Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-01-2015, 01:39   #141
YawDamper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 252
Widerøe Re: Med Fnatstadbraathen over land og hav - en rundtur!

Fnate, jeg lå under dyna tidlig i morges - og lese din TR på nettbrettet. Fornøyelig, fornøyelig, fornøyelig! Ga meg virkelig en god start på dagen, både når det gjaldt selve reiseopplevelsene - og de VITTIGE beskrivelsene av alt det andre du tok deg tid til å skrive om.
YawDamper is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2015, 01:43   #142
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Med Fnatstadbraathen over land og hav - en rundtur!

Spennende rapport! Slo i hjel en kveld med denne

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Var det så klart før, siden Pappa var lærer i sikkerhetstjeneste på jernbaneskolen, men ikke helt lenger nå. Så jeg aner ikke hva de nye togene gjør.

Om noen vet, så fyr gjerne løs. Her var ihvertfall det nye togsettet, som stod for 8 av de bakerste vognene.



Og her er klassikeren, som stod for de 8 fremste vognene. Den ser jo bare såååå mye sintere ut.

Siden ingen har hoppet på utfordringa ennå kan jeg opplyse om at forskjellen på de gamle Thalys PBA (Paris Brussel Amsterdam) nederst og de nyere Thalys PBKA øverst er at sistnevnte er utstyrt for det tyske 15 kV-strømsystemet (i tillegg til 1,5; 3 og 25 kV som brukes i Frankrike og Benelux), så de kan brukes på rutene til Köln.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2015, 01:12   #143
SASDC8
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
Default Re: Med Fnatstadbraathen over land og hav - en rundtur!

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Spennende rapport! Slo i hjel en kveld med denne



Siden ingen har hoppet på utfordringa ennå kan jeg opplyse om at forskjellen på de gamle Thalys PBA (Paris Brussel Amsterdam) nederst og de nyere Thalys PBKA øverst er at sistnevnte er utstyrt for det tyske 15 kV-strømsystemet (i tillegg til 1,5; 3 og 25 kV som brukes i Frankrike og Benelux), så de kan brukes på rutene til Köln.
Ehem, Nerd! :P

Kongerapport rett og slett Fnate! Hvor mange kilo opp kostet en uke + på veien?
SASDC8 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2015, 18:22   #144
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Med Fnatstadbraathen over land og hav - en rundtur!

Quote:
Originally Posted by YawDamper View Post
Fnate, jeg lå under dyna tidlig i morges - og lese din TR på nettbrettet. Fornøyelig, fornøyelig, fornøyelig! Ga meg virkelig en god start på dagen, både når det gjaldt selve reiseopplevelsene - og de VITTIGE beskrivelsene av alt det andre du tok deg tid til å skrive om.
Tusen, tusen takk. Elefanten pleier å ligge under dyna og lese Donald med lommelykt.

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Spennende rapport! Slo i hjel en kveld med denne
Siden ingen har hoppet på utfordringa ennå kan jeg opplyse om at forskjellen på de gamle Thalys PBA (Paris Brussel Amsterdam) nederst og de nyere Thalys PBKA øverst er at sistnevnte er utstyrt for det tyske 15 kV-strømsystemet (i tillegg til 1,5; 3 og 25 kV som brukes i Frankrike og Benelux), så de kan brukes på rutene til Köln.
Se på den du... Takk skal du ha

Quote:
Originally Posted by SASDC8 View Post
Ehem, Nerd! :P

Kongerapport rett og slett Fnate! Hvor mange kilo opp kostet en uke + på veien?
He he, ikke noe særlig tror jeg. Jeg har nok vanvittig forbrenning, så de vanlige basisreglene mine holder det sånn nogenlunde i sjakk. Vinter og et generelt lavere fysisk aktivitetsnivå derimot... #gledermegtilsommeren #poodle #blueeyes #sk2015 #oclove #wallgreens
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Land som ikke liker stempel fra andre land i passet? robertaas Småprat 36 24-02-2016 08:54
Erfaringer med Cubana HAV-CUN BGOflyer Småprat 9 08-06-2012 20:53
Over dammen med SAS - del 2: rundtur inneriks Discus TripReports 15 26-05-2008 19:39
NYC-HAV? Lillingen Flyforum 6 11-09-2007 18:55


All times are GMT +2. The time now is 07:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.