Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-07-2015, 21:45   #41
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: AA eller BA over Atlanteren?

I business ville jeg valgt AA. Liker ikke BA sin konfig. De kunne i det minste hatt skilleveggene oppslått som "default setting" ved ombordstigning
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2015, 21:48   #42
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: AA eller BA over Atlanteren?

Enn i økonomi da? Aldri flydd økonomi på BA eller AA, den gangen jeg prøvde på BA ble jeg oppgradert til WT+, begge veier..
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 11:55   #43
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
American Airlines AA vs BA business

Jeg, fruen og sønnen min, planlegger en tur til NYC i påsken, og da sannsynligvis med AA/BA.

Er det større forskjeller på businessproduktet mellom disse? Etter hva jeg har forstått, har ikke BA WiFi, mens AA har det. Selve businessproduktet, hva anbefales av ekspertene?

Vurderer og ta begge hver sin vei, men ingenting bestemt ennå.

Ang Immigration på JFK, er det spesielle tidspunkter man bør unngå på dagen? Er AA eller BA å foretrekke mtp terminal etc ved ankomst?
Har endel flygninger via EWR, og har ikke dårlige erfaringer mtp ventetid der, men har ikke vært på JFK siden 1982 som 10 åring
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 12:51   #44
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: AA vs BA business

Tja, vil påstå at hvis du feks flyr AA sine 777-300 så liker jeg setene mye bedre, spesielt i den lille minikabinen med kun 2 rader
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 13:54   #45
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: AA vs BA business

Jeg hadde ikke hatt problemer med å velge BA hvis jeg kunne sikret meg plasser i 2. etasje på en 747 eller fått en 772 uten F.

Ellers er Terminal 7 en ganske så sleten terminal, men mener at det ikke tok så mye mer enn 40 minutter fra vi gikk ut av flyet til vi stod med bagasjen i hånden. Dette til tross for at Iberia kom rett før oss med et lass av folk som hverken snakket engelsk eller fylt ut nødvendige skjema.

Jeg har ingen forhold til American Airlines, men valgte de på returen fra LAX nå om noen uker. Bilder som dette: http://www.airliners.net/photo/Ameri...39c8b775e30fe5 fikk meg overbevist .
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 15:16   #46
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: AA vs BA business

Quote:
Originally Posted by meliiis View Post
Tja, vil påstå at hvis du feks flyr AA sine 777-300 så liker jeg setene mye bedre, spesielt i den lille minikabinen med kun 2 rader
Prioritert rekkefølge: AA minikabin 773, BA 2.etasje 747, AA 773 resten, BA resten (minus 380), AA resten, BA 380.

Passe grov rekkefølge, men i hvert fall min mening. Jeg liker begge produktene deres godt, og det er litt hipp som happ. Spørs litt om en liker amerikansk eller britisk væremåte og prioriteringer.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 15:25   #47
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
Default Re: AA vs BA business

Takker for innspill sålangt

Blir sannsynligvis AA bort og BA hjem.
Så da får vi prøve begge evt.

Noen som har hands on erfaring ang immigration forskjeller på AA og BA, samt evt ankomstid? Vi er vel der tidlig kveld vil jeg tro. Er dette en relativt gunstig tid på JFK?
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 16:02   #48
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: AA vs BA business

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
Takker for innspill sålangt

Blir sannsynligvis AA bort og BA hjem.
Så da får vi prøve begge evt.

Noen som har hands on erfaring ang immigration forskjeller på AA og BA, samt evt ankomstid? Vi er vel der tidlig kveld vil jeg tro. Er dette en relativt gunstig tid på JFK?
Jeg kom med BA115 i januar som landet rundt klokken 19. Ikke noe kaos, men tok som sagt litt tid grunnet dårlig kommunikasjon mellom passasjerene fra Iberia og de som satt i immigrasjonen.

Ellers synes jeg BA sin lounge i Terminal 7 på JFK er relativt sliten og de som jobbet der var skikkelig uinteressert.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 16:25   #49
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: AA vs BA business

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Prioritert rekkefølge: AA minikabin 773, BA 2.etasje 747, AA 773 resten, BA resten (minus 380), AA resten, BA 380.

Passe grov rekkefølge, men i hvert fall min mening. Jeg liker begge produktene deres godt, og det er litt hipp som happ. Spørs litt om en liker amerikansk eller britisk væremåte og prioriteringer.
Jeg kan bare støtte denne 100%. Det er bang on the money.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 16:36   #50
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
Default Re: AA vs BA business

Tusen hjertelig igjen for innspill

Guttungen har kanontro på AA, så da satser vi på AA 773 vestover, og BA 747 i annen etage hjem igjen.

Ser det er fullt i minikabinen, så må vel bak i grand cabin med AA, men skal nok overleve , hehe.....

Er det noen tips til hvilke seter man velger i et reisefølge på 3? Både 773 og 747?
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 17:40   #51
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: AA vs BA business

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
Tusen hjertelig igjen for innspill

Guttungen har kanontro på AA, så da satser vi på AA 773 vestover, og BA 747 i annen etage hjem igjen.

Ser det er fullt i minikabinen, så må vel bak i grand cabin med AA, men skal nok overleve , hehe.....

Er det noen tips til hvilke seter man velger i et reisefølge på 3? Både 773 og 747?
Er vel 62 som er det store i 2. etasje. Jeg valgte rad 10 på turen jeg har med AA sin 773, men det var mer fordi det var eneste 2-er som var ledig.

Lover rapport fra AA sin 773 hadde jeg dratt med en til så hadde jeg satt meg for meg selv haha
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2016, 21:24   #52
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: AA eller BA over Atlanteren?

Bare et lite tips.

Den biffen du får servert hos AA er noe av det jævligste jeg noensinne har smakt.



I hvilket univers er dette godt nok? Kanskje hvis man kjører mellom Bergen og Oslo og stopper på et gatekjøkken nær Gol. Ellers? Njet.

#grumpyogsutreroveringenting
OttoL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kampen om Atlanteren Discus Småprat 0 11-12-2016 13:15
Jumbotreff over atlanteren Larsabal Bilder & foto 9 27-10-2011 12:23
Valg av rute over Atlanteren GF1 Register- og ATC-Forum 4 13-07-2011 01:56
Koffertgebyr over atlanteren MD11 Flyforum 45 21-10-2009 10:05
Små fly over Atlanteren AirbusTrond Flyforum 63 13-08-2007 15:17


All times are GMT +2. The time now is 17:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.