Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2014, 22:35   #1
Solaspotteren
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 16
Lufthansa Påsketur til Manchester.

Da var det tid for min første tripreport her inne. Før jeg begynner så tror eg at litt informasjon er på sin plass. For det første så forstår jeg at det er langt ifrå den mest spennende ruten, men jeg kan bruke den til øving. For det andre er det som sagt den første jeg har laget, så ber om litt forståelse for det Må bare si også at grunnen til at den kommer så sent er på grunn av eksamen og fotball så har eg ikkje fått tid.
Lets go.

SVG-FRA LH877
Ankom Sola omtrent 16:45 og gikk for å sjekke inn baggasjen. Ikkje mye kø denne fredags ettermiddagen. Etterpå var det opp og igjennom sikkerhetskontrollen uten problem før det bar innom narvesen for å kjøpe Airliner World og Airport of the world. Så bar igjennom duty-free uten å kjøpe noe og videre til vi satt ved siden av gate 12, med perfekt utsikt mot innkommende fly. Det ble litt gatespotting på vedkommende, men foreldrene mine slappet av før vi fikk beskjed om at boarding kom til å vere noe forsinket.
Ikkje det beste man kunne få med tanke på at vi haddde bare 55 minutter i Frankfurt. Boarding startet 1850 og det var vell ganske tydelig at det var flere som ville vekk fra Norge denne solrike dagen. Total kaos under boarding og alle sto bare i en stor rund klynge, uten noen form for sivilisert kø. Jaja. Dagens individ var D-ABIU også kjent som Limburg. En 737-5. Flyet kom til Lufthansa i 1991 og har vert der siden. Boarding completed og man kunne se en 95% full cabin. Knyttneve testen bestått med om og men.
Ikkje det beste bildet ser eg nå.
Cabincrewet for dagen virket å vere snille og glade personer.
Vi takset ut på 18 og tok av rimelig greit mot sør 1905, 15 minutter of time. Fint ver denne fredagen som sagt, og mat ble servert rett etter takeoff. På dagens meny stod det en chicken feta cheese sandwich som smakte helt om. Ikkje det helt store, men den gikk ned. Til drikke ble det valgt cola. Litt turbulens under maten. Resten av flyturen gikk til å se ut av vinduet.

Heldigvis hadde vi tatt igjen forsinkelsen og landet on time. Tydeligvis var det mange som skulle videre ettersom det ble ramset opp flere gate-changes.
Vi takset inn forbi noen lufthansa 737-5 og en LOT E175. Dessvere skulle vi parkere ved siden av den Embraeren, noe som betyr buss. Busssjåføren virket litt trøtt og det ble flere bråstopp. Ikkje veldig kjekt i en fullstendig full buss. Men det var verdt for ens første 787 ble sett. En qatar version. Uheldigvis stod jeg og hadde nok med å holde meg fast så fikk ikkje tatt bilder, men det var en liten glede inni meg når en 10 åring tok frem ipaden sin og knipset bilder av dei fleste flya vi kjørte forbi. På samme tid, ipad som tiåring? Jaja sikkert en forklaring. Er jo ikkje sikkert han var 10 engang.
Vel fremme med endestasjonen ble det å komme seg fort ut av bussen og gjennom passkontrollen. En tysk jente (?) som godt kunne trengt seg litt søvn for hun var gretten. Jaja vi kom oss videre og fant gate 22b. Boarding ikkje startet. Jøss hadde vi så god tid? Da ble det å sette seg ned og dra nytte av gratis internett
10 minutter senere begynte boarding for overklassen om jeg får lov å kalle det det.
5 minutter etter der var det tid for oss. Litt mer sivilisert boarding her ja, med en rett kø.
FRA-MAN LH948.
Dagens andre individ var en Airbus 321 D-AIRP aka Luneburg. Luneburg ble levert til Lufthansa i begynnelsen av 1996 som ny. Flyet var rimelig fullt, men noen ledige seter helt fremme.
Skal ærlig innrøme at jeg ikkje har peiling på hvilken rullebane vi tok av fra, men vi kom oss hvertfall trykt opp on time. Crewet for dagen, var litt mer trøtte, men ga oss mat hvertfall
Denne gangen var det Tomate, Mozzarella og basilikum. Jaja. Drikke ble det igjen cola, bare denne gang var det vann på siden. Flyturen gikk for det meste til å slappe av og lese. Så ingenting under oss før vi kom over England.

