Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-06-2012, 19:53   #1
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Star Alliance Min siste studie-reise

4år med studier er endelig unnagjort og det er deilig og samtidig litt vemodig. Er det en ting jeg kommer til å savne, så er det friheten som student (for eksempel: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=100275). Den andre veien, så kommer jeg definitivt ikke til å savne eksamener. Det er det mest urettferdige resultat baserte verktøy som finnes og benyttes kun fordi det er billigst. "Raseriet" til side, hehe, nå trengs en trip report - har jo masse tid nå som det er ferie før arbeidslivet starter!

Jeg ble medlem her i Desember 2011, og tok turen tilbake til Vancouver etter juleferie i Stavanger den 2. januar. Jeg hadde ikke lest en trip report enda, og var fortsatt temmelig "hungover" fra nyttårsaften, så det ble ikke et eneste bilde nesten. Til gjengjeld, på tilbake turen nå mellom den 14.-15. juni så tok jeg kjempe masse bilder (57 totalt)! Å lese deres trip reports er kjempe gøy syns jeg, og når noe er gøy så er det viktig å gi noe igjen.

Reiserute til Vancouver:


Jeg bestilte tur-retur reisen i begynnelsen av November 2011 og merket meg nok en gang at det var utrolig dyrt å fly inn og ut internasjonalt av YVR. Det er nok fordi det er altfor mange velstående folk der; rike Asiatere (største Nord-Amerikanske storby nærmest Asia) og mange eldre. I tillegg så førte direkteruten med Lufthansa at jeg ville måtte vente lenge (nærmere 5 timer) på FRA på hjemreisen til SVG, ettersom de ikke godtok at en time mellom landingen fra YVR og flyet videre til SVG var nok. Jeg har ikke noe i mot å reise "via-via" så dermed ble hele ruten: SVG-FRA-YYC-YVR og YVR-YYZ-FRA-SVG. Sist, men ikke minst, så er det lettere å holde seg våken for å jobbe med jetlaggen ved flere mellomplasser, samt at jeg får prøvd flere ulike fly!

2. januar 2012
Stavanger (SVG) - Frankfurt (FRA)
Lufthansa CityLine (LH879): 0640-0850
ERJ-190LR
D-AECG
Sete 23D (vindu), Economy Class


Som jeg nevnte, så var jeg ikke helt i min beste form, og husker dermed ikke allverden. Det jeg husker: Jeg digger ERJ-190! Det er så utrolig romslig og flott, spesielt etter utallige turer med B73X. Flyet var rundt 70% i eco, business har jeg ikke peilig på. Turen gikk forholdsvis greit, jeg må ha duppet av, ettersom den gikk utrolig fort og plutselig var vi fremme. Det ble, ikke overraskende, fjernparkering og dermed buss til terminalen. Jeg gikk gjennom passkontrollen og fant min vanlige benk plass og brukte ca. 2 timer på å spise 2 skiver som jeg hadde tatt med. Det hjalp veldig!

Deretter tuslet jeg rundt og gikk opp på McDonalds. Jeg følte jeg fortjente en saftige burger før turen til Calgary, men de serverte ikke det før kl 11, og flyet mitt gikk kl 1110. Mega teit. Dermed ble det en bagett (husker ikke var som var på).

2. januar 2012
Frankfurt (FRA) - Calgary (YYC)
Lufthansa (LH494): 1110-1305 (9 timer)
Airbus A340-300
D-AIGB
, en eldre herre på 18år
Sete 30K (vindu), Economy Class


Jeg hadde "evig" ben plass på dette setet, da det var helt fremme i en av eco-områdene. Skjermen lå i armlenet og jeg må si at denne gangen ble jeg skuffet over tilbudet, som jeg også har lest andre har blitt. Det var ikke mange filmer og/eller tv-episoder, så jeg endte med å se på ulike dokumentarer. Jeg har ingenting i mot dokumentarer, men de holder meg ikke like våken som en action film ville gjort!

Ved siden av meg satt en svenske som kom fra Stockholm og skulle videre samme vei som meg, via YYC. Deretter satt det to par med et lite barn hver. Til å begynne med tenkte jeg, "oh f***" dette blir en slitsom tur. Veldig overraskende nok, ingen av ungene lagte en eneste lyd hele turen! Maks flaks, eller skilla foreldre? Jeg sier skilla foreldre! Det ene paret var også fra Stavanger og skulle tilbake på en utplasseringjobb i Calgary for noen år. Jeg hadde ganske god ben plass som sagt, så jeg lekte litt med ungen. Det fikk tiden til å fly!

