Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2017, 15:47   #281
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Merkelig å høre.

Har selv EBD, og har med plussbillett (selv saver) aldri blitt nektet ombooking ved gate om det har vært ledig plass ombord. Selv i GO har jeg flere ganger fått bli med tidligere avganger.

Men riktig som man sier over at det har blitt litt vanskeligere siden senhøsten i fjor, særlig med GO-billett.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 15:57   #282
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post

Men riktig som man sier over at det har blitt litt vanskeligere siden senhøsten i fjor, særlig med GO-billett.

Kim
Ja, det var Go jeg tenkte på. (Innstrammingen sammenfalt i tid med WF's overtakelse av bakketjenester. Mye nye folk i gater og på billettkontorer. Men på OSL skulle jo dette i prinsippet ikke gjøre noen forskjell.)
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 15:58   #283
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Jeg fikk ikke byttet til tidligere avgang, hadde plus saver og det var masse ledige plasser. Hverken i sjekk in, billettkontor eller gate "kunne noen" gjøre det
Jeg fikk heller ikke bytte på torsdag. Fikk tilbud om å betale 1000kr for å være med. Prøvde to ganger med samme resultat. Jeg hadde Plus billett, men ikke C.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 16:10   #284
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jeg hadde Plus billett, men ikke C.
Og da snakker vi om regulær Plus, ikke Plus Saver?
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 16:33   #285
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Plus kjøpt dagen før avreise.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 17:09   #286
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

I Bergen sa de, vi booker ikke om Pandion en gang, om de ikke har flex billett, så EBD hadde ingen verdi for de der, men de er jo alle fra Widerøe. Jeg måtte vente til min maskin BGO -OSL skulle gå, selv om de hadde tre SAS maskiner fra jeg kom på Flesland. I Tromsø var det en helt annen holdning, da jeg mellomlandet fra LYR, der beklaget de at jeg måtte ta til takke med et B sete.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 21:48   #287
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
I Bergen sa de, vi booker ikke om Pandion en gang, om de ikke har flex billett, så EBD hadde ingen verdi for de der, men de er jo alle fra Widerøe. Jeg måtte vente til min maskin BGO -OSL skulle gå, selv om de hadde tre SAS maskiner fra jeg kom på Flesland. I Tromsø var det en helt annen holdning, da jeg mellomlandet fra LYR, der beklaget de at jeg måtte ta til takke med et B sete.
Det stemmer nok bra, da jeg aldri klarte å booke om som EBP i BGO. Nå prøvde jeg ikke så veldig mange ganger, men suksessraten var uansett 0. Det var også før de ble Widerøe.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 23:01   #288
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Stemmer det at man får complimentary upgrade til Business på IC-reise én gang i perioden som EBD?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 23:16   #289
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Det er vel kun sagt at det er ca annen hver gang, kan ikke huske at det er nevnt noen begrensninger pr periode.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 23:21   #290
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Det er vel kun sagt at det er ca annen hver gang, kan ikke huske at det er nevnt noen begrensninger pr periode.
Dette tviler jeg på stemmer. Jeg har hatt tre enkeltturer så langt i denne perioden, i Plus, og ikke blitt oppgradert i noen av de. Har fått oppgradering på poeng i alle på flyplassen.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2018, 02:29   #291
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

EBD-oppgradering, eller Courtesy Upgrade som SAS kaller det, fungerer etter mitt syn ganske greit. Unntaket er når det er ingen eller få ledige billetter i klassen du ev. skulle blitt oppgradert til (gjelder særlig Plus til Business). Da ruger de på det setet i håp om at det kommer en galning og betaler last-minute fullpris, og ev. selger det for cash/poeng ved gate hvis ikke.

Er det derimot mange ledige billetter i klassen over, er det stort sett annen hver gang som gjelder. Hvis det i tillegg er overbooket i klassen du opprinnelig har booket i, mens det er mer ledig lenger fremme, er CU nesten bankers (forutsatt at det er "din tur" mht. annen hver gang).

Har fått en rekke Go --> Plus oppgraderinger, men også noen Plus --> Business (t.o.m. når jeg reiser med flere på samme PNR).

Alt styres av tilstrekkelig ledig kapasitet 24 timer før avgang.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2018, 09:44   #292
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Dette tviler jeg på stemmer. Jeg har hatt tre enkeltturer så langt i denne perioden, i Plus, og ikke blitt oppgradert i noen av de. Har fått oppgradering på poeng i alle på flyplassen.
Har ca 50% treffrate til nå for min del, men det later til å treffe bedre i GO enn PLUS.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2018, 19:00   #293
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Har ca 50% treffrate til nå for min del, men det later til å treffe bedre i GO enn PLUS.
Har 6 reiser til i Plus de neste 4 månedene, så for se om raten bedrer seg da.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2018, 10:57   #294
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Da WF HFT måtte kansellere forleden kveld og det dannet seg køer (som skulle vise seg å bli timeslange) foran serviceskranken ble jeg ropt fram for å betjenes først (pga. status). Hadde jeg ikke ventet.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 15:31   #295
BandIT
Newcomer
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 24
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Noen som vet når ankomstlounge for Star Allicance og Partnere forsvant som diamond fordel?

