Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-06-2017, 21:51   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Norwegian Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017/2018-tråden)

Man har tydeligvis ikke leid inn nok ...

Quote:
Norwegian sier til NRK at de har måttet kansellere flere fly de siste dagene på grunn av mangel på crew.
https://www.nrk.no/ostfold/norwegian...tur-1.13575611
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 25-06-2017, 21:59   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

AES i dag var det også en kansellering så Norwegian endte opp med å kjøpe opp ledige plasser hos SAS til fullpris.....dog så stod vel 80% av flyet igjen for det
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 25-06-2017, 22:00   #3
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Man har tydeligvis ikke leid inn nok ...

https://www.nrk.no/ostfold/norwegian...tur-1.13575611
Utroligt de altid er så overraskede over manglen på support...... Lav service selskaber.
TRjumper is offline  
Old 25-06-2017, 22:49   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Flere korps med problemer ... Media har begynt å bruke 'Kjos-fast' igjen ..

http://www.dagbladet.no/nyheter/48-u...re-ar/68180724

Og rasende foreldre har begyntr å bruke drastiske virkemidler ..

Quote:
- Vi har laget en ny hasjtag: #nevernorwegian, sier hun.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 25-06-2017, 22:58   #5
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Det som pressen aldri stiller et eneste kritisk spørsmål til er hva folk egentlig tror de får av service, hjelp og støtte når de betaler 299 kroner for en tur som egentlig burde koste 3000. "Pay peanuts, get monkeys"
KnutW is offline  
Old 25-06-2017, 23:09   #6
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines ++)

Samboeren min med søsken og far fikk flyet fra Berlin kansellert i kveld. Norwegian booket dem om til SAS i morgen tidlig. De fikk beskjed om å ta vare på kvitteringer på overnatting og mat, så ville alt bli refundert. Jeg hadde tilsvarende opplevelse i fjor høst da jeg skulle hjem fra Paris. Ganske uproblematisk, altså.

Last edited by RWY 24; 25-06-2017 at 23:12.
RWY 24 is online now  
Old 25-06-2017, 23:48   #7
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Det som pressen aldri stiller et eneste kritisk spørsmål til er hva folk egentlig tror de får av service, hjelp og støtte når de betaler 299 kroner for en tur som egentlig burde koste 3000. "Pay peanuts, get monkeys"
Er totalt uenig med deg i at forbrukerne skal forvente en lavere standard på service når de kjøper en billett med Norwegian kontra en med et annet selskap.
Kan ikke huske å ha sett en eneste uttalelse fra Kjos eller Skånvik eller noen andre representanter fra Norwegian der det går frem at de tilbyr en reisekvalitet som en mindreverdig den fullservice selskaper leverer.

Når Norwegian er så "dumme" å tilby "fullkvalitets" reiser til 299 kroner så må de for pokker også akseptere tyn i media og hylekor fra illsinte passasjerer når varen er mangelfull.

Mener at Kjos til stadighet sier at grunnen til Norwegian sin suksess er at folk vil ha høy kvalitet til lave priser
Rland is offline  
Old 26-06-2017, 00:15   #8
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Er totalt uenig med deg i at forbrukerne skal forvente en lavere standard på service når de kjøper en billett med Norwegian kontra en med et annet selskap.
Kan ikke huske å ha sett en eneste uttalelse fra Kjos eller Skånvik eller noen andre representanter fra Norwegian der det går frem at de tilbyr en reisekvalitet som en mindreverdig den fullservice selskaper leverer.

Når Norwegian er så "dumme" å tilby "fullkvalitets" reiser til 299 kroner så må de for pokker også akseptere tyn i media og hylekor fra illsinte passasjerer når varen er mangelfull.

Mener at Kjos til stadighet sier at grunnen til Norwegian sin suksess er at folk vil ha høy kvalitet til lave priser
Men det er vel lov at tænke selv?
TRjumper is offline  
Old 26-06-2017, 00:16   #9
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Samboeren min med søsken og far fikk flyet fra Berlin kansellert i kveld. Norwegian booket dem om til SAS i morgen tidlig. De fikk beskjed om å ta vare på kvitteringer på overnatting og mat, så ville alt bli refundert. Jeg hadde tilsvarende opplevelse i fjor høst da jeg skulle hjem fra Paris. Ganske uproblematisk, altså.
Så de skulle selv sørge for overnatning? Det bliver også spændende med reaktionen fra NAS/NAI eller hvilket skuffeselskab det bliver når ser bliver søgt om kompensation. Sikkert ganske uproblematisk...
TRjumper is offline  
Old 26-06-2017, 00:18   #10
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by TRjumper View Post
Utroligt de altid er så overraskede over manglen på support...... Lav service selskaber.
Prøv selv å ansette 2000 piloter og kabinansatte som de skal i løpet av året, lykke til
LN-HFH is offline  
Old 26-06-2017, 00:22   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by TRjumper View Post
Men det er vel lov at tænke selv?
*tenke tenke* Hva er nummeret til VG igjen ..?