Apropos fly, det ene bildet jeg tok var av et nabo fly! Etter å ha flydd rett nord fra FRA, så fortsatt vi i bane mot Kristiansand for vi svingte over Ålesund før vi traff Atlanteren. Jeg syns dette var en veldig nordlig bane; det må ha vært gode vinder denne første turen til YYC fra FRA i 2012

Jeg tok disse bildene over Canada en plass, husker ikke riktig hvor. Det var flere på min side av flyet som knipset i vei







Jeg føler meg ganske sikker på at det er LH flyet til Seattle, siden det er en A330, eller?

Ellers gikk turen uproblematisk for seg. Jeg husker ikke maten, foruten at jeg spiste den. Jeg har vært på Calgary før og gikk fort forbi mange mennesker på turen til passkontrollen. Den gikk smidig for seg og det samme gjorde bagasjen. Den trillet jeg i ca. 50 meter før jeg la den på et nytt bånd og fikk utdelt seteplass på neste fly. Svensken og jeg gikk så sammen og kjøpte en footlong Subway og gikk gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Vi satte oss strategisk plassert ved vinduet og spiste og holdt oss våkne.

2. januar 2012
Calgary (YYC) - Vancouver (YVR)
Air Canada (AC219): 1510-1535 (ca. 90 minutter)
ERJ-190LR
? Fant ikke reg.
Sete 29C (aisle
- en av de veldig få gangene jeg ikke har sittet ved et vindu...), Economy Class

Så var det dags for dagens andre ERJ-190! Må innrømme at jeg syns det var litt artig å ta en til, men denne gang som Air Canada som operatør. De har faktisk 45 i sin flåte, om jeg ikke tar helt feil! Fyet var stappfullt, på tross av at det går fly mellom Calgary og Vancouver opp mot hvert 45 minutt (hver time med Air Canada, og ca. annen hver time med Westjet og andre konkurrenter).

Jeg merket meg at nesten hele flyet var de samme folkene som kom med Lufthansa flyet, og alle skulle videre til Vancouver. Jeg syns dette var litt overraskende, og i ettertid har jeg tenkt en del på det. Jeg syns kanskje Lufthansa burde tenkt seg om og heller satt inn et større fly på Vancouver ruten (istedenfor A340-300 som de har på vinterruten) som A340-600 eller t.o.m. en B747. Jeg har forståelse for at mange reiser den 2. januar osv., men jeg føler personlig at Lufthansa kunne tjent mye mer på Vancouver hadde dem gjort det. De gjorde faktisk dette under OL, hvor de sendte bl.a. 2 fly!

Ellers var turen grei den, om ei litt humpete her og der. Vi fikk som vanlig servert noe å drikke. I forhold til Lufthansa sin ERJ-190 så var denne utstyret med det vanlige Air Canada AVOD-systemet noe jeg syns var kjempe gøy etter å ha hatt lite på Lufthansa sitt. Landing on-time, bagasjen relativt fort ut og 5-10 minutter i frisk luft så kom en venninne av meg i Vancouver som plukket meg opp og kjørte meg hjem. Da gjaldt det å holde seg oppe så lenge som mulig, noe som heldigvis gikk ganske greit da jeg hadde skole tidlig dagen derpå.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
__________________
Siden 2005

Last edited by petter380; 20-06-2012 at 11:32. Reason: typo
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 19:55   #2
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Min siste studie-reise

Etter nærmere 23 uker med ski og (litt) skole, så bar det hjemover igjen. Dette må være den lengste perioden på flere år hvor jeg hverken har flydd og/eller har vært i Norge. Tiden gikk utrolig fort, spesielt Mars måned, hvor det kom hele 403cm kun i denne måneden alene i Whistler. Jeg liker å fly, men foretrekker å "fly" i pudder



14. juni 2012
Vancouver (YVR) - Toronto Pearson (YYC)
Air Canada (AC34): 0900-1615 (ca. 4 timer).
B777-233LR
C-FIUJ
Sete 43K (vindu), Economy Class


AC34 kommer fra Sydney tidlig om morgenen til YVR, og jeg sjekket dagen i forveien når den tok av på den 14 og noe timers lange turen. Jeg valgte denne ruten med vilje, da jeg ville prøvde B777'n til Air Canada. Foruten dette flyet kl 0900, så går det fly hver time til Toronto fra Vancouver, men da med B767'ene til Air Canada.

