Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-03-2007, 11:16   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default CPH-MUC-CPH

Da var det omsider klart for årets vinterferie. Da jeg skulle til Kitzbühel var det enkleste og billigste for meg å fly til Munchen som ligger rundt 2 timer unna. Hadde bestilt ett skikkelig fakirfly ned til Munchen (6.45 avgangen) som er ubehagelig tidlig for meg. Tok en taxi hjemmefra og det gikk langt raskere enn beregnet både til og på Kastrup. Fra jeg gikk ut av døren min på Frederiksberg (16,5km fra CPH) og til jeg hadde sjekket inn og passert security tok det nøyaktig 22 minutter som kan sies å være bra.

Hadde sikret meg nødutgang på MD-87en som skulle ta meg til Munchen. Boarding på tid, men da boarding var ferdig fikk vi beskjed at pga tåke i Munchen måtte vi regne med å vente i 45m før vi fikk ta av, men vår svenske kaptein ba om push-back og takset bort til rullebanen i tillfelle tingene forandret seg og ganske riktig, etter 15min fikk vi allikevel lov til å ta av.

Var 4 rader biz med 2-3 pax, 6 eller 7 rader flex og resten eco og flex og eco var ca 2/3 fullt. Var definitivt en skikkelig forretningsflight dette for det var nesten bare menn i dress. Telte totalt 6 kvinnelige pax ombord og jeg med mine 23 år var den yngste ombord. Var ett utrolig hyggelig crew ombord denne morgenen og kjøpte frokostpakken som egentlig skuffet litt denne gangen, men det var pga Yogurten som var av typen naturel....hvem i alle dager er det som spiser naturel yogurt?. Men med en pose sukker ble den spisbar.

Tok igjen det vi hadde tapt av tid på vei ned til Munchen og landet på rute, parallelt men en Q400 fra en av LH sine regional partnere. Bagasjen kom også etter 10min med venting så alt i alt var dette en meget bra tur og bortsett fra at naturell yoghurt er vondt og billetten burde vært 50kr dyrere og frokosten gratis var dette perfekt. Ble så sittende 1 drøy time i ankomsthallen, men jeg ventet på at resten av følge skulle ankomme, mens jeg speidet etter sjåføren vår.



Så var det klart for returen. Hadde veldig god tid, da reise følget skulle ta ett fly som gikk 1t 20 min før mitt. Valgte self-check inn, og på MUC sender du også bagasjen din selv. Så var det gjennom security som var uten venting. Boarding var på tiden og på MUC kan de som har etix boardet gjennom en egen sluse hvor man bare putter inn boarding kortet i en maskin. Og jeg vet ikke om det er helt etter reglene, men siden jeg gjorde alt elektronisk ble jeg aldri ID sjekket noe jeg trodde var obligatorisk

Var en MD-81 som skulle ta meg til CPH og ombord var det 4 rader biz som var ca 2/3 fullt, 6 rader flex og resten eco og begge var fulle såvidt jeg kunne se. Pga stor trafikk ble vi stående i enden av rullebanen i 15 min før vi fikk ta av. Imotsetning til turen ned var denne litt mer på det jevne. Ikke fullt så bra crew, det gjorde jobben, men ikke noe mer, og det var også noe galt med lene funksjonen på setet mitt. Kjøpte 1 cola som tok nesten 10 minutter, da kasseapparatet var i det vriene hjørnet. Landet på CPH på tid fra nord etter en liten svipptur over Barseback. Var tydeligvis ikke den eneste som ankom CPH den søndagen for bagsehallen var stappfull av mennesker og det var til tider trengsel rundt båndene. Bagasjen kom etter 15 minutter, også var det via 7-11 for å kjøpe frokost til dagen etter også var det å ta tog og metro hjem

La også merke til at priority tagginng av bagasje i CPH bare fungerte sånn halveis, men det er uansett bedre enn på OSL.


CPH-MUC 9,5/10 og MUC-CPH 6/10
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 12-03-2007, 13:47   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: CPH-MUC-CPH

Snakket nylig med mitt reisefølge som hadde fløyet med LH til OSL. Heller ikke de måtte fremvise ID ved noe tidspunkt under reisen.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 12-03-2007, 17:11   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: CPH-MUC-CPH

Nok en godt skrevet rapport fra den utflyttede nordgutten...
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2007, 10:54   #4
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: CPH-MUC-CPH

Merkelig at du ikke måtte vise legitimasjon...trodde dette var ganske nøye, og spesielt i London.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2007, 12:40   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: CPH-MUC-CPH

Det med ID syntes også jeg var rart.


Og der kom forresten poengene inn på kontoen...."hele" 400 poeng totalt tilsvarer 4,63kr per poeng
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS lancerer CPH-Bremen og CPH-Humberside + re-start av BKK jefi99 Flyforum 13 24-03-2014 12:47
TRD-OSL-CPH-MUC i SAS GO henrikvd TripReports 2 26-01-2014 00:46
SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH Dash Flyforum 35 23-02-2013 09:28
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) SeatBelt TripReports 27 01-11-2011 21:46
OSL - CPH - MUC - SJJ - MUC - OSL PW14 TripReports 0 11-11-2006 19:27


All times are GMT +2. The time now is 11:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.