But seriously - når flyselskapet driter på draget er det lov til å forvente at de rydder opp. Imidlertid er ikke alltid det nok for mange, og noen av disse binder opp ressurser som kunne vært brukt til å hjelpe 'alle'.

På den annen side har fortsatt flyselskapene langt igjen til de håndterer IRR plettfritt, og det vil alltid være de som ikke får med seg informasjonen som blir gitt. Imidlertid har man langt bedre verktøy nå enn de hadde på min tid, og som regel håndteres problemer bedre nå enn før. Men det er fortsatt rom for forbedringer.

Og ja - jeg sier 'flyselskaper' fordi ingen er perfekte og heller ikke alltid klarer å oppfylle sine løfter og interne policies.

Hilsen han som måtte grave frem hotellrom til 281 passasjerer klokken to om natten i Seattle i juli under Seafair.....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 26-06-2017, 00:32   #12
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
*tenke tenke* Hva er nummeret til VG igjen ..?

But seriously - når flyselskapet driter på draget er det lov til å forvente at de rydder opp. Imidlertid er ikke alltid det nok for mange, og noen av disse binder opp ressurser som kunne vært brukt til å hjelpe 'alle'.

På den annen side har fortsatt flyselskapene langt igjen til de håndterer IRR plettfritt, og det vil alltid være de som ikke får med seg informasjonen som blir gitt. Imidlertid har man langt bedre verktøy nå enn de hadde på min tid, og som regel håndteres problemer bedre nå enn før. Men det er fortsatt rom for forbedringer.

Og ja - jeg sier 'flyselskaper' fordi ingen er perfekte og heller ikke alltid klarer å oppfylle sine løfter og interne policies.

Hilsen han som måtte grave frem hotellrom til 281 passasjerer klokken to om natten i Seattle i juli under Seafair.....
At forvente samme service hos Norwegian, Ryanair og andre lignende operatører som den man får hos Widerøe, SAS og lignende mener jeg stadig ikke vidner om den helt store tankevirksomhed.
TRjumper is offline  
Old 26-06-2017, 00:38   #13
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Prøv selv å ansette 2000 piloter og kabinansatte som de skal i løpet av året, lykke til
Hvad mener du? Jeg talte om at kunderne er overraskede over manglen på support hos Norwegian. Det kan jeg ikke forstå man kan være med de talrige eksempler på dette, kombineret med en ofte latterlig lav billetpris.
TRjumper is offline  
Old 26-06-2017, 00:43   #14
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by TRjumper View Post
Hvad mener du? Jeg talte om at kunderne er overraskede over manglen på support hos Norwegian. Det kan jeg ikke forstå man kan være med de talrige eksempler på dette, kombineret med en ofte latterlig lav billetpris.
Oja, trodde du mente "support" som i crew og at det var ruteplanleggerene i norwegian det kom overraskende på, my bad
LN-HFH is offline  
Old 26-06-2017, 00:46   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by TRjumper View Post
At forvente samme service hos Norwegian, Ryanair og andre lignende operatører som den man får hos Widerøe, SAS og lignende mener jeg stadig ikke vidner om den helt store tankevirksomhed.
Takk for den.

'Forvente' og 'få' har dog forskjellig betydning. Men alle selskaper er forpliktet til å ivareta sine kunder når skiten treffer viften, og det bør man kunne forvente.

At det ikke alltid skjer, er noe helt annet, men prinsipielt skal det ikke være forskjell på SAS, Norwegian, BA, KLM, Wizz eller for den sags skyld Ryanair.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 26-06-2017, 00:49   #16
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Må jo si at det er fremskritt fra tidligere år at de faktisk kjøper opp billetter hos SAS for å få folk videre - det er mer enn hva SAS selv gjør, husker selv de nektet å booke meg om til KLM og "bare" forsinke meg 2-3 timer, og i stedet ville ha meg frem 10 timer forsinket via CPH... (skulle til AMS). Jeg var også da EBD og for å si det forsiktig ikke særlig imponert.

