankene i terminal 6, ikke gå til venstre og ta UAs elite sikkerhetskontrollkø. Ta til høyre og ta COs kø istedetfor. Aldri kø, tar aldri mer enn et par minutter å komme seg igjennom der.

Vel ombord på 75en oppdaget jeg at det var samme kapteinen som jeg hadde hatt dagen før.. Vi hadde en lang samtale om diverse hyggelige ting og hun forklarte hva som gikk gærnt med trykkabinen i går. Hyggelig dame.

Vel oppe i luften ble det servert frokost (se bilde) Vi landet tidlig i Denver og jeg sprintet raskt til Red Carpet Club hvor møterommet var booket. Halvannen time senere var møtet over og jeg heiv meg på flyet til Oklahoma City. En gammel og sliten 733 med 8 seter i F ventet.. Vel plassert i 2D fant jeg ut at dette ble en kort flight uten annen servering enn snacks og diverse drikke.

Landet tidlig i OKC og møtte vår produksjonsparter i terminalen. Vi hadde en times lang gjennomgang og siden flyet tilbake til LA var 45 minutter sen, ble det tid til en middag.

En sent ankommen CRJ7 parkerte nesten timen sen ved gaten i OKC. Jeg var sikret en toseter på rad en i F for meg selv og det ble en behagelig nesten 3 timer lang tur med omtrent samme snackboksen jeg postet bilde av tidligere. Kameraten på andre siden av midtgangen var også tungt på GTen og i kjent skandinavisk stil (selv om mannen var amerikaner) drakk vi F tom for GT

Landet over timen sen på LAX, jeg ble hentet av en venninne utenfor Terminal 6 og kjørt til Sheraton Gateway snaue 600 meter unna terminalen der jeg raskt sjekket inn til mitt oppgraderte Club Level rom. Hoppet kjapt i dusjen og etterpå bar det igjen til Manhattan Beach. Min venninne valgte den lokale puben som hadde Burger Thursday på menyen. Alle burgere USD 6.95, øl kostet USD 2 stk. Hun påsto at de hadde verdens beste burger der, noe som ikke var langt fra sannheten. Var litt sliten slik at jeg tok kveld i 9 tiden torsdag.


Fredag

Fredag var det klart for møter i Santa Barbara på morran. Jeg tok meg en rask frokost i Club Loungen og kom meg raskt opp til vår kunde. Etter et par timers møte, bar det til LAX igjen. Denne gangen var det en CRJ200 på menyen... Klart for første en klasse flytur denne uken. Trangt og jævlig er det i disse flyene, men en flytur på ca timen overlever de fleste. Landet kl 1400 på minuttet i SMF og jeg plukket raskt opp leiebilen, en Ford Taurus – igjen.. La inn adressen til min sjef i navigasjonssystemet og etter ca. 35 minutter var jeg hjemme hos han. Han disket opp en flott middag og vi hadde et meget hyggelig og fruktbart møte utover kvelden.

Lørdag.
På tide å sette kursen hjemover. Flyet gikk knallharde 0550 fra SMF til LAX. Møtte opp i håp om å komme meg på direkteflyet til Chicago som gikk 0629. Siden jeg hadde 2 PNR, var det ikke bønn: jeg måtte via LAX.....
Vel, jenta i skranken booket meg ihvertfall om til 0900 flyet istedetfor bookede 1000 flyet. Det var ledig plass i F, fikk 2A.
Lang kø i sikkerhetskontrollen. Masse Hawaii/Mexico passasjerer gjorde det vanskelig slik at det tok halvtimen å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen..

10 minutter før avgang var jeg siste mann til å boarde. Enda et gullkorn av ei flyvertinne passet på oss denne tidlige morgen og turen tok ca. timen i enda en trang CRJ200. Etter landing på LAX bar det rett bort til RCC for en kopp kaffe og litt å tygge på. 0820 spaserte jeg bort til gaten og så at det var mange som hadde United Business printet på sine boarding pass. Kunne det være???? Jepp! Det var en internasjonal 763 med 3 klasser og jeg var trygt plassert i First Class! For de som ikke kjenner oppgraderingssystemet til UA tillater de kun å oppgradere fra betalt Y til C og fra betalt C til F. Siden jeg var på et to klasse fly originalt hadde ikke vår innsjekkingsfrøken i SMF oppdaget at jeg var NF (oppgradert F) og flyttet meg derfor fra F til F mens jeg egentlig skulle sittet i C.

Så det ble skikkelig porselen og krystall, glass med stett etc. Synd at servicen ikke er den samme som på internasjonal F, dog er cateringen bedre enn i F på 2 klasse flyene. Men en double whammie er sjelden og alltid hyggelig. Kun 6 passasjerer, 2 UA ansatte blandt disse. Tilsammen er det 10 seter i F i 763 internasjonal config Nesten helt flat seng og jeg fikk sove godt etter en god frokost og et par glass vin.

Landet kvarteret før rute på ORD og en lang uke var endelig ferdig. Rapport slutt
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_00110001_1.JPG
Views:	8
Size:	193.7 KB
ID:	5060  
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2007, 01:12   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: USA rundt på 3 dager

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Quote:
Originally posted by Tommy777


Bilde 2: Crew som venter på UA terminal bussen
Crew er det neppe .. se paa haandbagasjen.
Tipper det er busstopp for bussen til de ansattes bilparkering. Delta har et slikt system i Atlanta for sine ansatte.
Nei, dette er bussen som går mellom B og C concoursen og T1 og T2
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2007, 16:34   #25
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: USA rundt på 3 dager

Takk for underholdende og spennende lesning! Mektig maskin den 777... ellers har jeg ikke helt forstått amerikanernes trang til å dele ut esker med ørten forskjellige poser med kjeks, peanøtter og snacks - ser jo mest ut som vareprøver, og det er kanskje hva det er ment som ? Frokosten derimot - den er helt i min smak!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norge Rundt på 14 dager Norge Rundt På 14 Dager TripReports 87 17-08-2015 10:24
DC-10 og Dreamliner: Asia rundt på 8 dager. Eirik TripReports 56 28-06-2013 12:19
Skandinavia rundt på 7 flighter og 8 dager Dag Viking TripReports 5 19-07-2007 18:28
Jorden rundt på 80 dager LN-HAT Flyforum 1 21-02-2005 00:40


All times are GMT +2. The time now is 15:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.