Jeg ble igjen kjørt til flyplassen av samme venninne (jeg forstår ikke hvorfor hun gadd, da hun måtte hente meg 0630 men jeg sa ikke nei takk!). Natten i forveien sov jeg så vidt, naturlig nok, da jeg gledet meg til å fly og komme hjem, og samtidig gruet meg til å forlate Vancouver for en stund (skal selvfølgelig tilbake). Dermed sovnet jeg ikke før nærmere 0100 og våknet brått 0500 - og alarmen gikk 0600. På den positive siden så håpte jeg at det ville hjelpe med de 9-timene med jeglagg på vei østover.

Det var en god del "tull" på denne reisen hjem. Kanskje jeg kan kalle det "hiccups"? Jeg blir ikke lett irritert når jeg er ute å reiser, men jeg merket med lite søvn og at flere ting akkumulerte seg så begynte jeg å få nok. Det første var bagasjen. Jeg hadde 3 bagger, 2 på akkurat 23 kilo hver og en ski bag. Jeg forventet å betale ekstra, men til min gigantiske overraske måtte jeg betale $225 på den 3. baggen (nærmere 1400 kroner) - og ikke det samme som de $70 på bagg #2. Med andre ord, tilsammen $295 ekstra.

Merkelig nok så ble jeg sendt til en dame som måtte gjøre en hel haug med skriving og annet "jalla" på baksiden av alle billettene mine. Hun sa at for hver gang jeg board'et et fly, så ville de rive av det som sto på baksiden for å få sin del av kaka. Jeg bare, "ok". Tror dere det skjedde? Nei. Latterlig. Som IT-person: fiks/oppdater de interne datasystemene deres Air Canada! (Jeg har hatt problemer med de før, hvor jeg bestilt en tur hjem til Norge 4 dager før jeg reiste og systemet hadde ikke rukket å registrere meg på hele ruten, selv om jeg bestilte fra Air Canada sine sider!)



Og ellers noen bilder fra YVR, domestic-delen.
En av flere Air Canada ERJ-190


Flere Air Jazz, en subsidie av Air Canada (det er veldig travelt tidlig på morgenen i Vancouver)




Random bilder:






Stolene ser komfortable ut, men er ikke det

En flott kvinnelig pilot

Et Westjet fly som tar av, med sjøfly i bakgrunnen. En sjøfly flyplass er rett ved flyplassen, blant annet
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 19:57   #3
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Min siste studie-reise

Mitt fly (uten den kvinnelig piloten )


Mine ski!

Utsikten...

...og innvendig.



Jeg kjøpte ikke mat på flyplassen, noe som viste seg til å være dumt. På tross av en fire time lang flytur, var det kun de som kom fra Sydney som fikk mat gratis. Jeg var litt irritert og ville ikke gi mer penger til Air Canada, så jeg sultet i demonstrasjon haha Drikke fikk jeg da.

På det positive så var damen som endret på billetter rett før man gikk ombord veldig grei og lurte blant annet meg til en vinduplass, og hjalp mange andre. Hun hadde skillz. I følge seatguru, og andre nettsider, så er det ikke lurt å sitte nesten helt bak hvor flyet blir trangere. Det er også kun 2-seter istedenfor 3. Jeg syns dette var utrolig digg jeg, masse ben plass og mye, mye roligere. Eller, som regel, det var en tulling som hadde latterbrøl som jeg tipper hele flyet hørte ca. hvert 15.-20. minutt. Respekt for andre? Latterlig, hehe! Jo mer jeg flyr, jo lettere blir det å identifisere de som er reise-1337, og de som er reise-n00b aka de som respektere folkene rundt seg.

Flyturen i seg selv kom enda senere igang da det var en lang kø av masse småfly foran oss så vi endte med å ta av 0952, altså 52 minutter forsinket, bevis:


Ikke mye turbulens eller noe egentlig. Business var nok helt fullt, siden de ledige plassene fikk oppgraderinger av hun snille damen i skranken før vi gikk ombord i flyet. Economy var ca. 80%. Vi tok inn litt tid, og landet ca. 30 minutter etter det vi skulle. Litt bilder fra turen:
Noen fine fjell, før Rockies forsvant helt

Og der forsvant the Rockies, og det var flatt resten av turen

Flatt, og MANGE flyplasser overalt på hver lille plass

Halvveis!

Og Toronto

Domestic Toronto


Her angrer jeg på at jeg ikke kjøpte meg mat. Jeg var jo skam sulten, men tenkte det sikkert var en god plass ved den internasjonale delen - noe som viste seg å være helt feil. You are warned! Mens jeg tutlet bort til den internasjonale delen:
__________________
Siden 2005

Last edited by petter380; 18-06-2012 at 20:04.
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 19:58   #4
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Min siste studie-reise




Og dette var det eneste "fornuftige" jeg fikk tak i av mat

Istedenfor svært svart unødvendig kunst...

