Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-09-2022, 10:18   #681
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Det skal gå fint med dine konto og dine poeng, kan ikke skjønne at han trenger å være medlem.
Takk for svaret ditt.
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2022, 08:52   #682
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Takk for svaret ditt.
Regner med at det er snakk om oppgradering på forhånd? Skal han oppgradere på flyplassen må han vel ta det fra egen konto (eller noen han er i reisefølge med).
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2022, 11:44   #683
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Regner med at det er snakk om oppgradering på forhånd? Skal han oppgradere på flyplassen må han vel ta det fra egen konto (eller noen han er i reisefølge med).
Ja, det blir evt. på forhånd.
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2022, 13:32   #684
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

Mail fra SAS "Nå har vi lansert EuroBonus Points + Cash, en ny fleksibel funksjon i bestillingsflyten på sas.no..." Jeg husker de tidligere hadde en slider der man kunne justere poeng-uttak og få opp pris. Så ble den borte. Så er det nytt, eller er det bare relansering av noe de har glemt at de en gang hadde?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2022, 13:34   #685
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Mail fra SAS "Nå har vi lansert EuroBonus Points + Cash, en ny fleksibel funksjon i bestillingsflyten på sas.no..." Jeg husker de tidligere hadde en slider der man kunne justere poeng-uttak og få opp pris. Så ble den borte. Så er det nytt, eller er det bare relansering av noe de har glemt at de en gang hadde?
Er vel bare at de endelig har fått det til å fungere på den nye nettsiden.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 16:16   #686
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Eurobonus 3.0

Da kom det mail fra SAS om ytterligere "forbedringer" i bonusbillettene. Frem til nå har en kunne endre og avbestille inntill 24 t før avgang. Nå innfører SAS gebyr for endring og avbestilling om en ikke gjør dette innen 24 t etter bestilling. Hvor stort gebyret er fremgår ikke av mailen og jeg fant heller ikke ut av det på SAS sin hjemmeside. Dette gjelder fra 1. februar.

De skal samtidig gjøre det rimeligere å bestille bonusbilletter ved at antall poeng som kreves skal senkes. De står ikke noe om hva de nye satsen er.
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 16:20   #687
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Da kom det mail fra SAS om ytterligere "forbedringer" i bonusbillettene. Frem til nå har en kunne endre og avbestille inntill 24 t før avgang. Nå innfører SAS gebyr for endring og avbestilling om en ikke gjør dette innen 24 t etter bestilling. Hvor stort gebyret er fremgår ikke av mailen og jeg fant heller ikke ut av det på SAS sin hjemmeside. Dette gjelder fra 1. februar.

De skal samtidig gjøre det rimeligere å bestille bonusbilletter ved at antall poeng som kreves skal senkes. De står ikke noe om hva de nye satsen er.

250kr på kortdistanse og 750kr på langdistanse


Samtidig så blir det billigere med enveis billetter ved at man nå betaler 50% av tur-retur poenggrensen mot 60% tidligere
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 17:17   #688
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Eurobonus 3.0

Dette synes jeg faktisk er en forbedring. Litt kjipt i disse dager hvor "alle" er poeng-millionærer og trippelbooker og ergo gjør tilgjengeligheten lavere.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 18:19   #689
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Eurobonus 3.0

Det er en annen skjult forbedring her faktisk:

«Fra og med 1. februar 2023 kan du kansellere eller booke om SAS Bonusbilletten din inntil avreise mot en straffavgift»

Selv om det nå koster å ha en backupløsning så er det i hvert fall mulig å beholde den til avreise.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 18:59   #690
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Eurobonus 3.0

Litt kjipt, for nå blir det sikkert vanskeligere å plutselig komme over 6 ledige businessbilletter til Usa like før avreise i påsken. Samtidig blir det innmari bra med billigere enveis, da gjør det ikke noe at de tok bort muligheten for å reise hjem fra en annen flyplass.