"En annen nyhet er at Diamantmedlemmer har adgang til SAS lounger i Stockholm, København og Oslo ved ankomst fra en SAS, SAS partner, Star Alliance eller codeshare-flygning og det gjelder også ved ankomst fra en Europaflygning og er uavhengig av kabinklasse. Fordelen gjelder også for en reisekamerat eller familiemedlem. Fordelen gjelder ikke ved ankomst ankomst fra en innenriksflygning."

http://www.businessclass.no/nya-form...bonus-diamond/

Nå er det kun innkommende flight med SAS som gjelder.
BandIT is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 15:46   #296
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by BandIT View Post
Noen som vet når ankomstlounge for Star Allicance og Partnere forsvant som diamond fordel?

"En annen nyhet er at Diamantmedlemmer har adgang til SAS lounger i Stockholm, København og Oslo ved ankomst fra en SAS, SAS partner, Star Alliance eller codeshare-flygning og det gjelder også ved ankomst fra en Europaflygning og er uavhengig av kabinklasse. Fordelen gjelder også for en reisekamerat eller familiemedlem. Fordelen gjelder ikke ved ankomst ankomst fra en innenriksflygning."

http://www.businessclass.no/nya-form...bonus-diamond/

Nå er det kun innkommende flight med SAS som gjelder.
Står jo i det som du skriver over "SAS Partner, Star Alliance eller codeshareflyvning>", så skal gå fra andre selskap enn SAS. Forrige uke ankom jeg med Turkish på OSL, og var ikke noe problem da...

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 15:52   #297
BandIT
Newcomer
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 24
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Står jo i det som du skriver over "SAS Partner, Star Alliance eller codeshareflyvning>", så skal gå fra andre selskap enn SAS. Forrige uke ankom jeg med Turkish på OSL, og var ikke noe problem da...

Kim
Jeg kom med Widerøe i dag, og fikk beskjed om at dette ikke gjaldt Star Alliance lenger.

Teksten på SAS.no er endret til:
«Slapp av, jobb og nyt mat og drikke i SAS Lounge.
Du har også tilgang til SAS lounge ved ankomst med SAS.
Du kan ta med en venn eller opptil fire familiemedlemmer i en lounge dersom du reiser med SAS. Star Alliance eller Widerøe.»
BandIT is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 15:53   #298
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by BandIT View Post
Jeg kom med Widerøe i dag, og fikk beskjed om at dette ikke gjaldt Star Alliance lenger.

Teksten på SAS.no er endret til:
«Slapp av, jobb og nyt mat og drikke i SAS Lounge.
Du har også tilgang til SAS lounge ved ankomst med SAS.
Du kan ta med en venn eller opptil fire familiemedlemmer i en lounge dersom du reiser med SAS. Star Alliance eller Widerøe.»
Merkelig, men nå er vel ikke Wideroe Star Alliance, kanskje det har noe med det å gjøre??

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 16:02   #299
BandIT
Newcomer
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 24
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Merkelig, men nå er vel ikke Wideroe Star Alliance, kanskje det har noe med det å gjøre??

Kim
De er ihvertfall SAS partner og GOT-OSL er normalt codeshare med SAS, så de burde inngå ihht. den originale teksten.
BandIT is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2018, 17:12   #300
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Ble litt bekymret da jeg så teksten over her. Skal mellomlande i Paris på vei til Brasil og ble plutselig usikker på om jeg har tilgang til ankomstlounge på CDG?

Er diamant og på sas.no kan jeg lese:
Du har også tilgang til SAS lounge ved ankomst med SAS.

I en post over her ble det skrevet Oslo, Stockholm og København.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
EuroBonus hos Star Alliance ValdaIsaksson Reiseforum 3 08-07-2012 15:02
EuroBonus opptjening hos CO vbe86 Reiseforum 3 17-02-2011 21:59
Eurobonus hos Partners - bluff? Lansen Reiseforum 14 13-02-2011 06:48
Nye poenguttaksregler hos Eurobonus Someone Flyforum 11 01-03-2008 20:01
Navneendring hos Eurobonus HMWK Flyforum 1 20-01-2008 17:23


All times are GMT +2. The time now is 23:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.