...så burde de hatt en burger-sjappe eller noe!

Turkish på besøk, med en Air Canada som tar av i bakgrunnen


14. juni 2012
Toronto Pearson (YYC) - Frankfurt (FRA)
Lufthansa (LH471): 1840-0820+1 (ca. 7,5 timer).
A340-600
D-AIHE
Sete 36A (vindu), Economy Class


Som regel, så var det laaaaang kø for å komme seg ombord i flyet. Det er jo ikke slik at flyet går før alle er ombord? Hehe, jeg lurte meg ombord når køen forsvant og fant plassen min bortimot rett på vingen. Her knipset jeg Air France sin avgang:


Vi fikk beskjed om at AVOD ikke kom til å fungere for alle da en server var "down". Jeg håpte at dette ikke var tilfelle, men jeg hadde feil. Jeg sover ikke på fly, og jeg bare, søren også... Jaja, etter 2 timer var maten kommet og blitt tatt vekk og jeg satt å hørte på musikk og tok bilder:
Ikke mye å se på skjermen her enn fly detaljer:

Solnedgang




Etter å ha hørt på musikk en stund så trykket jeg på ulike kanaler på armlenet og plutselig dukket en film opp. Jeg begynte å se den og den var bra, heldigvis: We Bought A Zoo. Det reddet flighten egentlig. Det ble helt mørkt i ca. 2 timer, og han ene flight attendent (FA) ba meg lukke vinduet. Jeg sa "I'm not going to sleep" og han sa, just in case. Han gikk, og jeg åpnet det halvveis og så utover og sovnet ikke nei Når solen begynte å komme opp igjen, lukket jeg den så klart.

Jeg hoppet over han som satt ved siden av meg, og gikk på toalettet. Han var forøvrig fra India og var på vei hjem en liten tur. Jeg har sittet ved siden av flere fra India opp gjennom årene, og jeg må si at basert på mine egne erfaringer så tror jeg ikke de dusjer før de flyr. Heldigvis var flighten utrolig varm, og jeg hadde air-condition på max hele turen - det hjalp. Jeg syns det er kult å gå på toalettet på A340-600, siden man må gå ned! Det er artig det

Folk som sover og som går glipp av alle moroa!




Den eneste gangen FA gikk drikkerunde var når jeg gikk på toalettet. Det var dårlig syns jeg. Ellers satt jeg med mac'n og så skifilm (men dere får kun se et promo bilde av Vancouve skyline ) - det holdt meg våken til solen kom opp.


__________________
Siden 2005

Last edited by petter380; 18-06-2012 at 20:10.
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 19:59   #5
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Min siste studie-reise

Jeg tok ikke bilde av "frokosten" som var: muffins, snack bar og frukt. Frukten var utrolig digg, men dessverre veldig lite. Plutselig var det landing i FRA, ca. 10 minutter forsinket:


Eco var forresten 100% fullt, business unknown.

Stilig norsk reklame mens vi taxet:

Og så prøvde jeg å være litt kreative å få speilbilde av flyet:


15. juni 2012
Frankfurt (FRA) - Stavanger (SVG)
Lufthansa CityLine (LH874): 1105-1255
CRJ-700
D-ACPB
Sete 9A (vindu), Economy Class


Ikke mye å gjøre i FRA, men hadde mindre enn 2 timer før boarding. Jeg fant min vanlige plass ved gate B5/B6 som stort sett alltid er stille:

Hadde nok en bagett/skive, det tredge bagett måltidet (foruten maten på flyet).

Det ble dessverre en CRJ istedenfor ERJ (diskusjon her). En eldre CRJ, men føltes ikke så gammel. Business ca. 40% og Economy 85%. På vei ombord i siste fly for denne gangen:


Flyet tok av på tide, og landet på tide. Jeg svimte av ca. halvveis da klokken for meg var ca. 0500 og jeg hadde vært oppe i nærmere 24 timer med kun 4 timer søvn natten før... Ikke mye å ser før innflyging hvor Rogaland viste seg fra sitt beste i solskinn:


Dette var første gangen jeg fløy et fly hvor det ikke var motor på vingen. Foruten litt rare lyder, så føltes det ganske normalt. Satt langt fremme etter tips herifra (mindre lyd).

