Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-01-2023, 03:09   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Godt nytt år:-)

God søndag og god 1. nyttårsdag fra Ris. Fantastisk å se ned på fyrverkeriet i Oslo…og klarvær ga det hele en ekstra flott dimensjon. Nå litt søvn og så blir det en tur i marka før vi får en nevø på middag. Sammen skaper vi 2023!
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 04:28   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Godt nytt år:-)

Hepp hepp fra bakevja, hvor det fortsatt er 2022. Det smalt litt rundt solnedgang, men nå spiller University of Georgia playoffkamp mot Ohio State, så nå er det helt stille. Regner med at det vil endre seg når kampen er over, enten Georgia taper eller vinner.

Bikkjene holder seg nærme. Får nok selskap i senga i kveld. De liker IKKE fyrverkeri …

Har fått meg en GT og litt snacks. Nå blir det Highland Park inntil øyelokkene blir for tunge. Har ingen ambisjoner om å holde meg våken til midnatt, men har muligens intet valg ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 06:00   #3
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Godt nytt år:-)

God morgen fra Bangkok og riktig godt nytt år til dere alle.
Her er klokken 11 blank nå og en har allerede vert inne ved Pratunam å spist frokost og labbet hjem igjen. Vaskemaskin er i gang med sitt virke og det er også jeg, her ved bassengkanten.
Så ha en nydelig dag folkens
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 07:08   #4
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Godt nytt år:-)

Godt nyttår fra Helsinki!
Her har klokka passert 0700 finsk tid som er en time foran norsk. Da er det straks på tide med litt frokost. Finnair flyr oss hjem på første rad etterpå i dag. Fin måte å starte et nytt år!
Helsinki flyplass er pusset opp mye siden vi var her sist i november 2019.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20221231_150734.jpg
Views:	475
Size:	75.0 KB
ID:	52625   Click image for larger version

Name:	20221231_133204.jpg
Views:	477
Size:	47.5 KB
ID:	52626  
__________________
Gi meg et vindussete i et fly og jeg har det helt allright. 😊
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 09:04   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Godt nytt år:-)

God morgen og godt nyttår fra Hvalstad. Her er det liv leiren, dog å kunne holde sengen til 7:30 må være innafor. Dagens prosjekt må være å få både jul og tre ut av stuen. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 10:13   #6
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: Godt nytt år:-)

God morgen og riktig godt nytt år til alle. Jeg har medisiner som skal tas 0900 og 21.00 så da var det bare å stå opp til morgendosen. Resten av huset purker og sover så det er stille og fredelig her på morgenkvisten. I dag blir det feiring av 19 års dagen til tvillingene. Selve bursdagen er i morgen, men siden det er vanlig hverdag så får vi ta feiringen i dag. Så da blir det ny runde med mat og kaker.
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 11:46   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Godt nytt år:-)

Godt nytt år. Har bakt brød og nesten lest gårsdagens dn ferdig (avisen som ikke er helt stødig på nordiske NATO-medlemmer). Gir snart opp å vente på ar resten av huset skal stå opp for nå roper magen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 12:37   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Godt nytt år:-)

Godt nyttår fra Krakow. Det endte med ganske mange alkoholenhter i går kjenner jeg. Sen utsjekk var det ikke mulig å få pga housekeeping bare er på jobb til 16 og alle stikker fra hotellet i dag. Så da får man bare pakke sammen og komme seg ut før Ryanair og Buzz tar oss hjem til Sandefjord Torp i første omgang før man tar Torpekspressen til Oslo. Synes det faktisk fungerte helt kurant det på utreisen og det går jo høvelig fort som regel etter at E18 for en del år tilbake ble ferdig utbygget på strekket. Så får man finne ut hva man skal gjøre i mellomtiden, jeg tenker kanskje en sportspub og noe fotball eller noe. Reperasjonsøl er kanskje ikke helt feil. Å henge på KRK mer enn nødvendig gidder jeg iallefall ikke. Og det virker som den puben viser nyttårshopprennet og, det er noe polakkene følger med på.

Last edited by Hypern; 01-01-2023 at 12:40.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 13:01   #9
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Godt nytt år:-)

Godt nytt år!! og takk for det gamle. Og må 2023 bli at bra år og som EB sier sammen skaper vi 2023!!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 14:50   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Godt nytt år:-)

Her i Georgia var det bare spredt skyting å høre ved midnatt. Det endret seg to minutter over, da Ohio State bommet på en field goal med to sekunder igjen og Georgia dermed vant med ett poeng. DA eksploderte det ….

