Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-03-2009, 14:23   #1
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
SAS Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det? Hvilket SAS-kort velger man?

Hei

Jeg fikk meg SAS Mastercard ifjor ettersom jeg kunne få det gratis pga at jeg hadde gullkort. Jeg forventet ikke å få så mange poeng ut av dette men nå ser jeg at med en del jobbreiser og mye bruk av kortet så har det blitt en del poeng for min del. Jeg tror jeg nå har fått 27000 poeng og det er jo nesten nok til en oppgradering fra økonomi til business på long haul Hvordan er erfaringen til andre her på forumet. Blir det noe poeng ut av det for dere andre også?
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2009, 16:04   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

klart det blir litt poeng her og litt poeng der - jeg bruker SAS Mastercardet bl.a. til å fylle opp kantinekortet annenhver uke
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2009, 16:11   #3
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Blir nå litt da - uten at mitt forbruk legges ut her.....
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2009, 17:50   #4
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Joda, det fylles bra fort opp. Jeg bruder Dinners fordi privatkortet er gratis ettersom jeg har jobbkort, men det er vel samme antall bonuspoeng. Startet jo med 3000poeng i velkomstgave, så var det 3000 til for å handle 3 ggr på sandvika storsenter, doble poeng i desember og januar.... Blir fort en del ekstra fyll til bonuskontoen av dette. Og det selv om jeg tar alle jobbreisene på jobbkortet der det ikke er bonuspoeng å tjene, men er et krav fra arbeidsgiver at jeg bruker det kortet. Om noen sjekker vet jeg ikke, men så viktig er nå ikke de bonuspoengene at jeg gidder å bryte regler for det.
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2010, 21:58   #5
Morten55
Newcomer
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Jeg har SAS Mastercard (http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroB...er/MasterCard/ ) gjennom jobben og godt fornøyd med det, men i disse tider blir vi også tvunget til å fly Norwegian innimellom. Har da tenkt å anskaffe meg Norwegian sitt kredittkort (https://www.banknorwegian.no/Pages/Kredittkort.aspx ) i tillegg for å få mer poeng når jeg flyr Norwegian.

Det jeg lurer på er om man får bonus på innenriksflyreiser når man kjøper billetter på det "motsatte" flyselskapet? Dvs, kjøper jeg flyreiser for 10.000 kr på SAS på norwegian kortet, vil jeg da få 100 kr i bonus hos Norwegian? Og visa-versa?

Ikke all verdens penger, men morsomt poeng hvis det funker

M.
Morten55 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2010, 00:59   #6
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
vstenhjem's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 348
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Jeg har i alle fall alltid fått 1% tilbake på mine Bank Norwegian kjøp hos SAS! De sier du ikke skal få noe ved kjøp hos sas, men 1% gjelder over hele fjøla! Også på DY sine innenriksflyvninger.
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2010, 18:41   #7
LN-FAB
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: OSL
Posts: 221
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Med Norwegians My Reward med BankNorwegian VISA-kort får på cash-points på alle kjøp du foretar deg med kortet, dette kortet kan også knyttes opp mot en profil på norwegian.no der du så kan benytte cash-points til hel eller delbetaling av flybillett/baggasje osv Derimot er opptjening av cash-points UTEN BankNorwegian-kort noe som kun gjelder for flyvninger utenfor Norge (eller fra Norge-->utlandet)

PS Hvor står det at man ikke får det ved kjøp hos SAS?
LN-FAB is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 09:26   #8
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Har i det siste hatt store problemer med mitt SAS Mastercard. Fungerer i Norge, men får bare problemer med avviste transaksjoner osv i utlandet. De to siste ukene har jeg forsøkt å bruke det i Gøteborg og Paris, men uten hell.

Ja, har nok kredittgrense, ja, jeg har betalt alle regninger og ja, stedene hvor jeg har forsøkt å bruke kortet aksepterer Mastercard

Senest igår forsøkte jeg å bruke kortet på CDG uten hell. Men på billettautomaten til Flytoget på OSL var det ingen problemer.

Sendt mail til SEB for å be dem fikse dette asap. Tull å ha et kort som ikke lar seg bruke i utlandet.
__________________
Upcoming flights: None


Last edited by jcnorway; 27-04-2010 at 09:29.
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2010, 11:26   #9
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
vstenhjem's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 348
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Quote:
Originally Posted by LN-FAB View Post
Med Norwegians My Reward med BankNorwegian VISA-kort får på cash-points på alle kjøp du foretar deg med kortet, dette kortet kan også knyttes opp mot en profil på norwegian.no der du så kan benytte cash-points til hel eller delbetaling av flybillett/baggasje osv Derimot er opptjening av cash-points UTEN BankNorwegian-kort noe som kun gjelder for flyvninger utenfor Norge (eller fra Norge-->utlandet)

PS Hvor står det at man ikke får det ved kjøp hos SAS?
Men det er da ikke lov å gi 1%en på innenlandsflyvninger fra verken DY, WF eller SK....
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2018, 22:57   #10
Ramgad
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 84
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Nå tenkte jeg det var min tur å skaffe meg et EB kredittkort. American express gir CT, men har inntrykk at ikke fult så mange godtar dette kortet? Mastercardet kan vel brukes over alt?
Ramgad is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2018, 23:32   #11
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Du finner svar på alt du lurer på her:

https://insideflyer.no/forums/forums...programmer.14/

https://insideflyer.no/forums/forums/sas-eurobonus.10/
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2018, 09:57   #12
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Har dere SAS kredittkort? Blir det mange poeng av det?