Nok en on time landing og vi takset inn til gate. Er Manchester kjent for mye syden-charter? Selskapene sier hvertfall så, noe som kan svare på det?
Gjennom passkontroll, hvor jeg fikk kjeft for å ikkje gå isammen me foreldrene? Er 15 år, men trodde ikkje det var noe problem? Har en venn som reiser alene til faren hver sommer? Jaja time to move on. Vi hentet baggasjen og gikk og handlet før vi fant en taxi til hotellet. Trodde sjåføren var gal først, men kom på at man kjørte på "feil" side i england. Kom til hotellet til over halv et norsk tid og førsteintrykket av området var at det var et partystrøk, men det intrykket forsvant de neste dagene. Førsteintrykke av England kan det heller ikkje kalles for jeg har vert 2 ganger før. Sjekka inn på hotellet å gikk rett til sengs.
Neste dag var det opp halv 11 hvor vi slappet av på rommet frem til 12. Dagen skulle tilbringes på hjemmet til verdens beste fotballklubb-Old Trafford Skulle egentlig på kamp mot Hull, men i og med at dei om videre i FA cupen så ble den utsatt...

Maten inntok vi på the Red cafe, hvor alle bestilte fish and chips. Er man i England så er man i England.
Så var det klart for en tour blant alle trofene

Solskjær sin drakt mot Frankrike i 1997 Så flere plasser at han var populær.
Så var det guidet tour gjennom stadionen og garderobene osv.

Den morsomme guiden vår i midten.
Etter touren gikk vi til Bishop Blaze hvor vi tok en matbit og litt drikke og så på Wigan-Arsenal.

Så var det å ta turen tilbake til hotelle. Har glemt å si det men hotellet vi bor på er Jurys Inn.

Vi handlet litt i gatene rundt hotellet før man inntokk mat på hotellbaren på grunn av at det var ikkje noe spennende rundt og man var rimelig slitne.
Så var det sengs kl halv 10.
Neste morgen var det opp kl 8 for å spise frokost først før man reiste til Runway visitor park.

Solaspotteren is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2014, 22:36   #2
Solaspotteren
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 16
Lufthansa Re: Påsketur til Manchester.

Kald, vond i ryggen og sliten var det tid for reise hjem.
Resten av dagen gikk til å slappe av og gå litt rundt i gatene.



Neste dag gikk til shopping... Ikke det morsomste, men må bare utnytte prisene.
Dagen for å reise hjem var kommet. Dagen startet rolig med frokost på rommet. Men plutselig ble det litt panikk når jeg sa at flyet gikk 12:40 og ikkje 14:40 som mor trodde. Full styr for å pakke ferdig og ned til resepsjon og fikk en taxi. Kom frem heldigvis i god tid.
Sjekket inn og kom seg igjennom sikkerhetskontrollen uten problem. Satte oss ned med litt varm drikke.

MAN-FRA
Turens fly var nok en gang d-airp og gaten var 27. Boarding startet 5 minutter forsent, men synet av cockpiten gjorde det bra
Knyttneve testen var unødvendig i og med at vi fløy med dette sist gang. Sete denne gang var 16F og takeoff var on-time.




Fin utsikt over England. Flyet var ca. 85% fullt.
Maten ble servet rett etter takeoff, og nok en gang chicken-feta cheese.

Vi landet litt etter tiden i frankfurt, men det gjorde ingen ting for vi hadde god tid. For meg betød det gatespotting.





