Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-05-2015, 11:28   #1
larsdx
Newcomer
 
Join Date: Feb 2015
Posts: 35
Thumbs up Erbil-Istanbul-Oslo

Del 1:
Erbil-Istanbul er kanskje ikke den mest aktuelle ruten for de fleste her inne, men jeg tenkte det kunne være morsom lesning for forumfolk. Jeg fløy i J. Alle fly fra EBL går midt på natta, men jeg hadde skaffet meg et fly som i hvert fall ikke tok en mellomstopp i Antakya.

Etter litt rot og frem og tilbake til hotellet var jeg framme i departure hall. Trodde jeg. Etter den vanlige sikkerhetssjekken ved inngangen ble jeg sluset inn i en.. tom avgangshall. En vennlig dame pekte videre, ut til en... parkeringsplass.



Klødde meg litt i hodet her.

Etter hvert kom det en buss og hentet oss. Den tok oss videre til den egentlige departure og arrival hallen. Etter å ha tenkt meg litt om skjønte jeg hva som er greia, det er bare taxier fra et veldig dyrt taxiselskap som får kjøre hit. Andre må ta bussen. Så hvis man vil unngå litt ekstra styr kan man antakelig spare en halvtime på å ta Hello taxi.

Innsjekken gikk som smurt og fikk med to håndbagasje selv om den ene veide 10kg. Det var også lounge access, Newroz lounge og der var det øl og pistasjnøtter. Loungen var lys og gode sofaer. Til å være Midtøsten og såpass ute i provinsen var dette bra. Slike lounger er også morsomme steder, alltid artig miks av rike arabere, private leiesoldater, journaliser og diplomater.



Både jeg og leiesoldatene tok oss noen øl.

Boarding var også veldig greit, en ekstra sikkerhetssjekk, totalt var det tre, det er helt OK på slike destinasjoner. Maskinen var en 321-200. Gikk relativt raskt og effektivt. Kunne nok ha drøyd boarding i 20 min til.

Setet lot seg ikke senke helt ned, men var litt mer komfortable enn for eksempel SAS Plus. Fotstøtte i tillegg. Måtte be dem om å ta blazeren.

Takeoff var helt presis og kapteinen estimerte flytid til 2.10 min. Ombord var det matservering og stå og hei, selv om klokka var fire på natta. Det var full frokostmeny, men jeg nøyde meg med en diet coke og litt ost. Det var velsmakende og fersk tyrkisk ost med godt syltetøy av et eller annet slag og en croissant. Alt smakte veldig godt, faktisk. Hadde kanskje håpet på noe blåmuggost, men en av ostene var hvert fall smakssterk.



Etter ca en time skrudde de av lyset og jeg sov litt før vi landet i IST.

Det er forresten ikke alkohol ombord på flygningen mellom IST og EBL, vet ikke hvorfor, det pleide hvert fall være alkohol på flyene mellom Egypt og IST før.

Det var ikke buss til gate i IST, noe som var deilig.



Så var det en tur innom arrival loungen etter passkontrollen i IST hvor jeg fikk litt småmat og slappet litt av med litt TV-titting på pcen og døste litt. Kunne ha sovet, men liker ikke sove på utstilling. Loungen var veldig fin og de lager omeletter, vafler , etc. på bestilling. Jeg var ikke veldig sulten. Ingen alkohol her heller, sikkert fordi det er etter ankomst og toll.

Etter en dusj og noen kopper kaffe bar det inn til IST hvor jeg klarte å snakke meg opp til en større suite på et litt tilfeldig valgt hotell nær Taksim. Radisson Pera var fulllt og ingen andre av Radisson eller Marriot hadde en aktuell lokasjon, så da ble det via Hotels.com. Veldig fornøyd, kanskje beste rommet jeg har hatt på noe hotell i Midtøsten.

file:///Users/Lars1/Downloads/20150513_103802.jpg

Del 2 kommer lørdag eller søndag. Beklager litt dårlige bilder. Orket ikke styre med det ordentlige kameraet og noen av bildene ble tatt uten linser...
larsdx is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2015, 10:51   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Erbil-Istanbul-Oslo

Bildene kommer ikke opp, ser ut som de ligegr bak en eller annen sperre på bildr.no?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2015, 14:48   #3
larsdx
Newcomer
 
Join Date: Feb 2015
Posts: 35
Default Re: Erbil-Istanbul-Oslo

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Bildene kommer ikke opp, ser ut som de ligegr bak en eller annen sperre på bildr.no?
Kommer opp hos meg, andre som har samme problem? Jeg logge tfor sikkerhets skyld ut. Men får ikke til å legge inn noe annet enn miniatyrer.
larsdx is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2015, 15:52   #4
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Erbil-Istanbul-Oslo

Ser heller ikke noe.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2015, 17:21   #5
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Erbil-Istanbul-Oslo

Mulig å bruke en annen tjeneste enn bildr.no?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2015, 17:40   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Erbil-Istanbul-Oslo

Når jeg slår opp bildeadressen direkte, må jeg via en capcha. Er det ikke en 'del'-knapp eller noe slikt som ikke krever capcha der? Hvis ikke, bytt bildelager.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2015, 01:52   #7
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Erbil-Istanbul-Oslo

De 2 siste bildene fungerer fint. Bon voya
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Pegasus starter 5x ukentlig Istanbul-Oslo OttoL Flyforum 15 21-12-2016 17:13
Istanbul-tråden (Hvor i Istanbul bør man bo?) robertaas Reiseforum 18 05-10-2012 10:21
Oslo-Stockholm-Istanbul-Izmir-Istanbul-London-Oslo FlightDeck TripReports 24 13-10-2009 16:26
Oslo-Riga-Istanbul-Riga-Berlin-Poznan-Torp FlightDeck TripReports 16 20-08-2008 15:10
Oslo-Riga-Istanbul-Riga-Berlin-Oslo FlightDeck TripReports 2 31-10-2007 10:02


All times are GMT +2. The time now is 14:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.