Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2018, 18:55   #21
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Mener du Sorrento (Italia) med RRO ? Saa burde jo det la seg gjoere greit i en weekend, men i Februar er jeg ikke sikker paa vaeret i Sorrento.
Joda, men jeg finner ikke flytider og priser som passer.

Når det gjelder klima i februar så gir Sorrento med i snitt +4 til +13 grader gjennom dagen som er langt bedre enn Rapid city som skal svinge fra -10 til +5 gjennom dagen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2018, 19:01   #22
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Rapid City i februar? Brrr. Hvordan han skal komme seg rundt der uten bil aner jeg ikke. Det er ikke mulig....
Rapid City står klart på todo-listen så jeg må finne på noe shuttle-greier.

Mai har mer passende klima og langhelger. Får se om jeg finner gode tilbud for mai 2019 eller mai 2020.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2018, 19:19   #23
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Joda, men jeg finner ikke flytider og priser som passer.

Når det gjelder klima i februar så gir Sorrento med i snitt +4 til +13 grader gjennom dagen som er langt bedre enn Rapid city som skal svinge fra -10 til +5 gjennom dagen.
Sorrento har jo ikke egen flyplass (er ikke sikker paa hvorfor det er en IATA Code for Sorrento - Topografien er noksaa begrensende for fly bevegelser).

Napoli (NAP) er naermeste flyplass, men det er ofte dyrt og begrensede muligheter til NAP (Via FRA og MUC er noksaa greit) - men det beste er aa bruke Roma (FCO) og ta tog til Napoli - det tar litt over en time fra Roma til Napoli og gaar i hvertfall hver halvtime. Det blir noen tog bytter - FCO Roma Termini - ca 25 minutter med tog - Roma - Napoli ca 60 minutter - saa Napoli - Sorrento som fort tar 75 minutter. Grei transfer hele veien - FCO har Stasjon - Roma termini er meget kurrant - i Napoli maa du ned i kjelleren(tm) for toget ut til Sorrento.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2018, 19:24   #24
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

God sommertirsdag fra Stavanger. Kaos på kontoret i dag, ble pisst og gikk meg en lang tur på solastranden for å lufte ut litt forbannelse. Så endte det med ombooking og tilslutt avbestilling av ukas tur nordover, (fly, leiebil og hotell) Like greit for jeg er i en periode der jeg er rimelig lei all reisingen, ja jobb-reising.
Så med fint vær og lite vind på terrassen, nytes ettermiddagen. Så blir det oppdisking av kveldsmat når mellomste jenta kommer hjem fra jobb, kvalitetstid!
Ha en fin fin sommerkveld, forumister
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2018, 21:06   #25
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Sorrento har jo ikke egen flyplass (er ikke sikker paa hvorfor det er en IATA Code for Sorrento - Topografien er noksaa begrensende for fly bevegelser).

Napoli (NAP) er naermeste flyplass, men det er ofte dyrt og begrensede muligheter til NAP (Via FRA og MUC er noksaa greit) - men det beste er aa bruke Roma (FCO) og ta tog til Napoli - det tar litt over en time fra Roma til Napoli og gaar i hvertfall hver halvtime. Det blir noen tog bytter - FCO Roma Termini - ca 25 minutter med tog - Roma - Napoli ca 60 minutter - saa Napoli - Sorrento som fort tar 75 minutter. Grei transfer hele veien - FCO har Stasjon - Roma termini er meget kurrant - i Napoli maa du ned i kjelleren(tm) for toget ut til Sorrento.
Takk, men ifølge websidene til Trenitalia tar det over 2 timer fra FCO til Napoli og det går ifølge dem ikke tog om kvelden. Og tog videre til Sorrento går det ifølge dem kun sjeldne dager. Google mener turen skal ta 11 timer... Har derfor ikke sett det som et alternativ for å komme meg med tog til Sorrento fredag kveld.



Har reist strekningen med tog for veldig lenge siden, men det var via Salerno og ikke Sorrento.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2018, 21:59   #26
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Takk, men ifølge websidene til Trenitalia tar det over 2 timer fra FCO til Napoli og det går ifølge dem ikke tog om kvelden. Og tog videre til Sorrento går det ifølge dem kun sjeldne dager. Google mener turen skal ta 11 timer... Har derfor ikke sett det som et alternativ for å komme meg med tog til Sorrento fredag kveld.



