|
14-09-2021, 08:58 | #1 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
God tirsdag fra L1
God morgen fra toget til jobb. Solen skinner og gårsdagen kunne gått langt verre når det først ble som det ble. Skal vel mye til for at jobben min forhandles bort med det første. Ingen planer i kveld, nesten litt uvant. Ha en fin dag
|
14-09-2021, 09:14 | #2 |
ScanFlyer Rusty
|
Re: God tirsdag fra L1
God morgen, i vantro ser jeg at AP og SP kan bli eneregjerende. For natur og miljø kunne valget ikke gått verre, selv FrP hadde vært bedre. Norges folk sender et «I don’t care, I love it» om klimaendringer, mens de skal sette seg i helikopter med MP5’en, sigaren, feriehytta, båten og de 4 porschene sine og utrydde alle rovdyr, bygge ut alle myrene, putte grisen i enda mindre betongbinger, skyte sangfugl og drepe hval mens de velter seg i oljerikdommen de er for egoistiske til å gi fra seg til fordel for et globalt tiltak for miljøet. For en økologisk katastrofe. Jeg er målløs. Selv Tyskland evner å stemme mer grønt, mens Norge stemte fram den brungrønne muggaktige gørra.
Skal ta med ungen på tur i disse overindustrialiserte monokulturskogene vi har her i Tyskland, og tenke «akk ja, slik er framtiden til norske skoger». Det er til å grine av. |
14-09-2021, 09:32 | #3 |
ScanFlyer Rusty
|
God morgen fra Lysaker.. Våknet med blandede følelser til et rødt Norge, men med årets andre Companion Ticket.
Vi overlever nok en rødere regjering og må nok bare regne med litt mindre å rutte med utover (som de fleste av oss tåler). Norge kommer fremdeles til å være helt på pallen med vår innsats for klimaet. Hadde ikke disse "grønne" vært så sinte hele tiden så hadde kanskje hatt enda bedre oppslutning. |
14-09-2021, 09:41 | #4 |
Flyprat fusentast
|
God morgen fra Mjøndalen. Deler Suds analyse. Kanskje litt mindre å rutte med, men vi får kanskje gratis tannlege, så "you lose some you win some". Blir spennende å se om jeg fortsatt kan gå til min foretrukne tannlege, eller om jeg må inn i en offentlig kvern for å få gratis tannlege. De grønne her på "bjerget" ødela for seg selv med sin krigsretorikk, sinne og liten foreståelse av reelle behov som folk har. Får se om de er lure nok til å skjønne det i 2025.
Ønsker alle en rød blå-tirsdag! |
14-09-2021, 09:45 | #5 | |
ScanFlyer Crusty
|
Quote:
Virker nå som om det ikke hjelper å gaule høyt i Tyskland heller. |
|
14-09-2021, 09:48 | #6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
Quote:
God dag fra gjemmekontoret. Konstaterer at vi mest sannsynlig overlever fire år til. Ha en god en |
|
14-09-2021, 09:50 | #7 | |
ScanFlyer Rusty
|
Quote:
|
|
14-09-2021, 09:58 | #8 | |
ScanFlyer Rusty
|
Quote:
|
|
14-09-2021, 10:11 | #9 |
ScanFlyer Mile High Club
Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
Bekjlager den dårlige vitsen min, ja er er nok "kunnnskapløs" (sånn helt seriøst, så vet du sikkert mer om det enn meg), men føler ikke at vitsen min var noe verre enn din påstand om at "alle" nordmenn drar avgårde i porschene sine for å knerte ned ulv. Synes kanskje du overdriver en liten smule??
|
14-09-2021, 10:27 | #10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Skal vel ikke utelukke helt at SV også kommer i regjering (selv om SP helst vil ha mindretallsregjering med AP). Og hvis de ikke skulle komme i regjering kommer de nok til å stille ganske solide "klimakrav". Men ja, hadde kanskje sett at MDG kom over sperregrensa...
Kaffe i koppen og fornøyd med valgresultatet her. Fint med demokrati. Ha en fin en! |
14-09-2021, 13:09 | #11 |
ScanFlyer Crusty
|
God dag fra Oslo øst. Valgresultatet ble jo som forventet og på den positive siden kan man notere at Jonas ikke er avhengig av Rødt og/eller MdG for å få flertall. Som bonus har vi både MdG og KrF under sperregrensen og Venstre over. Og innlegget og retorikken til @Polaris viser nettopp hvorfor mange med positivt miljøengasjement ikke stemte MdG. Så får man nok stramme inn livreimen ett hakk eller to, så overlever man nok de neste 4 år også. Ha en finfin uke
|
14-09-2021, 13:41 | #12 |
ScanFlyer Silver
|
GOD TIRSDAG fra Toronto!