Men nok om det, det jeg ikke helt forstår er hvordan Norwegian flere år på rad legger opp til et ruteopplegg som ikke lar seg gjennomføre uten store vanskeligheter? Nå glemmer de fleste fort, men det må jo koste mye i tapt omdømme.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline  
Old 26-06-2017, 01:54   #17
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by TRjumper View Post
Så de skulle selv sørge for overnatning? Det bliver også spændende med reaktionen fra NAS/NAI eller hvilket skuffeselskab det bliver når ser bliver søgt om kompensation. Sikkert ganske uproblematisk...


Ja, de sørger selv for overnatting. Det gjorde vi i fjor høst også, da vi strandet i Paris. Det er mulig vi kunne presset Norwegian til å gjøre det, men i større byer er det vanligvis ikke noe problem å skaffe rom fra smarttelefonen eller laptopen. Kravet sendte vi til Norwegian, og refusjon for hotell, måltider og taxi fra det gamle til det nye hotellet kom raskt og uten protester.

Jeg ble overrasket over at Norwegian booket de fire passasjerene med SAS i morgen tidlig. Spesielt siden det er ledige plasser på Norwegian-flighter senere på dagen. Det hadde jeg aldri trodd etter å ha lest skrekkhistorier her på forumet.
RWY 24 is online now  
Old 26-06-2017, 08:05   #18
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Ja, de sørger selv for overnatting. Det gjorde vi i fjor høst også, da vi strandet i Paris. Det er mulig vi kunne presset Norwegian til å gjøre det, men i større byer er det vanligvis ikke noe problem å skaffe rom fra smarttelefonen eller laptopen. Kravet sendte vi til Norwegian, og refusjon for hotell, måltider og taxi fra det gamle til det nye hotellet kom raskt og uten protester.

Jeg ble overrasket over at Norwegian booket de fire passasjerene med SAS i morgen tidlig. Spesielt siden det er ledige plasser på Norwegian-flighter senere på dagen. Det hadde jeg aldri trodd etter å ha lest skrekkhistorier her på forumet.
Men du vender lige tilbage med resultatet når de beder om deres retmæssige EU kompensation ikke?
TRjumper is offline  
Old 26-06-2017, 08:10   #19
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by TRjumper View Post
Men det er vel lov at tænke selv?
Absolutt, og for mange av oss som er mer opptatt av luftfart enn folk flest, så raser nok mange scenarioer gjennom hodet når vi skal bestille en reise, enten det er i jobb- eller privat sammenheng.
Jeg tenker alltid på alternativer dersom noe skulle skje, og det betyr noe at jeg har høy status i Star-A og SkyTeam.
Jeg har kunnskap nok til å se merverdi i en billett til noen hundrelapper ekstra, men så reiser jeg mer enn folk flest.

Vi kan ikke ta for gitt at den som skal booke 48 billetter for et skolekorps på tur sitter på samme kunnskap som oss her inne
Rland is offline  
Old 26-06-2017, 08:50   #20
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Norwegian med flere kanseleringer grunnet manko på Crew.

Norwegian sier til NRK at de har måttet kansellere flere fly de siste dagene på grunn av mangel på crew. De skal også ha opplevd tekniske utfordringer på noen flyvninger.

De kan ikke gå ut med eksakte tall på hvor mange passasjerer som er rammet, men det er snakk om flere fulle flyvninger.
– Passasjerene kan ringe vårt kundesenter hvor vi sitter klare til å hjelpe så godt vi kan. Vi vil gjøre hva vi kan for å få passasjerene fram til deres destinasjon, men vi opplever dessverre at det er vanskelig å finne alternativ transport på flere ruter, sier kommunikasjonsansvarlig i Norwegian Daniel Kirchhoff.

Kilde: https://www.nrk.no/ostfold/norwegian...tur-1.13575611


Flyet hjem ble kansellert – Norwegian tilbød nye billetter om 10 dager
Norwegian-flyet ble kansellert på grunn av manglende besetning. Flyselskapet sier at de gjør alt de kan for å hjelpe passasjerene.

Kilde: https://www.nrk.no/norge/flyet-hjem-...ger-1.13574484

Ha en flott ferie.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2019-tråden) Dag Viking Småprat 1 02-01-2019 17:44
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden) Trdfly Flyforum 112 22-12-2018 21:31
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden) ForeverSAS Flyforum 177 20-12-2017 00:54
Novair - status om regularitet (2017-tråden) Someone Flyforum 41 06-07-2017 23:59


All times are GMT +2. The time now is 17:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.