Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-12-2011, 11:07   #1
A346
ScanFlyer Silver
 
A346's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
Beer Bangkok-tråden

Takk for tipset. Da er plutselig Millennium Hilton Bangkok aktuelt et par dager i påska. Noen erfaringer med dette hotellet?
A346 is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2011, 12:23   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: Lyst på Hilton HHoners gold?

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Takk for tipset. Da er plutselig Millennium Hilton Bangkok aktuelt et par dager i påska. Noen erfaringer med dette hotellet?
Ikke bodd der, det ser stort og fint ut, har ikke sol på svømmebassenget hele dagen desverre. I tillegg er det på feil side av elven, men det går egen båt. HAr du sett på Conrad? Det er enkel adgang til Skytrain fra dette.


Tusen takk for tipset, da gidder jeg ikke fornye Leaders Club medlemskapet for neste år. Hatt gull tidligere og det har faktisk litt verdi siden det ofte gir Club Lounge, og iallfall frokost.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2011, 12:30   #3
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Lyst på Hilton HHoners gold?

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ikke bodd der, det ser stort og fint ut, har ikke sol på svømmebassenget hele dagen desverre. I tillegg er det på feil side av elven, men det går egen båt. HAr du sett på Conrad? Det er enkel adgang til Skytrain fra dette.
Det har sol hele dagen rundt bassenget, det er vann i ankeldybde hele veien rundt fronten av bygget, du finner sol hele dagen. Selve den dype delen av bassenget går delvis under tak.

Det har egen shuttlebåt over til River City som går hele dagen hvert 10. minutt, i tillegg er det 2 minutter med taxi fra døren her til BTS'en, evt går båden to ganger i timen ned til Saphan Takhsin BTS.

Kåken er grei, stort sett greie priser for suiter her også.

Som gullmedlem er også internett-tilgangen gratis, og spesielt her utgjør det litt penger, borti 450 bath/dagen.

Eneste jeg er lett grinete over er at noen her forsøker å spare penger rundtom alle veier, og det som plager meg er at det er ikke noe oppvarming i bassenget nå, og det er bikkjekaldt i vannet, hele dagen.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2011, 16:27   #4
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,807
Default Re: Lyst på Hilton HHoners gold?

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Takk for tipset. Da er plutselig Millennium Hilton Bangkok aktuelt et par dager i påska. Noen erfaringer med dette hotellet?
Jeg har boet der i 2007. Fantastisk fint hotel, lækker pool, udsigt over floden.
Og den søde receptionist Joy (+søster og veninde, begge stewardesser hos UA), endte jeg på Q Bar med...
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2012, 12:27   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Bangkok-tråden

Hm. Er det slik at hotellene sparer på varmtvannet? Nå må jeg for tredje dag på rad be om varmtvann til å kunne bruke badekaret! Bor på aetas, som skulle være bra nok...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2012, 09:40   #6
kblaur
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: CPH
Posts: 105
Default Re: Bangkok-tråden

Millenium i Bangkok er et udmærket hotel, som sagt ovenfor, man skal tage en båd over floden til SkyTrain, men hvis man er på ferie er det vist ikke et problem og deres Executive Lounge på øverste etage er god med en god udsigt over flod og service god.

Conrad som også nævnes ligger også godt og kan anbefales, lidt større værelser, Milleniums standard værelser er ikke så store...
kblaur is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 19:34   #7
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Bangkok-tråden

Hei

Jeg bodde nettopp på det ganske så nye Aloft hotellet på Sukhumvit Soi 11 - de åpnet i desember 2011. Rommene begynner på rundt 2100 Baht og de var relativt små men flotte. Her er et hotellomtale som jeg har skrevet samt noen bilder: http://gardkarlsen.com/blog/?p=1044
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>

Last edited by gardkarlsen; 27-02-2012 at 22:22.
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 20:07   #8
posthuman
ScanFlyer Blue
 
posthuman's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
Default Re: Bangkok-tråden

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Takk for tipset. Da er plutselig Millennium Hilton Bangkok aktuelt et par dager i påska. Noen erfaringer med dette hotellet?
Bodde på Millenium Hilton 3 dager i jula. Fantastisk flott hotell med god service, gode restauranter og god beliggenhet.
Swimming poolen i 3.etg var et behagelig sted å tilbringe en dag på i storbyens mas. Kan anbefales.
posthuman is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 13:55   #9
A346
ScanFlyer Silver
 
A346's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
Default Re: Bangkok-tråden

Quote:
Originally Posted by posthuman View Post
Bodde på Millenium Hilton 3 dager i jula. Fantastisk flott hotell med god service, gode restauranter og god beliggenhet.
Swimming poolen i 3.etg var et behagelig sted å tilbringe en dag på i storbyens mas. Kan anbefales.
Høres bra ut. Millennium er booket ved ankomst Bangkok og Conrad på vei hjem så får man prøvd begge Hilton-eiendommene i by'n takket være Hiltons gullkort-kampanje.