Quote:
Originally Posted by Ramgad View Post
Nå tenkte jeg det var min tur å skaffe meg et EB kredittkort. American express gir CT, men har inntrykk at ikke fult så mange godtar dette kortet? Mastercardet kan vel brukes over alt?
Dette er veldig avhengig av hvor du bor. Når jeg bodde i Bergen var vanskelig å bruke amex på «alt». Nå bor jeg i Bærum og jeg har ingen problem med å bruke amex på så godt som alt jeg til vanlig handler.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2022, 17:16   #13
viking01
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Location: OSLO
Posts: 49
Default Hvilket SAS kredittkort anbefaler dere

Skal bestille et kredittkort og lurer på hva som gir mest poeng for minst kostnad. Har søkt litt på forumet, men finner ikke oppdaterte svar på dette. SAS har egne kort (AmEX og Master) med ulike kort/avtaler. Finnes det eventuelt andre kredittkort med Eurobonus avtale som er enda bedre?

Setter pris på erfarne kredittkortbrukeres tips på denne :-)
viking01 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2022, 17:31   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Hvilket SAS kredittkort anbefaler dere

Hvis du bruker kortet mye kan AmEx være bra. Du får 15 poeng pr 100,- og 1 2-for-1 voucher på bonusreise etter ett visst forbruk. Forbruket avhenger av variant av kort.

Bruker du ikke kortet så mye, men tjener masse poeng ellers, ville jeg gått for SEB Mastercardet. Etter litt ulike nivåer på opptjente poeng siste 12 mndr kan du alltid booke PLUS bonus billetter for GO poeng, eller business billetter for GO poeng.

Siste alternativ er DNB Mastercard som gir 20 poeng per 100,- brukt, men det koster 99,- Per mnd.

Du får jo også noen grunnpensjon her. Jeg har likesågodt alle 3. Ett er til jobbutlegg, ett til privatutlegg og så er SEB kortet kun for fordelen SV å booke Business for prisen av GO så ofte jeg ønsker.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2022, 19:09   #15
viking01
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Location: OSLO
Posts: 49
Default Re: Hvilket SAS kredittkort anbefaler dere

Takk for svar Fnate. Jeg reiser ikke mye, men det kan bli et par turer til USA i løpet av året og noen få Europareiser. Ellers bruker jeg ikke så mye kredittkort. Det har jo vært en del kampanjer tidligere med SAS sine egne kort, men ser at AmEx koster 400 i måneden (elite), og det virker jo helt absurd. Premium koster 100 i mnd.
viking01 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2022, 19:13   #16
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Hvilket SAS kredittkort anbefaler dere

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Siste alternativ er DNB Mastercard som gir 20 poeng per 100,- brukt, men det koster 99,- Per mnd.
Med Saga og Private Banking Mastercard er det vel bare i utenlandsk valuta man får 20 poeng, ellers er det 15.

For DNB Mastercard får man 10 poeng i norsk valuta og 15 utenlands men koster bare 49,- i måneden.

Amex Elite gir 20 poeng per 100,- også innelands men koster jo litt.
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2022, 21:32   #17
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Hvilket SAS kredittkort anbefaler dere

Jeg har DNB Gold mastercard som koster kr 0,- i året.
Og velger du "Mastercard Upgrade" som koster kr. 49,- da får du 10 poeng i norsk valuta og 15 poeng når du bruker det i utlandet.

Jeg også American Express, men jeg har sluttet å bruke det. Det var et fantastisk bra kort før i tiden, men nå er det elendig kort.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2022, 13:06   #18
viking01
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Location: OSLO
Posts: 49
Default Re: Hvilket SAS kredittkort anbefaler dere

Takk for innspill! Jeg gikk for SAS Mastercard Premium. Skal bestille en reise i løpet av uken og måtte bare bestemme meg rimelig raskt.
viking01 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian dere er så teite...og det er SAS også Fnate Småprat 27 06-10-2016 12:57
Hvor mange widebodies har SAS hatt på det meste? TriStar Flyhistorisk forum 13 21-08-2015 23:58
Skal det først gå gale så kan man i det minste gjøre det skikkelig Utflyttet Flyforum 19 23-02-2008 13:39
SK4544, hvilket fly blir det? Fokker 50 Flyforum 2 05-05-2006 15:21


All times are GMT +2. The time now is 15:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.