Er det i dag det er Anko møte på Munch museet? Kanskje kommer det flere nyheter?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 22:28   #691
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Dette synes jeg faktisk er en forbedring. Litt kjipt i disse dager hvor "alle" er poeng-millionærer og trippelbooker og ergo gjør tilgjengeligheten lavere.

Jeg har sett noen påstod at dette gjelder en ganske så stor andel av billettene, spesielt på longhaul. Slik at det vil kanskje forbedre tilgjengeligheten langt frem i tid
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 23:41   #692
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg synes egentlig også dette høres ut som en forbedring altså. Flere får tilgang til bonusbilletter.

Men ja, det har jo tidvis vært fint å finne ledige billetter like før avgang
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 10:04   #693
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg ser poenget til flere her, ved at det blir flere tilgjengelige bonusseter. Mitt innlegg var nok litt farget av min egen eurobonus saldo. Jeg er ikke poengmillionær og driver heller ikke å samler poeng aktivt. Jeg tar med meg det jeg får fra reiser og slikt. Det holder til en tur innenlands i ny og ne og da har det vært fint med fleksibiliteten som har vært.
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 10:06   #694
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Jeg ser poenget til flere her, ved at det blir flere tilgjengelige bonusseter. Mitt innlegg var nok litt farget av min egen eurobonus saldo. Jeg er ikke poengmillionær og driver heller ikke å samler poeng aktivt. Jeg tar med meg det jeg får fra reiser og slikt. Det holder til en tur innenlands i ny og ne og da har det vært fint med fleksibiliteten som har vært.
Ser den, men forskjellen nå er at den fleksibiliteten nå koster deg 250kr
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 10:54   #695
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Eurobonus 3.0

Var en i går som spurte Anko og teamet om i alle fall Diamant kundene kunne slippe gebyret - da sa de nei! Diamant kundene var de værste til å dobbel-booke.

Det var ganske store mengdre som kanselerte i siste liten, mener de sa bortimot 70%?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 11:55   #696
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Eurobonus 3.0

Gjelder dette staffegebyret bare poengreiser med SAS eller også *A partnere? Vet ikke om det har kommet helt tydelig frem.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 12:04   #697
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 725
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det var ganske store mengdre som kanselerte i siste liten, mener de sa bortimot 70%?
Stemmer, 70% av alle bonusreiser på long-haul kanselleres. I SAS Business er tallet enda høyere.

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Gjelder dette staffegebyret bare poengreiser med SAS eller også *A partnere? Vet ikke om det har kommet helt tydelig frem.
Det gjelder bare SAS Bonus, ikke Star Alliance.
haakonks is online now   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 14:38   #698
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Stemmer, 70% av alle bonusreiser på long-haul kanselleres. I SAS Business er tallet enda høyere.
Det er et vanvittig tall. Bare transaksjonskostnadene for disse utgjør millionbeløp. Ikke rart man strammer inn. I tillegg kommer lost revenue der de sperrer for kunder som ikke finner plass.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 14:58   #699
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ser den, men forskjellen nå er at den fleksibiliteten nå koster deg 250kr
Ja og det er jo ikke noe stort problem. Å betale 250 for fleksibiliteten er til å leve med. Nå har jeg den nette sum av 1700 poeng på konto og det holder akkurat for å få sett på kontoen til hos sas.no
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 26-01-2023, 17:37   #700
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Gjelder dette staffegebyret bare poengreiser med SAS eller også *A partnere? Vet ikke om det har kommet helt tydelig frem.
Star har allerede booking-/endringsgebyr du ikke får refundert...


Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er et vanvittig tall. Bare transaksjonskostnadene for disse utgjør millionbeløp. Ikke rart man strammer inn. I tillegg kommer lost revenue der de sperrer for kunder som ikke finner plass.

BA gjorde de samme grepene for lenge siden, så har vært overrasket over at SAS ikke har gjort det. Det var visstnok helt hinsides med kansellering av bonusseter i siste liten hos BA også
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 12:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.