Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-01-2018, 08:58   #441
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Off topic, men overhørte en som sjekket oppgradering til Biz v. gate på BKK-OSL på lørdag: ca. 10.000 NOK skulle de ha.
Da føltes unektelig AmEx companion ticket, 42.000 EBpoeng og 1.300,- i skatter som en bedre deal.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 11:37   #442
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Off topic 2, prøvde å oppgradere på OSL-BKK søndag i gate’n. Fikk til svar at poeng oppgradering måtte gjøres via thai kontoret i ukedagene. Ved gate oppgradering umulig.

Skal innom thai office her i Silom og høre med oppgradering hjem igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 15:07   #443
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Thai Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Så et par spørsmål (som muligens er besvart tidligere):

Den "lille" familien" tar påsken i Thailand og lurer på:

* Billettene med Thai (OSL-BKK-OSL) er i klasse Q. Stemmer det at det er 100% opptjening?

* Hvor mange poeng gir OSL-BKK-OSL i Q?

* Er det oppgrader bare billetter?

* Får man med drage og tre unger inn på loungen i BKK med EBG? (stort sett?)

SC
Et par spørsmål til da Påsken nærmer seg..

- Er det egen Thai innsjekk?
- Er det da alle EBG fordeler på OSL og bruker man SAS fast track?
- Selger de Champagne på apekatt-klasse? (tror jeg har spurt om det før)

SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 16:48   #444
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Et par spørsmål til da Påsken nærmer seg..

- Er det egen Thai innsjekk?
- Er det da alle EBG fordeler på OSL og bruker man SAS fast track?
- Selger de Champagne på apekatt-klasse? (tror jeg har spurt om det før)

SC
Egen innsjekk, ja.
Solgte ikke champis sist jeg fløy.
Fast track, ikke sikker, men lounge, ja.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 16:52   #445
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

SAS skriver jo på sine nettsider om tilgang til Fast Track:

•Er EuroBonus Gull- eller Diamant-medlem og reiser med SAS eller et annet selskap i Star Alliance (uavhengig av billettype). Du kan også ha med deg én gjest eller opptil fire nære familiemedlemmer gjennom SAS Fast Track (i Stockholm, Göteborg, Oslo og København) når alle reiser på samme SAS-flygning. Husk at medlemsnummeret ditt må registreres på reisen for at du skal kunne bruke fordelene.

Mener det har fungert greit for meg med Thai, men det hjalp meg ikke mye da jeg reiste med Lufthansa for 3 uker siden - da ble jeg avvist med *A billett og EBG.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 22:13   #446
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Egen innsjekk, ja.
Solgte ikke champis sist jeg fløy.
Fast track, ikke sikker, men lounge, ja.
Du kan ikke bruke sas fast track, men det er en egen for Star gold og alle andre flyseskaper enn DY og SK. Usikker på om familie kan være med gjennom. Du kan uansett bruke "familytrack".
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2018, 09:46   #447
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Vi har booket en tur med Thai med mellomlanding på BKK i påsken. Jeg er så nerd at jeg fikk ordnet billett med 100% opptjening på meg og 50% på Dragen og barna. Vi har forskjellige bookinger men sitter sammen på flyene.

Vil jeg da slite med loungen, fast track osv da det ikke er samme billett? Vi har alle samme etternavn.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 17-08-2018, 10:29   #448
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi har booket en tur med Thai med mellomlanding på BKK i påsken. Jeg er så nerd at jeg fikk ordnet billett med 100% opptjening på meg og 50% på Dragen og barna. Vi har forskjellige bookinger men sitter sammen på flyene.

Vil jeg da slite med loungen, fast track osv da det ikke er samme billett? Vi har alle samme etternavn.
Nei ikke pga billetten. Dere kommer jo med boardingcard og ingen ser vel på bookingnr.

I BKK kan dere ikke bruke Thai sin lounge på D. Selv ville jeg gått i Singapore Airlines loungen. Alternativt Eva Air loungen. Regelen for Star A er vel 1 gjest, så det er mulig det strander på det. Etter hva jeg husker er det bare SAS egne lounger hvor de sier 1 gjest eller nærmeste familie (dvs kone og barn)
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2018, 14:45   #449
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Nei ikke pga billetten. Dere kommer jo med boardingcard og ingen ser vel på bookingnr.

I BKK kan dere ikke bruke Thai sin lounge på D. Selv ville jeg gått i Singapore Airlines loungen. Alternativt Eva Air loungen. Regelen for Star A er vel 1 gjest, så det er mulig det strander på det. Etter hva jeg husker er det bare SAS egne lounger hvor de sier 1 gjest eller nærmeste familie (dvs kone og barn)
Takk. Men på Gardermoen “bipper” man jo boarding-kortet på automater bådexi fast tracken og loungen.

BKK har vi vært heldige så langt med hele flokken på slep.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 17-08-2018, 23:05   #450
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi har booket en tur med Thai med mellomlanding på BKK i påsken. Jeg er så nerd at jeg fikk ordnet billett med 100% opptjening på meg og 50% på Dragen og barna. Vi har forskjellige bookinger men sitter sammen på flyene.

