Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2014, 23:55   #1
malinkb
Newcomer

Default Hvor finner jeg enklest en tur med TU-154M?

Jeg ønsker å stille et spørsmål her, da jeg regner med det er størst sjangse å få et svar fra noen her.

Hvordan kan jeg enklest få en tur med en TU-154M? Det er en av mine største drømmer å få reist en tur med en slik en.

Vennlig hilsen

Malin Bruland
malinkb is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 04:56   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Hvor finner jeg enklest en tur med TU-154M?

Quote:
Originally Posted by malinkb View Post
Jeg ønsker å stille et spørsmål her, da jeg regner med det er størst sjangse å få et svar fra noen her.

Hvordan kan jeg enklest få en tur med en TU-154M? Det er en av mine største drømmer å få reist en tur med en slik en.

Vennlig hilsen

Malin Bruland
Hei, og velkommen til forumet!

Tiden er i ferd med å renne ut for denne modellen, men størst sjanse for å få seg en tur med den har du nok på russisk innenriks. Nå har ikke jeg helt oversikt over selskapene som fortsatt flyr, men det kommer sikkert svar på senere.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 07:46   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

I bruk som rutefly er det knapt noen igjen i aktiv bruk, mulig i Nord-Korea og i Russland og noen få andre tidligere Sovjet-stater er den brukt som reserve-maskin, men det er nok vanskelig å planlegge å fly med den.
Old 15-04-2014, 09:17   #4
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Litt merkelig egentlig, eller ikke merkelig da, men føles litt som et bråstopp; det er ikke mange årene siden jeg stadig så SU sin 154M på OSL.
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 17:22   #5
badsofa
ScanFlyer Blue

Enkelt blir det nok desverre ikkje, som nevnt blir mulighetene få etter hvert. Skal du realisere drømmen din, må du nok enten som nevnt fly med Air Koryo på en flight de bruker typen, alternativet er med Alrosa Mirniy Avia på noen innenriks ruter (Blir ikkje brukt til Moskva).
Til slutt er det vel evt en tur med Tajik Air hvor de i ny og ne bruker typen. Bortsett fra dette kommer eg ikkje på i farten andre alternativer, muligens evt noe charter fra Hviterussland eller Russland.
Om det fortsatt lokker deg, så er det nok lurest å prøve å ta kontakt med noen av disse selskapene for å høre på hvilke ruter de opererer med Tu154M.
badsofa is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2014, 02:07   #6
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

UTair (som vel for øvrig er et av de mer tilregnelige selskapene i Russland...) brukte inntill nylig Tu-154 mellom Vnukovo og Murmansk, men jeg er usikker på om de fortsatt gjør det. Faren er nok uansett stor for at du plutselig kan ende opp i en 737, selv om ruten er satt om med en 154.
Old 16-04-2014, 07:02   #7
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Her er en liste over de som kanskje bruker den enda. Den er ikke helt oppdatert så du bør se igjenom de hver for seg. : http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev...ivil_operators
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2014, 10:00   #8
Eirik
Livsnyter

Hei !
Det enkleste er rett og slett å rydde plass lørdag 7. Juni (og ev. dagen før/etter) og fly med Belavias TU-154M (og oss) mellom Minsk i Hviterussland og Warsawa i Polen, en' vei eller tur/retur.
Sjekk
http://booking.belavia.by/B2/webqtri...C-9B388182EAA8

Du slipper Russland og `stresse`med visum på forhånd.

Hvis du har lyst til å ta det heeelt ut med russiske flytyper kan du bli med på organisert tur til Nord-Korea i september, der du får en fantastisk samling i et jafs: TU-154B ! og IL-62M (eneste sted i verden), TU-134, IL-18, IL-76, TU-204, AN-24, og AN-148.
Det sies at Air Koryo planlegger å parkerer sine TU-154B/-134 og IL-62 for godt neste år (med untak av Kim Jung Un´s private -62).

http://www.juchetravelservices.com/T...n%20Tours.html

Last edited by Eirik; 16-04-2014 at 17:09.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2014, 13:47   #9
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Det er nok som de fleste skriver her et sjansespill å finne en forutsigbar rute med Tu154M. Den finnes nok som reservemaskin hos en del mindre selskaper langt ute i provinsen, men da dreier det seg vel så mye om å finne frem til avkroker i den russiske føderasjon eller forhenværende sovjetrepublikker.

Det er faktisk større sjanse for å finne ruter som betjenes av Tu 134, men også da må du ut av allfarvei, i verste fall hos selskaper som ikke tilbyr lette nettløsninger for bestilling og kjøp av billett.

Sjekket for skøy hjemmesiden til den flyplassen i Russland jeg kjenner godt, Samara Kurumoch.

Der er det de neste dagene ingen avganger med 154, derimot flys 134 til

Sovjetskij i regi av flyselskapet Tsentr Uig
Igarka og Ufa i regi av Kateavia (privat firma)

Vil du prøve en Let 410, så er det ruter til Kirov, Orenburg og Penza i regi av Orenburg international Airport.

DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2014, 17:09   #10
Eirik
Livsnyter

WAW-MSQ 7.juni :

http://booking.belavia.by/B2/webqtri...C-9B388182EAA8
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Belavia - Select your flights.jpg
Views:	90
Size:	28.6 KB
ID:	36711  
Eirik is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes