Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-10-2018, 05:39   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default God søndag fra Istanbul

God morgen herfra. Straks blir vi hentet og kjørt til flyplassen. BA til London, og så skal Storsmurfen hjem derfra mens jeg og Fnate reiser videre på jobb i Canada.

Faktisk uforskammet frisk og rask til at det er så tidlig.

Ha en fjong dag
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 06:48   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: God søndag fra Istanbul

God morgen fra Ris. Nyheter og kaffe på programmet her hjemme. Satser på en bra tur i marka i løpet av formiddagen. Ha en fin søndag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 07:38   #3
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: God søndag fra Istanbul

God morgen fra Shangri-La Al Husn i Muscat, sannsynligvis det beste 5-stjerne hotellet i byen. Al Husn er den mest lukseriøse delen av de 3 Shangri-La hotellene, og det er helt vidunderlig. Minimumsaldergrense gir nada støynivå, og vi fikk nesten sjokk når vi gjekk ned for å prøve/se området til nabo hotellene støymessig. Digger de mange smarte konseptene som cocktail hour. Ikke overraskende er det de ansatte som skal ha maks kudos - alle er strålende og det smitter positivt over på gjestene!

Man bruker gjerne en dag på reise til «Granca», anbefaler mye heller Oman som tar ca. like lang tid og er 1000000 ganger mer digg i mine øyne. Mye kule flytyper/-ruter hitover også! I kveld/natt blir det en heller tullete reisevei hjemover for vår del for å krysse av EY sin A380 på listen. Fløy Qatar A380 ned, fy flate for et fly Hva venter du på?

Blir blåtirsdag på tirsdag gitt, In sha llh
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 09:20   #4
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: God søndag fra Istanbul

God morgen ffra Southhampton. Været ble bra likevel igår så jeg måtte en tur ned til Bournemouth og ble overraskt da surferne hadde selskap med unger som frydet seg over å svømme i bølgene. Måtte sjekke og det var 16,7 grader i vannet som så ut til å holde for mange. Å se opphenging av julepynt og bading i sjø samme dag gir litt spania-vibber. Uansett er resultatet at jeg enda ikke har kommet meg gjennom Southampton og idag skal det definitivt regne. Winchester må jeg ta en senere tur.


Bor på Novotel hvor de har funnet rare måter å spare strøm. Minibaren er "fikset" slik at den ikke kjøler lengere og de sier at det er slik by design. I svømmebassenget har de et grunnere område som vedheng på den ene siden som var laget for sitte omringet av 6 dyser med vannjett. Med det brukte visst for mye strøm så knappen for å slå på kunne ikke lengere bli funnet.

Så det er sløving på hotellet og kanskje jeg skal prøve pannekakemaskinen til frokost. Og så litt springing rundt i regnet før det er tog tilbake til woking og buss til Heathrow. Var overrasket over alle stedene bussene gikk til rett fra Heathrow og det ga meg ideer om fremtidige helgeturer.

Ha en god en alle som tar en treg retur idag.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bournemouth.jpg
Views:	598
Size:	149.3 KB
ID:	45831  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 10:04   #5
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: God søndag fra Istanbul

God morgen fra Groruddalen - her går det i en god frokost og 2 episoder med Bonanza - dette er gamle repriser, men det er tross alt BONANZA.

Ha en flott dag videre.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 11:17   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: God søndag fra Istanbul

God morgen fra Hvalstad. Litt redusert etter gårsdagens så like greit at arvingen er parkert hos de gamle. Middag hos dem i ettermiddag, men om en liten stund har jeg huset for meg selv i noen timer
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 11:32   #7
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 698
Default Re: God søndag fra Istanbul

God søndag morgen fra Fiumicino flyplassen i Roma. Er kun på mellomlanding fra Athen. Fylle fly ut fra Hellas så det ble litt via-via. Fløy inn hit med Aegean sin a321. Satt godt og behagelig på 5B med imponerende god plass i alle retninger. Stusset litt over uniformen til Aegean som minnet mer om «cocktail”-kjole enn uniform. Men fine var de!
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 12:08   #8
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: God søndag fra Istanbul

God formiddag fra Stavanger. Her har en vert opp en stund og fått rydda unna litt etter gårsdagens. Her er det fortsatt møkkavær, og har derfor mistanke om at det blir en sløv dag.
Ha en bra dag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 13:52   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: God søndag fra Istanbul

Hu og hei ... eneste mann oppe så tidlig, med unntak av de tre hundene. Som er årsaken ...

Satt i boblebadet med en bourbon & coke i går kveld, og ble regelrett mobbet av katta. Han var helt vill etter å stikke nesa ned i koppen og prøvde å fake meg ut på alle mulige måter. Jævla fyllesvin. Han er type katt som hadde ridd Harley hvis han hadde vært menneske .. skikkelig badass.

Menmen .. Det går mot slutten av helgen og jeg ser frem til en fridag i morgen. Listen er lang ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 16:36   #10
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: God søndag fra Istanbul

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
Stusset litt over uniformen til Aegean som minnet mer om «cocktail”-kjole enn uniform. Men fine var de!
Den uten ermer?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 17:41   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: God søndag fra Istanbul

Klarte selvsagt ikke å motstå hverken pannekanemaskinen eller Winchester.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	panne.jpg
Views:	338
Size:	93.5 KB
ID:	45832  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 18:31   #12
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 698
Default Re: God søndag fra Istanbul

Nettopp!! Den uten armer. Greit når hele kabincrewet er slik som til FCO...21-år og smekre. Men kanskje ikke like fancy for de som er passert 40 og har mer antydninger til «grevinnearmer»
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 19:32   #13
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: God søndag fra Istanbul

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
Fylle fly ut fra Hellas så det ble litt via-via. Fløy inn hit med Aegean sin a321. Satt godt og behagelig på 5B med imponerende god plass i alle retninger.
Fiin kveldshimmel over Bygdøy nå.
Kom strengt tatt hjem fra Hellas onsdag kveld, men ble også imponert av Aegean. På strekket Athen-CPH ble det servert både Moussaka, vin og aent digg, noe som gjorde reisen både hyggeligere og mindre rutinepreget enn Sas-alternativet. Billigere var det og.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2018, 20:30   #14
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: God søndag fra Istanbul

God kveld fra Bergen

Regnet har sørget for en skikkelig grå søndag her.
Om 12 dager står første tur med Qatar Airways i Business Class tur/retur Singapore for tur.
Spenningen begynner å bygge seg opp - jeg er spent hva de kan levere sammenlignet med sine konkurrenter, både med hensyn til service og det "harde" produktet deres.

Ønsker dere alle en topp søndagskveld!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag fra flybussen fra #mito robertaas Flyforum 15 31-03-2019 23:55
God søndag fra Sandaker Someone Flyforum 14 18-03-2018 16:36
God søndag fra Lech Someone Flyforum 31 13-02-2017 20:48
God søndag fra Sandaker Someone Flyforum 13 02-11-2014 22:29
Istanbul-tråden (Hvor i Istanbul bør man bo?) robertaas Reiseforum 18 05-10-2012 10:21


All times are GMT +2. The time now is 14:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.