Har reist strekningen med tog for veldig lenge siden, men det var via Salerno og ikke Sorrento.
Vel er ikke sikker paa at du skal basere deg paa noen faa kilder, naa har jeg riktignok tilbrakt en droey maaned i Napoli, men fant raskt at siste tog fra Roma Termini gaar 21:41 daglig (og omtrent hvert 30 minutt foer det). Siste tog fra Napoli til Sorrento gaar daglig 21.41
https://www.eavsrl.it/web/sites/defa...20Sorrento.pdf

Det er jo ogsaa mulig aa ta en natt i Napoli, flere meget gode hoteller i gang avstand (ja ogsaa paa kvelden) fra Stasjonen - saa ta morgen "ekspressen" 07:11 - da er du i Sorrento 08:17....

Salerno er jo et stykke syd for Napoli - og det er lite tog langs Amalfi kysten.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2018, 23:27   #27
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Vel er ikke sikker paa at du skal basere deg paa noen faa kilder, naa har jeg riktignok tilbrakt en droey maaned i Napoli, men fant raskt at siste tog fra Roma Termini gaar 21:41 daglig (og omtrent hvert 30 minutt foer det). Siste tog fra Napoli til Sorrento gaar daglig 21.41
https://www.eavsrl.it/web/sites/defa...20Sorrento.pdf

Det er jo ogsaa mulig aa ta en natt i Napoli, flere meget gode hoteller i gang avstand (ja ogsaa paa kvelden) fra Stasjonen - saa ta morgen "ekspressen" 07:11 - da er du i Sorrento 08:17....

Salerno er jo et stykke syd for Napoli - og det er lite tog langs Amalfi kysten.
Takk, men det tidligste jeg kommer meg til FCO er 21:05... med Norwegian og da rekker jeg garantert ikke toget sydover. Og overnatting et annet sted enn destinasjonen er uaktuelt for en helgetur. Jeg har som hovedregel minst to overnattinger og en hel dag mellom på destinasjonen.

Hadde ikke tenkt reise til Salerno nå. Sa bare at jeg hadde vært der tidligere.

Om jeg flyr til FCO er jo et alternativ å bare dra til Ostia som jeg enda ikke har fått med meg, men jeg klarer ikke fylle en hel helg der og jeg vet ikke om noe annet å få med seg i nærheten. Har både Tivoli og Herculaneum på todo-listen, men de ligger for langt unna.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2018, 00:25   #28
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Tro meg. Det varierer langt mer enn det i februar.

Den beste tiden i Black Hills er høsten, altså september og første halvdel av oktober. Da er det strøket vær, hyggelige temperaturer og færre turister, og prisene er normal igjen.
Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Rapid City står klart på todo-listen så jeg må finne på noe shuttle-greier.

Mai har mer passende klima og langhelger. Får se om jeg finner gode tilbud for mai 2019 eller mai 2020.
Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2018, 00:47   #29
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Tro meg. Det varierer langt mer enn det i februar.
Det tror jeg nok. Det jeg rapporterte var gjennomsnittlig minimumstemperatur for dager i februar og gjennomsnittlig maksimumstemperatur i februar. Jeg må altså regne med å oppleve minst så mye variasjon.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2018, 00:54   #30
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det tror jeg nok. Det jeg rapporterte var gjennomsnittlig minimumstemperatur for dager i februar og gjennomsnittlig maksimumstemperatur i februar. Jeg må altså regne med å oppleve minst så mye variasjon.
Ja, men det kan lett være verre. (Spearfish er en naboby). https://en.wikipedia.org/wiki/Spearf...erature_change

Quote:
Spearfish holds the world record for the fastest recorded temperature change. On January 22, 1943 at about 7:30 a.m. MST, the temperature in Spearfish was −4°F (−20°C). The Chinook wind picked up speed rapidly, and two minutes later (7:32 a.m.) the temperature was +45 °F (+7 °C) above zero. The 49 °F or 27 °C rise in two minutes set a world record that still holds. By 9:00 a.m., the temperature had risen to 54 °F (12 °C). Suddenly, the chinook died down and the temperature tumbled back to −4 °F or −20 °C. The 58 °F or 32.2 °C drop took only 27 minutes.[17][18] The sudden change in temperatures caused glass windows to crack and windshields to instantly frost over
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hudson river på Nrk nå... ohegge Småprat 1 01-11-2011 21:45
Helikopterstyrt i East River, NYC LN-KOG Flyforum 0 05-10-2011 11:43
(små)-fly og helikoter kollidert over Hudson river.. SudCaravelle Flyforum 6 09-08-2009 11:20
Kan du lande på Hudson River? Holmion Flyforum 4 05-02-2009 18:18


All times are GMT +2. The time now is 11:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.