Oppsummering
All bagasje kom frem og tilbake, og transfer på ca. 2 timer var greit på FRA begge gangene, og YYC og YYZ. Air Canada var stabilt greit, ikke det helt stor, men ikke dårlig heller. Lufthansa var greit igjen, på tross av ingen AVOD. Neste gang jeg reiser, blir det ikke som student og da skal det litt til før jeg går "via-via", but you never know

Håper dere likte denne kanskje litt for detaljerte rapporten. Takk for titten!
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 19:59   #6
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Min siste studie-reise

Hva syns dere forresten om formatet:
*dato*
*fra* - *til*
*selskap* (*rutenummer*): *klokkeslett* (*ca. reisetid hvis tidsforskjell*)
*flytype*
*reg.nummer*
*sete* (*vindu/aisle/midten*), *klasse*

?
Er det noe jeg mangler, eventuelt, eller burde ta vekk?
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 20:28   #7
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Min siste studie-reise

Herlig rapport, ser ut som om du har hatt en fin tid der borte!
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 21:26   #8
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,263
Default Re: Min siste studie-reise

Flott rapport, fine bilder og artig fortalt
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 23:08   #9
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Min siste studie-reise

Takk for en kjempeflott rapport!

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Den andre veien, så kommer jeg definitivt ikke til å savne eksamener. Det er det mest urettferdige resultat baserte verktøy som finnes og benyttes kun fordi det er billigst. "Raseriet" til side, hehe, nå trengs en trip report - har jo masse tid nå som det er ferie før arbeidslivet starter!
Nuvel, urettferdig er det ikke - man får ofte det man fortjener (selv om man kan være uheldig)... Helt virkelighetsfjernt er det heller ikke, for du vil nok ofte se at du en gang i fremtiden er nødt til å "reprodusere" kunnskap uten å ha bøker og andre å forholde deg til...

Men lykke til i arbeidslivet!
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 00:08   #10
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Min siste studie-reise

Takk for veldig fin rapport. Synes du har fått det aller meste av info. Og fint at du krydrer det med noen artige detaljer.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 06:34   #11
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Min siste studie-reise

Flott rapport dette petter380 .
Takk skal du ha!
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 09:10   #12
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Min siste studie-reise

Detaljer er bra, ellers veldig bra rapport.
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 10:51   #13
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: Min siste studie-reise

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Hva syns dere forresten om formatet:
*dato*
*fra* - *til*
*selskap* (*rutenummer*): *klokkeslett* (*ca. reisetid hvis tidsforskjell*)
*flytype*
*reg.nummer*
*sete* (*vindu/aisle/midten*), *klasse*

?
Er det noe jeg mangler, eventuelt, eller burde ta vekk?
Kanskje korrekturlese denne informasjonen for et par av leggene, flyr Lufthansa Cityline YYC-YVR, og YYC er vel ikke både Calgary og Toronto?

Ellers en fornøyelig rapport å lese!
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 15:10   #14
flysas94
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Harøy
Posts: 366
Default Re: Min siste studie-reise

For en herlig rapport, innholdsrik og mange fine bilder
__________________
Flysas94
flysas94 is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 19:30   #15
Wf-pax
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 333
Default Re: Min siste studie-reise

Artig med en innholdsrik og interessant rapport
Wf-pax is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2012, 11:43   #16
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Min siste studie-reise

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Kanskje korrekturlese denne informasjonen for et par av leggene, flyr Lufthansa Cityline YYC-YVR, og YYC er vel ikke både Calgary og Toronto?

Ellers en fornøyelig rapport å lese!
Hehe, fixed

Takk for mange kjekke tilbakemeldinger! Det setter jeg veldig stor pris på, og gir meg lysten på å skrive en ny trip report!
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2012, 12:36   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Min siste studie-reise

Takk for fin rapport. Ja, jeg synes det er greit med litt facts for hver leg slik du skriver (strekning, flytype o.l.)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2012, 00:10   #18
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: Min siste studie-reise

Flott rapport petter380 Morsomt skrevet med mange spennende bilder fra steder jeg ikke har vært! Må nesten besøke Canada snart. Virker som et bra alternativ til USA.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2012, 00:36   #19
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,230
Default Re: Min siste studie-reise

Takk for en flott rapport!
Boeing_fan is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Siste reise for VC10 Turtle Flyhistorisk forum 2 20-09-2013 22:34
Min reise til Seoul no-backpacker Reiseforum 2 11-09-2012 20:20
Den siste reise (MD-80) MartinL Flyforum 42 16-10-2009 12:33
Min aller siste flytur imm TripReports 2 31-12-2006 10:52
LN-FAV på sin siste reise SK1399 Flyforum 20 20-12-2006 19:21


All times are GMT +2. The time now is 13:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.