Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2018, 14:02   #61
Journal
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Ålesund
Posts: 128
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Ingen brydde seg om pri boarding eller boarding-puljer på CTA selv om det ble opplyst om i slutten av juni i alle fall...
Journal is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 14:07   #62
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Quote:
Originally Posted by Journal View Post
Ingen brydde seg om pri boarding eller boarding-puljer på CTA selv om det ble opplyst om i slutten av juni i alle fall...
Italienere.... det er ikke for ingenting at de må ha et helt eget bookingsystem på Schiphol....
C130 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 20:44   #63
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Eller om for mange betaler for det.
Alle fleks-billetter har det også inkludert
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2018, 20:38   #64
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Fikk idag se hvordan det funket fra OSL.

Prioritert boarding var ikke tilgjengelig da jeg booket, men var tilgjengelig da jeg sjekket inn online.... som forresten ikke fungerte. Jeg ville se om det gikk greit uten å betale 50 kr ekstra.

Da vi skulle boarde fra D6 boardet fortsatt flyet til Berlin der. Etter en stund hadde den nederste texten om next flight endret seg til flyttet gate.. til E7. Og folk rushet angårde. Underveis så jeg at det var endret til E3. Bussgatene var stappfulle og det var knappt ståplass. Lurte på om jeg var på chartertur fra Tivat.

Det stod ved gaten at det var flight til Amsterdam, men ingenting om forsinkelse. Etter et kvarter var plutselig den ene og eneste billettgaten der aktiv og folk rushet gjennom. Ingen beskjed ble gitt. Kom meg med den første av 3 busser.

Ved flyet som stod ved innlandsterminalen var kun trappen bak i flyet som var synlig og alle rushet dit... unntatt Robert som tok trappa opp til broen og gikk rett til 6A. Det stod en type der bussen stoppet, men han sa kun at folk ikke måtte gå under vingene, ingenting om hvor de skulle gå.

Etter som folk kom ble det gitt beskjed om at folk kunne komme frem i flyet med bagasje da det var fullt bak.

Ville bare blitt irritert om jeg hadde kastet bort 50 kr.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 12-07-2018 at 20:43.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2018, 22:11   #65
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

«Boarding for gruppe A» ble annonsert fra OSL, men rakk ikke engang å klatre over hordene rundt gaten før boarding for resten ble annonsert. Vel å merke var det jo en del forsinkelser i dag, slik at jeg godt kan forstå at en ville i gang med fullskala boarding så fort som mulig.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2018, 22:42   #66
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,107
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Bestillte reise til Praha i går. Priority boarding var valgbart begge veier. Så da innføres dette på reiser til Norge også tydeligvis.

Vil vel ikke funke helt ved bussgate. De første som boarder får sitteplass på bussen ut til flyet, mens alle som står i midtgangen slipper først ut av bussen og inn i flyet.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2018, 23:16   #67
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Quote:
Originally Posted by geirs View Post
Vil vel ikke funke helt ved bussgate. De første som boarder får sitteplass på bussen ut til flyet, mens alle som står i midtgangen slipper først ut av bussen og inn i flyet.
Joda, har opplevd det. Både meg egen buss og med buss med adskilt sone som slipper av først, men det krever mere betjening for å sture det og tar totalt litt lengere tid.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2018, 23:11   #68
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Idag fikk jeg testet Priority Boarding fra AMS. Først var flyet sent til gate og så ble det ubalanse i fly slik at halvparten måtte vente 20 min ekstra før de fikk gå av. Totalt 50 min forsinker boarding som ble godt brukt.

Det var godt adskilte køer slik man må ha for prioriy og økonomi. Det ble opplyst at alle som ville fikk sjekke inn håndbagasje gratis og de som gjorde dette fikk bruke Priority Boarding. De ga mange ganger beskjed om at etter bag 55 måtte alle bli sjekket inn.

16 slo til på tilbudet om gratis innsjekking.
7 som ble omtalt som standby boardet først.
6 med spesielle behov boardet så.
24 brukte deretter Priority Boarding.

De så strenge ut der de kom med en bunke bagasjetagger så jeg vet ikke hva som skjedde etter at jeg som førstemann uten Priority boardet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2018, 14:12   #69
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Testet fra CPH til OSL i går (fordi jeg uansett hadde "for mye" cashpoints).

Det ble ropt over PA at det ville blitt foretatt boarding i grupper, med gruppe A først. Da boarding ble annonsert, gikk jeg fram (stod allerede ganske nære gaten). Agenten spurte meg: "Gruppe A?". Jeg bekreftet, fikk boarde, og fant vegen nedover broen.. alene.

Det kom altså ikke ett menneske etter meg. Nede ved flyet, var det fortsatt sperret av, men en kabinansatt kom kjapt og åpnet opp, og jeg fikk også komme om bord. Var ikke før jeg hadde fått satt meg, at det begynte å dukke opp andre passasjerer.

