Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-06-2007, 16:06   #21
G-COLE
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

De fleste fotobutikker selger nå Canon EOS 400D for kr. 6.475,- for kit-pakken.

-Da får du også mulighten til å få kr. 650,- igjen fra Canon i etterkant. (Cash-Back) vedå sendeinn et skjema med kvittering, strekkode osv.

Vil anbefale denne ! :-p
G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 17:04   #22
BU049
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 57
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Quote:
Originally posted by FlyHi

Nikons D40 gør ikke rigtigt tricket for mig - finish, størrelse, vægt samt begrænsningerne i valg af objektiv trækker ned.
Jeg er enig med deg at objektivbegrensningene er negativt, men etter at jeg holdt D40 og 400D fant jeg ut at det var/er et klart skille mellom de to. D40 og 400D har omtrent den samme størrelsen, men ergonomien er forskjellig. Kvaliteten er også forskjellig (400D kjennes mer plastaktig, men ikke slik som 300D).
Men den største overraskelsen jeg fikk var søkeren i D40 - En merkbar forbedring fra den i D70, D50.

Vede: Det beste rådet jeg kan gi deg er at du bør ta en tur i butikken (helst en der selgerne har ekspertise; f. eks. Stavanger foto eller Foto-sentralen) og se på alle de aktuelle kameraene. Det er tross alt du som skal ha kameraet - ikke oss andre, og da er det også viktig for deg å finne ut om du liker ergonomien på huset før du kjøper det.

Hvis du velger en D40, bør du merke deg at Nikon Norge kjører "flashback" kampanjen (totalverdi: 3540 kr) på D40/D40x kit ut juni.
Den laveste prisen jeg har sett på D40 kit er 3999 hos Expert.
Som valg av tele-zoom objektiv til Nikon er 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor et bra alternativ. Dette objektivet koster $469.95 (ca. 2900 kr.) hos B&H i NY.


Quote:
Originally posted by Vede

Her var det masse ord og tall som ikke sa meg så mye. Kan noen fortelle meg hva alt dette betyr ...
En grei beskrivelse av Nikon's akronymer finner du her og her.


-C

BU049 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 17:32   #23
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg vil anbefale EOS 400D. Har det kameraet selv, og er veldig fornøyd. Veldig lett og bruke
Når det gjelder objektiv har jeg ikke så veldig mye peiling på hva som er bra, og hva som er mindre bra. Jeg har kjøpt en Sigma 70-300 mm, og er veldig fornøyd med det også.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 18:08   #24
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Quote:
Originally posted by Isbamse

Quote:
Originally posted by fredrik propell

Må bare kapre denne tråden litt
Fikk en anonseblekke i posten idag fra elitefoto, der de averterer en Fujifilm FinePix S6500fd. D
Det er ikke et speilrefleks - og med det innebygged zoomområdet må bildekvaliteten bli så där. Slike "hybrider" kan gi gode bilder, men bare innenfor et lite område. Lite brukandes til flyfoto.
Jepp, fant ut det da jeg dro for å se på det... Men fikk øyene opp for D40 istedet! Tror jeg går for det
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 18:09   #25
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Nok en Nikonista!

Grattis!

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 18:42   #26
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Quote:
Originally posted by fredrik propell

Quote:
Originally posted by Isbamse

Quote:
Originally posted by fredrik propell

Må bare kapre denne tråden litt
Fikk en anonseblekke i posten idag fra elitefoto, der de averterer en Fujifilm FinePix S6500fd. D
Det er ikke et speilrefleks - og med det innebygged zoomområdet må bildekvaliteten bli så där. Slike "hybrider" kan gi gode bilder, men bare innenfor et lite område. Lite brukandes til flyfoto.
Jepp, fant ut det da jeg dro for å se på det... Men fikk øyene opp for D40 istedet! Tror jeg går for det
Kommer litt an på hva du skal ha det til, men har du noen fotoambisjoner - og du får det vel etter hvert? - vil jeg helt klart gå for D70S eller D80 i stedet, hvis det blir Nikon. Da får du et verktøy, ikke bar en sensor med plast rundt.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 19:53   #27
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Quote:
Originally posted by Isbamse

Quote:
Originally posted by fredrik propell

Quote:
Originally posted by Isbamse

Quote:
Originally posted by fredrik propell

Må bare kapre denne tråden litt
Fikk en anonseblekke i posten idag fra elitefoto, der de averterer en Fujifilm FinePix S6500fd. D
Det er ikke et speilrefleks - og med det innebygged zoomområdet må bildekvaliteten bli så där. Slike "hybrider" kan gi gode bilder, men bare innenfor et lite område. Lite brukandes til flyfoto.
Jepp, fant ut det da jeg dro for å se på det... Men fikk øyene opp for D40 istedet! Tror jeg går for det
Kommer litt an på hva du skal ha det til, men har du noen fotoambisjoner - og du får det vel etter hvert? - vil jeg helt klart gå for D70S eller D80 i stedet, hvis det blir Nikon. Da får du et verktøy, ikke bar en sensor med plast rundt.
Joda har også fått sett på de å, men jeg har ikke råd til å kjøpe noe så dyrt, dog har jeg heller ikke bruk for alt det som finnes i det kameraet. Fotoambisjoner får jeg nok enda mer når et kamera er kjøpt, men jeg kommer ikke til å drive med det veldig seriøst. Egentlig bare for å kunne eksprementere litt! Men ellers takk for anbefalingene dine:clap
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 21:39   #28
captain-madsen
Newcomer
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 23
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Ropelukt
captain-madsen is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2007, 23:27   #29
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Quote:
Originally posted by Captain Madsen

Ropelukt
Jeg regner med du utdyper, forklarer og holder deg litt over treårsstadiet, eller bare trekker posten? Hvis ikke har vi hatt noen runder før og har etter hvert god tek på oppdragelse av forumister her på haugen.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2007, 00:08   #30
G-COLE
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:
Originally posted by Captain Madsen

Ropelukt
Jeg regner med du utdyper, forklarer og holder deg litt over treårsstadiet, eller bare trekker posten? Hvis ikke har vi hatt noen runder før og har etter hvert god tek på oppdragelse av forumister her på haugen.

-A
Dagens beste !

Ja,- oppdragelse er viss mangelvare hos mange i den oppvoksende generasjonen virker det som.....
G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2007, 01:08   #31
Rossiyskie Avialinii
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Takk for det da. Jeg har jo skjerpet meg.


Er dere ikke enig? Jeg kommer bare med seriøse ting nå.


Mvh Alex.
__________________
---
Tidligere brukernavn: Captain Caveades
Rossiyskie Avialinii is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2007, 01:11   #32
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Mulig kjøp av speilrefleks.

Quote:
Originally posted by Captain Caveades

Takk for det da. Jeg har jo skjerpet meg.

Er dere ikke enig? Jeg kommer bare med seriøse ting nå.

Mvh Alex.
Ja, det er vi vel alle enig om.

Med mindre jeg har anklaget noen feil, er det vel Captein Madsen her oppe som har oppnådd oppmerksomhet.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Speilrefleks andreas97sas Bilder & foto 24 14-04-2010 00:17
Endelig har jeg kjøpt speilrefleks! Valget ble Canon EOS 400D LTH Bilder & foto 7 15-12-2008 12:18
Speilrefleks kamera og MPixels Information Alfa Bilder & foto 2 13-12-2008 01:13
Speilrefleks flyKSU Flyforum 16 14-02-2007 16:14
LITT OT: Digitalt speilrefleks? ENGM RAMP Flyforum 1 02-03-2006 23:23


All times are GMT +2. The time now is 19:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.