Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-03-2013, 08:03   #1
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
SAS SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
SAS forenkler reisen – introduserer SAS Go og SAS Plus

SAS lanserer et helt nytt servicekonsept som erstatter de gamle serviceklassene med to helt nye alternativer – SAS Go for dem som vil ha mye og SAS Plus for dem som vil ha mer. Konseptet er utviklet i samarbeid med våre kunder og møter etterspørselen etter enklere og mer effektive reiser for både privat- og forretningsreisende.

I november sist år lanserte vi en ny offensiv plan, 4Excellence Next Generation (4XNG), for å sikre SAS’ framtid som et konkurransedyktig selskap for våre kunder. Selskapet forandres nå gjennomgripende med nye kollektivavtaler med våre flyvende medarbeidere, sentralisering og redusering av den administrative organisasjonen, samt outsourcing og frasalg av virksomheter. Planen innebærer også en fornying og utvikling av vårt kundetilbud.

SAS introduserer to helt nye servicekonsept i Skandinavia og Europa. SAS Go for kundene som vil ha mye, og SAS Plus for dem som vil ha mer. Det nye konseptet er utviklet i tett samarbeid med kundene og innebærer også et nytt servicekonsept om bord.

- Vi vil forenkle våre kunders reise. Som en del av det introduserer vi SAS Go og SAS Plus. For SAS betyr enkelhet at det du trenger er inkludert. Under utviklingen av det nye konseptet har vi tatt utgangspunkt i våre kunders behov framfor hva som er bransjestandard, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.

I SAS Go inngår alltid én innsjekket kolli uten avgift, kaffe eller te ombord, samt flere tidsbesparende tjenester som innsjekk på mobil. I SAS Plus er to kolli inkludert, SAS Fast Track, adgang til lounge, mat og drikke om bord og dobbelt med EuroBonus-poeng, i tillegg til fordelene som SAS Go tilbyr.

Dette innebærer også et helt nytt servicekonsept ombord, der den tradisjonelle flymaten erstattes med en Café med nye valgmuligheter som tilbys samtlige kunder ombord.

SAS Go og SAS Plus introduseres i juni.
Les mer: www.sas.no/Alt-om-reisen/Ombord/nyesas
Spennende.
Robbiedeluxe is offline  
Old 22-03-2013, 08:06   #2
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Dette så meget spennende ut!
__________________
darkcho is offline  
Old 22-03-2013, 08:16   #3
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Håper de oppgraderer maten på salgstralla. Tror SAS skal slite hvis de der helt fremme får lov å plukke et tørt rundstykke og en juice for "C-prisen".
Blir interessant å se hvor grensa mellom å få rundstykket og betale for det går hvis man har veldig fleksibel økonomibillett.
hanswest is offline  
Old 22-03-2013, 08:26   #4
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Da var det bye-bye til intraeuropeisk Business. Det var gøy så lenge det varte. Er Go og Plus fremfor Economy og Business et forsøk på å lure økonomisjefene rundt omkring til å tro at den ansatte ikke flyr Business Class? Tipper Plus blir som Economy Extra. Blokkert midtsete tror jeg vi kan vinke farvel til.
ILS2 is offline  
Old 22-03-2013, 08:34   #5
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Braathens Best og Back?
Basse-HAU is offline  
Old 22-03-2013, 08:34   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Litt kjipt, men allikevel så ser kynikeren i meg at det er det markedet etterspør
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 22-03-2013, 08:46   #7
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Kan dette tolkes som at gratis frokost før 0900 forsvinner?! I så fall forsvinner et kraftig salgsargument i min lille andedam.
__________________

LN-TIB is offline  
Old 22-03-2013, 09:10   #8
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Spørs om ikke SAS GO kan gå en smell, da de sier prisen inneholder mye, folk kan da assosiere dette med dyrt?

Står fast-track inkluderes på SAS Plus, men uten stjerne, kommer det på innland også???
Basse-HAU is offline  
Old 22-03-2013, 09:11   #9
tiemand
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Braathens Best og Back?
Det var også min første tanke da jeg så innholdet-

Blir spennende og se fyllingsgraden til SAS fremover.
tiemand is offline  
Old 22-03-2013, 09:17   #10
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Så da må man betale for bagasje om man ikke har GO eller Plus?
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline  
Old 22-03-2013, 09:17   #11
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Vil Economy Extra på langdistanse skifte navn til Go Plus?
Fly med oss is offline  
Old 22-03-2013, 09:19   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Så da må man betale for bagasje om man ikke har GO eller Plus?
Nå vil det jo bare finnes Go og Plus, så vanskelig å velge noe annet hvis du skal fly SAS

Go blir dagens økonomi, mens Plus blir en eller annen ukjent blanding av extra og business
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 22-03-2013, 09:33   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Hm... Jeg må vel også si at det vel har ligget i luften.