Noen år siden siste Bangkok-opphold, så jeg er litt rusten. Hvor er det best shopping, anbefalte spisesteder som ikke koster skjorta, anbefalte aktiviteter (utenom de mest opplagte turistfellene)...??
A346 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 17:38   #10
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Bangkok-tråden

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Hvor er det best shopping, anbefalte spisesteder som ikke koster skjorta, anbefalte aktiviteter (utenom de mest opplagte turistfellene)...??
Shoppingmulighetene i Bangkok er særdeles bra, selv om kjente merkevarer ikke alltid er så veldig mye billigere i Bangkok enn i Oslo. Men et must for oss flyentusiaster er kjøpesenteret Terminal 21 som er bygget opp som en flyplassterminal:

http://www.terminal21.co.th/

Og hvis du liker å se/kjøpe "alt mulig rart" så anbefaler jeg Chatuchak Weekend Market. Det er et av verdens største (påstår de) og du kan kjøpe alskens av ting og tang:

http://chatuchak.org/

Også skulle jeg gjerne ha tipset deg om en kul, japansk whisky-bar, men jeg husker ikke hvor den ligger. Må ha noe med alkoholinntaket å gjøre
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 20:37   #11
Lund
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2008
Location: Nice
Posts: 203
Default Re: Bangkok-tråden

Efter du har besøgt Terminal 21, gå så over på den anden side af Sukhumvit (der er en gangbro udenfor T.21) og 10m ned af soi 14, her ligger Suda, med virkelig god Thai mad, eller mellem soi 12 og 14 hvor der er et hul i facaden med en en US restaurant i 1950'er stil lidt tilbage, det er ikke der du skal spise, men på det lille åbne Thai køkken der ligger på hjørnet, kan ikke huske navnet, men også god Thai mad her.
Lund is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 22:25   #12
geha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 239
Default Re: Bangkok-tråden

Bodde på hotellet Terminal21 i jula. Det ligger vegg i vegg med shoppingsenteret med samme navn. Splitter nytt og stilig hotell, selv om servicen ikke helt stod i stil med den litt "upp market" imagen de forsøkte å bygge. Flott basseng, to tennisbaner og putting green, alt dette beliggende 8 etasjer over den litt støyende Sukhumvitt road.

Spiste på Suda som også er anbefalt her. Glimrende og billig mat.

Mitt råd er ...gå for Terminal21 og Suda.
geha is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 07:03   #13
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Bangkok-tråden

Hei

Jeg har oppdatert mitt Bangkok kart: http://gardkarlsen.com/bangkok_map.htm . Det viser hvor noen av attraksjonen ligger og jeg har også plottet inn noen av hotellene som jeg har bodd på (merket med gule pins). Du kan klikke på markørene for å få litt mer informasjon :-)
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2012, 19:28   #14
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,282
Default Millenium Hilton Bangkok

Noen som har vært innom.. Selv bruker vi nesten alltid hotell ved elva, mest Shangri-La og Oriental... Men siden vi også er gullunger hos HH vil vi prøve neste vinter..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2012, 19:33   #15
posthuman
ScanFlyer Blue
 
posthuman's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
Default Re: Millenium Hilton Bangkok

Var der i jula. Flott hotell! Skal være en tråd (nylig) som omhandlet hotellet.
posthuman is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2012, 20:01   #16
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: Millenium Hilton Bangkok

De har jo også et Conrad hotel. Det ligger rett nedenfor Sukumvit/Nana. Kanskje litt greiere lokasjon?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2012, 22:07   #17
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Millenium Hilton Bangkok

Har bodd der 8-10 ganger, helt greitt, men som med alt annet nedi høgget der, noen ganger går det til he...... og ingen lokale skjønner at noe er gale (TIT, etc).

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2012, 22:40   #18
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: Millenium Hilton Bangkok

Har bodd på Conrad i Bangkok en gang og det var et flott hotel etter min mening (NB! jeg er ikke en kresen hotellkunde). Det ligger mellom Sukhumvit og Rama IV, ikke langt fra Lumpini parken og den amerikanske ambassaden. Henger meg på Bizflyer og sier at dette har bedre beliggenhet en Millenium Hilton, som er på "feil" side av elva.
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2012, 22:52   #19
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,282
Default Re: Bangkok-tråden

Takk folkens.... Flott med forumet er at en alltid får gode tips... Visste om gærn side av elva, og det blir litt krøkkete å be taxisjåføren om "kaia til Millenium Hilton"... Så jeg går for Conrad, også etter topp opphold på Conrad Singapore.... Får vel dra til elva og Shangri-La på rett side når det ikke er mer "gull".

Men tips rundt Conrad ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2012, 23:17   #20
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Bangkok-tråden

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Visste om gærn side av elva, og det blir litt krøkkete å be taxisjåføren om "kaia til Millenium Hilton"...
Alle taxi og tuktuk'er vet hvor River City er, så det er null problem.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo FlightDeck TripReports 35 06-06-2011 15:50
Bangkok Airways Trat-Bangkok og hotell i Bangkok SNSK TripReports 11 19-02-2011 17:17
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Auckland–Bangkok– København–Oslo FlightDeck TripReports 37 03-12-2010 14:43
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 SNSK TripReports 13 17-02-2010 20:52
MED THAI OSLO-BANGKOK-KRABI OG PHUKET-BANGKOK-OSLO SNSK TripReports 22 17-02-2010 20:08


All times are GMT +2. The time now is 07:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.