![]() |
|
![]() |
#681 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mail fra SAS "Nå har vi lansert EuroBonus Points + Cash, en ny fleksibel funksjon i bestillingsflyten på sas.no..." Jeg husker de tidligere hadde en slider der man kunne justere poeng-uttak og få opp pris. Så ble den borte. Så er det nytt, eller er det bare relansering av noe de har glemt at de en gang hadde?
![]() |
#685 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da kom det mail fra SAS om ytterligere "forbedringer" i bonusbillettene. Frem til nå har en kunne endre og avbestille inntill 24 t før avgang. Nå innfører SAS gebyr for endring og avbestilling om en ikke gjør dette innen 24 t etter bestilling. Hvor stort gebyret er fremgår ikke av mailen og jeg fant heller ikke ut av det på SAS sin hjemmeside. Dette gjelder fra 1. februar.
De skal samtidig gjøre det rimeligere å bestille bonusbilletter ved at antall poeng som kreves skal senkes. De står ikke noe om hva de nye satsen er.
![]() |
#687 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
250kr på kortdistanse og 750kr på langdistanse Samtidig så blir det billigere med enveis billetter ved at man nå betaler 50% av tur-retur poenggrensen mot 60% tidligere |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Dette synes jeg faktisk er en forbedring. Litt kjipt i disse dager hvor "alle" er poeng-millionærer og trippelbooker og ergo gjør tilgjengeligheten lavere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Det er en annen skjult forbedring her faktisk:
«Fra og med 1. februar 2023 kan du kansellere eller booke om SAS Bonusbilletten din inntil avreise mot en straffavgift» Selv om det nå koster å ha en backupløsning så er det i hvert fall mulig å beholde den til avreise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Litt kjipt, for nå blir det sikkert vanskeligere å plutselig komme over 6 ledige businessbilletter til Usa like før avreise i påsken. Samtidig blir det innmari bra med billigere enveis, da gjør det ikke noe at de tok bort muligheten for å reise hjem fra en annen flyplass.
Er det i dag det er Anko møte på Munch museet? Kanskje kommer det flere nyheter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Jeg har sett noen påstod at dette gjelder en ganske så stor andel av billettene, spesielt på longhaul. Slik at det vil kanskje forbedre tilgjengeligheten langt frem i tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg synes egentlig også dette høres ut som en forbedring altså. Flere får tilgang til bonusbilletter.
Men ja, det har jo tidvis vært fint å finne ledige billetter like før avgang
![]() |
#693 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg ser poenget til flere her, ved at det blir flere tilgjengelige bonusseter. Mitt innlegg var nok litt farget av min egen eurobonus saldo. Jeg er ikke poengmillionær og driver heller ikke å samler poeng aktivt. Jeg tar med meg det jeg får fra reiser og slikt. Det holder til en tur innenlands i ny og ne og da har det vært fint med fleksibiliteten som har vært.
![]() |
#694 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Var en i går som spurte Anko og teamet om i alle fall Diamant kundene kunne slippe gebyret - da sa de nei! Diamant kundene var de værste til å dobbel-booke.
![]() Det var ganske store mengdre som kanselerte i siste liten, mener de sa bortimot 70%? |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gjelder dette staffegebyret bare poengreiser med SAS eller også *A partnere? Vet ikke om det har kommet helt tydelig frem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Flyklapper
|
![]()
Det er et vanvittig tall. Bare transaksjonskostnadene for disse utgjør millionbeløp. Ikke rart man strammer inn. I tillegg kommer lost revenue der de sperrer for kunder som ikke finner plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#700 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
BA gjorde de samme grepene for lenge siden, så har vært overrasket over at SAS ikke har gjort det. Det var visstnok helt hinsides med kansellering av bonusseter i siste liten hos BA også
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 18:00 |
Eurobonus | S. Holberg | Reiseforum | 33 | 20-09-2009 14:19 |
EuroBonus på LH | kristian | Flyforum | 5 | 12-05-2008 16:38 |
EuroBonus | SQ 777 | Flyforum | 2 | 13-01-2007 10:11 |
Eurobonus | storg | Flyforum | 3 | 07-10-2005 13:43 |