Vil jeg da slite med loungen, fast track osv da det ikke er samme billett? Vi har alle samme etternavn.
Nå kjenner jeg ikke til statusen til alle i familien, men hver gullkortholder kan bare ta med +1. Så hvis det bare er du som har status må du be om velvillighet eller velge en av dine kjære.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2018, 01:31   #451
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Nå kjenner jeg ikke til statusen til alle i familien, men hver gullkortholder kan bare ta med +1. Så hvis det bare er du som har status må du be om velvillighet eller velge en av dine kjære.
Takker.. tenker mer på det praktiske som på OSL hvor man har «krav» på alle i loungen etc.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 00:09   #452
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Noen som vet om en kan velge seter i fremre eco kabin om en har bookingklasse K? Hva med Q?

Edit: Foreløpige undersøkelser indikerer at en kan booke fremre kabin fra bookingklasse T.

Last edited by Chriscross; 19-10-2018 at 11:59.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 11:58   #453
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Et tips for fremtidig bruk. På Thai dot com kan en velge "hold reservation" evt "contaCt Thai Office" på den siden der en skal betale. En kan så ringe det norskspråklige kontoret og få dem til å endre bookingklasse for deg. De tok også imot kredittkort, men det ser ut som at en kan gå inn på bookingen igjen på nett og betale der.

De advarte om at de ikke hadde tilgang på de billigste bookingklassene på reiser fra Asia. Ser ut til at billigste klasse tilgjengelig om ticketing i Norge er Q.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2018, 14:49   #454
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Et tips for fremtidig bruk. På Thai dot com kan en velge "hold reservation" evt "contaCt Thai Office" på den siden der en skal betale. En kan så ringe det norskspråklige kontoret og få dem til å endre bookingklasse for deg. De tok også imot kredittkort, men det ser ut som at en kan gå inn på bookingen igjen på nett og betale der.
De advarte om at de ikke hadde tilgang på de billigste bookingklassene på reiser fra Asia. Ser ut til at billigste klasse tilgjengelig om ticketing i Norge er Q.
Hold booking høres ut som et bra forslag for multi-city reiser, hvor kun rimeligste bookingklasse i økonomi kommer opp.

Q er bra på flere måter, ofte er det helt hinsides regler knyttet til lavere bookingklasser på salg med marginalt mindre pris. Krise når det koster 2500kr å endre og endringen kun kan gjøres etter at utreise er gjennomført. For eksempel. Lesson learned der...

Viktig å velge rett hjemland på sidene siden tilbud er skreddersydd regionen.

For reiser intra-Asia velger jeg alltid det landet jeg skal reise fra som default. Da får en opp spesifikke tilbud.

En annen ting som jeg har erfart er at billetter bestilt fra f.eks HKG, kan kun endres av billettkontoret der, ikke Norge eller Thailand.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 14:07   #455
Jon_Noj
Newcomer
 
Join Date: Sep 2018
Posts: 25
Default Thai flytype, ARN/CPH - HKT i høysesong

Hadde i jul en uheldig opplevelse på ARN-HKT med Thai Airways hvor vi fikk et fly med de gammeldagse vinklede setene i business class, ikke de nyere full-flat setene til Thai som er standard på BKK-rutene fra Scandinavia. For 11 timers flytur bestilt i business class er det en ubehagelig overraskelse, vil helst unngå det samme igjen.

Noen som har noe innsikt i hvilke ruter/når Thai fortsatt bruker de gamle flyene/setene? Er det standard på denne ruten eller et flybytte? Og hvis det siste, noen ruter som er mindre risiko-utsatt for slike bytter enn andre? (fx dra FRA-HKT istedet)?

Last edited by Jon_Noj; 20-02-2019 at 14:09.
Jon_Noj is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 14:29   #456
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Thai flytype, ARN/CPH - HKT i høysesong

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=147451

Det er standard seter på 777-200ER, mens Thai har nye (og langt bedre) seter på deres 777-300ER.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 14:37   #457
Jon_Noj
Newcomer
 
Join Date: Sep 2018
Posts: 25
Default Re: Thai flytype, ARN/CPH - HKT i høysesong

Ah, takk! Da vet jeg hvilken rute som skal unngås neste gang.
Jon_Noj is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 14:48   #458
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Thai flytype, ARN/CPH - HKT i høysesong

Quote:
Originally Posted by Jon_Noj View Post
Ah, takk! Da vet jeg hvilken rute som skal unngås neste gang.
Er vel mer hvilket fly du skal unngå
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 15:09   #459
Jon_Noj
Newcomer
 
Join Date: Sep 2018
Posts: 25
Default Re: Thai flytype, ARN/CPH - HKT i høysesong

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Er vel mer hvilket fly du skal unngå
Ja, men medmindre jeg misforstod noe i den tråden betyr vel det å velge en annen rute. Ikke velge ARN - HKT (TG963) men istedet ARN - BKK - HKT, eller ARN - FRA - HKT.

Synd, for bortsett fra flytypen var Stokcholm-Phuket en effektiv rute og en kveldsflyvning, ikke midt på dagen.
Jon_Noj is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2019, 18:53   #460
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Er det slutt på Premium Economy fra ARN og CPH? Har en flight BKK-ARN i C i slutten av mars, og fikk velge seter i den bakre Business-kabinen. Eller må jeg endre setereservasjon fortere enn svint?
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe jameson82 Reiseforum 144 31-10-2017 22:17
Jeg skal reise med FlyViking og lurer på noe Tarzan Reiseforum 1 23-07-2017 20:25
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) Fred Reiseforum 31 24-11-2015 12:47
Hvor skal jeg reise i Asia? Hypern Reiseforum 19 10-08-2013 00:30


All times are GMT +2. The time now is 21:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.