Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-09-2006, 01:45   #1
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default "Nord-Norgeekspressen"

Skal en snartur hjem i helgen. Som vanlig er da SASbraathens eneste reelle alternativ, noe som ikke gjør meg noe da de på denne ruten har et godt produkt!
Har flydd denne kystruten X antall ganger de siste fem årene, både med gamle Braathens, SASnorlink, Norwegian og nå SASbraathens.

Det er som oftest 735 som brukes på denne ruten, en skikkelig arbeidshest som passer ypperlig for denne type trafikk. SASbraathens gjør som gamle Braathens, og stopper i Bodø. Pga dette stoppet blir flytiden Trondheim - Tromsø på litt i underkant av to timer.

SAS traffikerte jo ruten Tromsø - Evenes - Bodø - Trondheim med norlinks Fokker F-50 frem til ca påsken 2003. Siste gangen jeg fløy TOS-TRD med F-50 var 01.04.2002. Lurer p åom dette faktisk var den aller siste dagen denne ruten ble flydd av norlink...

Norwegian fløy på denne ruten en periode i 20032004, men da direkte Tromsø-Trondheim.
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2006, 10:40   #2
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,010
Default Re:

Mellomlanding med flott innflygning til Bodø må være ekstra bonus
Hvordan pleier belegget å være på denne ruta?
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2006, 11:29   #3
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default Re:

Det er alltid flere passasjerer på strekningen TRD-BOO enn BOO-TRD. Grunnen til dette er at de fleste skal til og fra Trondheim, enten de kommer fra Tromsø eller Bodø. Når det er sagt varierer det veldig på hvor fullt det er. Det er kun til jul og påske at jeg har opplevd fullt hus på BOO-TOS. På den annen side får jeg aldri følelsen av tomme fly på denne ruten.
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2006, 00:41   #4
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re:

Quote:
Originally posted by SAJblue
SAS traffikerte jo ruten Tromsø - Evenes - Bodø - Trondheim med norlinks Fokker F-50 frem til ca påsken 2003. Siste gangen jeg fløy TOS-TRD med F-50 var 01.04.2002. Lurer p åom dette faktisk var den aller siste dagen denne ruten ble flydd av norlink...
I tillegg til de stedene du nevner der fløy SAS Commuter (Norlink) også til Alta,Lakselv,Kirkenes og Bardufoss.Siste Norlink avgang fra Tromsø gikk om kvelden 31/3-2003.Flyet var LN-RNC som opererte SK2350 Tromsø-Lakselv-Kirkenes.Dagen etter var det N.A.S sine 2 Fokker 50 som fløy Tromsø-Lakselv-Tromsø samt Tromsø-Andenes-Bodø v.v.Widerøe overtok resten av det gamle Norlink rutenettet.
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2006, 23:56   #5
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default Re:

Turen nordover gikk som smurt
Jeg fikk en tre-seter for meg selv fra Trondheim til Bodø, og ledig midtsete fra Bodø til Tromsø. Det var LN-BRM, Olav den hellige, som fløy. Kabinpersonalet var som vanlig særdeles hyggelig, og det ble spøket over en lav sko fra den ene flyverten, også over PA. Ellers så la jeg merke til at besetningen hadde en Ipod med forsterker stående å spille i bakre galley når de jobbet der.


LN-MEH: Mener du at Norlink avsluttet alle operasjoner 31.03.2003? Kuttet de ikke Trondheimsruten tidligere, siden den gikk vinge mot vinge med Braathens?
SAJblue is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
WF i nord Orbiter Bilder & foto 0 08-06-2014 23:14
WF og SK i nord Orbiter Bilder & foto 1 26-07-2013 16:04
Nord -Afrika svgspotter Reiseforum 24 05-01-2011 22:30
Flytrøbbel i nord Hurum Flyforum 9 10-03-2006 23:45
Nord 262.... sk931 Flyforum 0 15-09-2005 06:11


All times are GMT +2. The time now is 02:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.