Deilig og mildt her på terassen og helt stille i nabolaget. Dører og vinduer er åpnet for å slippe ut dårlig karma fra i fjor. Bikkjene gleder seg til skinkebein og fersk bikkjemat og jeg koker meg en kopp kaffe. Ha en god 2023 y’all!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 14:50   #11
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Godt nytt år:-)

God morgen og nyttår fra Isle of Venice. Det ble en meget deilig feiring på Smith & Wollensky i går som man burde ha på bucket listene.. Sitte å nyte fantastisk man mens yatchter og cruiseskip seiler noen meter fra deg og det ypperste av amerikanske luringer spaserer forbi.

Har faktisk ikke vært på stranda eller drukket mimosa i hele år, så da bærer det bort og vi har frokost-date med en annen familie fra Knausen.

I kveld er det skikkelig Brasse-steakhose.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 15:13   #12
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: Godt nytt år:-)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Her i Georgia var det bare spredt skyting å høre ved midnatt. Det endret seg to minutter over, da Ohio State bommet på en field goal med to sekunder igjen og Georgia dermed vant med ett poeng. DA eksploderte det ….
Kjedelig for Ohio å bomme en field goal like før slutt når en ligger under med 1 poeng. Men jeg skjønner at jubelen stod i taket i Georgia. Men det jeg skulle spørre om, spiler de kamper så sent på kvelden på en nyttårsaften?
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 15:48   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Godt nytt år:-)

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Men det jeg skulle spørre om, spiler de kamper så sent på kvelden på en nyttårsaften?

Ja, etter at de begynte med sluttspill, spilles den ene semi'en sent nyttårsaften. Kampen varte jo også 4 timer.

Og da blir det landsfinale mot TCU (Texas Christian Uni), som overraskende slo Michigan tidligere på dagen.

College football er større enn religion, ihvertfall i sør.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 18:24   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Godt nytt år:-)

Godt nytt år fra Tenerife. Det ble skikkelig fest i går og en middag som tok meg så innmari ut av komfortsonen. Michelin stjerne Japansk tastingmeny er virkelig en utfordring for en enkel fyr fra landet. Men jeg smakte faktisk på alle 20-eller-så rettene av halvdøde sjødyr og kun en måtte svelges 2 ganger. 1 var veldig god. Et par særdeles underlige og så var det en hel del som var interessante. Jeg skal definitivt ikke gjøre det igjen, men Storsmurfen var stolt (for det meste, unntatt når jeg spurte Sommelier et sanseløst elendig formulert spørsmål og fremstod som en dust med "sydenpromille").

Men så var det raketter og fri bar på hotellet. Man fikk fløyte og hatt og sånt. Da er Lillestrømlingen mer på hjemmebane.

Storveis avslutning på det gamle og nå sitter jeg i solen og nyter starten på det nye.

Ha et inni granskauen bra 2023 alle sammen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2023, 19:35   #15
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 698
Default Re: Godt nytt år:-)

Riktig GODT NYTT år fra Mexico!

Befinner meg i øyeblikket på Aeropuerto Internacional Benito Juárez Terminal 2. Dette er en utrolig imponerende flyplass. Dersom Aztekerne i sin tid bygget flyplasser, hadde den trolig sett ut som denne. Den er like spennende på utsiden som fra innsiden. Meksikanerne er så utrolig stilsikre uansett hva de skaper.

Jeg er klar for årets første flyreise. Året starter med en kort innenriksflyvning i AeroMexico sin 737 MAX og varer knapt 1 time og 40 minutter, så ingen grunn for flatbeds denne gangen eller TV-skjerm som fungerer optimalt.

Ha en fortsatt fin dag og godt år!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	B07E2258-F8D6-475B-9D8C-C04E7572B2A4.jpeg
Views:	103
Size:	116.4 KB
ID:	52627   Click image for larger version

Name:	8E25174A-D27C-48EE-969B-2A64F0F4709E.jpeg
Views:	102
Size:	85.0 KB
ID:	52628  
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Godt nytt år jb1 Flyforum 20 01-01-2019 23:42
Godt Nytt År fra Honolulu SQ 777 Flyforum 27 01-01-2013 10:58
Godt nytt fra Honolulu SQ 777 Flyforum 54 02-01-2012 04:28
Godt Nytt År Airbus 330 NSFF-forum 1 31-12-2010 17:22
Godt nytt år fra MOW! LN-MOW Bilder & foto 5 01-01-2010 05:25


All times are GMT +2. The time now is 02:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.