Så for meg funket det veldig bra
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2018, 20:04   #70
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Funket ganske bra i Wien i dag. Vi hadde selv gruppe B, noe jeg ikke helt skjønner hvorfor vi hadde, fordi vi hadde vanlig Y-billett med +pakken (på OSL hadde vi samme men gruppe C), og jeg har også kun kommet meg til den første rewarden, og heller ikke kjøpt det som tillegg. Var litt surr med noen før oss i ''køen'', men dama i skranken ropte opp boardingruppene flere ganger og nektet de som prøvde å snike. Og det var deilig å tusle forbi den lange køen, og komme inn i et fly med rundt 20 pax .
Men på en annen side tok hele prosessen i dette tilfellet såpass lang tid at det hadde nok gått fortere å boarde alle samtidig.
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2018, 21:55   #71
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Funket ganske bra i Wien i dag. Vi hadde selv gruppe B, noe jeg ikke helt skjønner hvorfor vi hadde, fordi vi hadde vanlig Y-billett med +pakken (på OSL hadde vi samme men gruppe C).

Samme seterad på vei ut og inn? (A er pri-boarding/full-flex, resten av gruppene er på seterad mener jeg å huske)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2018, 21:59   #72
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Seterad 15-32 er gruppe B hvis jeg husker riktig
Starling is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2018, 22:29   #73
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Seterad 15-32 er gruppe B hvis jeg husker riktig
det kan stemme! rad 9 ned og 18 opp. smugtittet også på flere av folka som ble stående i køen og så at de hadde gruppe B, men late som de var ble de stående, til tross for gjentatte opprop. når vi kom om bord var bare knapt 1/3 av setene bak rad 15 fylt opp når vi var de siste under oppkall B som boardet, til tross for fullt fly.
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2018, 00:54   #74
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 501
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Gruppe A er de med full flex billetter, prm, spedbarn og de som har kjøpt priority boarding separat. Gruppe B er fra rad 18 og bakover, mens C er rad 1 til 17.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2018, 10:31   #75
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Norwegian tar seg betalt for pri-boarding men gjennomfører det ikke.
Fra Flysmart24:
Quote:
Ved å betale 50 kroner åpner selskapet for at kunden skal slippe å stå i kø ved innsjekking, og komme seg om bord uten stress og mas.
Nå opplever kunder at de slett ikke får det de betaler for.
De ansatte har ved flere anledninger rett og slett droppet å praktisere ordningen. Selv om folk har betalt for «priority boarding» for å komme først i køen, blir henvist til den ordinære passasjerkøen.
https://flysmart24.no/2018/08/09/har...forst-om-bord/
C130 is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2018, 10:39   #76
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Da burde folk begynne å be om å få pengene tilbake, så blir det litt jobb for Norwegian at de ikke leverer. En ting er pri-boarding ifht. status eller billettklasse, da kan man liksom droppe det uten at det svir så mye, men når folk betaler for et spesifisert produkt så må det også leveres.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2018, 13:38   #77
Geiraage
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Knapstad Østfold
Posts: 176
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Jeg med familie inkludert barnebarn hadde D85021 fra OSL til Malaga 23 juli, ingen priority boarding, ei heller ble familier med små barn prioritert, virket som 186 pax ville gjennom to gater på en gang, akkurat det samme med returen fra Malaga 6 august, dog en viss kø kultur.
Geiraage is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2018, 13:29   #78
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,107
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Ingen Priority boarding til TRD i går kveld. Kan en grunn til det være at flyet var litt forsinket inn, parkerte kun 8 min før rutemessig avgang? Eller bare droppet de det? Avgangen ble varslet med 15 min forsinkelse på skjerm og sms.

Hørte på høyttaler at en avgang til Haugesund ble bookinggruppe A kalt frem først.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2018, 14:05   #79
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Brukte de trapp bak? I så tilfelle så er jo pri-boardingen litt bortkastet for gruppe B og C så da kanskje de dropper det for A også.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2018, 14:31   #80
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 501
Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Brukte de trapp bak? I så tilfelle så er jo pri-boardingen litt bortkastet for gruppe B og C så da kanskje de dropper det for A også.
A skal alltid tas først uansett, men om det bare er 2-3 stk med A så er der nok mange som lar være på gate. Om det er trapp bak så boardes B og C samtidig siden B er bak og C foran.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
vbe86 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian med ny boarding-music og lydprofilering LN-HFH Småprat 3 24-01-2018 20:07
Norwegian innfører "All Incusive" bgo-flyer Småprat 69 24-04-2013 22:02
Priority Boarding hos SAS JoeW Flyforum 12 25-04-2009 10:57
Boarding.no med film om norwegian. LN-AØR Flyforum 1 29-04-2008 01:35
Boarding hos Norwegian....tregt Hurum Flyforum 31 11-11-2006 00:53


All times are GMT +2. The time now is 03:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.