Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-07-2015, 11:15   #141
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: IHG hotell i Hong Kong anbefaling

Mong Kok har jeg aldri vært, men det er jo på Kowlon-siden som er riktig side for å se skyline/lysshowet på kveldene.

Jeg har bodd ved Lan Kwai Fong som er like ved SoHo. Her er yrende liv, gatepuber, kort vei til Mid-level escalator, masse spennende små butikker etc. Du har også gangavstand til "Fløybanen" opp Victoria.

Antagelig er begge alternativene bra
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 11:32   #142
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Hong Kong-tråden

Mongkok er jo et lite stykke fra havna så regn med t-bane eller noe ned dit - ser for meg ut som det hotellet ligger litt "off track", men andre som er bedre kjent i Mongkok får komme med tips. Holiday Inn Golden Mile ligger greit til (tror ikke den har utsikt til havna, men er gangavstand). Har bodd på Hyatt i nærheten av den, det var et greit område og t-banestasjon rett ved.

Personlig ville jeg ikke gått for Mongkok, men heller SoHo eller Golden Mile (om den er et alternativ)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 12:41   #143
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hong Kong-tråden

Som Discus sier, så er Golden Mile meget sentralt ( for fruen sin shopping også ). Vi ankommer om nøyaktig 14 dager for 4 dager. Selv liker jeg å tusle rundt Harbour City like bortenfor.

MEN legg merke til at jeg av avbooket 4 ganger siden første booking i begynnelsen av mars og rebooked til en lavere pris. Foreløpig spart kr 2.200 for 4 netter .

Og fortsetter å sjekke inntil avreise...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 13:06   #144
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Hong Kong-tråden

Noen som har info om plassering av Kowloon Shangri-La hotellet ? I forhold til Views og kommunikasjon??
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 13:39   #145
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Noen som har info om plassering av Kowloon Shangri-La hotellet ? I forhold til Views og kommunikasjon??
Jeg bodde der en natt i 2011... Jeg synes den var helt utmerket, og frokostbuffeeten var fantastisk!

Hadde "room with harbourview", og jeg synes utsikten var fin, den!

Mener å huske at de hadde en shuttle buss fra togstasjonen i Kowloon. Men kan være jeg tar feil.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0395.jpg
Views:	635
Size:	91.8 KB
ID:	38958  
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 15:37   #146
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Som Discus sier, så er Golden Mile meget sentralt ( for fruen sin shopping også ). Vi ankommer om nøyaktig 14 dager for 4 dager. Selv liker jeg å tusle rundt Harbour City like bortenfor.

MEN legg merke til at jeg av avbooket 4 ganger siden første booking i begynnelsen av mars og rebooked til en lavere pris. Foreløpig spart kr 2.200 for 4 netter .

Og fortsetter å sjekke inntil avreise...
Takk for svaret til alle sammen, jeg har også tenkt nå at det blir Golden mil to netter
så to netter på Intercontinental Grand Stanford ser ut som det er gå avstand mellom disse to ?
Nå mangler jeg bare hotell for siste natten i nærheten av flyplassen p.g.a tidlig avgang (08:40) tips her også mottas med takk
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 15:39   #147
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Nå mangler jeg bare hotell for siste natten i nærheten av flyplassen p.g.a tidlig avgang (08:40) tips her også mottas med takk
Toget til flyplassen er ganske effektivt så kan kanskje være like greit å holde seg i sentrum og bare brekke seg tidlig opp?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 15:41   #148
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Toget til flyplassen er ganske effektivt så kan kanskje være like greit å holde seg i sentrum og bare brekke seg tidlig opp?
Problemet er vel at jeg må ta først shuttlebuss så tog ?
men kanskje like greit å ta en taxi vet ikke helt hvor mye det koster iforhold til tog?
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 15:54   #149
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Hong Kong-tråden

Marriott Sky City er bra hotell til ok pris. Be om rom mot rullebanen.

Har bodd på Holiday Inn Golden Mile. Club room er fine rom med lounge-tilgang. Takbassenget er konge.
Sentralt og gåavstand til havna og Star Ferries til fastlandet 😄😄
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 16:00   #150
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: Hong Kong-tråden

Du kan sjekke prisen i Uber appen feks. Men ta høyde for at prisene varierer litt etter hvor mange biler som er ledige og hvor stor etterspørselen er på et hvert tidspunkt. Uber fungerer meget bra i Hong Kong.

Selv tok jeg en kjapp Uber til togstasjonen på Kowloon, sjekket inn og leverte bagasjen, og tok toget til flyplassen. Meget praktisk
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 16:26   #151
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Marriott Sky City er bra hotell til ok pris. Be om rom mot rullebanen.