Min opprinnelige plan var tur til New York, men USA holder grensene fortsatt stengt. Canada åpnet sine grenser for "fully vaccinated foreigners" tirsdag forrige uke, så dette ble ´Plan B.´ Det kjennes på mange måter som å være i USA, men her opplever man ingen "bad attitude". Canadierne snakker med innestemme, har senkede skuldre, er høflige, vennlige og oppleves svært omsorgsfulle. Ja bare det å ta heisen ned fra mitt hotellrom i 14.nde etasje her på Courtyard Marriott Hotel kan være skikkelig "energiboost" når man deler heisen med en canadier Ellers er hotellprisene ganske stive her i Toronto sammenlignet med USA, men jeg antar alle ansatte lønnes skikkelig og har ryddige arbeidskontrakter så da kjennes det lett overkommelig! Ha en fin tirsdag! |
14-09-2021, 14:53 | #13 |
Flyklapper
|
Myr, urskog, økosystem .. Se rundt deg. Byggefelt, byer, motorveier …. Mesteparten er gone allerede. Viktig å bevare resten? Bevares, men vi må prøve å holde det store bildet i fokus likevel. Panikk-lapping hjelper ingen, man må ha en overordnet plan, og det er ikke noe Norge kan klare på egenhånd. Og man må begynne der det har en effekt, i områder med fattigdom, forurensende industri, søppelfjell ….. Det er DER det må ryddes opp for at det skal monne. Å krangle om en våtmark på vestlandet en plass eller bommer i Oslo … Det blir bare dumt.
Oh well, dagens rant. Nå dagens andre kaffekopp så blir det å renskrive oppdatert medisinliste for svigerbeistet …. A herculean task, for å si det på utenlandsk .. |
14-09-2021, 15:23 | #14 |
ScanFlyer Rusty
|
God morgen og blåvalgtirsdag. Norge er et stabilt og trygt land uansett regjering. Jeg legger ikke skjul på at et annet resultat var ønsket av meg. Når de borgerlige faller var det litt deilig at KrF kom under 4%,det tror jeg bli vanskelig å klare senere når de først er kommet under. Jeg fryder meg videre over at SP ikke kom inn i Oslo. Jeg tror også at MDG hadde gjort det bedre om de ikke var så sinte og insisterte på at de hadde rett i alt! SV hadde nok sett for seg langt bedre tall *gosse seg*.
Sent from my iPhone using Tapatalk
14-09-2021, 15:44 | #15 |
ScanFlyer Ununoctium
|
God dag fra Lillestrøm. Er ute av trening på reise og nå er jo det meste hårfint mer klomsete. Så det har blitt en del utfylling av skjema, innsending av dokumentasjon og gjennomgang av checklister for å allikevel ikke få sjekke inn online på KLM for morgendagens tur til AMS.
I tillegg kan jeg ikke få opp setevalg lenger på SAS balja hjem på torsdag. Håper ikke det betyr kansellering, for da blir det en laaaaaaang dag på Schipol. Men det ordner seg nok ja. Nå ut og pante flasker og kjøpe Kikut-brød Ha en ekstra deiligst dag
14-09-2021, 18:19 | #16 | |
EBD
|
Quote:
Oljen er hovedpulsåren i dette landet. Oljen er motoren i velferdssamfunnet vi har. Hvem vil kutte hovedpulsåren eller motoren i flyet/bilen/båten ??? Det eneste som er til å grine av det er den manglende forståelsen mellom Norges utslipp og vår globale påvirkning som er omtrent null. Ellers, har dagen gått med til å vente på en maler som skal komme i morgen De skreddersydde skjortene som var sydd i Bangladesh av en 12-14 åring og flydd med FedEX kom uventet på døren. Så da er jeg i rute til helgens bryllup. Hurra. FQTV
14-09-2021, 18:30 | #17 |
Flyklapper
|
SK1550? Alt ser normalt ut, etter det jeg kan se. Du får nok heller ikke noe problem med å snagge deg en treseter alene. Og hvis Helge og Elefanten skal være med, burde de lett klare det samme.
|
14-09-2021, 18:46 | #18 |
ScanFlyer Ununoctium
|
Det høres ekstra best ut. Elgen skal dessverre ikke bli med men Elefanten kan jo forsøke å kapre hele PLUS kabinen
14-09-2021, 18:48 | #19 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
Quote:
Åjåjåjåjåj ? !
14-09-2021, 19:02 | #20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
God kveld fra BGO, der en sitter i kantinen og... eller vent litt. . Sitter på en stol og venter på WF 618 til BOO. To dager nordpå før det blir retur til Oslo og Bokassa konsert. Hjem igjen fredag morgen. Det er nesten som det føles verden er normal igjen!
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
|
|