Så var det tid for å finne gate b12. Buss igjen. Litt morsomt i og med at vi var i Manchester i februar i fjor og da var det nøyaktig den samme gaten. Det at det var buss gjorde ingenting for meg. Det å kjøre få meter fra 747-8, a380, md-11 og a340 er kjekt for en flyspotter, og det at man må stoppe og vente for en 737 er ikkje gale heller.



Flyet var en crj700, d-acpf. Flyet ble levert til Lufthansa cityjet i slutten av 2001. Ikkje veldig mange folk på denne flighten. Takeoff ble gjort som vanlig og maten ble servert. Denne gangen var det ikkje en sandwich men noe kake-lignende. Veldig godt. Turen gikk til å surfe på ipad og speide utover danmark.

Vi landet 18:17 på rwy36 på sola, og etter en hard nedbremsing var det inn til gate, og takke for turen
Solaspotteren is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2014, 00:41   #3
B738
ScanFlyer Gold
 
B738's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 346
Default Re: Påsketur til Manchester.

Fin rapport!
__________________
B738
B738 is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2014, 02:04   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Påsketur til Manchester.

Takk for rapporten, men foreslår at du jobber litt mer med bildene .. dette er på grensen til uleselig.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2014, 02:11   #5
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Påsketur til Manchester.

Flott rapport. Men snu bildene rett vei neste gang, Snudde laptop'n på høykant, det hjalp litt
Så kan det diskuteres om Manchester United er verden beste fotballklubb, men skal ikke dra den lengre
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone

Last edited by pgaa; 05-07-2014 at 02:14.
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2014, 11:55   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Påsketur til Manchester.

Veldig bra første rapport, der det meste er med! Regner med bildene blir litt lettere å se neste gang.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2014, 02:04   #7
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Påsketur til Manchester.

Fin rapport! LH er blant favorittselskapene mine i Europa. Hadde så klart vært prikken over i'en hvis bildene hadde vært litt større (og rett vei), siden mange av dem ser interessante ut.

Kan ikke huske at FRA hadde gratis wlan? Smaksprøver i tax-free'en derimot...
Snakket forøvrig en gang med en som hadde ventet aleine ved bagasjebåndet i Frankfurt - alle andre på flyet inn hadde connection
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2014, 03:07   #8
Solaspotteren
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 16
Default Re: Påsketur til Manchester.

Beklager med bildene, og hvordan den ble skrevet. Er ikkje veldig kjent med tingene her, men lover å forbedre meg! Må bare finne ut hva som skjedde med bildene...
Solaspotteren is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2014, 03:09   #9
Solaspotteren
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 16
Default Re: Påsketur til Manchester.

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Fin rapport! LH er blant favorittselskapene mine i Europa. Hadde så klart vært prikken over i'en hvis bildene hadde vært litt større (og rett vei), siden mange av dem ser interessante ut.

Kan ikke huske at FRA hadde gratis wlan? Smaksprøver i tax-free'en derimot...
Snakket forøvrig en gang med en som hadde ventet aleine ved bagasjebåndet i Frankfurt - alle andre på flyet inn hadde connection
Ja vett ikkje hva som skjedde med bildene, testet det før uten problem.
Det var ikkje nett overalt, men det var rett med gaten Tax-free'en fikk jeg ikkje prøvd på grunn av kort forbinelse begge veier.
Solaspotteren is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Påsketur til Vestkysten! WooAa TripReports 4 27-04-2014 21:50
Påsketur til Oregon og Washington Cecilie TripReports 40 23-04-2013 19:55
Påsketur til Nord-Asia C/F kimmam TripReports 35 04-01-2013 20:57
Påsketur (ikke lenger til USA)? Martin Reiseforum 53 08-01-2012 18:18
Påsketur til Pattaya. Hickok TripReports 52 14-04-2009 12:27


All times are GMT +2. The time now is 16:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.