Men jeg synes det er FORBASKA synd. Det er ikke nevnt noe om ledig midtsete i Plus, og helt ærlig kunne jeg gitt bort alle de andre fordelene mot å få ledig midtsete.

Spesielt etter en long haul er det så forbaska irriterende å sitte som sild i tønne i "economy" at det fullstendig utelukker SAS som connection til FRA eller MUC.

Jeg skjønner heller ikke hva jeg skal bruke EB poengene mine til lenger (det betyr jo nada for SAS da, det skønner og forstår jeg). Long haul C er jo tett på umulig å få tak i. Nå har jeg min tredje ubrukte CT i skuffen. Intra Europe C har vært greia. Men å bruke dem på å få goder jeg, som EBG, allerede har og allikevel sitte som sild i tønne. Det er helt uaktuelt. (maten i extra er jo oftest katastrofal)

Om SAS Plus blir den nye Eco Extra og det gir lounge access... Det er 10-15 rader extra på masse morgenruter til ARN, CPH, LHR... Hvordan tror vi det blir i loungen? Sa jeg sild i tønne?

Så... Inntil jeg får vite mer skal jeg ikke "gå helt amok", sånn som jeg pleier. Det er sikkert en gjennomtenkt løsning fra SK sin side.

For meg ser jeg imidlertid ingen ingen lyspunkter i dette. Heldigvis er det jeg som styrer reisebudsjettet mitt, og da kan jeg lett flytte enda flere premium flighter over på LH, LX og BA.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 22-03-2013, 09:40   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Av de 10-15 rader eco extra til arn og cph er jo sikkert 80% allerede gullkunder. Hadde vært kjekt å vite når i juni dette kommer.
Chriscross is online now  
Old 22-03-2013, 09:46   #15
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Regner med de legger det op til at det startes opp i fellesferien, slik at det ikke skal bli stort trøkk i fasttrack og loungen, og at de de da kan gå ut i begynnelsen av august å kalle dette en suksess.
Basse-HAU is offline  
Old 22-03-2013, 09:49   #16
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Dette var virkelig triste greier... Da er vel intra EU business med SK borte om litt. Selv hadde jeg håpt på blokkert midtsete i C og at de droppet hele eco extra.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline  
Old 22-03-2013, 09:50   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Regner med de legger det op til at det startes opp i fellesferien, slik at det ikke skal bli stort trøkk i fasttrack og loungen, og at de de da kan gå ut i begynnelsen av august å kalle dette en suksess.
Nå vil det neppe bli stor forskjell, da disse klassene har tilgang til Fast Track idag. Og som andre er inne på, svært mange/de fleste har fra før tilgang til loungen.
Blir som kjent spennende å se hva det betyr, men selv tror jeg forskjellen blir relativt begrenset. Men de bør få på plass en eller ennen form for blokkert midtsete
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 22-03-2013, 10:08   #18
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Det blir ingen forandring i servicekonseptet på Intercont, det konseptet ble jo frisket opp i oktober som vi husker.

Veldig kjedelig at europeisk C forsvinner, der var SAS en av de bedre selv om det var ergerlig når champisen forsvant på forsommeren. Dessverre reiser det færre og færre på europeisk C, og det er et dyrt produkt å drifte.
Eriksan is offline  
Old 22-03-2013, 10:09   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Kan dette tolkes som at gratis frokost før 0900 forsvinner?!
Jeg tror ikke det, side SAS selv skriver under SAS GO:
Quote:
inkluderer blant annet billetter som kan endres, mobil innsjekking og boarding pass, ett stykk kostnadsfri innsjekket bagasje på 23 kg, kaffe, te og avis samt frokost før kl 09:00 på innenriksruter.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 22-03-2013, 10:18   #20
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Jeg tror ikke det, side SAS selv skriver under SAS GO:
Jepp. Etter en refresh så jeg at teksten er blitt oppdatert.
__________________

LN-TIB is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) Trdfly Flyforum 11 07-03-2012 23:58
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE sail4fun Flyforum 182 17-02-2012 17:20
SAS lanserer mobilselskab Jan Flyforum 4 01-04-2008 11:23


All times are GMT +2. The time now is 09:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.