Har bodd på Holiday Inn Golden Mile. Club room er fine rom med lounge-tilgang. Takbassenget er konge.
Sentralt og gåavstand til havna og Star Ferries til fastlandet ����
ser nå ca 7 mnd før avreise at club room koster 845 mer per natt så bestiller mest trolig billigst rom nå så får man håper prisen går litt ned...
har også sett på marriot ja men får tidlig å bestille ennda prisen var litt for høy der også
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2015, 10:10   #152
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Hong Kong-tråden

Hotellet jeg booket med innsjekk om drøye to uker fant plutselig ut at debetkort ikke er noe de godtar. Tips til hoteller ikke så mye over 1000kr natta rundt tsim sha tsui, eller i det minste på den øya? Nå skulle jeg betale 7500 for 7 netter, men kan strekke meg tii 8000 hvis jeg må, noe jeg sikkert må så nære ankomst.

Hvordan er f.eks novotel nathan road?

Last edited by mckvakk; 27-07-2015 at 10:30.
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2015, 10:39   #153
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hong Kong-tråden

Novotel Nathan er ok men et langt stykke opp i gata. Flyplassbussen stopper der.

Neste uke kommer vi til Holiday Inn Golden Mile. Prisene har gått ned hele tiden siden mars. Vi har kansellert og rebooket foreløpig 4 ganger..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2015, 12:50   #154
ENGML4
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 55
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Hotellet jeg booket med innsjekk om drøye to uker fant plutselig ut at debetkort ikke er noe de godtar. Tips til hoteller ikke så mye over 1000kr natta rundt tsim sha tsui, eller i det minste på den øya? Nå skulle jeg betale 7500 for 7 netter, men kan strekke meg tii 8000 hvis jeg må, noe jeg sikkert må så nære ankomst.

Hvordan er f.eks novotel nathan road?

Jeg er i Hong Kong nå. Bor på Hotel Panorama by Rhombus Tsim Sha Tsui. Helt kurant hotell som vi har betalt drøye tusenlappen natta for. 5-10 min spasertur gjennom gateselger-kaos ned til Star ferry. Bra med barer og restauranter rett i nærheten av hotellet.
ENGML4 is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2015, 13:52   #155
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by ENGML4 View Post
Jeg er i Hong Kong nå. Bor på Hotel Panorama by Rhombus Tsim Sha Tsui. Helt kurant hotell som vi har betalt drøye tusenlappen natta for. 5-10 min spasertur gjennom gateselger-kaos ned til Star ferry. Bra med barer og restauranter rett i nærheten av hotellet.
Da er hotel panorama booket. Tusen takk for tips
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2015, 13:52   #156
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Hong Kong-tråden

Tar fremdeles imot noen gode tips til "artige" eller utmerkede restauranter. Stikker til helgen.

Sliter fremdeles veldig med å finne transport (type van) som kan ta tre voksne, tre barn samt MYE bagasje. "Alle" har en liten Toyota Aplhard som er umulig (bruker Suburban til DXB og den er stort sett stappet)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2015, 09:28   #157
MisterOlsen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default Re: Hong Kong-tråden

Skal være i Hong Kong på nyttårsaften :-)

Noen som har tips til hvor man bør være for å se nyttårsraketter? Eller andre gode tips?
MisterOlsen is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2015, 09:40   #158
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by MisterOlsen View Post
Skal være i Hong Kong på nyttårsaften :-)

Noen som har tips til hvor man bør være for å se nyttårsraketter? Eller andre gode tips?
Her:


eller her:
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2015, 10:54   #159
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Problemet er vel at jeg må ta først shuttlebuss så tog ?
men kanskje like greit å ta en taxi vet ikke helt hvor mye det koster iforhold til tog?
Taxi er vel blant noe av det billigste i Hong Kong og det er nok av dem. Men merk at de ikke har mye bagasjeplass da. Gjorde selv det etter 1 natt i Hong Kong i 2013 - taxi ned til togstasjon og ja toget videre. Kurant å sjekke inn bagasje på toget da Thai tilbød det som jeg fløy med da. Nå er det vel kanskje naivt å tro at SAS vil tilby det samme.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2015, 11:07   #160
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Hotellet jeg booket med innsjekk om drøye to uker fant plutselig ut at debetkort ikke er noe de godtar.
hvordan fikk du beskjed om dette? hadde du booket direkte til hotellet og gitt dem ditt kortnummer? Jeg har opplevd at de ikke kan charge depositum til debit kort, noe de løste med å gi meg et rom med låst minibar. Ellers så kunne de ta debit kort, men ikke refundere til dette sa de.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hong Kong Someone Reiseforum 21 02-07-2010 16:40
Hotell i Hong Kong Farmer Reiseforum 8 22-02-2009 14:47
Hong Kong og AY !! SQ 777 Flyforum 26 30-04-2007 16:14
Oasis Hong Kong Blubird Flyforum 4 27-10-2006 13:18
Spotting i Hong Kong VC-10 Flyforum 6 21-12-2004 13:28


All times are GMT +2. The time now is 11:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.