![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Man har begynt i ny jobb (= ikke hatt tid til så mye forumisering i det siste), man skal over dammen. Business, som man håper også kan være pleasure. På businessklasse. SK til Heathrow, terminalbytte ("I'm so worried about..."), UA 777 til Denver. Retur med UA via Chicago, 757 og så 767.
Hva kan man forvente av service på turen. Noe man bør være spesielt oppmerksom på på flyplassene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det finnes flere rapporter fra reiser med United i TripReports - og i mellomtiden får du vente til Tommy777 svarer på denne tråden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Heisann, beklager sent svar. Har vaert feriedag her i US and A.
Jeg tror at UAs terminalbytte er utsatt paa ubestemt tid paa LHR, saa T3/T3 er current. Du maa uansett igjennom sikkerhetskontrollen etter landing paa LHR. Dersom det er lange koeer bruker UA aa ha personell som plukker ut business pax og tar dem fremst. Men kommer du i 9 tia (som jeg tipper du gjoer) er det lite/ingen koe der. Hopp over SAS loungen og Red Carpet Club paa LHR, 50-100 meter til venstre for SAS loungen ligger Singapore Airlines lounge. Gratis wifi, snitter og selvsagt Champagne! Til DEN flyr UA 777. Hadde valgt sete i minikabinen foran. rad 8 eller 9. Intimt og bra. Setene har massasjefunksjon, men er ikke helt flate. De er dog mye bredere enn det SAS har og jeg klarer lett aa legge meg paa siden og sove. UA har de beste "klassiske" business setene. Mat og diverse med bilder finner du her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=13877 Maten har endret seg litt, jeg har skrevet en rapport til, men den var uten bilder... Merk! det var en sen nattflygning, dagflygningene har bedre meny: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=17232 Du har ca. 10 filmer aa velge mellom, ikke AVOD. I tillegg har du jo selvsagt Ch. 9 audio som er live ATC. Alltid en favoritt. Paa returen flyr du 757 til ORD, 24 seter mellom doer 1 og 2. Floy det selv i gaar, men tok dessverre ikke bilder. Frokost er som her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=19464&page=2 enten pannekaker eller egg. Lunsj kan vaere salat, kylling el. Gratis vin eller whatever. Paa 767en er rad 5 den beste raden, bulkhead. Dersom du er ekstra heldig, flyr UA den nye typen business class til LHR med 767. Det er dog kun 2 maskiner som har ny config.. Samme seter som 777, samme service, men en stor kabin.. PS! Naar du stopper paa re-innsjekk skranken paa LHR, faar du tilbud om aa kjoepe deg opp til F dersom det er plass. Jeg anbefaler deg aa spandere de 500 dollarene de krever! In fact, spoer om det er mulig dersom de ikke tilbyr det automatisk. UAs suiter er konge og servicen er fantastisk. Det er kun pax i betalt business som faar disse tilbudene dersom F har plass |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker så mye, Tommy! Jobben betaler neppe oppgraderingen, men ellers mye nyttig info!
![]() (Sent svar pga at jeg har vært en tur i Spania i embeds medfør). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vet ikke naar du skal reise, men naa er terminalbyttet bekreftet. Fikk nylig en e-post om dette. Som man ser, skal det aapnes en ny lounge og et nytt, enklere transfersystem. Lufthansa og BMI er jo i den "nye" terminalen, men ikke SAS. Hadde vaert artig med en tilbakemelding paa hvordan de nye loungene er og hvordan transfer oppleves:
Enhanced travel experience in London coming soon Dear Tommy, On July 4, 2008, United's move to Terminal 1 at London Heathrow will be complete. The next time you transit London, you can look forward to an enhanced travel experience. Terminal 1 highlights: * An improved Premier Lobby area, consistent with our other major airports around the world, that is closer to the pre-flight security checkpoint. * An exclusive check-in area for Global Services and United First customers. * New lounge facilities, including an Arrivals Lounge and a Star Alliance Departure Lounge with distinct First Class and Business Class areas, offering more amenities and the latest business technology, including Wi-Fi access. o Red Carpet Club members will continue to enjoy lounge access at the new Star Alliance Departure lounge. * Bright, spacious gate areas, providing a more relaxing experience before boarding. * Faster flight connections to our Star Alliance partners. And so much more! Thank you for choosing United. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det står T3 på arket mitt, så da slipper jeg sannsynligvis å bytte terminal siden SAS skal komme på den samme terminalen. Puh!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dersom du skal reise foer 4. juli blir det T3/T3 fordi UA alltid har vaert i T3. Men etter 4. juli, er UA ferdigflyttet til T1 saa da blir det T3/T1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da var turen og følgende erfaringer gjort:
Heathrow er som vanlig stor, rotete og mye gåing. Grrr for ny sikkerhetskontroll på transfer, noe de hevdet skyldtes at kvaliteten på sikkerhetskontrollen er variabel rundt i verden. Så byråkrati og pass...grrr igjen for alt papirtøyset byråkratene skal tre ned over oss. Men de bak skrankene var effektive og greie i seg selv. Shopping på Heathrow = kø og dyrt. Fly fra Heathrow = forsinkelser. Endelig i luften i trippelsju, god service, god mat, gode seter og trivelig personale, selv om det er uvant å bli tiltalt med Mr. eller Sir. (Sidemannen gryntet riktignok litt da jeg kom til å søle sjampis på buksa hans...) DEN er stor, effektiv og moderne, men mye gåing der også. Selvsagt ingen fornuftig kollektivtransport til byen. Man er da i hjertet av USA. Retur: Vi oppdaget tilfeldigvis at flyet var kansellert, da kollegaen ville prøve insjekkingsskjermen på hotellet, are for moro skyld. UA kontaktet oss aldri om det, men da han ringte fikk vi beskjed om å komme oss til flyplassen raskest mulig for evt å bli med neste fly. Proffe damer bak innsjekkskranken raste fingrene over tastaturet, ga oss boardingkortet og sa "run, forrest, run"! Vi gjorde. Først ved gate fant vi ut at de sendte oss via Washington, ikke Chicago som vi egentlig skulle. Avgang på tid med 757, helt grei service (kollegaen fikk det han kaller "posesuppemagetrøbbel" av suppa, men jeg syntes den var god.) Dulles - Dølles! - ser ut som en diger lagerbygning som noen tilfeldigvis har bygget flyplass i, både inni og utenpå. Transport mellom concoursene med noe som ser ut som en blanding av militærjeep og Lego-vogner. Vi slapp heldigvis det, samme concourse. Men avgangen til LHR gikk fra å være 50 min til tre timer forsinket pga møkkavær og sjonglering med flyindivider. God info på skjermene ved gate, nesten ingen info ellers om hvorfor det tok så lang tid. Red Carpet lounge på både LHR og IAD ser ut som interiøret til en søttitallsutgave av "LA law". Uææh! Litt drinker, potetgull, frukt, ellers lite å skryte av. Kaffen er av amerikans standard, "f*****g close to water". (Starbucks var heller ikke mye å skryte av!). På LHR brukte vi SAS-loungen, mye mer moderne interiør og skikkelige rundtsykker, pålegg etc. "Boarding" kom opp leeenge før vi kunne gå ombord. Mulig at de drev med noe organisering av standbypax, ellers vet jeg ikke helt hva de bak skranken drev med, e snakket i telefon av og til, før vi endelig fikk komme om bord. (De sa noe om en sikkerhetssjekk som måtte gjørs før boarding, men kan ikke det gjørs med pax ombord?) Etter en halv evighet kom vi i luften, og kabipersonalet satte etter en god stund i gang med å styre i galley. Vet ikke helt hva de styrte med så lenge, det tok en evighet å dekke trallene, men etter hvert kom det god mat og god vin. Så sove godt, bra seter selv om de ikke var flate. Det var forøvrig torden under oss første delen fra IAD, stilig syn! Ny runde på LHR, en times forsinkelse derfra pga generell kø (hvorfor allokerer de flere slots enn det er kapasitet til på et gitt tidspunkt???) og fordi "W" kom på besøk og trafikken ble begrenset. Fikk om ikke annet et bilde av Air Force One. God servering hos SAS på returen også, men de burde skaffe seg de samme varme nøttene som UA har, de var gode! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for tilbakemeldingen. Neste gang du er paa LHR, lytt til vante folk og hopp over SAS og UA loungen og besoek SQ loungen 100 meter til venstre for SAS loungen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Knallbra rapport...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tommy, jeg klarte selvsagt å glemme veiforklaringen du gav til SQ-loungen, og orket ikke styre med det da av hensyn til kolleger. Fant den selvsagt på vei til gaten på returen... Men man slipper altså inn der fordi man flyr på biz i stjernealliansen?
Last edited by Isbamse; 17-06-2008 at 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jess, business passasjerer paa uansett Star carrier er velkommen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da må jeg bare sørge for å få en ny PL-lisensekskursjon å være med på, via Haterow...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei. Maskinen maa gjennomsoekes foer hver internasjonal avgang og det kan ikke vaere pax ombord. Gjoeres jobben skikkelig, boer den ta minst 45 minutter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke forbedringer kan man forvente som pax de neste 30 år? | Peppep | Småprat | 22 | 30-09-2013 11:17 |
BA til LHR, hva kan man forvente seg? | eirikma | Reiseforum | 2 | 16-01-2011 22:18 |
AirBaltic og RIX - hva kan vi forvente oss? | FlightFrog | Reiseforum | 19 | 12-01-2010 13:31 |
Kata beach, Phuket - hva kan jeg forvente? | gardkarlsen | Reiseforum | 5 | 18-10-2009 12:08 |
Salg hos Norwegian fra 3.1 - hva kan vi forvente? | litt-amatør | Flyforum | 11 | 03-01-2008 12:08 |